Wat eet je op dit moment? Deel 7!

18-09-2013 11:38 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
In zo’n 1,5 jaar tijd hebben we met elkaar 6 delen met maar liefst 18.000 berichtjes volgeschreven. En we zijn nog lang niet uitgegeten, dus tijd voor deel 7!

Dit is een topic dat gaat over eten in de meest brede zin van het woord: van een snelle snack tot een uitgebreid diner in een sterrenrestaurant, onvindbare lekkernijen, selecties, lekkere recepten, geslaagde en minder geslaagde kook- en bakexperimenten, mierzoete witte wijn, BlD (Bar le Duc), verantwoord en gezond afvallen of aankomen, aangebrande pannen en alles wat verder met eten te maken heeft.



Naast eten hebben we nog genoeg tijd over om gezellig met elkaar te kletsen over van alles en nog wat. Iedereen kan hier zijn verhaal kwijt onder het genot van een hapje en drankje. De deur staat voor iedereen open, dus meelezers schroom niet om gezellig mee te komen schrijven in deel 7!



Veel schrijf- een eetplezier, met z’n allen gaan we er een lekker, gezellig en mooi deel 7 van maken!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!



I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Mooie OP trouwens, Choco!
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!



OT: een bakje verse ananas, een beker optimel, een groot glas thee, 2 waldkorncrackers 30+-kaas



Elastiekje & Twis, thanks! Misschien moet ik idd maar accepteren dat dit 'mijn' manier is en er vooral van genieten

Ik heb trouwens met stroopwafels wel dat ik er af kan blijven als ik ze in huis heb terwijl ik ze echt lekker vind. En ik heb nu zin in kikkers & muizen, dat word mijn volgende project



Nog een andere vraag, zijn er hier mensen die tot s avonds laat werken? En zoja, hoe is dan je eetritme? Ik werk van 4 tot ongeveer 12 uur, moet dan vaak nog een uurtje naar huis rijden. Dus ik slaap 'uit' (mag ik niet zo noemen van psych ivm schuldgevoel), ik sta relatief laat op maar mijn avondeten is gewoon om half 7. Wat ik nu doe is gewoon ontbijten en lunchen (maar 1 vd 2 vaak redelijk klein), met avondeten grote portie en dan s avonds vaak iets lekkers van de snacktafel op t werk

Maar ik word elke ochtend met echt heel veel trek wakker... En ik vraag me soms af of ik het zo goed doe
Alle reacties Link kopieren
En voor degenen die het nog een beetje te vroeg vinden voor een wijntje, heb ik







en



I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie plaatjes Twisted! Ik zal nog even kijken of ik de OP met een plaatje kan aanvullen, maar ben daar nog steeds niet zo handig mee.

Maar ik moet zo eerst even naar het postkantoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Twisted schreef op 18 september 2013 @ 11:17:

Kort gezegd kwam het neer op dat het ene bedrijf me te licht heeft bevondenKomt natuurlijk door al dat shredden....
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
VD, waarom zou je je ontbijt of lunch klein houden? Is toch nergens voor nodig? Jij werkt ook gewoon 8 uur per dag, ook al zijn het andere tijden.



10:00 Ontbijt (normale portie)

13:00 Lunch (normale portie)

15:30 Tussendoortje 1

18:30 Diner (normale portie)

20:30 Tussendoortje 2

23:00 Tussendoortje 3
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Mooie openingspost, choco.

Vooral omdat mijn wijntje erin voorkomt
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:chocomuffin73 schreef op 18 september 2013 @ 11:55:

Wat een mooie plaatjes Twisted! Ik zal nog even kijken of ik de OP met een plaatje kan aanvullen, maar ben daar nog steeds niet zo handig mee.

Maar ik moet zo eerst even naar het postkantoor
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 18 september 2013 @ 11:56:

[...]



Komt natuurlijk door al dat shredden....







Je mag trouwens niet quoten vanuit andere topics. Ik ga je staffen.
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Dat risico wilde ik wel nemen
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Jeeeej happy new topic dames!!



Viva, ondanks je andere ritme zou ik toch gewoon stevig ontbijten, je moet daar immers de rest van de dag ook nog op teren. Drie hoofdmaaltijden en drie wat kleinere tussendoortjes zou volgens mij ook prima willen in jouw situatie. Als jij bijv. steevast met veel honger wakker wordt dan vraagt je lichaam om een lekker stevig ontbijt (denk ik dan). Als je dan goed gevuld de dag begint dan is de snaaidrang tussendoor vaak ook een stuk minder.



Ik eet nu een pindacrunch met een handje rode druiven. Daarbij een kopje groene thee citroen.
Alle reacties Link kopieren
Net weer geshred!



Even uitzweten, douchen en gezellig koffie drinken/lunchen met een vriendinnetje!
I am surrounded by morons


Hallo allemaal! Ineens was er een nieuw topic! Leuke OP Choco! En happy new topic!



Twis, fijn dat je wat afleiding hebt gezocht in de bios. En veel plezier met koffie en lunch vandaag! En kei goed dat je weer hebt geshred!



Elastiekje, heb inderdaad de hulp van een diëtiste. Ben nu ruim twee kilo kwijt in bijna vier weken. Langzame kilo's schijnen de blijvende kilo's te zijn Het gaat goed en zometeen ga ik weer sporten (dat doe ik nu minimaal vier keer per week, meestal kom ik op zes keer per week uit, half uur/drie kwartier per dag).



Ik gun mezelf wel af en toe wat lekkers, gisteravond een lekker worstenbroodje gegeten



Twis, de resterende barbecue-rijstwafels heb ik maar weggegooid kan ze echt niet meer zien of ruiken Dan eet ik inderdaad liever een normale rijstwafel.



Nu twee boterhammen met Saksische leverworst en een glas sinaasappelthee.
Alle reacties Link kopieren
Joehoe daar zijn we weer, met z'n allen in een nieuw fris en fruitig topic! We gaan het gezellig maken samen en elkaar steunen als het nodig is.



@ Twist: dat is ook lekker vaag, dat je eigenlijk 2 uiterste antwoorden krijgt voor dezelfde functie. Daar kun je weinig mee. En nu, heb je nog gesprekken lopen?

@ Viva: zeker als je met veel honger wakker wordt zou ik stevig ontbijten. Je lichaam geeft dat niet voor niets aan.

@ Elastiekje: je hebt helemaal gelijk met het langzaam afvallen. Dat is veel beter dan heel snel gegaan en dat daarna alles weer erbij komt. Zo te lezen zit je ook echt lekker in je vel of niet?

@ Choco: succes bij het postkantoor, gelukkig is het nog allemaal op tijd afgekomen.

@ May: ik ga vanmiddag nog eens op zoek naar de herfstthee in een andere supermarkt. Haha die rijstwafels, die zijn toch ook helemaal niet lekker. Kun je anders niet een Cracotte nemen met hüttenkäse ofzo? Of vind je dat niet lekker? Dat is ook heel 'mager'.



Ik kan mezelf de laatste tijd ook moeilijk beheersen met bepaalde dingen, maar met roomijs kan ik dat wel. En dat is iets waar ik juist heel dol op ben! Vreemd genoeg grijp ik daar dus nooit naar als ik het snaai heb. Net trouwens nog Magnum Infinity's gescoord. Die zijn echt overal al heel lang uit het assortiment en waren mijn lievelings ( omdat het pure chocolade is ) en nu opeens hadden ze die weer in een supermarkt waar ik nooit kom.



Ben vanmorgen naar de huisarts geweest, durf er verder niet te veel over te schrijven i.v.m. herkenbaarheid. Volgende week bloedonderzoek omdat hij zeker wil weten dat ik in orde ben. Grote maar goede stap voor mij .
Alle reacties Link kopieren
quote:mayhem schreef op 18 september 2013 @ 13:30:



Twis, de resterende barbecue-rijstwafels heb ik maar weggegooid kan ze echt niet meer zien of ruiken Dan eet ik inderdaad liever een normale rijstwafel.





Haha, good for you! Alhoewel ik de gewone rijstwafels ook spoorloos zou laten verdwijnen.



Wel leuk dat we ongeveer gelijk op gaan. Ik ben ook iets meer dan 4 weken bezig en zit nu op 2,5 kilo. We rule, babe!
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk een taartje erbij om ons nieuwe topic feestelijk te openen:



Alle reacties Link kopieren
quote:Boemie schreef op 18 september 2013 @ 13:40:



Ben vanmorgen naar de huisarts geweest, durf er verder niet te veel over te schrijven i.v.m. herkenbaarheid. Volgende week bloedonderzoek omdat hij zeker wil weten dat ik in orde ben. Grote maar goede stap voor mij .Ok spannend! Wil je er wel iets over kwijt via de mail? Dan weet je me te bereiken hè?
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk. Soms vind ik het gewoon maar ingewikkeld dat eten Ik eet na het avondeten altijd een bakje vers fruit op werk, en dan kan ik s avonds nog mijn 3e tussendoortje nemen. Ze hebben daar altijd candybars en zakjes chips, maar soms ga ik dan gewoon fruit meenemen of iets.. Meestal heb ik ook niet heel veel trek dan, omdat t avondeten daar altijd super is.



Heb gewoon geluncht en nu 3 handjes chocopepernoten met een kom thee. Dan twijfel ik wel weer: is 3 handjes niet veel te veel? En slecht? Dat eeuwige getwijfel. Zal jullie niet vermoeien
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!



OT: geluncht met twee volkoren boterhammen met kaas en komkommer.



^Chocolade kruid/perpernootjes zijn héérlijk en drie handjes lijkt me normaal.
Alle reacties Link kopieren
Uhhhh Viva heb je mijn miljoenen berichten gelezen vol met twijfels? Nou, dan weet je dat je hier altijd terecht kunt met vragen . Echt geen probleem hoor! Volgens mij is 3 handjes helemaal niet zo gek, als je het daarbij laat. Dan kun je heel trots op jezelf zijn!



Ik heb net in de supermarkt zachte speltbroodjes gekocht, die had ik nog nooit gezien. Ze zijn best lekker, ze zijn wat vaster dan gewone broodjes en lijken wat zoeter te smaken.



@ Twisted: ik wil er best over praten, maar niet hier in het openbaar omdat toch ergens bang ben dat er mensen meelezen.
Alle reacties Link kopieren
@ Boemie, ik ben echt blij dat je naar de huisarts gegaan bent. Hopelijk heb je je verhaal goed kunnen doen en kan de huisarts je verder helpen met het vinden van goede hulp!



Mmmmm....wat een lekkere en vrolijke taart!



@ Mayhem, kun je niet gewone rijstwafels of een paar toastjes nemen met wat licht beleg zoals een plakje kipfilet tuinkruiden, selleriesalade, jam of zoiets.



@ Elastiekje, ik heb je gemaild.



Nu een kop citroenthee en een mueslibol met jonge kaas. .
Alle reacties Link kopieren
Ik kom me ook even melden, want dan kan ik het nieuwe topic weer terugvinden.



@Choco, leuke openingspost!



@Twisted, wat balen van je sollicitaties. Ze weten gewoon niet wie ze wegsturen! En wat goed dat je bijna klaar bent met het shredden!



@Boemie, wat goed dat je naar de huisarts bent geweest.



Ik heb vanmiddag een rustiek pistoletje op, de ene helft met kipfilet en avocado en de andere helft met truffelmayonaise, rosbief, kaasschilfers en rucola. Lekker!



Net een cheesecake met browniebodem gebakken. Maar goed dat hij nog een paar uur in de koelkast moet staan, anders was ik meteen begonnen met eten.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat lekker Mirps! Is dat een eigen recept?

Cheesecake en brownie zijn afzonderlijk al lekker, maar in combinatie...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven