Santen?

16-12-2014 13:54 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
voor een recept heb ik een zakje santen nodig. Is een soort kokoscreme kwam ik net achter hahaha

Bij mijn supermarkt hadden ze dit niet.

Kan ik dit vervangen voor iets anders of moet ik mijn man nog even langs een andere super sturen?

Iemand een tip?
Alle reacties Link kopieren
Een toko heeft het meestal wel.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Kokosmelk in blik, 1 blok santen mengen met water staat gelijk aan 1 liter kokosmelk.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet welke supermarkten je in de buurt hebt, maar ik koop het wel eens bij AH of de Coop. Of inderdaad bij een toko als je die in de buurt hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan het recept of je dat kan vervangen. Santen is een vast blok kokoscreme, als het de bedoeling is om het aan te lengen met water om er kokosmelk van te maken, dan kan je ook een blik kokosmelk pakken of met een zak kokosrasp kokosmelk maken.



Als je echt santen nodig hebt en geen kokosmelk, dan zou ik er voor naar de winkel gaan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
De/het santen wil ik gebruiken voor een curry.

En alleen een Plus hier in het dorp.
Alle reacties Link kopieren
Iedere supermarkt verkoopt kokosmelk. Wel opletten, er is ook kokosmelk die speciaal geschikt is voor gebruik in de keuken, die is iets dikker. Ik gebruik ook zakjes "melkpoeder" van de toko, als je maar een klein beetje nodig hebt is dat wel zo makkelijk.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Als je een Jumbo in de buurt hebt, moet je het daar kopen, lekker goedkoop. Bij de AH hadden ze vroeger ook redelijk goedkope blokken, nu alleen nog maar hele dure. Elke toko heeft ook santen. Je kunt het vervangen door kokosmelk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cejo schreef op 16 december 2014 @ 14:03:

De/het santen wil ik gebruiken voor een curry.

En alleen een Plus hier in het dorp.In een curry kan je prima kokosmelk gebruiken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd een blik als het in het gerecht moet en laat het eventueel inkoken. Of vooraf inkoken. Ze kosten een euro ongeveer. Nutco, een oranje-geel-wit 400 gr blik.

http://www.dieetook.eu/oc ... ain/kokosmelk-228x228.jpg
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als het gerecht niet vochtiger moet worden is een klontje Santen (een soort pakje boter) misschien handiger
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
kokosmelk heb ik nog in huis! Ga ik dat maar proberen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ze santen wel bij elke supermarkt verkochten.



Kokosmelk is ook goed. Je kan ook het halve blik gebruiken natuurlijk.
Voor een curry is kokosmelk prima. Santen verkopen ze tegenwoordig bijna in elke supermarkt. Tenminste, AH, Plus e.d.
Alle reacties Link kopieren
Mijn plus niet hoor lolly-pop,hoewel ik het daar wel eens gezien heb dacht ik.

Maar ik heb mijn man zo gek gekregen om na werktijd nog even een Jumbo binnen te rennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven