snel zelfgemaakt toetje! tips?

17-12-2011 16:55 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal1



Ga vanavond eten met een vriendin. Ik heb weinig tijd, maar wil toch zelf een lekker toetje voor ons maken.



Heeft iemand tips voor iets wat snel te maken is, maar toch heel lekker?
Alle reacties Link kopieren
flensjes met roomijs en vers fruit?
zelf geklopte slagroom met yogurt erdoor heen gemengd. Daarna schijfjes banaan erdoor. HEERLIJK!!
Suikerbrood dompelen in ei/melk (wentelteefje) en dan opbakken. Lekker met een beetje kaneel en suiker en een bolletje vanilleijs.
Alle reacties Link kopieren
Appel schillen, klokhuis er uit en vullen met suiker en kaneel.

In de oven, serveren met warme vanilevla.
Alle reacties Link kopieren
Oh jongens, ik krijg er helemaal zin in door die tips van jullie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 17 december 2011 @ 17:07:

Suikerbrood dompelen in ei/melk (wentelteefje) en dan opbakken. Lekker met een beetje kaneel en suiker en een bolletje vanilleijs.Jaaaaaaaah! Ik wilde net typen dat je ook iets lekkers kunt kopen, maar dit is nog beter
Torentjes van een kletskop, slagroom, weer een kletskop, weer slagroom en rood fruit erop en wat ernaast. (of zo'n diepvriesdoosje bosvruchten).
Alle reacties Link kopieren
meng een blik in stukjes gehakte peren door een pot kwark en schep er 250ml geklopte slagroom door met 2 scheppen suiker en een scheut gembersiroop. even proeven of er nog siroop en/of suiker bij moet.

garneren met geroosterde amandelen.



heerlijk :-)
The past may be in tatters
But today is all that matters
Warme chocomel met marshmellows en een bolletje ijs?

Een smoothie? Milkshake?

Chocoladefondue met fruit en marshmellows?

Ooh krijg zelf trek nu...

Koffie met likeur en ijs?

Wafel met warme kersen?

Ijs met warme kersen?

Ijs met warme caramelsaus/chocoladesaus en nootjes?

Klop pudding met een of andere lekkere toevoeging?

Ijskoffie?



Hoezo eetstoornis....hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Schuimkerstkrans met een perzik uit blik er in, toef slagroom er op en bolletjes ijs ernaast.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Een groot glas en dan laagjes griekse yoghurt slagroom bastognekoekkruimels en rood fruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor een schuimbodempje (bij de koekjesafdeling), een bol ijs, een beetje siroop en slagroom.



Ook in een koffie- of chocoladevariant te maken.
Alle reacties Link kopieren
Argh! nu heb ik trek.
Alle reacties Link kopieren
Slagroom met een beetje suiker opkloppen, paar schuimkransjes verkruimelen en samen met vruchtvlees van 4 passievruchten door de slagroom mengen. In hoge glazen gieten en garneren met een beetje apart gehouden vruchtvlees. Mjammie (wel mierzoet!)
Kerstschuimkransen verkruimelen (niet te klein). slagroom kloppen (zonder suiker - tenzij je van erg zoet houdt) en doorelkaar scheppen. Vult lekker af
Ik lees hier allemaal heerlijk toetjes.. ben dol op toetjes. Ik ga er in ieder geval een aantal proberen. Ben benieuwd wat je gaat maken TO.
en snelle lactose vrije toetjes (roomijs,slagroom,zuivelenz),

iemand daar nog ideeën voor?
Alle reacties Link kopieren
Heel makkelijk en lekker: perzik uit blik in stukjes snijden, in een bakje doen, schep magere kwark erbij, schep (met wat suiker opgeklopte) slagroom erbij, klein scheutje siroop uit perzikenblik. Mengen en genieten!
quote:Missphoebe schreef op 17 december 2011 @ 17:46:

en snelle lactose vrije toetjes (roomijs,slagroom,zuivelenz),

iemand daar nog ideeën voor?Dat appelrecept uit de oven is ook lactosevrij toch? Wat moeilijk zeg. Alles wat in mij opkomt zit boordevol slagroom enzo.
ja idd, of soya yoghurt maar is beetje saai.......

wel goed voor je lijn, lactose-intolerant zijn
aardbeien met slagroom

of pure callebout chocolade smelten en daar rood fruit indippen en in de koelkast uit laten harden
Alle reacties Link kopieren
quote:Missphoebe schreef op 17 december 2011 @ 18:15:

ja idd, of soya yoghurt maar is beetje saai.......

wel goed voor je lijn, lactose-intolerant zijn

Appelflap met goedkoop bladerdeeg (zit geen boter in).

Het appeltoetje maar met kokosmelk i.p.v. de vla.



uberhaupt kokosmelk met fruit is lekker.
Alle reacties Link kopieren
@missphoebe

Vers fruit (een soort of een combi) in stukjes snijden en bakken in wat (room)boter. Wat suiker erover strooien en even meebakken. Afblussen met bv amaretto of sinaaslikeur (als je geen alcohol wilt gebruiken, kan een vruchtensapje ook) en even laten inkoken tot een siroopje. Je kunt evt ook wat kaneel of vanille toevoegen. Rozijnen of stukjes dadel erbij is ook lekker. Dat voeg je dan toe vlak voordat je het afblust.



Erbij kun je evt geklopt eiwit met suiker doen. En voor wie wel lactose mag: een bolletje ijs is ook erg lekker.



Ananas uit blik gaat ook goed trouwens!
Alle reacties Link kopieren
@missphoebe

Oeps, roomboter kan natuurlijk niet. Plantaardige boter of olie (bv zonnebloem, in ieder geval een wat neutraal smakende soort) gebruiken dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven