Tussendoortjes

02-11-2014 17:10 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar lekkere verantwoorde tussendoortjes.

Hebben jullie nog lekkere suggesties? Het liefst ook nog een beetje vullend.



Nu is het vaak 2 stukken fruit of een choco rijstwafel.



Ik ben benieuwd naar de reacties
verantwoord maar je eet nu chocorijstwafels? ik zoek de snack-a-jacks met kruiden nemen
Alle reacties Link kopieren
Een handje ongezouten noten, een bakje kwark met fruit/haverzemelen/havermout, een boterham met mager beleg, een smoothie maken van het fruit met een beetje magere yoghurt?
Alle reacties Link kopieren
Noten, rauwe groenten met humus, smoothie, kerstomaatjes met mozzarella...keuze genoeg.
Alle reacties Link kopieren
qua calorieën vallen de chocorijstwafels nog mee was mij verteld. Gewone rijstwafels vind ik echt niet lekker!

Die met kruiden kan ik wel eens proberen.



Noten, maakt dat ook nog uit wat voor soort noten? Hazelnoten vind ik wel heel erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
humus ken ik niet....

Tomaten en mozzarella lust ik helaas niet.

Ik vind heel veel niet lekker, probeer wel heel veel dingen hoor. Maar dingen als bijvoorbeeld

paprika, augurk, komkommer, tomaat ik vind het allemaal niets
Alle reacties Link kopieren
quote:twilight84 schreef op 02 november 2014 @ 17:27:

qua calorieën vallen de chocorijstwafels nog mee was mij verteld. Gewone rijstwafels vind ik echt niet lekker!
Alle reacties Link kopieren
Naast wat hierboven is genoemd vind ik ook lekker: bananenbrood (gezonde variant ;)), worteltjes, stukje bananenomelet, cherrytomaatjes.



Je kunt uit verschillende noten kiezen, amandelen, hazelnoten, walnoten zijn denk ik het makkelijkst te verkrijgen ;).
Alle reacties Link kopieren
Gezond staat niet gelijk aan weinig kcal.



In noten zitten relatief veel kcal, maar zijn retegezond.



Pak niet van die kant en klare meuk, zoals chocorijstwafels, sultana's, time-out koekjes.. Maar gewoon een stuk fruit, een cracker met pindakaas/humus/avocado, een bakje yoghurt.. Etc.
Alle reacties Link kopieren
Bak kwark met noten en wat honing, avocado met een snuf zout, cracker/wafel met hüttenkäse en zalm.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik neig inderdaad altijd snel naar de kant en klaar meuk...



kwark kan ik wel eens gaan proberen. Al lang geleden dat ik dat gehad heb.
Alle reacties Link kopieren
Ook lekker zijn muffins gebakken met havermout. http://www.lekkerensimpel ... s-met-banaan-en-walnoten/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kant en klaar is prut, er zit vaak veel suiker, zout in, ...etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oehhh die muffins zien er lekker uit. Ik ga het uitproberen met hazelnoten. Walnoten lust ik ook al niet... pfff
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zonder, ik maak het ook weleens met cocos.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gisteren las ik in de krant een interessant artikel over tussendoortjes, gepubliceerd naar uitkomsten van een onderzoek.



De strekking was dat tussendoortjes dik maken op de buik. Wanneer men een voedingspatroon hanteert waarbij structureel teveel calorieën worden ingenomen wordt men dikker. Neem men deze in met drie maaltijden, dan wordt men overal dikker. Neem men deze in met drie maaltijden en daarnaast tussendoortjes, dan wordt men vooral rond de buik dikker. Het ging dus om dezelfde calorie-inname. De reden hierachter is nog onbekend.



Ik vond dat nogal wat. Tussendoortjes zijn ook heel Nederlands stond daar en dat geloof ik ook wel. Wat is een tussendoortje ook? Ik neem fruit tussendoor en verder niks, want andere tussendoortjes zijn meestal gewoon snoep of koek, maar men noemt het ontbijtkoek of een granenreep. Ik eet ook heus taart als een collega trakteert, maar dat is gewoon extra. En dat is taart, geen tussendoortje.



Het artikel ging trouwens niet zozeer alleen om wat een tussendoortje dan is, maar meer om het gegeven tussendoortje, als in vijf á zes eetmomenten per dag versus drie. Drie is dus beter. Meerdere eetmomenten hebben eigenlijk alleen mensen nodig die zwaar fysiek werk afleveren bijvoorbeeld, of pubers in de groei of mensen met bepaalde gezondheidsklachten.
Alle reacties Link kopieren
Op 3 maaltijden per dag red ik het echt niet. Dan val ik letterlijk flauw.

Daarom ben ik juist ook op zoek naar vullende tussendoortjes.



Mijn dag ziet er vaak zo uit:

7.30: magere yoghurt met havermout, lijnzaad, agavesiroop. Beker optimel

10 uur: 2 boterhammen flesje water

12.30: 3 boterhammen, flesje water, kop bouillon

15.00: 2 stuks fruit

16.30/17.00 : zwaar trek in iets, vaak dus iets van een chocorijstwafel of sultana

18.30: avondeten

's avonds: meestal niets
Alle reacties Link kopieren
@Lupine het is ook een mythe dat de schoorsteen steeds moet roken. Ik doe aan Intermittent Fasting en eet vaak tussen 12.00/13.00 en 20.00 uur. Twee maaltijden en soms een tussendoor. Ik eet wel grote maaltijden. Indien ik de hele tijd graas dan voel ik mij nooit vol en dan blijf ik eten. Bewust een x aantal uren niet eten van 20.00 tot de volgende dag lunch geeft mij veel vrijheid om een deel van de dag niet met voeding bezig te zijn, daardoor ben ik gek genoeg de rest van de dag ook niet zo met voeding bezig. Het geeft veel vrijheid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je zou het eens kunnen proberen he? Drie eetmomenten per dag. Je schuift het gelijk al af, waarom denk je niet: Mmm, interessant, daar wil ik meer van weten.



Ik geloof erin, ook voordat ik dat artikel las. Ik ben acht jaar geleden vijftien kilo afgevallen en blijf op gewicht. Ik merk dat het belangrijk is tijdens mijn maaltijden genoeg en voedzaam te eten, dan heb ik ook geen behoefte aan tussendoortjes. Het heeft ook te maken met je suikerspiegel. Ik weet ook niet of het goed is om als je al honger hebt twee stuks fruit te gaan eten. Daarna krijg je ook weer zwaar trek, dat is niet voor niets. Verdiep je er eens in zou ik zeggen. Je kan dan altijd nog besluiten dat je het niets vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens geprobeerd 3 maaltijden op een dag. Maar dat was dus geen succes, omdat ik telkens flauw viel.

Maar wel lief dat je mee denkt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend zelf in gevaste staat een zware crossfit WOD gedaan en ik ben ook niet van mijn stokje gegaan.



Trek/honger voel je vaak 10 min en dan ebt het weg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heb je iets van beginnende suikerziekte?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
trek/honger voel ik 10 minuten, dan ga ik trillen en dan val ik flauw

Heb wel onderzoeken gehad in het ziekenhuis, ben kerngezond.

Altijd al gehad dat ik flauw val. Ook bij pijn en warmteverschillen, en in discotheken.

Knap waardeloos dus!
@ Viva-Amber. Over Intermittent Fasting heb ik ook goede verhalen gelezen, maar verder weet ik er weinig van. Goed om te horen dat jij er baat bij hebt. Wat je schrijft over grazen vs eten herken ik wel. Ik vind dat ook een goede vergelijking, ik hou hem erin.



@ Twilight: Als jij echt flauwvalt of denkt dat je gaat flauwvallen, dan moet je je laten onderzoeken. Ik denk dat het met je suikerspiegel te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Apart, maar goed met gezonde tussendoortjes hoeft het geen groot probleem te zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven