Recept 'gezonde' appeltaart

17-04-2017 12:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!
ljubavi wijzigde dit bericht op 04-09-2018 19:53
96.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
http://www.fit-mommy.nl/appeltaart/



Deze?
Alle reacties Link kopieren
&*
ljubavi wijzigde dit bericht op 04-09-2018 19:54
99.21% gewijzigd
Heb je al in je internet geschiedenis gezocht? Op vaste computers kan je die meestal terugvinden met de sneltoets ctrl H. Laat het maar weten als je met een tablet of telefoon gezocht hebt en niet weet waar je de internet geschiedenis kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wappeltaart bedoel je denk ik. Staan veel recepten als je googelt.
Als je nou eens gewoon een lékkere appeltaart bakt en er dan een beschaafd stukje van eet? Dan eet je tenminste nog iets waar je van kunt genieten en je gaat echt niet dood van een beetje bloem, boter en suiker. Qua calorieën doen dat soort misbaksels meestal niet onder voor the real thing dus daar zit ook geen voordeel. Je eet toch niet elke week 5 appeltaarten?
quote:froufrou80 schreef op 17 april 2017 @ 12:40:

Als je nou eens gewoon een lékkere appeltaart bakt en er dan een beschaafd stukje van eet? Dan eet je tenminste nog iets waar je van kunt genieten en je gaat echt niet dood van een beetje bloem, boter en suiker. Qua calorieën doen dat soort misbaksels meestal niet onder voor the real thing dus daar zit ook geen voordeel. Je eet toch niet elke week 5 appeltaarten?Dit denk ik ook altijd haha. Ik eet toch geen taart om iets gezónds te eten.
quote:froufrou80 schreef op 17 april 2017 @ 12:40:

Als je nou eens gewoon een lékkere appeltaart bakt en er dan een beschaafd stukje van eet? Dan eet je tenminste nog iets waar je van kunt genieten en je gaat echt niet dood van een beetje bloem, boter en suiker. Qua calorieën doen dat soort misbaksels meestal niet onder voor the real thing dus daar zit ook geen voordeel. Je eet toch niet elke week 5 appeltaarten?

Nou, ik heb inmiddels mee zitten googlelen en die gezonde varianten klinken anders heel erg lekker!

Havermout en noten kwam ik tegen. Jammie.

Hier in huis worden baksels ook wel als ontbijt gegeten (cultuurdingetje). Lijkt me erg leuk om 's vaker iets te bakken dat gezond is en niet volgestopt zit met suiker en echte boter.
Van Suikerwijzer.nl heb ik lekkere suikervrije recepten gemaakt.



https://suikerwijzer.nl/appeltaart-met-amandelbodem/



Als je af en toe een eenpersoonscake zoekt, google dan op 'cake in a mug'. Dan krijg je yummie-recepten.

http://kirbiecravings.com ... apple-spice-mug-cake.html

Na die mug is het gewoon op, dus je komt ook niet 7 keer per dag langs de koelkast waar een hele appeltaart (minus één punt) naar je staat te roepen.
Maar die recepten zijn helemaal niet suikervrij....
Dat is toch helemaal niet lekker??

Doe mij maar gewone appeltaart, je eet toch niet de hele taart zelf op?
Ik doe nog even een poging voor TO:



deze?

Of deze?

komt een beetje in de richting

stond het soms op Facebook?



Heb je al in je webgeschiedenis gekeken? Wat iemand hier als tip gaf?
Alle reacties Link kopieren
Mensen die heel star in het alles of niets zijn slaan praktisch altijd door en dan hebben ze niets.



Staan stijf van de goede bedoelingen maar die tellen niet. Wat jij doet telt, niet je intenties.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
*
ljubavi wijzigde dit bericht op 04-09-2018 19:53
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 17 april 2017 @ 17:52:

Mensen die heel star in het alles of niets zijn slaan praktisch altijd door en dan hebben ze niets.



Staan stijf van de goede bedoelingen maar die tellen niet. Wat jij doet telt, niet je intenties.Deze snap ik niet helemaal. Volgens mij roep ik nergens dat ik 'heel star in het alles of niets' ben. Of slaat je reactie niet op mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 17 april 2017 @ 12:40:

Als je nou eens gewoon een lékkere appeltaart bakt en er dan een beschaafd stukje van eet? Dan eet je tenminste nog iets waar je van kunt genieten en je gaat echt niet dood van een beetje bloem, boter en suiker. Qua calorieën doen dat soort misbaksels meestal niet onder voor the real thing dus daar zit ook geen voordeel. Je eet toch niet elke week 5 appeltaarten?



Ik maak deze appeltaart niet omdat ik 'bang' ben voor suikers, vetten, aankomen, wat dan ook, maar omdat ik deze variant oprecht lekkerder vind dan de 'echte' appeltaart. Of ik weet de traditionele variant gewoon niet goed te bakken.

Daarnaast veel familieleden/aanhang met aandoeningen die van de appeltaart meegenieten waardoor bepaalde ingrediënten niet al te gewenst zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem220420171351 schreef op 17 april 2017 @ 14:00:

Dat is toch helemaal niet lekker??

Doe mij maar gewone appeltaart, je eet toch niet de hele taart zelf op? Als de smaak van noten e.d. komt, is de suikersmaak niet nodig.



Gisteren kwam ik ergens een gezonde appeltaart tegen. Begon met bloem en de helft suiker, wat een normale verhouding is. En dan 3 eetlepels honing erbij. Zoveel honing wordt overheersend en mierzoet en wat is er precies gezond aan mierzoet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven