uit eten in Arnhem, waar?

18-01-2014 11:41 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



volgende week ga ik met een vriendin naar Arnhem en willen we daar uit eten gaan. Ik hoop dat er wat forummers zijn die mij kunnen adviseren waar het leuk is?



Wij zijn wel bepaald 'soort' eters, waardoor we niet elke tent lekker of leuk vinden:



niet vreselijk duur, maar hoofdgerecht zo rond de 15 euro (of minder)

goed eten, want we zijn echte foodies. Dus Pinokkio oid valt af.

goed bord vol, want hapjes en tapas is niet ons ding

gezellige ontspannen sfeer, hoeft niet uberhip of trendy te zijn. Maar ook geen geitenwollen sokken sfeer. We kletsen graag, dus willen we onszelf nog graag blijven verstaan.



Ik ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je Arnhem dan maar beter over kunt slaan...
het mag niks kosten maar moet wel goed zijn?
Alle reacties Link kopieren
Nou wat eenrare reactie Spannendezaken.



Ik vind Benjamin super leuk, echt mijn favoriet. Geen mega porties, maar daardoor heb ik wel ruimte voor drie gangen .



Oma's of Bij oma's (weet even niet precies hoehet heet) is een leuk eetcafe. Giga kitch ingericht en daardoor ook wel weer leuk. Toen ikd aar een keer at zat ik bomvol dus de borden zijn goed gevuld! Verder vind ik het Nieuwe Plein ook leuk enlekker eten.



Mijn andere favorieten noem ik maar niet want die zijn in de categorie 'tapas/hapjes'.



Van horen zeggen begreep ik verder nog dat de Blauwe Hoek erg goed moet zijn, is Turks, maar zit niet in het centrum, wel redelik daar in de buurt.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Oh en Babo natuurlijk! Soort grand cafe, kun je na hete ten lekker blijven zitten voor een drankje. Ze werken er met een wisselend en klein menu, maar ik vind het er heerlijk en vooral ook super gezellig zitten.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
't Nieuwe plein is erg leuk en heerlijk eten! Ik kom daar graag. Goede bediening en als een gerecht op de kaart zonder een bepaald iets moet kan dat allemaal. Ze houden veel rekening met allergie e.d.

Blauwe hoek, tja super populair maar ik ben er minder fan van. De linzen soep is fantastisch daar! De hoofdgerechten vielen me wat tegen maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet zo van Turks eten hou. Dat zal mijn mening ook wel beïnvloed hebben.

5th avenue heeft wat apartere gerechten, ik weet niet of je daar van houd. Wel erg leuke sfeer en goede bediening.

Grand Cafe op de Korenmarkt kan je volgens mij ook eten. Ik ben daar nog niet geweest voor diner, wel voor lunch. Erg goed!



Arnhem is leuk, veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Steenen tafel, is eigenlijk duur en erg goed.

Maar als je hun menu neemt, ben je voor 35 euro klaar
Gezellig uit eten maar het mag liever niet veel kosten.
Alle reacties Link kopieren
Als je flinke trek hebt kan je ook de Waagh proberen aan de Markt. Parkeren voor de deur. Mooi pand en porties waar je U tegen zegt. Prima eten, maar niet echt vernieuwend ofzo. Veel plezier en laat je nog even weten wat t geworden is?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar klinkklaar in nijmegen gaan. Heeft alles wat je zoekt en erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Spannende zaken,

Rare reactie. Ik heb vorig jaar ontzettend lekker gegeten in Arnhem!



Maar hoe heet dat restaurantje nu ook al weer? Kan er zo op af lopen. Het zit niet op dat plein, maar ik een klein smal, beetje frans aandoend straatje. Aan weerszijde een restaurant die beide tafeltjes buiten had staan. Wij zijn bij het restaurant gaan zitten wat veel vis op de kaart had staan. Ik had forel in aluminiumfolie gewikkelt met garnalen...... Wat was dat lekker! En de prijs viel ook ontzettend mee!

Dag later in datzelfde smalle straatje gegeten, maar in een ander restaurant. Dat was ook lekker, maar niet zo lekker als bij dat eerste tentje.

Misschien weten andere forummers welk rrstaurantje ik bedoel!?
So Phi... heerlijk eten !!! Duur volgens mij valt dat wel mee.. Heb er heerlijk gegeten
quote:spannendezaken schreef op 18 januari 2014 @ 12:15:

Denk dat je Arnhem dan maar beter over kunt slaan...







Pinnoccio is bagger TO, wees blij dat het daar niet lukt.

Ik zit even te denken, ja ik weet al iets, vlakbij het Jansplein zit een Thai die echt heerlijk is en helemaal niet duur, Rung heet die.

Uuhhmmm ff denken, aan het eind van de bakkerstraat zit een soort lunchroom/simpel eettentje, Kuifjes Corner, maar die is dacht ik maar tot 20 uur open.

In het straatje naast de (ex) bijenkorf zit een vegetarisch eettentje, dat is goed en ook helemaal niet duur, maar dat zocht je niet geloof ik.



Wel moeilijk voor die prijs, ik ga nog even nadenken.

Oww ja ik weet er nog twee, Sint Jan, is een eetcafe, heel gezellig, en daar tegen over zit nog een pizzatent, naast Spice, dat is ook niet zo duur. (was vroeger heel goed toen mijn vriend er werkte , is nu wel anders maar weet verder niet of dat goed of slecht is) .
Alle reacties Link kopieren
Piaf op het verlperplein. Knus, goed eten en niet duur. En je kunt ook nog een goed gesprek voeren.
Donnatella's.



Ik ben laast bij het Amusement geweest van Estee Stroker (masterchef) zó die kan koken! Wel prijzig maar voor mij een goede prijs kwaliteit verhouding.



Ik hou van Arnhem! De leuke winkeltjes, en natuurlijk Starbucks! Heerlijk zo'n vanilla cream frappucino.
quote:koekkie schreef op 18 januari 2014 @ 12:45:

Spannende zaken,

Rare reactie. Ik heb vorig jaar ontzettend lekker gegeten in Arnhem!



Maar hoe heet dat restaurantje nu ook al weer? Kan er zo op af lopen. Het zit niet op dat plein, maar ik een klein smal, beetje frans aandoend straatje. Aan weerszijde een restaurant die beide tafeltjes buiten had staan. Wij zijn bij het restaurant gaan zitten wat veel vis op de kaart had staan. Ik had forel in aluminiumfolie gewikkelt met garnalen...... Wat was dat lekker! En de prijs viel ook ontzettend mee!

Dag later in datzelfde smalle straatje gegeten, maar in een ander restaurant. Dat was ook lekker, maar niet zo lekker als bij dat eerste tentje.

Misschien weten andere forummers welk rrstaurantje ik bedoel!?



Ik denk dat jij de Duizelsteeg bedoelt (in de buurt van de korenmarkt), bistro de Bok? Mej. Janssen niet denk ik (en dat is ruk sinds de nieuwe eigenaar, weet ik uit eigen ervaring helaas)

La puerta is ook leuk, maar dat zit daar niet, is met Tapa's, Bij Oma is ook leuk maar dat zit wel op de korenmarkt.



He ik lijk de Arnhemse Horeca-VVV wel ...
quote:itsmyempire schreef op 18 januari 2014 @ 13:55:

Donnatella's.



Ik ben laast bij het Amusement geweest van Estee Stroker (masterchef) zó die kan koken! Wel prijzig maar voor mij een goede prijs kwaliteit verhouding.



Ik hou van Arnhem! De leuke winkeltjes, en natuurlijk Starbucks! Heerlijk zo'n vanilla cream frappucino.



Juist, Donnatella's, dat is die pizzatent die ik bedoelde.

Ik hou ook van Arnhem, daarom woon ik er ook
Sugar Hill aan de Klarendalseweg, erg lekker en puur eten.

Così aan de Velperbuitensingel, ongelooflijk lekkere Italiaan en het beste personeel ooit.

Babo is een fijne inderdaad, altijd goed, maar wel meer eetcafé dan restaurant.

Als je voor vegetarisch gaat is Eetatelier in de Nieuwstad een aanrader.

Rung is eerder genoemd en inderdaad, die heeft zulk lekker Thais eten.

Op de Korenmarkt kom ik eigenlijk nooit, dus daar kan ik niets over zeggen, er zijn daar wel ontzettend veel restaurantjes en denk dat het ook vrij goedkoop is daar.



Laat je weten wat het is geworden en hoe je het vond?
quote:phoebeisback schreef op zaterdag 18 januari 2014 13:57 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="itsmyempire in "uit eten in Arnhem, waar?"" class="messagelink">itsmyempire schreef op 18 januari 2014 @ 13:55</a>:</b>

Donnatella's.



Ik ben laast bij het Amusement geweest van Estee Stroker (masterchef) zó die kan koken! Wel prijzig maar voor mij een goede prijs kwaliteit verhouding.



Ik hou van Arnhem! De leuke winkeltjes, en natuurlijk Starbucks! Heerlijk zo'n vanilla cream frappucino.</div></blockquote>



Juist, Donnatella's, dat is die pizzatent die ik bedoelde.

Ik hou ook van Arnhem, daarom woon ik er ook Ik woon er vlakbij, kom er bijna iedere week meestal op zaterdag, even lekker winkelen. En een patatje etuuu
Alle reacties Link kopieren
quote:phoebeisback schreef op 18 januari 2014 @ 13:55:

[...]





Ik denk dat jij de Duizelsteeg bedoelt (in de buurt van de korenmarkt), bistro de Bok? Mej. Janssen niet denk ik (en dat is ruk sinds de nieuwe eigenaar, weet ik uit eigen ervaring helaas)

La puerta is ook leuk, maar dat zit daar niet, is met Tapa's, Bij Oma is ook leuk maar dat zit wel op de korenmarkt.

He ik lijk de Arnhemse Horeca-VVV wel ...Ja, de duizelsteeg die bedoel ik! En Mej. Janssen daar hebben wij de tweede avond gegeten, vond ik inderdaad niet bijzonder. Ik bedoel het restaurantje wat verderop in die steeg zit, maar dan niet aan de kant van Mej. janssen!
Alle reacties Link kopieren
Donatello’s is een Italiaanse Pizzeria is ok en niet heel prijzig, maar ik weet niet of dat in het straatje past van een "bepaald 'soort' eters".
Alle reacties Link kopieren
En Cosi, aan de Velperpleinbuitensingel. Beste Italiaan waar ik in tijden geweest ben en volgens Iens vinden een heleboel mensen dat.
Alle reacties Link kopieren
Even voor de Arnhemmers onder ons, kennen jullie Zafvino al? Dat zit op het Eiland, naast waar ooit Jones zat. Is een piepklein Italiaans restaurantje. Lekker puur eten en lekkere wijn. Het is zo klein dat er soms andere mensen aan jouw tafel schuiven of dat je aan de grote eettafel moet zitten. Hartstikke leuk, zo leer je nog eens mensen kennen.
quote:ninon schreef op zaterdag 18 januari 2014 14:05 Even voor de Arnhemmers onder ons, kennen jullie Zafvino al? Dat zit op het Eiland, naast waar ooit Jones zat. Is een piepklein Italiaans restaurantje. Lekker puur eten en lekkere wijn. Het is zo klein dat er soms andere mensen aan jouw tafel schuiven of dat je aan de grote eettafel moet zitten. Hartstikke leuk, zo leer je nog eens mensen kennen.Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken! En natuurlijk proeven!!
Alle reacties Link kopieren
Roses is leuk. Aan de rijnkade,wel wat prijzig,maar beslist het geld waard. Verder weet ik in het centrum van Arnhem niet veel bijzonders. Opzich wel prima en goedkoop eten zoals bijvoorbeeld donnatello's,maar denk dat jullie 'bepaald soort eters' dat allemaal niks vind. Nijmegen weet ik wel meer te noemen. Ik zou de Korenmarkt iig vermijden.



@ninon: Ik ken Zafvino en heb er helaas veel minder goede ervaringen mee. Als in,volgepropt met zn allen bij elkaar en zo snel mogelijk weggewerkt worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven