Verschil vloeibaar frituurvet en frituur olie

21-01-2017 15:35 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een frietpan van de Action gekregen.



In de beschrijving staat "in dit type friteuse kan alleen vloeibaar vet gebruikt worden"



Ik heb hier nog 3 liter frituurolie staan van die gele substantie. Maar dat is denk ik toch wat anders dan vloeibaar vet? Of
Frituren is toch niet meer van deze tijd. Ik hoop voor je dat je buiten frituurt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde hoor. Als het maar vloeibaar is?
Het is hetzelfde.
Als het schenkbaar is, is het vloeibaar lijkt me.
quote:Ttass30 schreef op 21 januari 2017 @ 15:37:

Frituren is toch niet meer van deze tijd. Ik hoop voor je dat je buiten frituurt.Want?
quote:gizzmo-returns schreef op 21 januari 2017 @ 15:40:

[...]





Want?

Inderdaad. Het is haar huis, haar regels en als zij wil frituren, moet ze dat gewoon doen.



Ik vind frituren persoonlijk lekkerder dan die oven varianten.
quote:gizzmo-returns schreef op 21 januari 2017 @ 15:40:

[...]





Want?Airfryer is de trend.
Ik vind frituren veel lekkerder dan friet uit de airfryer. Ik heb een hele goede afzuigkap en die lucht is zo weg.
quote:Ttass30 schreef op 21 januari 2017 @ 15:42:

[...]





Airfryer is de trend.Maar een trend hoef je niet perse te volgen. Als heel Nederland in de sloot springt, spring je er dan ook achteraan omdat het de trend is? Lijkt mij niet.
quote:Ttass30 schreef op 21 januari 2017 @ 15:42:

[...]





Airfryer is de trend.En smakeloos
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de goede olie voor je pan in huis hoor!

Eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Oké dan ga ik het gewoon met de olie proberen. Zouden ze dan andere soort olies bedoelen omdat er dit staat?!



Vul de friteuse met de gewenste hoeveelheid olie of vloeibaar vet. In dit type friteuse kan alleen vloeibaar vet gebruikt worden?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 21 januari 2017 @ 15:37:

Frituren is toch niet meer van deze tijd. Ik hoop voor je dat je buiten frituurt.meelopen met een zogenaamde trend vind ik niet van deze trend en frituur lekker binnen. Afzuigkap aan en opgelost.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 21 januari 2017 @ 16:03:

[...]

meelopen met een zogenaamde trend vind ik niet van deze trend en frituur lekker binnen. Afzuigkap aan en opgelost.
Olie is iets anders dan vet. Ik frituur altijd in vloeibaar frituurvet. Ik vind friet in olie gebakken niet lekker. Olie gebruik ik alleen voor oliebollen en gebakken banaan.
Hoe gaat het nu met je Zwitsal Nijntje?
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 21 januari 2017 @ 16:05:

Hoe gaat het nu met je Zwitsal Nijntje?



Gaat goed gizzmo dankjewel ik heb gelukkig niet veel last van de zwangerschap.



Toch twijfel ik straks gooi ik de frituurolie er in en gaat het toch verkeerd omdat ik geen vloeibaar frituur vet heb gehaald. Maar vind het zonde als ik de frituur olie anders moet weggooien
Alle reacties Link kopieren
Olie of vloeibaar vet kunnen beiden. Maar je kunt er niet die blokken hard frituurvet in gebruiken. Die stollen namelijk en kunnen daar door het verwarmings element beschadigen. Bovendien is het moeilijker om dat er weer uit te krijgen als het vies is.
quote:Ttass30 schreef op 21 januari 2017 @ 15:42:

[...]





Airfryer is de trend.En veel kankerverwekkender...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pepermint_Patty schreef op 21 januari 2017 @ 16:10:

Olie of vloeibaar vet kunnen beiden. Maar je kunt er niet die blokken hard frituurvet in gebruiken. Die stollen namelijk en kunnen daar door het verwarmings element beschadigen. Bovendien is het moeilijker om dat er weer uit te krijgen als het vies is.Nee dat wil ik ook niet in gebruiken maar omdat er dus specifiek staat vloeibaar frituurvet en geen olie dacht ik ook geen frituur olie
Alle reacties Link kopieren
Zullen ze niet bedoelen dat je er niet van die harde blokken frituurvet in mag doen? Die heb je namelijk ook
quote:Ttass30 schreef op 21 januari 2017 @ 15:42:

[...]





Airfryer is de trend.

Waarom zou je iets doen, alleen omdat het de trend is?

Ik bak nog steeds mijn frietjes in de frietketel; trend of niet.

Ze zijn superlekker trouwens! Mjam
Alle reacties Link kopieren
quote:boterbloem87 schreef op 21 januari 2017 @ 16:12:

Zullen ze niet bedoelen dat je er niet van die harde blokken frituurvet in mag doen? Die heb je namelijk ookJa dat dacht ik ook leek me ook logischer maar dacht vraag het toch even
[quote]zwitsal_nijntje schreef op 21 januari 2017 @ 16:09:

[...]





Gaat goed gizzmo dankjewel ik heb gelukkig niet veel last van de zwangerschap.

/quote]



Fijn om te horen. Gaat het ook weer wat beter met je financiën?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven