Productiefouten

16-06-2014 17:42 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie weleens productiefouten in levensmiddelen ontdekt?

En zo ja, heb je dat opgestuurd en een compensatie voor gekregen?





Ik had laatst in een pak bastogne koeken kleine witte haartjes (leek afkomstig te zijn van een dier). Heb dit opgestuurd en wacht nu op antwoord van LU.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al meerdere keren iets verkeerds gekocht

Ik heb al wormpjes in chocolade met hazelnoot gehad.

lieveheersbeestjes in de zure haring en een tor in mijn tompouche.

Oh ja ook al eens een fles cola met benzinesmaak.

Bij de cola en de chocolade werd er trouwens netjes gereageerd en kreeg ik een nieuw produkt.
Ja, meestal krijg je geld of een vvv bon





Ooit eens gehad met (dure!) koekjes van Billy's Farm, dikke gekrulde haar in de fruitvulling, bah!

Toen niets mee gedaan, tegenwoordig wel.



Heb wel eens een niet goed dichtgesealde verpakking gehad, (spaghetti mix in zo'n zakje, in een kartonnen doosje) dopjes van een pak melk op de verkeerde plek (draaidop zat links, terwijl de opening daarvoor rechts zat) beschimmelde afbakbroodjes die nog weken houdbaar zouden moeten zijn.

En ook wel eens diepvries schotel van Iglo, waar vegetarisch op stond, bleek kippenbouillon te bevatten (stond bij de ingrediënten), foutje bedankt..
Ja, en dan is de leverancier reuze blij en stuurt een doos vol terug.
Ik heb gemaild naar de calve dat de sambasaus ineens van smaak was veranderd maar dat stond nergens op en bovendien was het donkerder van kleur en minder lekker.

Kreeg de dag erna al een melding dat ze nav. mijn bericht zijn gaan kijken wat er aan de hand was want ze hadden niks bewust veranderd. Later weer een mail dat er een afstelling in de fabriek fout stond en dat dat herstelt was. Mijn man kwam thuis (werkte in de supermarkt) en die wist me te vertellen dat zij een mailing hadden gekregen dat alle potjes samba saus terug waren geroepen.



Kreeg toen een enorm pakket met allerlei calve dingen als bedankje voor mijn alertheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een pakje sportlife kauwgom gekocht waar niets inzat. Opgestuurd en kreeg toen voor een half jaar ofzo (pakje of 40) aan kauwgom van ze. Blij, was toen nog student, dus alle beetjes helpen dan.
Geen productiefout, wel misleiding. Ik had een parfumvrije shampoo. Merk beweert 100 % parfumvrij te zijn. En toch zit er een parfumstof in, Limonene. Ik heb een klacht ingediend bij het merk zelf, is niks uitgekomen. Gevalletje: 'dan moet u maar wat anders nemen.



Ik heb daarop een klacht ingediend bij de Nederlandse Voedsel- en Waren Authoriteit. Zij hebben er onderzoek naar gedaan. Wat blijkt, de parfumstof wordt gebruikt als conserveringsmiddel en dat mag dus. Omdat de NVWA dit (net als ik) belachelijk vindt gaan ze proberen of de wetgeving op dit gebied aangepast kan worden.



Best een leuke, interessante ervaring, die klacht en het daaropvolgende onderzoek. Ze nemen het in ieder geval erg serieus.



Verder heb ik een keer meegemaakt dat de kit van mijn ovendeur was opgelost door ovenreiniger. Ook een klacht ingediend en als 'troost' kreeg ik een doos vol spullen van dat bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een interessant topic en blijf meelezen (ik ben zo'n troela die gauw denkt dat mijn klacht niets uitmaakt)
quote:Sensy12 schreef op 16 juni 2014 @ 18:24:

Ik vind dit een interessant topic en blijf meelezen (ik ben zo'n troela die gauw denkt dat mijn klacht niets uitmaakt)



Ow dat is echt niet mijn ervaring.



Heb onlangs nog gemaild dat mijn kaasplakjes aan elkaar bleven kleven. Kreeg mijn geld terug.



Heb ook eens een klacht ingediend omdat ik pindastokjes had gekocht en ze waren de zoute variant. Kreeg een vvv bon van een (veel) hoger bedrag dan die pindastokjes waren.
Ja, een keer rare pads voor de Senseo gehad. Beetje uit vorm.

Kreeg ik 2 zakken gratis. Of de wraps van honig waren zuur, terwijl niet over datum, kreeg ik een compleet pakket met allerlei produkten van honig. Ook inderdaad een keer een vvv bon gehad van de jumbo toen ik een klacht over hun kattengrit had. Dus klagen loont soms wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een stukje blauw plastic gevonden in een pot Heinz komkommer spread. Pot terug gestuurd, kreeg toen een Heinz pakketje. Waarschijnlijk was het van een krat afgekomen waar producten in waren vervoerd.



En ik heb wel eens een vraag naar de Durex gestuurd, over de sterkte van de condooms. Bij ons bleven ze scheuren. Heb toen ook een heel pakket met verschillende Durex producten gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ooit hartige quiche van Johma gekocht, wat beschimmeld bleek te zijn terwijl het nog in een dichte gesealde verpakking zat. Mailtje gestuurd, kreeg vervolgens een Fleurop bloemenbon.



Dure wandelschoenen gekocht (¤150,-) waar na 150 km op gewandeld te hebben de zool los liet. In het weekend bericht op hun facebooksite geplaatst. Maandagmorgen kreeg ik een bericht: ze wilden graag foto's ontvangen en of ik mijn schoenmaat + adres door wilde geven. Nog geen week later ontving ik een nieuw paar wandelschoenen!
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 16 juni 2014 @ 18:27:

[...]





Ow dat is echt niet mijn ervaring.



Heb onlangs nog gemaild dat mijn kaasplakjes aan elkaar bleven kleven. Kreeg mijn geld terug.



Heb ook eens een klacht ingediend omdat ik pindastokjes had gekocht en ze waren de zoute variant. Kreeg een vvv bon van een (veel) hoger bedrag dan die pindastokjes waren.Het is ook niet mijn ervaring, maar wat ik bedoelde te zeggen, is dat ik bij voorbaat al opgeef. Maar door jullie bijdragen te lezen, zie ik dat het dus wél zin heeft.
Alle reacties Link kopieren
Een keer een stukje plastic in een potje babyvoeding van AH, opgestuurd en een AH-bon van 10 euro toegestuurd gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dien vaak een klacht in als er wat mis is.



Roosvice die heel erg dik was, bijna jam-achtig

Kreeg drie flessen roosvicee opgestuurd



Lenor wasverzachter die klonten had.

Kreeg ik het aankopbedrag retour



Uitdeelzakjes chips met houdbaarheidsdatum op de uitdeelzak, maar de kleine zakjes hadden een veel kortere datum.

Kreeg ik het aankopbedrag retour.



Mayonaise die in de schift zat of iets, waarschijnlijk ingevroren geweest.

Kreeg drie producten van Remia opgestuurd.



Knorr saus die heel dun was, net water.

Kreeg drie producten opgestuurd van Knorr.



Kruidvat babyvoeding die ineens niet goed oploste, bleek ook de samenstelling te zijn veranderd, en kreeg een kruidvat waardebon van 10 euro.



Kruidvat babymelk poeder die niet goed geseald was. Terug mee gegaan naar kruidvat en daar deden ze ook niet moeilijk. Per zitten twee verpakkingen in een doos, en die andere (goeie) mocht ik houden.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn mensen die hier een dagtaak van maken, die allerlei producten hebben die "niet smaken" of waar opeens "iets in zit" en dan die bedrijven aanschrijven in de hoop van zo veel mogelijk gratis spullen. Er wordt dus wel misbruik van gemaakt. Verbaasd me dus dat bedrijven nog steeds allerlei gratis spullen terug sturen.
Tegen dat misbruik moest ik wel het verkeerde product met inhoud opsturen, anders namen ze mijn klacht niet in behandeling.

Gimg overigens om soep, kreeg vier blikken opgestuurd.
Ja, hier ook bewijzen meegestuurd, dus geen misbruik van mijn kant.
Ik heb ooit, in een melige bui in een nachtdienst, geklaagd bij Venco dat in hun zak Engelse drop (die ik als proviand voor mijzelf en de collega's mee had) geen rondjes met zwart in het midden en geel of roze eromheen zaten, en ook niet van die ronde dingen met spikkeltjes erop. Terwijl op het zakje wel die dropjes afgebeeld staan. Kreeg ik inderdaad excuses en een doos drop thuisgestuurd, was er beduusd van!



Onlangs een klacht ingediend over rubberen laarzen, tijdens de vijfde of zesde dag dat ik ze aanhad ontstond er ineens een scheur. Mocht nieuwe bestellen en deze werden gratis geleverd.



Eens met yoshe trouwens, er zullen best mensen zijn die er misbruik van maken. Aan de andere kant: als je echt wat hebt, zoals ik met de laarzen, is het heel fijn als een bedrijf zo met je klacht omgaat! Ik zou niet aarzelen om er later weer laarzen te kopen.
Bij ketchup of curry van een bekend merk. Het was niet egaal van kleur, net of het niet goed gemixt was. Na een mail van mijn kant, werd ik gebeld en ik kon daarna een aantal nieuwe halen.



Bij een zak paprika chips van een bekend merk. Ik vond het anders dan anders smaken, eigenlijk gewoon vies. Het rook ook niet lekker. Heb een nette brief geschreven (was dus heel lang geleden) over hoe en wat. Kreeg een doos met chips cadeau.



In een pot bietjes, een rand van een nagel. Ik ging over mijn nek.

Niets mee gedaan.



Voorverpakte kaas bij AH gekocht. Datum was nog lang niet om, maar er kwam schimmel op de kaas. Kon een nieuwe pakken.





Heb tijden geen bieten gegeten. Bij de chips had ik dan weer jammer genoeg nergens moeite mee
Potje Haricots Verts van AH eigen merk zat een slakje in



Mail gestuurd en ik kreeg een stom mailtje terug dat ik de pot kon terugbrengen en dan mijn geld terug ontvangen.

Daahaag, die slak zag ik toen ik het potje in een pan leegkiepte en heb ik niet meer teruggestopt natuurlijk.

Die had ik al lang in de vuilnisbak gegooid, bahbah.



Vond het rare mail zonder iets van excuus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit iets gekregen terwijl ik onze bekende buurtsuper al tig keer behoedt heb van voedselvergiftiging.



De manager van de supermarkt, vindt namelijk dat kruimelvlaai met pudding niet in de koeling hoeven. Nou, op het moment dat er groene spikkels opstaan en vliegjes in de verpakking zitten....



Dit was al de tweede keer dat ik had aangaf. Blijkbaar leert hij er niet van. Waarom toch blijven aangeven? Ik zou het erg vinden wanneer iemand er ziek van zou worden. Ben zelf zwanger en zou geen voedselvergiftiging op willen lopen van bedorven room.
Babymelkpoeder waar de gesealde verpakking niet goed dicht zat. Tot 2 keer toe poeder in de doos en een gaatje in de verpakking. Ben ermee terug gegaan naar de jumbo, kreeg zelfs zonder bon een nieuw pak. Sindsdien trok ik de doos in de winkel al open om te kijken of alles goed dicht zat.
Alle reacties Link kopieren
Wc tabs die als poeder uit elkaars waren gevallen opgestuurd, kreeg ik wc verfrisser retour.



Wasverzachter die dik was gewordend. Na een mailtje het aankoop bedrag retour gekregen.



Gesealde kaas van de Lidl die schimmelt lang voor de houdbaarheidsdatum is verstreken, ik krijg altijd een nieuw pak. Dit gebeurde zo vaak dat ik die geraspte kaas inmiddels niet meer koop. Maar de service was wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel eens ehad dat een verpakkin g van prei a la creme rook naar koeienvlaai, net alsof de prei na het bemesten niet goed was nagespoeld ofzo, echt smerige geur die i heel de keuken hing. Het probleem was alleen dat je het pas rook toen het in d epan aan het opwarmen was.

Dus gebeld met de producent en toen VVV bon gekregen.



Wij dachten dat het eenamlig was, maar de keer erop was het precies zo. Voortaan neem ik een ander merk mee!

2e keer nie tmeer geklaagd overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven