Vegetarisch met aardappels

26-08-2015 10:16 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er nog een lekker recept met hele aardappels?

(Op AH recepten alleen maar met krieltjes en voorgebakken schijfjes)

Liefst niet met kant en klaar vleesvervangersschijven
Alle reacties Link kopieren
Stamppotjes kun je moeiteloos vegetarisch maken, andijviestamp met blokjes geitenkaas erdoor bijvoorbeeld, of rucolastamppot met zongedroogde tomaatjes.

Of een curry met aardappel, bloemkool en kikkererwten.

Of een aardappelsoep met blauwe kaas.

Of de aardappels roosteren in de oven met olijfolie en rozemarijn en gestoofde prei (in witte wijn met thijm) erbij eten.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ah.nl/allerhan ... appelwaaiers-uit-de-oven.



Hoeft niet perse met kaas erop!
euhm, je kan dan toch de krieltjes of schijfjes vervangen voor hele aardappels en de rest van het recept volgen? of denk ik nou te simpel?
Alle reacties Link kopieren
http://www.jamieoliver.co ... saka/#9lzxH21Hx9uyiiXS.97



ow, nee, kan niet, de aardappels zijn niet heel.

Met hele aardappels even geen idee, behalve los op het bord erbij
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Aardappel-broccolitaart



Bakpapier in een springvorm drukken.

Aardappelen koken en in plakjes snijden, broccoli in kleine roosjes en stukjes koken.

Aardappelplakjes en roosjes in laagjes in de springvorm leggen.

Eieren (5-6) los kloppen en mengen met kwark (100-150 gr.), wat geraspte kaas en uitgeperste knoflook, peper en zout. Mengsel in de de springvorm gieten.

Nog wat kaas erover en in de oven (30-45 min op 200 graden).



Makkelijk, goedkoop en lekker.
Alle reacties Link kopieren
Aurelie, het moeten hele aardappels zijn, had er ook overheen gelezen.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Stamppot rode bieten is ook erg lekker, met bijvoorbeeld walnoten erbij en een salade met geitenkaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 26 augustus 2015 @ 10:27:

Aurelie, het moeten hele aardappels zijn, had er ook overheen gelezen.Dit zijn ook hele aardappelen, maar dan daarna in plakjes gesneden ;)
Ik snap het probleem ook niet zo. Je werkt liever een aardappel in één keer naar binnen ofzo? Anders kan je toch alles eten wat je wil met en de aardappelvariant vervangen door hele aardappels?
Alle reacties Link kopieren
quote:Aurelle91 schreef op 26 augustus 2015 @ 10:28:

[...]





Dit zijn ook hele aardappelen, maar dan daarna in plakjes gesneden ;)





Nee hoor, ze waren HEEL



geloof niet dat ik lekkere en interessante recepten weet met hele aardappelen. Maar op de site met Jamie'saardappel-recepten zit hopelijks iets van je gading tussen

http://www.jamieoliver.co ... cipes#WSke17CCRbwkfIdW.97
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Aardappel poffen (in de magnetron een paar minuten).

Uithollen.

Het uitholsel mengen met kleingesneden uit en geraspte kaas.

Terug in de aardappel en in de oven zetten.



Ik zou er nog wat compensatiesla bij doen.
Alle reacties Link kopieren
Aardappel bloemkool curry, eventueel met kikkererwten erdoorheen, lekker met naan brood en raita: http://www.bbcgoodfood.co ... liflower-and-potato-curry
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Gepofte aardappels natuurlijk. Eten jullie wel vis of helemaal vega?











Diverse gevulde gepofte aardappels;





Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niks weten met hele aardappelen, behalve dan een gepofte aardappel.



Maar waarom moeten die aardappelen persé heel zijn dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Even googlen voor een vega Roti schotel, is ook lekker met hele aardappelen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp alleen 1 ding niet, wat je met krieltjes kan maken kan toch ook met hele aardappels? Neem je niet te grote aardappels. Als ze gekookt moeten worden even de kooktijd aanpassen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Maar TO waarom hele aardappelen? Het idee is toch dat je daar van alles mee kan doen? Of bedoel je dat je een zak aardappelen hebt liggen en dat je niet weet wat je er mee moet? Enlighten us!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 augustus 2015 @ 11:08:

Ik begrijp alleen 1 ding niet, wat je met krieltjes kan maken kan toch ook met hele aardappels? Neem je niet te grote aardappels. Als ze gekookt moeten worden even de kooktijd aanpassen.Of je snijdt de grote in blokjes...ik snap het ook niet helemaal
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Hahaha! Grappige vragen.



Ik gok op een grote zak aardappelen en een nitwit op kookgebied.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 26 augustus 2015 @ 13:07:

Hahaha! Grappige vragen.



Ik gok op een grote zak aardappelen en een nitwit op kookgebied.Ik heb een heel leuk kookboek met alleen aardappelgerechten, je kan er een hoop leuke en lekkere dingen mee doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Miedo, kom gewoon even met de verklaring.
Je kunt de schijfjes- en krieltjesrecepten dan ook gewoon gebruiken. Je raadt het al... Even die aardappel in schijfjes/blokjes snijden!
Wat hier trouwens goed in de smaak valt is een aardappelstampot met rodekool met appel/mango/ananas. Ik doe er dan nog een beetje extra vriesfruit in zoals rode vruchten of wxtra mango.

Bruine bonen los erbij of een beetje geraspte kaas erdoor.



Maar moet je die hele aardappels wel pureren Dus ik weet niet of het telt!
Alle reacties Link kopieren
[quote]-Bladora- schreef op 26 augustus 2015 @ 11:09:

Maar TO waarom hele aardappelen? Het idee is toch dat je daar van alles mee kan doen? Of bedoel je dat je een zak aardappelen hebt liggen en dat je niet weet wat je er mee moet?



Ik heb een halve zak aardappels liggen en ik weet niet wat ik ermee aan moet

Ik eet meestal rijst of macaroni

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven