Veganistisch eten: tips?

01-04-2017 18:25 62 berichten
Sinds vandaag doe ik mee aan de Veganchallenge. Zijn er mensen die ervaring hebben met veganistisch eten? alle tips zijn welkom!



Wat is lekker op brood? Wat eten jullie (behalve fruit) aan tussendoortjes? Waar moet ik op letten om aan mijn voedingsstoffen te komen? etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen verstand van maar mij lijkt belangrijk dat je kijkt naar de voedingsstoffen die je nodig hebt en leert hoe je die binnen kan krijgen zonder dierlijke producten. Raadpleeg desnoods een diëtist als je er zelf niet uitkomt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Brood: groentespread (bijv van zonnatura), hummus, pindakaas, tapenade (ff zoeken, sommigen hebben anjovis of kaas als ingredient), baba ganouche, chocopasta.



Tussendoortjes: komkommer, tomaat etc, nootjes, fruit idd.
Alle reacties Link kopieren
Op brood: humus, avocado (of de combi!), komkommer, tartex, pindakaas, appelstroop, vegan vleeswaren of kaas.



Tussendoor: rauwkost (dip ik bij voorkeur in humus), pure chocolade, fruit (vers of gedroogd), noten, zonnebloem- of pompoenpitten (meteen uitstekende bron van eiwitten!), crackers, chips (persoonlijk favoriet is kikkererwtenchips), maar ook vegan yoghurt of kwark. Hier maak ik ook smoothies mee trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 01 april 2017 @ 18:37:

Op brood: humus, avocado (of de combi!), komkommer, tartex, pindakaas, appelstroop, vegan vleeswaren of kaas.



Tussendoor: rauwkost (dip ik bij voorkeur in humus), pure chocolade, fruit (vers of gedroogd), noten, zonnebloem- of pompoenpitten (meteen uitstekende bron van eiwitten!), crackers, chips (persoonlijk favoriet is kikkererwtenchips), maar ook vegan yoghurt of kwark. Hier maak ik ook smoothies mee trouwens.Pure chocolade wordt gemaakt met dierlijke vetten soms... en yoghurt en kwark zijn ook dierlijke producten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!