Suikerkorrels voor in Suikerbrood

29-07-2007 21:24 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Weet iemand waar ik kleine suikerkorreltjes kan kopen (kristal suiker) om in suikerbrood te verwerken?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Winkel?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Winkel?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er verdorrie mis met ouderwets een winkel/supermarkt binnen te stappen en desnoods even te vragen of ze een bepaald produkt hebben.

Ik word er zo moe van om steeds dit soort onzinnige topics te zien.



Gemakzuchtige schapen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Dus niet in de winkel!

Je zou het kunnen proberen in een speciale winkel waar ze ook andere bakkersbenodigdheden verkopen maar waarschijnlijk moet je dan een aantal kilo's kopen.

Wat wel heel goed werkt: rietsuikerklonten grof stukslaan. Zo doe ik het tenminste.
Gewoon suikerklontjes, ze smelten vanzelf wel in vorm.

en elke grotere supermarkt heeft suikerklontjes en anders jat je ze in een horecagelegenheid.
Alle reacties Link kopieren
Of die ouderwetse kandijklonten stukslaan...

Zijn in elke supermarkt te koop...
Alle reacties Link kopieren
Oftewel;



Wees zelf een beetje creatief!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn, je hoeft niet te lezen of te reageren.....

ze vraagt gewoon iets. Moet dat nou zo???
Hallo Zetje,

Heb jij toevallig een recept voor suikerbrood? Ik ben er gek op, maar ik kan het hier in Zwitserland niet kopen.

Het water loopt me nu al in de mond.

;)
Alle reacties Link kopieren


calvijn, je hoeft niet te lezen of te reageren.....

ze vraagt gewoon iets. Moet dat nou zo???

Ja!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
ok dan!
Alle reacties Link kopieren
In dit recept staat hoe je die greinsuiker zelf maakt :) (met dank aan mijn vriendin Gemma Oogle)
Greindsuiker ! (volgens mij)



Volgens mij kun je dit soort ingrediënten wel bij een (echte) bakker kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop het bij de Welkoop. Verkopen ze ook andere producten om zelf

brood, cake, of gebak te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die greinsuiker van Soezie (bij de Welkoop) erg duur. Zeker als je ziet hoe makkelijk je het zelf kan maken. Ik ga het snel eens proberen. Volgens dat recept in mijn link moet je 150 gr suiker, 1tl kaneel en 2 el water op een snijplank door elkaar roeren en een paar uur laten drogen. Makkie :) Ik vraag me alleen af wat voor suiker. Denk dat witte basterd het beste resultaat geeft.
Alle reacties Link kopieren
bij ons in de buurt is een molen die allerlei soorten lekker meel verkoopt, en ook deze suikerparels!! daar heb ik ze gekocht!



Maar idd bij Welkoop/Boerenbond hebben ze ze ook! wel een stuk duurder inderdaad.



hm t water loopt me in de mond! ook snel weer eens een suikerbroodje bakken!
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo makkelijk kon vinden, Calvijn 1, dan had ik dit 'onzinnige topic' misschien wel niet geplaatst; daar al eens over nagedacht?



Voor alle andere mensen; bedankt voor de tips. Ben al in verschillende grote supermarkten geweest maar daar hebben ze het niet en bij de Boerenbond bij ons in de buurt ook niet. Suikerklontjes heb ik geprobeerd maar was niet zo succesvol omdat ze te groot waren. Ik zal eens bij een speciaalzaak informeren of bij een bakker. En zelf maken kan natuurlijk ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Makkelijk recept voor suikerbrood (eventueel met de broodbakmachine):



www.boerenbond.nl --> buitenleven --> culinair --> soezie --> 'klik hier voor soezie bakrecepten'
Alle reacties Link kopieren
Ik zal eens bij een speciaalzaak informeren of bij een bakker. En zelf maken kan natuurlijk ook nog.





Dit had je toch wel kunnen bedenken voordat je dit topic openende?

Lijkt me een logische stap als ze het bij de super niet hebben.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote: calvijn1 reageerde



Ik zal eens bij een speciaalzaak informeren of bij een bakker. En zelf maken kan natuurlijk ook nog.





Dit had je toch wel kunnen bedenken voordat je dit topic openende?

Lijkt me een logische stap als ze het bij de super niet hebben.




Jesus! wat een gezeik zeg over het wel of niet openen van een topic!!:@

Laat iedereen doen waar ie zin in heeft, en ik geef TO groot gelijk met deze vraag....niks is lekkerder dan een zelfgemaakt suikerbrood...stukken beter dan die fabrieks-meuk!



By the way: Kandij zou ik niet gauw gebruiken voor SB. Gewoon parelsuiker gebruiken... Nog vragen? Ik ben namelijk brood/banketbakker geweest...
En oja.....niet in een gewone winkel te verkrijgen....gewoon even een bakker binnenlopen, en vragen om parelsuiker. Wel er even bij zeggen dat het voor SB is....want sommige verkoopsters zijn niet op de hoogte wat parelsuiker is...;)
Alle reacties Link kopieren
Kijk daar kan ik tenminste wat mee! Hartstikke bedankt! Ga vandaag meteen even naar de bakker. Gaat het wel goed met all in mix voor luxe brood of het je nog een extra lekker recept wat ook niet te moeilijk is?



Groetjes!
quote: Zetje reageerde



Kijk daar kan ik tenminste wat mee! Hartstikke bedankt! Ga vandaag meteen even naar de bakker. Gaat het wel goed met all in mix voor luxe brood of het je nog een extra lekker recept wat ook niet te moeilijk is?



Groetjes! Mooi hè...zo'n forum! Ben zelf niet zo'n fan van all-in mixen, maar je kan ook gewoon wit tarwemeel gebruiken, en daar voeg je een dot roomboter aan toe. Vet maakt het brood lekker mals! Gebruik in plaats van water melk (halfvol). Dan nog een tip: Meng de parelsuiker met een theelepeltje kaneel en een klein beetje melk. Nadat je het deeg heb gekneed, dán pas de parelsuiker en voorzichtig doorheen kneden.



Groetjes, Xan
Alle reacties Link kopieren
Xander? Ben jij een mán???
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven