Restaurant tip Amsterdam

21-03-2017 09:35 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Binnenkort verblijf ik samen met Partner 2 dagen / 1 nacht in Amsterdam en ik ben op zoek naar een goed restaurant.

Het hoeft geen sterrenrestaurant te zijn, maar een eettentje met goed eten heeft de voorkeur.



We verblijven in een hotel vlakbij de RAI, maar kunnen met het OV overal heen.

Dag 1 zullen we voornamelijk in het centrum te vinden zijn dus (rondom) het centrum heeft onze voorkeur.



Partner houdt niet van wild/orgaanvlees, maar we hebben verder niet een bepaalde voorkeur voor een 'keuken', we staan voor veel open.



Iemand een gouden tip?



Not my circus, not my monkeys
Ik heb een tijdje terug heerlijk Libanees gegeten bij Beyrouth. Heel klein en onooglijk tentje, maar erg lekker eten.
Alle reacties Link kopieren
Dik & Cunningham, Baut Paradijs (buiten centrum maar echt ontzettend lekker!!), als je van goed gegrild vlees houdt de Klos (geen chique dineren maar heerlijk vlees aan de bar eten met een biertje.



En Azmarino kan ik ook aanbevelen! Erg lekker Afrikaans eten, en gerund door een stel waarvan de man (de kok) ook daadwerkelijk uit die streek komt.
Toscanini. Wel reserveren anders is er geen plek, oh enne niet heel goedkoop, maar in je OP staat geen budget.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessa44- schreef op 21 maart 2017 @ 10:02:

Toscanini. Wel reserveren anders is er geen plek, oh enne niet heel goedkoop, maar in je OP staat geen budget. En dat inderdaad. In alle restaurants moet je tegenwoordig wel reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Loetje. Ik heb er laatst voor het eerst gegeten en wil nooit meer anders.
Alle reacties Link kopieren
Oeh even googlen.

Loetje.... café Loetje, Loetje Centraal of Loetje aan t IJ?



:D
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
in de Amsterdamse Pijp (dichtbij de raï, paar haltes met de tram) zijn veel leuke restaurantjes. Het al eerder genoemde Ethiopische restaurant Azmarino is mijn favoriet, heerlijk authentiek eten voor een redelijke prijs. De eigenaar kookt zelf.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Klepel in de Jordaan

Goudfazant in noord

505 in oost

Volt in zuid

Okura in zuid

Troost in zuid

Yum yum in west
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
D&C is sprot, eendenlever etc. Daar sta ik voor open, maar dat gaat partner echt niet eten .



Even verder kijken :D
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal voor de reacties!
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
quote:silent-witness schreef op 21 maart 2017 @ 10:39:

Oeh even googlen.

Loetje.... café Loetje, Loetje Centraal of Loetje aan t IJ?



:DIk ben bij Loetje aan het IJ en Loetje aan de Amstel geweest, rest zal ongetwijfeld ook goed zijn
Alle reacties Link kopieren
Vlakbij de Rai? Dan naar Het Vliegertje!!! beste spareribs ever
Alle reacties Link kopieren
Cedar's is erg lekker, libanees restaurant, ligt aan het water erg leuk.



Izakaya, dat is sushi etc maar wel super lekker daar.



Mr Porter, is erg leuk en goed eten, zit ook een leuke bar.





Voor een drankje na het eten kun je altijd naar Skylounge gaan, leuk uitzicht :-)
.
Alle reacties Link kopieren
Loetje is ook erg leuk idd maar dan zou ik denk eerder naar loetje aan 't IJ gaan
.
Alle reacties Link kopieren
New King aan de zeedijk. Beste Chinees ooit. Altijd druk, erg lekker, en niet te duur. Wel. Is 't altijd druk. Je kan niet reserveren daar en moet vaak even wachten totdat er een tafel vrijkomt.
Alle reacties Link kopieren
Sherpa, Nepalees en Tibetaans op de Korte Leidsedwarsstraat

Lieve, Belgisch restaurant op de Herengracht
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam is een fantastische stad!



Ik heb jaren geleden in een chique restaurant gegeten genaamd Bankok, Aziatisch.

Voedsel was precies hetzelfde bereidt als wij het in Thailand hebben gegeten.

Google verraad je vast het adres.
Girls compete with each other, women empower one another
Het chinese retaurant in de reguliers dwars bekend om zijn peking eend menu? Hadden vroeger een ster geloof ik. Niet spotgoedkoop, maar zeker betaalbaar en leuk voor avondje uit.
Alle reacties Link kopieren
pata negra. Heerlijk tapas in de utrechtste straat.(vlakbij rembrandtplein)

Chinees bij nam kee op de zeedijk
Alle reacties Link kopieren
The Lobby in hotel V zit op Nes. 3 gangen menu voor 37,50 en heerlijk eten en drinken, ze hebben ook leuke wijnen!

Restaurant Rijsel

Hoofdstad Brasserie in Hotel de L'Europe, Mooie plekjes aan het raam uitkijkend over de Amstel, heerlijk eten, super wijnen per glas en 3 gangen voor maar 37 euro.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
om de hoek van het krasnapolski in de damstraat zit een steak restaurant heeel lekker gegeten ( als je toch in t centrum bent. niet heel duur ofzo.



https://www.tripadvisor.c ... rth_Holland_Province.html
anoniem_56442 wijzigde dit bericht op 22-03-2017 03:43
Reden: x
% gewijzigd
Mijn mening, mijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
Daalder aan de Lindengracht.
63 graden foodbar in zuid. Leuk klein restaurantje met Italiaans achtig eten. Alle borden super mooi opgemaakt voor een vriendelijke prijs. Echt een aanrader. Vanaf de rai ben je we zo met de bus. Bekijk de plaatjes maar

http://www.63graden.nl



Mana Mana (in de pijp). Isrealisch restaurantje.



De bierfabriek. Lekkere kippetjes en bieren. In het centrum in de Nes.



Fijnkost (overtoom buurt). Allemaal kleine gerechtjes maar niet in tapas stijl.



Plantage (bij Artis, mooie plek is dit).



Dum dum palace (zeedijk). Aziatisch eten.



Foodhallen (west). Allemaal eet standjes bij elkaar. Er zit ook een restaurant bij, de Kanarie club, daar schijnt het eten goed te zijn volgens recensies. Maar ik heb er nooit gegeten. Je zou er ook eventueel nog naar de film kunnen gaan, want er is daar ook een bioscoop.



De Japanner (in de pijp), naam zegt al genoeg.



Venster 33 (de pijp). Ook voor gezellige borrel en gin tonics. Groot eetcafe in de pijp. Sowieso heb je in de pijp allerlei leuke eetcafés je zou er ook gewoon naartoe kunnen gaan, ff rondlopen en ergens binnen wandelen.



Sea food bar (oa in de pijp) als je zin hebt in fruit de mere. Er zit overigens ook een heel goed vistetaurant in de rivierenbuurt bij de Rai. Vis aan de schelde.



Er zijn zo veel leuke restaurants in Amsterdam. En veel leuke tips zijn al voorbij gekomen van Chinees tot tapas tot goede steak. Een soort indicatie, smaak richting of andere voorkeuren maakt het wel makkelijker.
quote:Meauve01 schreef op 21 maart 2017 @ 10:55:

[...]





Ik ben bij Loetje aan het IJ en Loetje aan de Amstel geweest, rest zal ongetwijfeld ook goed zijn



Ik zou zeker niet bij centraal gaan. Dat is 1 groot toeristen gebeuren. Ik zou een van de andere pakken. In zuid kan ook nog, die is dichts bij de Rai (wel meest oudbollig qua interieur want die is het oudst van de Amsterdam vestigingen, maar dat is natuurlijk ook wel leuk).



Ga overigens alleen naar Loetje als je graag biefstuk wilt eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven