Succesrecepten ijs (zelf maken)

30-11-2014 19:46 100 berichten
Net op het napraattopic op een geweldig idee gebracht, ik ga een ijsmachine kopen.

Ik heb inmiddels een bod gedaan op een nieuwe op MP.

(en als dat niet lukt ga ik er deze week eentje bestellen)

Koop op MP net gelukt



Maar dan?

Wie heeft ook een ijsmachine en heeft een lekker recept?



Of de basis? Waar koop je dat en is dat kant klaar?



Alle reacties Link kopieren
Ik koop mijn ijs meestal kant en klaar. Mss een idee?
Ye ken.
Ik heb nog een bak vanille-ijs staan, van een één of ander butsmerk. Lekker hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ijsmachine, ongebruikt tot nu toe. Ik ga er van de week eens mee spelen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:GrannyWeatherwax schreef op 30 november 2014 @ 19:48:

Ik koop mijn ijs meestal kant en klaar. Mss een idee?



Oh Ja maar dan staat dat apparaat te verstoffen.

Bod is akkoord, koop gesloten.
Op zich lijkt het me wel leuk hoor, een ijsmachine. Ik denk dat de kinderen zich er ook wel mee zullen vermaken. Maar ik zou inderdaad geen nieuwe kopen.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, hier staan allemaal lekkere ijsrecepten: http://allrecipes.nl/rece ... aspx?page=3&o_is=LV_Pgntn





Nou heb ik trek in ijs
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik ben ook bang dat de lol er zo weer van af is. Nu voor ¤19 incl. verzenden en nieuw in de doos.

Één of ander merkloos ding uit een kerstpakket denk ik.

Maar om te proberen prima.
quote:Miss.Innuendo schreef op 30 november 2014 @ 19:57:

Mmm, hier staan allemaal lekkere ijsrecepten: http://allrecipes.nl/rece ... aspx?page=3&o_is=LV_Pgntn





Nou heb ik trek in ijs Super! Gelijk opgeslagen, dank
Alle reacties Link kopieren
Alles met mango en slagroom

wordt een succes in de ijsmachine.



Zit er geen receptenboekje bij?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dit seizoen masterchef ongeveer driekwart van het ijs mislukken, daar ga ik me niet aan wagen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind yoghurtijs uit de ijsmachine heerlijk en makkelijk om te maken. Ik gebruik griekse of turkse yoghurt (je hebt een wat hoger vetpercentage nodig voor ijs) en meng dat met gepureerd fruit (aardbei of mango werkt goed, vooral fruit dat eigenlijk net iets overrijp is en dus erg zoet en een tikkie papperig). Bij het mengsel doe ik een beetje suiker (afhankelijk van hoe zoet je het wilt, ik gebruik erg weinig). Dit laat ik in de ijsmachine draaien tot het goed is. Denk een minuut of 20-25.
quote:mala8 schreef op 30 november 2014 @ 20:02:



Zit er geen receptenboekje bij?

Weet ik niet

Maar ik ben benieuwd naar persoonlijke succesrecepten. Dat zal wat lastig zijn dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een ijsmachine, met een bak die teveel ruimte in de vriezer in nam. Deze machine weggegeven en sinds een jaar een praktischere machine ( platte plaat als vriesdeel). We proberen van alles, leuk en geregeld lekker.
Je bent zelf een theepot
Klinkt lekker Bergkristal, dankjewel.
Alle reacties Link kopieren
http://maartenkookt.blogspot.nl/2012/11 ... r-ijs.html

De eigenaresse van de lekkerste ijssalon van Nederland heeft 2 boeken met tips en recepten geschreven. Als zij in de winter gesloten zijn, maken wij altijd recepten uit haar boeken. (ze verkopen daar overigens ook Baileys ijs nav het napraattopic )
Alle reacties Link kopieren
Simpelste is volle yoghurt, bevroren vruchten ( in de zomer voeg je daarnaast een klein deel verse vruchten op het eind toe), en suiker of limonadesiroop.



Of half vruchtenyoghurt, half volle yoghurt met bovenstaande en nog wat slagroom ( omdat de vruchtenyoghurt niet vol is)
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Wat misschien ook wel lekker is, is om het te maken met annanas(sap) en kokos(melk).

Dan krijg je een soort Pina Colada ijs
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 30 november 2014 @ 20:23:

Simpelste is volle yoghurt, bevroren vruchten ( in de zomer voeg je daarnaast een klein deel verse vruchten op het eind toe), en suiker of limonadesiroop.



Of half vruchtenyoghurt, half volle yoghurt met bovenstaande en nog wat slagroom ( omdat de vruchtenyoghurt niet vol is)



Smaak is persoonlijk uiteraard, maar ik vind yoghurtijs echt het vieste dat er is.

Net of je ijs eet dat niet goed is geworden ofzo.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Pinacoladaijs/Baileysijs goed plan!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel een beetje jammer vind van ijs maken, is dat je vaak alleen een eidooier nodig hebt en dus blijft zitten met het eiwit. Al kan je geloof ik bij de Makro ook alleen eigeel kopen.



Anyway, ik heb vaak het yoghurtijs gemaakt van deze site: http://jaapvanlelieveld.xs4all.nl/kookboek/ijs.htm
Alle reacties Link kopieren
Sesam ijs is lekker!
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 november 2014 @ 20:07:

Ik zie dit seizoen masterchef ongeveer driekwart van het ijs mislukken, daar ga ik me niet aan wagen Die zijn niet goed joh. Ijs maken is dodelijk simpel... die gooien het warm die machine in (heb ik wel eens gezien). En daar heb je natuurlijk tijdsdruk, thuis kan je het gewoon langer laten zitten als het nog slapjes is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 30 november 2014 @ 20:25:

[...]





Smaak is persoonlijk uiteraard, maar ik vind yoghurtijs echt het vieste dat er is.

Net of je ijs eet dat niet goed is geworden ofzo.Smaak is idd persoonlijk. Ik lust eigenlijk alleen zeer strak sorbetijs ( lukt mezelf nog niet te maken ) of yoghurtijs zoals ik omschreef.
Je bent zelf een theepot
Sesam-ijs? Nog niet eerder gehoord. Ik koop ons/mijn ijs. Voor mij geen rauwe eierdooiers meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven