Tosti combinaties!

30-12-2007 21:18 67 berichten
Joehoe! Wij gaan morgen een ouderwets tosti apparaat kopen en ik ben op zoek naar lekkere combi's die iets verder gaan dan gewone ham kaas zeg maar.



Trap zelf maar es af:



- kaas, banaan, sambal badjak, ui (echt lekker!)

- feta en flink wat verse peterselie

- mozzarella en chorizo, tomaten of tomatenblokjes uit blik

- geitenkaas honing walnoten en bieslook



wie biedt?
Ik vroeg het me ook af ja van dat afbakbroodje.



( heb je in ieder geval wél een frisse adem VC van die ranja)
Alle reacties Link kopieren
Poezewoes schreef op 30 december 2007 @ 21:27:

jonge kaas met jam

kaas met komkommer

Restje kaas van de kaasfondue raspen en gebruiken

Brood besmeren met rauw ei, kaas ertussen

kaas ham tomaat ananas en ansjovis

pittabroodjes gebruiken en dan vooral die met italiaanse kruiden of

zongedroogde tomaatjes
Ff een praktisch vraagje. Dat broodje besmeren met rauw ei. Moet je het hele ei gebruiken, moet het brood dus wat soppen? Of besmeer je het broodje alleen een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ja een tosti met brie en tomaat is echt super! En brie smelt gewoon hoor, gaat niet schiften ofzo...

Ook lekker is met extra belegen kaas, tapenade en blaadjes verse spinazie.

Op terschelling heb ik een keer een tosti gegeten met kaas en hollandse garnalen en dan met knoflooksaus erbij, wist niet goed wat ik er van moest verwachten maar het was erg lekker. Kaas en tonijnsalade is ook een erg goede combi!
Alle reacties Link kopieren
rucola, rauwe ham, mozzarella 8-P
Alle reacties Link kopieren
banaan met kaneel
Alle reacties Link kopieren
off topic: amoxicilline is een antibiotica dat deel uitmaakt van de groep penicilline-achtigen.
Alle reacties Link kopieren
ohw ja mozarella met zongedroogde tomaatjes! jammmie (heb laatst semi zongedroogde tomaatjes ontdekt ook verrrrrukkkelijk!!!!)
Alle reacties Link kopieren
Ham, kaas, brie, ananas en een vleugje kruidenboter... mjammie!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik las: banaan met kaMeel..... :-P
Alle reacties Link kopieren
krokusje schreef op 30 december 2007 @ 22:02:

[...]





Ff een praktisch vraagje. Dat broodje besmeren met rauw ei. Moet je het hele ei gebruiken, moet het brood dus wat soppen? Of besmeer je het broodje alleen een beetje?


Ik gebruik 1 ei voor twee dubbele tosties, 4 boterhammen dus. Meestal doe ik het ei in een bakje, klutsen en beetje op brood gieten en uitsmeren. Maar je kan uiteraard het brood ook in een bord met ei leggen. Overigens zit het ei wel aan de binnenkant he, dus niet aan de buitenkant van de tostie. En daar kan, naast kaas, dan vanalles op. Dunne reepjes paprika is ook errug lekker in combi met ei. En dunne uienringen...



Voor de afbakbroodjesvraag: bij mij op het werk staat zo'n tostieijzer/grill die zich aanpast aan de hoogte van wat je er tussendoet. Heeft ook niet 2 vakjes, maar gewoon 2 geribbelde platen boven elkaar. Wellicht gebruikt poster die?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Even opgezocht: ook wel een contactgrill of een vlakgrill genoemd. Als mijn tosti apparaat het begeeft wil ik dr ook zo een. Voorbeeld:

http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/A16BF530003967A2C1257368004116CE_big.jpg
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Tosti met zalm en kaas!

:-9
Alle reacties Link kopieren
tosti kaas met pizzaquicksaus is heeeerlijk



tosti geitenkaas, honing, tijm en pijnboompitjes
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Oja en gewoon ham, kaas en ananas is lekker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n ding heb ik ook, volgens mij stond op de verpakking: gezondheidsgrill. Je zou er ook vlees mee kunnen grillen, maar heb ik eerlijk gezegd nog nooit gedaan :-$ Afbakbroodjes heb ik er ook nog nooit tussen gestopt, lijkt me ook helemaal niet mogelijk... maar zou het eens kunnen proberen. Ik kan me voorstellen dat het dan wel een ontdooit broodje moet zijn (ik stop ze altijd in de vriezer na aankoop) en dat je een pistoletje bijvoorbeeld even doormidden snijdt.

Ik maak wel tosti's met mn grill, en waar ik sindskort ook enigszins aan verslaafd ben: pitabroodjes met kaas (ham/ananas) en een klodder whiskycocktailsaus. Die pitabroodjes kunnen ook heel goed in die grill. Ik heb verder niet echt nieuwe tosti-ideeen: ham en kaas is hier toch wel de oldtime favourite, en soms brie met tomaat en pesto, of geitenkaas met honing en walnoten.



Banaan ben ik niet dol op, komkommer vind ik VIES warm, geitenkaas met sambal en honing lijkt me een rare combi, kaas en jam vind ik ook niet lekker samen en dan ook nog banaan erbij?!?! O.o Jullie verzinnen wat hier! X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer iets gemaakt wat ik dacht dat lekker zou zijn, dacht iets met kaas en banaan, ik heb het recept erna alleen weggegooid omdat het niet te eten was.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Poezewoes schreef op 31 december 2007 @ 00:09:

[fgcolor=#0099FF]Even opgezocht: ook wel een contactgrill of een vlakgrill genoemd. Als mijn tosti apparaat het begeeft wil ik dr ook zo een. quote]





Balen, ik had een nieuwe. Die heb ik net laatst verkocht op MP, anders had je die zo mogen hebben. Jammer dat ik het niet wist.



Ik heb nog voor liefhebbers een nieuw silikonenkwastje in de verpakking.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
tosti tricolore: pesto, mozarella, tomaat

brie, peer, gemalen peper

cambozola, peer

kalkoenfilet, jonge kaas, chilisauce

kaas, hele dunne uiringen, chilisauce

kruidenkaas, zalm, rucola

kruidenkaas, gebakken champignons, gebakken uiringen
Alle reacties Link kopieren
Oja laatst had ik gebakken champignons schijfjes en brie, beetje gemalen peper, was ook heerlijk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet simpel: Pitabroodje met kaas en kipfilet op standje 4 van het tostiapparaat, als het klaar is dippen in ketchup of whiskeysaus :-p
Alle reacties Link kopieren
ooit eens met filet americain geprobeerd, vond het geen succes.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik vaak zie staan op menu kaarten, met osseworst. Nou ben ik helemaal gek op osseworst maar in een tosti moet ik niet aan denken. Anderen die het wel lekker vinden?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik herinner me iets van jaren geleden. Toen kwam ik nog wel eens bij de sligro en de Ven en de Makro. Daar had je een doos met kant en klare tosti's die gevuld waren met gekruid gehakt. Heel stom heb ik toen niet gekeken hoe en wat dus kan het denk ik nu niet meer maken maar wat waren die lekker. Ik heb toevallig een maand of 6 geleden een topic gezien op MP die vroeg of iemand wist hoe je het moest maken. Ik zal eens kijken of het topic nog bestaat, zal wel niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Veel lekkere recepten hier! Wij hebben een en ander aan ingredienten in huis gehaald en gisteren geprobeerd.

Favoriet hier:

- kaas tomaat chorizo sambal badjak (evt ananas erbij, klinkt gek maar is echt lekker!)

- feta, beetje peper, veel verse peterselie
Alle reacties Link kopieren
MV, ja die hot-tosties zijn lekker. Volgens mij verkoopt de Sligro ze nog.



Bij mij blijft favoriet: rauwe ham en/of salami + kaas + uienringen en wat surinaamse roti chutney. Pittig maar lekker.



Dit wissel ik af/vul ik aan met (restjes) plakjes champignons, tomaat, ananas en ik maak het ook inderdaad net als PW ook wel eens met ei.



Vorige week bij een lunchtentje tostie op met kipfilet/salami/brie/ui. Wel lekker maar niet zo lekker dat ik het thuis ga maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven