Stampot!

09-01-2017 20:10 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe maken jullie stampot?



Ik maak 'm bijvoorbeeld met boerenkool, lekkere aardappelen, pakje jus van M. en een paar saucijsjes. Héérlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het is stampPot.
Gekookte aardappelen, rauwe fijngesneden andijvie en krokant gebakken spekjes.



Gekookte aardappelen, gekookte andijvie met groentensaus erdoor.



Gekookte aardappelen, gekookte boerenkool, krokant gebakken spekjes en jus.
Ik had recent een stamppot met biologische pompoen (en gekookte aardappel) gemaakt. Hmmmmmmmm!

Daarbij uitjes-jus en gemarineerde kipblokjes en hele champignons.
gekookte aardappelen, wortelen, uien (alles in 1 pan), krokant gebakken speklapje met sambaljus

gekookte aardappelen, koolraap, speklapje of rookworst

gekookte aardappelen, spruitjes, kaas met spekjes en noten

gekookte aardappelen, broccoli, spekjes uitgebakken
Alle reacties Link kopieren
De enige stamppot die we eten is andijvie: aardappels koken, gebakken spekjes en geroosterde pijnboompitten erdoor. Fijngesneden andijvie en een klein beetje geraste oude kaas.
Ik hou niet zo van die exotische stamppotten, dus hier blijft het meestal bij boerenkool, koken met aardappels en twee runderbouillon blokjes, spekjes uitbakken en er met vet en al doorheen scheppen en een lekkere gehaktbal er bij en mosterd, veel mosterd
Alle reacties Link kopieren
Ik maak stampPot met van alles... maar niet met pakjes jus.



andijvie spek kaas aardappel

gewone hutspot

prei witte boon bloemkool aardappel (of met knolselder)

spruitjes gebakken champignons
Oja jus uit een pakje vind ik ook heel vies, ik eet niet vaak jus dus als ik vlees maak waar ik jus van kan maken dan vries ik dat in een aantal porties in.
Alle reacties Link kopieren
Stamppot van aardappelen en (rauwe) paksoi, heerlijk
Alleen preistamppot (aardappels koken, prei in boter aanstoven, peper en zout er bij, evt nootmuskaat, wat water toevoegen tegen aanbranden, aardappels afgieten, prei afgieten, boter en melk (evt eitje) door aardappels, dan prei erdoor), vindt vriend lekker, en stamppot rauwe andijvie (aardappels op zelfde manier klaarmaken) met mosterd, tomaat en augurk, mijn favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Ik lust alleen maar boerenkool.

En ik bedenk nu ook dat ik ook stamppot van aardappelen, snijbonen en witte bonen lust.



Andere stamppotten zoals van spruiten of wortel + uien lust ik alleen maar heel zwaar gekruid, bijvoorbeeld met nasimix.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Met zuurkool, uitgebakken spekkies, ananas, rozijnen en goudreinet.

Gestampte snijbonen, rauwe ui en sambal
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Kermitt schreef op 09 januari 2017 @ 20:25:

Stamppot van aardappelen en (rauwe) paksoi, heerlijkAllen dit? Of nog iets van vlees, kip of dergelijke erbij?
Alle reacties Link kopieren
Oh hier meestal boerenkool of andijvie met gehakt. Nu had ik trek in draadjesvlees en daar vind ik zuurkoolstamppot wel goed bij passen. Dus wij eten morgen draadjesvlees met zuurkoolstamppot.
Wij houden van stamppot!!



Boerenkool met spekjes en rookworst

Rauwe andijvie, uitje en aardappelen

Zuurkool met spekjes

Hutspot met shoarma vlees

Knolselderij met aardappelen met kaas en daarbij een jus van gebakken ui met appelstroop

Broccoli met kaas en aardappelen
Alle reacties Link kopieren
In de zomer maak ik stamppot van rauwe andijvie, rode pesto, zongedroogde tomaatjes en merquez worstjes. Ook in de winter lekker.

Nu vaak rauwe andijvie met vega spekjes (eet geen varkensvlees) en runderrookworst en een flats piccalilly.

Ook hutspot met gehakt (in 010 ook wel peen en uien met een stuiter genoemd).

Zuurkool met draadjesvlees of hachee, zo ook spruitjesstamppot.



Boerenkool vind ik niet zo lekker.



Stamppot van roergebakken prei met parmesan erdoor...hmmmmm



krijg gelijk weer trek ondanks dat ik al heb gegeten.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Stamppot andijvie met blokjes fêta, cashewnoten en vegetarische spekjes.
Alle reacties Link kopieren
-Spruitjes-Appel-aardappel-spekjes

-Hutspot met ketjap en Indische gehaktballen

-Boerenkool-aardappel-uitgebakken chorizo

-Andijvie zoals hierboven al beschreven

-Blote billen in het gras, snijbonen-wittebonen-aardappel met jus en speklapje

-geen stamppot, maar rodekool met appel, gekookte aardappel en hachee

-stamppot rauwe pakchoi met cashewnoten

-Zuurkool-aardappel-spekjes-ananas-rookworst



Eigenlijk is elke stamppot lekker met rookworst, mosterd, en zilveruitjes en augurk :-)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Zuurkool met aardappels, gebakken champignons, paprika en blauwaderkaas.



Snijbonen al jaren niet op! Goed idee!
Blote billen in het gras maakte m'n moeder vaak, heerlijk! Heb het zelf nooit meer gemaakt sinds ik uit huis ben (7 jaar...). In die jaren ook maar een keer boerenkool gemaakt. Die van m'n moeder vond ik lekkerder
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die ook niet te veel aardappel eten:

Knolselderij, bloemkool, Knolselderij. Beetje knoflook, spekjes en natuurlijk een lekkere worst erbij :-)
Alle reacties Link kopieren
Aardappels, andijvie, uitgebakken spekblokjes, pureren met warme melk en het spekvet er door

Aardappels, boerenkool, prei, worst, mosterd

Aardappels, wortel, uien, spiegelei
Mijn favoriet. Zuurkool koken met aardappels en zuurkoolspek in een pan. Als de aardappels gaar zijn, spek eruit en in blokjes snijden. Het snottige vet gooi ik weg. Dan groente afgieten en stampen met evt een beetje melk. Zuurkoolspek erdoor scheppen. Erbij maak ik gekruide speklapjes die ik nagenoeg keihard uitbak
Alle reacties Link kopieren
Zuurkool als stamppot lust ik niet. Wel rauw of warm met spek en ham. Maar van aardappelen erdoor ga ik griezelen. Ze mogen er wel naast liggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven