uit eten in Arnhem, waar?

18-01-2014 11:41 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



volgende week ga ik met een vriendin naar Arnhem en willen we daar uit eten gaan. Ik hoop dat er wat forummers zijn die mij kunnen adviseren waar het leuk is?



Wij zijn wel bepaald 'soort' eters, waardoor we niet elke tent lekker of leuk vinden:



niet vreselijk duur, maar hoofdgerecht zo rond de 15 euro (of minder)

goed eten, want we zijn echte foodies. Dus Pinokkio oid valt af.

goed bord vol, want hapjes en tapas is niet ons ding

gezellige ontspannen sfeer, hoeft niet uberhip of trendy te zijn. Maar ook geen geitenwollen sokken sfeer. We kletsen graag, dus willen we onszelf nog graag blijven verstaan.



Ik ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 januari 2014 @ 12:25:

het mag niks kosten maar moet wel goed zijn?



Euh, rond 15 euro voor een hoofdgerecht is niet niks hoor

En ja, dan kan je heus wel iets goeds krijgen. Wij houden erg van basic food en dat is niet duur in tegenstelling tot kaviaar, kreeft en champagne (maar dat verwachten we dan ook niet).
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 18 januari 2014 @ 12:43:

Ik zou naar klinkklaar in nijmegen gaan. Heeft alles wat je zoekt en erg lekker.



Nijmegen ken ik al uit den treuren. Wij willen juist naar Arnhem.

Wat is het nieuwe plein (waaro ergens)? Ik ben redelijk bekend in Arnhem, dus met wat uitleg begrijp ik vast in welke hoek ik het zoeken moet. Is dat rondom de (nieuwe) V&D?
Alle reacties Link kopieren
quote:itsmyempire schreef op 18 januari 2014 @ 13:55:

Donnatella's.

Haha, dat is het zusje van Pinokkio
quote:SuperWijf schreef op 18 januari 2014 @ 12:50:

So Phi... heerlijk eten !!! Duur volgens mij valt dat wel mee.. Heb er heerlijk gegeten

So Phi is leuk, maar toch ook allemaal kleine gangetjes? Geen bord vol in elk geval.



Bistro de Bok is een instituut. Wij gingen er in de jaren '70 al heen, toe het er nog zo 'gezellig' donker was dat je nauwelijks zag wat er op je bord houten plank lag. Ik ben er sinds mensenheugenis niet meer geweest, maar weet van horen zeggen dat er niet veel veranderd is.
Schouderklopje, het Nieuwe Plein is bij de blauwe golven, onder de Mandelabrug.
quote:koekkie schreef op 18 januari 2014 @ 12:45:

Spannende zaken,

Rare reactie. Ik heb vorig jaar ontzettend lekker gegeten in Arnhem!



Maar hoe heet dat restaurantje nu ook al weer? Kan er zo op af lopen. Het zit niet op dat plein, maar ik een klein smal, beetje frans aandoend straatje. Aan weerszijde een restaurant die beide tafeltjes buiten had staan. Wij zijn bij het restaurant gaan zitten wat veel vis op de kaart had staan. Ik had forel in aluminiumfolie gewikkelt met garnalen...... Wat was dat lekker! En de prijs viel ook ontzettend mee!

Dag later in datzelfde smalle straatje gegeten, maar in een ander restaurant. Dat was ook lekker, maar niet zo lekker als bij dat eerste tentje.

Misschien weten andere forummers welk rrstaurantje ik bedoel!?Je bedoelt De Bok. Ik neem daar ook bijna altijd de forel
Alle reacties Link kopieren
Dino's

Amigo's

De bok

Piaf
Alle reacties Link kopieren
Ichiba in mijn favoriet!

Onbeperkt sushi maar daaromheen ook heel veel andere dingen als spearibs, loempia's, soep, salade etc. Hele mooie, gezellige ruimte.



Als je voor 16.00 komt is het ¤15,50 en daarna ¤25,50.



Verder is Atlantis ook heel leuk. Onbeperkt wokken, maar ook pizza, frituur, grill, sushi, ijs etc. Voor ¤24 euro is het ook nog eens onbeperkt drinken volgens mij.
quote:koekkie schreef op 18 januari 2014 @ 14:00:

[...]





Ja, de duizelsteeg die bedoel ik! En Mej. Janssen daar hebben wij de tweede avond gegeten, vond ik inderdaad niet bijzonder. Ik bedoel het restaurantje wat verderop in die steeg zit, maar dan niet aan de kant van Mej. janssen!



Ik denk dat je bistro De Bok bedoelt... zitten wel meer daar, weet de namen niet allemaal uit mijn hoofd. Is idd. een heel leuk straatje!



Op 'de Mark' bij het provinciehuis zit ook 'de Mert'.

Moeilijk uit te leggen, het is een soort mix van een cafetaria en een eetcafe.

Kun je zo duur of zo goedkoop maken als je wilt, heeeerlijke frietjes ...
quote:schouderklopje schreef op 18 januari 2014 @ 14:30:

[...]





Haha, dat is het zusje van Pinokkio



Klopt niet, andere eigenaar in ieder geval. (tenzij je daar niet op doelde...)

Tja ik vind Donna's ook niks hoor, nog nooit gegeten...



Nee niet helemaal bij de V en D... alhoewel Piaf wel maar de anderen niet.

Die zitten rond de korenmarkt, dat is daar wel vlakbij.



Wat je ook kan doen als je zin hebt in pizza e.d. is de Rijnkade, Rijnmozaiek. (NIET!!!! naar CC gaan!, die zit daarnaast. lang verhaal, maar niet doen...)



Cacau: als je naar De Waag wilt (de nieuwe waag hoe het de laatste jaren heette) moet je wel een breekijzer meenemen, die is namelijk failliet en dus een beetje dicht...
Alle reacties Link kopieren
Amigo's vind ik altijd erg lekker maar bij mij gaat Donnatello's en Pinokkio er ook heel goed in. Nog een ander pizza restaurant is Zappa's (zit ook bij de korenmarkt, erg lekker maar wel heel klein).



Ask de chef zit nog aan de rand van de stad, hele lekkere sushi's (volgens mijn vriend, ik hou niet zo van sushi maar de andere warme hapjes die je daar ook kan eten zijn ook erg lekker).



Zelf zit ik graag bij Habana om drankjes te drinken met allerlei lekkere hapjes (misschien iets voor later s'avonds?).
Alle reacties Link kopieren
Oh oeps, had ik je de tip van een inmiddels gesloten restaurant (de Waagh) gegeven... Maar ik zag 2 mensen So-Phi tippen. Die is helaas ook weer weg. Ik vond het er heerlijk altijd, nu zit er van dezelfde eigenaar (tevens eigenaar van Rose's trouwens) een soort upscale 'authentiek' Mexicaans restaurant: Cantina. Nog niet zelf uitgeprobeerd, misschien heeft iemand anders er ervaring mee?



Ik zie trouwens ook tips die voor mij als local nieuw zijn, leuk!!
Alle reacties Link kopieren
La cubanita! Lekkere tapas dus je kan zelf bepalen wat je eet.
Alle reacties Link kopieren
Restaurant 't Nieuwe Plein, supermooi ingericht en ook nog eens een leuke bed and breakfast erbij mocht je nog een leuke overnachtingsplek zoeken.

En erg klantvriendelijk en ook nog eens betaalbaar.
Cacou: ik werk daar vlakbij dus ik loop er vaak langs.

Sophi is idd. al een tijdje weg, die nieuwe mexicaanse tent ken ik niet maar is wel leuk denk ik.



Ik, ook local, zie hier ook hele leuke dingen staan die ik nog niet wist.

Leuk!!



TO: als je nog niks leuks weet kom je hier maar eten, mijn vriend is kok en hij kan erg lekker koken... ..
Alle reacties Link kopieren
Biologisch, fairtrade en ontzettend lekker: Manu.

Ze zitten achter de voormalige bijenkorf en zijn tegenwoordig op wo, do, vr, za ook savondd open.tot 21.00.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ok, even alle genoemde dingen op een rijtje zetten:



Benjamin

Oma's of Bij oma's

Blauwe Hoek (ken ik al, niet onaardig, maar niet wat ik zoek voor aankomende keer)

Babo

5th avenue (wat voor soort gerechten bedoel je met aparter?)

Steenen tafel, verrassend dat iemand dit noemt. Dat zou nou nooit bij mij opgekomen zijn

de Waagh (in Arnhem??)

So Phi. (is dat het visrestaurant? Is voor mij wel een goede, maar vriendin houdt niet van vis)

Jansplein zit een Thai= Rung (klopt, inderdaad lekker!)

Piaf



(nu even eten, ga straks verder met mijn samenvatting)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee tips, die nog niet genoemd zijn, maar misschien wel bij je wensen passen:

Allebei in de buurt van Station Velperpoort/ Spijkerkwartier/Steenstraat:



Gavius

Italiaanse slowfood-zaak met elke week een nieuwe menukaart afhankelijk van seizoen en producten, die ze vers uit Italië halen.



Look

Gezellig restaurantje met vooral biologische streekproducten.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Een favoriet van mij is Dinos op de korenmarkt, ook keuze uit 2 week menus van rond de ¤ 10,00. En verder is de kaart heel normaal en goed geprijst

Le grand royal is ook best aardig, Sint Jan is ook prima soort eet cafe idee. En de sushi van Koi goddelijk
Jakkes, is So Phi toch weg? Ik dacht dat ik me vergiste.



Mijn man is lyrisch over de sushi van Koi, maar ik heb het idee dat je dat niet zoekt.



Bij Grand Royal hebben we twee keer een drama-avond gehad: vrijwel alle bestelling waren verkeerd opgenomen, wat er kwam was niet noemenswaardig en de bedrijfsleider was hoogst onbeschoft. Ik eet nog liever helemaal niet dan dat ik daar nog een keer heen ga.



Oubollig, niet meer van deze tijd en op bijna alle punten fout, maar heerlijk goedkoop eten en meer dan volle borden: Batavia, vrijwel naast Ask the Chef. Wij gaan er af en toe heen om lekker Indisch te eten en weer eens goed te lachen.
Alle reacties Link kopieren
Bij Oma is gezellig (eetcafe gewoon goed eten)

Spice vind ik ook lekker en goed (klassiek frans met milde twist)

Iets buiten jullie prijsklasse maar cafe Verheyden is ook een aanrader (biologisch, iets meer culinair)
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op 18 januari 2014 @ 19:15:

Ok, even alle genoemde dingen op een rijtje zetten:



Benjamin

Oma's of Bij oma's

Blauwe Hoek (ken ik al, niet onaardig, maar niet wat ik zoek voor aankomende keer)

Babo

5th avenue (wat voor soort gerechten bedoel je met aparter?)

Steenen tafel, verrassend dat iemand dit noemt. Dat zou nou nooit bij mij opgekomen zijn

de Waagh (in Arnhem??)

So Phi. (is dat het visrestaurant? Is voor mij wel een goede, maar vriendin houdt niet van vis)

Jansplein zit een Thai= Rung (klopt, inderdaad lekker!)

Piaf



(nu even eten, ga straks verder met mijn samenvatting)

Alsjeblieft niet 5th avenue...ooit eens gegeten en bediening/service was niet eens slecht maar ronduit schandalig. Ik kom er nooit meer en grijp elke kans aan om mensen daar weg te houden haha



Benj e er al uit wat het wordt? Ik stem voor Benjamin, Babo of nieuwe plein!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Look is inderdaad ook een aanrader en past goed binnen je budget. 't Proeflokaal is nog niet genoemd maar ook gewoon goed eten en het voldoet aan al je wensen op het lijstje.



De Waagh, Piaf en de 5th Avenue zou ik overslaan als je van echt goed eten houdt. Het zijn alle drie leuke tentjes hoor maar ik vind dat de kwaliteit beter zou kunnen.



Ook nog niet genoemd maar wel echt heerlijk en meer als voldoende eten is Verheyden. Heerlijk zitten daar. Helaas hebben ze hun menukaart niet online maar ene gerecht zit rond de ¤17,-. Net iets boven je budget maar zeker de moeite waard!
Alle reacties Link kopieren
Restaurant Karakter (vlakbij het station) vind ik gezellig, lekker en niet duur.
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 18 januari 2014 @ 12:50:

So Phi... heerlijk eten !!! Duur volgens mij valt dat wel mee.. Heb er heerlijk gegetenDie is helaas alweer een tijdje dicht.... Is nu een Mexicaan geworden, wel van dezelfde eigenaar. Ook lekker, maar waardeloze bediening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven