Vegetarisch eten in de buurt van nieuwe luxor Rotterdam

29-12-2016 11:03 19 berichten
Hoi hoi,



Binnenkort ga ik met een vriendin naar een voorstelling in het nieuwe luxor theater. Zij is vegetariër dus ik zoek een restaurant met vegetarisch eten in de buurt. Hoeft niet super chique of duur te zijn.



Ik woon zelf in Rotterdam en ken in het centrum wel aardig wat restaurants maar niet in t gedeelte voorbij de Erasmusbrug.



Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Onder het nieuwe Luxor zit een tapas restaurant, de laatste keer dat ik daar geweest ben was het goed eten en niet te duur. Ook redelijk wat vegetarische opties.
Alle reacties Link kopieren
Hotel New York, op het puntje van de kade, heeft een aantal vegetarische opties.
In mij onbekende steden zoek ik vaak via recensiesite iens.nl

Tegenwoordig hebben (bijna) alle restaurants wel vegetarische gerechten op de kaart.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zij is vegetarisch vegetariër dus ik zoek een restaurant met vegetarisch eten in de buurt. Hoeft niet super chique of duur te zijn.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Alle reacties Link kopieren
LOL @ Dualla

Ja als je vriendin vegetarisch is dan is ze een plant.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook even kijken bij Posse, wat die op de kaart hebben staan. Erg gaaf café. Er is een klein bruggetje over het water tussen Hotel New York en Posse. Ook wel bekend als de Hoerenloper. (Maar officieel de Rijnhavenbrug).
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:Dualla schreef op 29 december 2016 @ 11:34:

[...]

Oeps... dank voor de correctie!
Alle reacties Link kopieren
quote:badmuts111 schreef op 29 december 2016 @ 11:18:

Onder het nieuwe Luxor zit een tapas restaurant, de laatste keer dat ik daar geweest ben was het goed eten en niet te duur. Ook redelijk wat vegetarische opties.Deze dus!!! Goed eten, en genoeg vegetarische opties!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
En dank voor de tips tot nu toe!
Alle reacties Link kopieren
Het tapas restaurant in het Luxor theater zelf is niet erg gezellig, en alleen aan te raden als je echt tijd wil besparen. Hotel New York is druk, hoog, lawaaiierig, rommelig en daar moet je zin in hebben. Wel absoluut heerlijk is de kelder (Basement) van HNY met een compleet andere, intieme en wat sjiekerige sfeer. De prijzen voor eten liggen wel iets hoger.

Wij zijn laatst de kade afgelopen naar Obba, een Turks restaurant in Oosterse (harem-)sferen, aan het water met indrukwekkend uitzicht, lekker eten, ietwat lompe bediening wel.

O en zo'n beetje naast HNY, heb je Humphreys, met een prettige gezellige atmosfeer en betaalbare maar lekkere driegangen-menu's. Ik zou dan eerder even die tien minuten lopen dan voor t gemak in het Luxor zelf te gaan eten.

https://humphreys.nl/onze-restaurants/h ... uchlinweg/
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm Obba, ik heb in hun tentje in de Markthal gegeten. Superrrrlekkerrrr! Alleen wel veel dorst en een paar dagen stinken van al de knoflook.

Een vriend van me geeft ook hoog op over hun restaurant daar aan het water.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 29 december 2016 @ 11:41:

LOL @ Dualla

Ja als je vriendin vegetarisch is dan is ze een plant.Nee hoor, vegetariër en vegetarisch mogen tegenwoordig allebei https://onzetaal.nl/taaladvies/vegetari ... n-vegetari

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1480/

(al blijf ik het ook heel raar klinken en blijf ik de neiging hebben mensen foutief te verbeteren).
Alle reacties Link kopieren
quote:stripverhaal schreef op 29 december 2016 @ 12:28:

[...]





Nee hoor, vegetariër en vegetarisch mogen tegenwoordig allebei https://onzetaal.nl/taaladvies/vegetari ... n-vegetari

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1480/

(al blijf ik het ook heel raar klinken en blijf ik de neiging hebben mensen foutief te verbeteren).



Goh, wist ik nog niet, dank!

Nog effe en ook 'ik besef me' en 'hun hebben' worden correct omdat zoveel mensen het zeggen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Op het Deliplein (Katendrecht) zit Delibird, een Thai met goede vega opties.
Waarom niet even de brug over. Daar stikt het van de restaurants (maaskade tm WdWkwartier) En wellicht dus meer kans op slagen...
Alle reacties Link kopieren
Ik eet zelf vegetarisch en heb bij Obba inderdaad een keer heerlijk gegeten. Genoeg opties zonder vlees en vis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 29 december 2016 @ 13:42:

Waarom niet even de brug over. Daar stikt het van de restaurants (maaskade tm WdWkwartier) En wellicht dus meer kans op slagen...

Klopt als n bus. Ik zat er gisteravond en vanavond weer

Maar eten en drinken etc is dan wel het hoofddoel van mijn avond. Als theater dat is, zoek ik voor t gemak iets wat dichterbij ligt. De Erasmusbrug over is dat voor mij niet. Maar ik ben n lui wijf.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-02-2017 16:06
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven