Soep alsnog invriezen?

06-04-2017 10:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heb ik tomatensoep gemaakt met als voornemen om de helft in te vriezen. Nu kom ik net in de keuken en zie de soep nog staan op het aanrecht. Kan ik het nu alsnog invriezen of is dat vragen om problemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat altijd gewoon
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, gewoon invriezen.
Alle reacties Link kopieren
Top! Dank jullie wel!
Oh, ik zou dat echt niet meer doen. Ik zou hem al niet meer eten na een nacht buiten de koeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 06 april 2017 @ 11:07:

Oh, ik zou dat echt niet meer doen. Ik zou hem al niet meer eten na een nacht buiten de koeling.is goed voor je weerstand hoor
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 06 april 2017 @ 11:07:

Oh, ik zou dat echt niet meer doen. Ik zou hem al niet meer eten na een nacht buiten de koeling.



Ik ook niet hoor. Ging bij mij zo de wc in.

Ik gooi eigenlijk altijd bereid eten wat ik vergeten ben in de koeling te zetten. Mij te link.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet vaak bereid eten niet in de koelkast. En eet het gewoon op, ben er nog nooit ziek geweest. Weggooien vind ik voedselverspilling. Uiteraard gebruik ik wel mijn zintuigen om te checken of het nog goed is.



Kan je dus nog prima invriezen en later lekker opeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak elke zondag avond een grote pan soep, daar eten we dan samen van en de rest neem ik mee voor tussen de middag op het werk.

Ik laat dan rustig de pan tot dinsdag, soms zelfs woensdag staan. Ik schep er 's morgens voor ik wegga een bakje uit.

Mijn vriend beweerd dat je soep niet mag bewaren met de lepel er nog in, waarom weet hij ook niet, maar die haal ik er wel altijd uit.

Nu maak ik geen romige soepen, vooral heldere of tomaat, want daar komt dan denk ik een vel op.



Nu kan het nog prima, maar nu het weer warmer word zet ik wel het in de koelkast
Volgens oude boerenwijsheid kun je soep op het fornuis bewaren als je het elke dag even kookt om bacteriën tegen te gaan. Als je het alsnog wil invriezen, dan zou ik het dus eerst nog een keer koken. (Dat gezegd hebbende had ik het zelf door het toilet gespoeld, want ik reageer erg snel op foutjes in het eten ).
Alle reacties Link kopieren
Toen je die soep maakte, zijn door het koken al een heleboel micro-organismen geneutraliseerd. Dan houd je dus nog alleen chemische afbraakprocessen over en schimmels/virussen/bacteriën vanuit de lucht.



Als die pan gewoon afgedekt heeft gestaan (en niet in de brandende zon of op een cv-radiator), lijkt het me echt geen issue.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het de vriezer ingedaan. Zag er gewoon oké uit en geen gare geur. Pan was gelukkig wel dicht.
Alle reacties Link kopieren
Kan gewoon hoor.



Ik zou weggooien echt heel erg zonde vinden
Alle reacties Link kopieren
Gebeurd hier ook wel eens, een pan op het fornuis laten staan i.p.v. in de koelkast..

Wij eten het gewoon op. Wel zorg ik ervoor dat het heel goed verhit word voor we het eten.



Dus mijn tip:

Als je het uit de diepvries haalt even goed laten doorkoken.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan gewoon hoor. Gebeurt hier wel vaker. Als je het dan verwarmt de volgende keer even laten doorkoken.
Alle reacties Link kopieren
Doorkoken, check!
Alle reacties Link kopieren
we hebben die neus en ogen niet gekregen om alleen maar mooi mee te zijn.



dus kijken en ruiken. lijkt het nog op tomatensoep en ruikt het ook zo? dan gewoon gebruiken/invriezen
En doooooor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven