Wat eet je op dit moment? Deel 13

28-11-2016 19:52 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op 1 van de gezelligste topics van dit forum.

Deel 13 alweer.

Met de feestdagen in aantocht, komen er vast veel lekkere dingen voorbij.

Het gaat hier allang niet meer alleen over wat we eten, we delen hier lief en leed.

Iedereen is welkom om gezellig mee te schrijven.



Eet en drink smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Na het eten (aardappelstoofpannetje met groenten zoals broccoli, prei, paprika en ui) heb ik even niets anders gedaan dan in het zonnetje gezeten, daarna lekkere aardbeien gegeten, zó uit het bakje, en dadelijk bij de koffie neem ik een lekkere volkoren krentenbol. Het leven is goed voor mij!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mmh lekkah een panna cotta toetje BE! We gaan lekker relaxed op de bank hangen tv kijken.



Thee jouw megahamburger klinkt erg lekker. Goed dat je eindelijk een datum hebt en hopelijk is het snel zover zodat je er vanaf bent.



Dare fijn dat je Zondag samen met vriend weggaat.



Voor vriend net een bakkie gezet en voor mezelf een Ice Tea Green Mint Lime.
Alle reacties Link kopieren
BE had je panna cotta gekocht of gemaakt? Ik heb het nog nooit op.



Toetje hier was 2 appels en ik duik de vriezer even in, geloof dat ik nog een klein stukje viennetta heb.
Thee: bedenk me net dat ik vergeten was te schrijven dat ik hartelijk hebben moeten lachen om deze post van je

TV dan heb je met filet toch een soort oranje tintje aan je dag toch



Ga nu een bijlezen.
* Coetje: ik hoop dat jullie het goed hebben. Het is hier een stralende start van de dag. Hoop daar ook.

* BE: probeer je niet al te zenuwachtig te maken voor je nieuwe baan. Het is heel normaal dat je een beetje nerveus bent voor je eerst werkdag, je nieuwe taken, je collega's etc. Dat begrijpen anderen ook. Zoals ik je hier heb leren kennen, ben je een ontzettend aardig mens, die haar best wil doen en al het goede voor de ander wenst. Dus het gaat vast goed komen maandag!

* Thee: Fijn dat je een operatiedatum hebt. Hoewel ik ook begrijp dat het spannend is en nog best lang duurt voor je. Je schreef dat je nog nooit zo lang onder narcose bent geweest. Hoe lang moet je onder narcose? Al meer nieuws over de radiator? Ik ken die kersencustardcakejes niet, maar het klinkt goed.

* Dare: wat vervelend dat je je momenteel zo rot voelt. Hoe is het vandaag met je? Wil je in elk geval sterkte wensen. Veel plezier bij Elfia.



Later toegevoegd: Waarom vergeet ik toch altijd waar dit topic over gaat?

Ik heb vanochtend ontbeten met twee boterhammen rauwe ham. Nu een kop thee.

Vanavond eet ik asperges met ham, ei en roseval aardappels. Ook kook ik vandaag waarschijnlijk al een aantal porties rabarber.

Wil vandaag even naar een naburige plaats gaan. Heb de afgelopen dagen veel moeten reizen, dus ook wel lekker om een dagje in de buurt te blijven. Verder staan voor vandaag de AH-moestuintjes op het programma. Moet ze allemaal nog zaaien. Ben verder nog flink druk met de foto's uitzoeken en online zetten. Altijd wat werk, maar leuk om te doen en leuk om reacties op de foto's te krijgen.

Ook nog kaarten schrijven of maken via internet. Verder zie ik gewoon wat de dag brengt.

Iedereen een fijne dag gewenst!
Mijn dinerplannen zijn gewijzigd. Morgen de asperges e.d.

Vandaag gun ik mezelf een niet-koken-dagje. Dus tomatenciabatta gekocht met wat tapenade e.d. Ik verheug me er nu al op!
De panna cotta was gekocht, Thee. De AH heeft rond de feestdagen van die duo-bakjes met panna cotta met coulis. Die is erg lekker!



Tv: dank voor je lieve woorden! Ik doe m'n best!



Vandaag hier een rustig dagje. Ik verschoon m'n bed en ga verder lekker rustig aan doen. Morgen wil ik m'n nagels lakken en nog iets van een maskertje. Voor vanavond heb ik een pizza. Zo'n verse van de AH, die waren in de bonus.
Hier zwarte bessen-thee en zandkoekjes. Losse thee, in m'n percolatortje.
Alle reacties Link kopieren
Eerst even een berichtje van Blue. De huisarts had haar doorgestuurd naar het ziekenhuis en ze heeft dus trombose en zit tot lies ingezwachteld en daar komt de thuiszorg nu elke dag voor. Nu dus wel duidelijk waar de pijn door kwam. Ze is aardig uitgeblust en heeft even geen forumenergie.



TV, als ze met de bypass niks geks tegenkomen is de verwachting ca 2 uur. En nee, ben nog niet gebeld voor vervanging radiotor en toen ik gister de wbv daarover wilde bellen was het kantoor al gesloten. Maandag weer een kans.

Het is een lekkere tijd voor de aspergeliefhebbers. Ik lust ze echt niet. Rabarber daarentegen en bedenk net dat ik geloof ik nog een bakje in de vriezer heb.

Bij Lidl weer pak karbonade gekocht om wat vriezerbakjes te maken. Nu staan er 2 te sudderen en heb er dan nog 2 om van de week te koken bij wat stamppot, boerenkool en evt. hutspot.

Heb net een stuk baguette van de bake-off van Lidl op met thee en karnemelk. Nu blikje energy sf.



Voor vanavond bakje boerenkool met worst en vlees uit de vriezer gehaald.

Rond 16.30 zou er iemand een wijntje komen drinken maar ze appt net dat het 17.30 wordt. Ook prima.



BE dan zal ik een volgende x de panna cotta eens de panna cotta in de gaten houden. Het lijkt me namelijk erg lekker en in kookprogramma's zie ik het vaak voorbijkomen en moet het de juiste 'wobble' hebben.

Wat voor beleg heb je op je pizza? Heb de verse van AH nog nooit geproefd en die van Lidl vind ik de bodem niet lekker van. Ik houd het maar bij de Ristorante van dr. Oetker.
Thee, wil je BL dan mijn beterschapswensen geven? Stomme trombose! O, en wil je haar een dikke digi-hug geven van mij?



Ik heb trouwens een pizza tonno voor vanavond.



Nu nog wat thee maken. Want thee is lekker.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje thee wat een rotnieuws zeg, heel veel beterschap aan BL. Hopelijk was je bezoek vandaag gezellig.



Ik heb vanavond een pizza margarita gegeten en een flink bord pasta want dat hadden we over. Vriend kon bijna niet geloven dat ik zoveel naar binnen heb zitten schrokken.



Ook alvast het avondeten voor morgen gemaakt. Nasi goreng met kipdijfilet. Kip heeft de hele dag in de marinade gestaan:

-Ketjap

-Knoflook

-Sambal Trassi

-Laos

-Sjalotten

-Ketoembar

-Djahé

Tijdens het koken Salamblad en Djeroek Poeroet toegevoegd.
Alle reacties Link kopieren
Petjel
Alle reacties Link kopieren
Petjel
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de berichtjes/knuffels zeker even aan haar doorgeven.



Hoop dat de pizza lekker was BE en ik ga zo ook maar eens bosvruchtenthee zetten met een kleine bounty erbij.



Diamond, ik vind het zo raar van mezelf. Ik kook graag en best veel en ik marineer helemaal nooit iets. Niet voor nasi of zo, satevlees ook niet maar als ik dan jouw ingredienten lees vraag ik me af waarom niet. Heb hier denk ik geen toko voor salamblad en djeroek. Alhoewel, er zit een toko vlakbij Lidl, daar kan ik wel eens kijken. Trassie staat nog ergens een 'blokje/stukje'.
Thee; bedankt voor je info. Wat rot voor BL zeg; het zit haar zo tegen. Wil je haar beterschap wensen en een dikke geven? Bedankt.

Voor jezelf... hoop dat ze niets naars tegenkomen bij de bypass. Kan me voorstellen dat je een operatie van twee uur wel genoeg vindt.
De aardbeien moesten op anders liepen ze weg.

Ik zit hier al een grote kom aardbeien met yoghurt
Vreselijk he madelief, dat soort offers



Ik heb popcorn en crystal clear perzik. Mejuffrouw kat krijgt af en toe een stukje gevriesdroogde kipfilet.
Aardbeien... lekker! Popcorn at ik als kind wel eens. Daarna nooit meer gegeten, bedenk ik me door jouw post BE. Was het lekker?



Mijn ontbijt bestond uit de tomatenciabatta die ik van gisterenavond over had, met vleeswaren en een glaasje sap. Ga nu een kop koffie of thee zetten.

Het is hier al stralend weer! Bij jullie ook? Hebben jullie nog plannen voor vandaag? Ik wil in elk geval even naar buiten.

Verder vanochtend gedaan: In twee bloembakken stonden bloembollen die uitgebloeid waren. Die vervangen door Spaanse Margrieten.

Gisteren de AH-moestuintjes gezaaid. In een ander kweekkasje komen de plantjes al op en op het balkon groeien de moestuiplanten als kool. Volgens mij is er alleen straks geen plaats meer voor mij op het balkon.

Fijne dag allemaal.
Het is ook prima weer! Wij krijgen bezoek en hebben een museumbezoek gepland. Beetje zonde van het mooie weer maar we zijn vast niet de hele dag binnen
Alle reacties Link kopieren
geroosterd broodje met een gepocheerd eitje en een bak lekkere koffie , beter kun je zon zonnige dag niet beginnen,
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Klinkt leuk Lavendel_Madelief; naar welk museum gaan jullie? Veel plezier gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Drie aardbeien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Havermout met blauwe bessen en amandelen, een glas sap en een kop kruidenthee.
Alle reacties Link kopieren
TV ik ga vanmiddag mijn eerste moestuintjes ooit van het kartonnetje overpoten naar een potje. Ben benieuwd, heb er 8 op een cakeschaal staan en ga daar straks weer 4 nieuwe bij zetten.



Mijn lunch was 2 perfect zachtegekookte eitjes, baguette met mooi heel dungesneden ardennerham en thee.

Nu een glas cola en weer even achter de naaimachine, tenminste een poging. Heb zolang geen mouwen ingezet dat het echt even puzzelen is hoe het ook alweer moet. Wel even de tijd want zon voorlopig nog niet op m'n balkon.
Hier hangt de was te drogen. Vanavond eet ik paddenstoelenrisotto. En de kat heeft m'n boek ingepikt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven