Wat eet je op dit moment? Deel 7!

18-09-2013 11:38 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
In zo’n 1,5 jaar tijd hebben we met elkaar 6 delen met maar liefst 18.000 berichtjes volgeschreven. En we zijn nog lang niet uitgegeten, dus tijd voor deel 7!

Dit is een topic dat gaat over eten in de meest brede zin van het woord: van een snelle snack tot een uitgebreid diner in een sterrenrestaurant, onvindbare lekkernijen, selecties, lekkere recepten, geslaagde en minder geslaagde kook- en bakexperimenten, mierzoete witte wijn, BlD (Bar le Duc), verantwoord en gezond afvallen of aankomen, aangebrande pannen en alles wat verder met eten te maken heeft.



Naast eten hebben we nog genoeg tijd over om gezellig met elkaar te kletsen over van alles en nog wat. Iedereen kan hier zijn verhaal kwijt onder het genot van een hapje en drankje. De deur staat voor iedereen open, dus meelezers schroom niet om gezellig mee te komen schrijven in deel 7!



Veel schrijf- een eetplezier, met z’n allen gaan we er een lekker, gezellig en mooi deel 7 van maken!
Alle reacties Link kopieren
Bladora, dat is zeker geen leuk nieuws, al helemaal zo vlak voor kerst. Een tijdje geleden had ik ongeveer hetzelfde toen de moeder van een (ex)vriendin van mij kanker kreeg, en ernstig ook. Lief dat je haar persoonlijk een bericht hebt gestuurd en met zijn allen een rouwkaartje hebben gestuurd. Denk dat ze dat zeker zal waarderen! Overigens wel fijn dat hij haar kindje nog heeft mogen zien...



OT, ik eet even wat yoghurt met appel, zometeen even naar de bakker
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend lekker uitgeslapen, zo ontbijten met 3 donkere zonnepitbth met hardgekookt ei met zout, peper en mayo, jonge kaas en hazelnootpasta, glas aardbei-sinaasappelsap en kop citroenthee.



Vanmiddag in de keuken aan de slag met kerstfudge, stoofvlees en appelmoes.



@ Bladora, ook al is de vriendschap verwaterd, ik vind dat soort berichten ook altijd schrikken. Ze zal je berichtje vast kunnen waarderen.
Bladora, ik snap dat je ervan ondersteboven bent. Fijn dat hij zijn kleinkind nog heeft mogen zien. Ze zal de kaart en jouw persoonlijke berichtje vast kunnen waarderen, lief van je! Voor jou ook sterkte, want het doet toch iets met je.



Thee, rust lekker uit!



Ik ben moe en zou het liefst nog even terug gaan liggen maar straks komt een vriendin gezellig langs dus ik ga mezelf zometeen maar eens onder de douche schoppen.
Alle reacties Link kopieren
Even tussendoor, nog steeds gestopt, maar eet nog wel nicotinekauwgum! Ben vrees'lijk trots op mijzelf. (sorry, moest het even kwijt). Eet ze nog hier, dames.
Alle reacties Link kopieren
Hilary, Bah ik ben ook moe, lekker rustig aan dus. Straks nog boodschappen gaan doen en vanmiddag lekker wat bakken denk ik. Wat weet ik nog niet.. Gezellig vanmiddag een vriendin op visite, veel plezier!



Autumn, goedzo! Blijf volhouden!
Echt kei goed Autumn! Hou vol!



Ja Paperdoll was erg gezellig! Lekker thee gedronken met chocosoezen en fijn bijgekletst. In het nieuwe jaar ga ik weer bij haar op bezoek. Bak ze!
Alle reacties Link kopieren
Ohh lekker chocosoezen, hilary! Fijn dat het gezellig was!



Wij hebben lekker film gekeken met ons drietjes, op de bank onder een deken. Nu een kopje herfstthee en dan langsaam beginnen voor het avondeten
Ja het was echt heel erg leuk Je dag klinkt gezellig. Wat ga je eten vandaag?



Nu een lekker glas sterke english blend.
Alle reacties Link kopieren
We gaan lekker grillen, hadden nog vlees over van de week en wat groente. Dus maar eebs opmaken. Maak er nog een salade en stokbrood bij. En jullie?
Klinkt lekker! Ik eet vanavond helaas alleen dus wordt kippensoep met broodjes, ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ja lekker kippensoep! Had ook wel zin in een soepje, maar wij maken op zondag meestal restjes van de afgelopen week op. Dus ofwel op de grill of in een quiche of op pizza, ligt eraan. Al hebben we de laatste tijd niet veel over, haha. Koelkast mocht wel weer wat geleegd worden voor de komende dagen
Een lekkere quiche lorraine, daar zou ik ook wel zin in hebben... Voor de kerst eens in huis halen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm denk dat ik dat morgen eens ga maken, heb er geloof ik alles voor in huis! Ook gemakkelijk aangezien vriend waarschijnlijk weer vrij laat thuis is.



Ik heb nu al echt zin om te gaan eten, maar de rest hier nog niet, dus moet nog wachten :(
Ik heb nog wat Schwarzwalderkirschtaart over, had teveel gehaald voor het bezoek dit weekend (maar liever teveel dan te weinig, wil mijn gasten altijd iets aan kunnen bieden). Daar neem ik straks een klein stukje van als toetje.



Jahaaaaa quiche lorraine is ZO lekker! Ik hoop voor je dat jullie snel kunnen gaan eten! En eet smakelijk alvast
Alle reacties Link kopieren
Mm lekkere taart! Wij halen ook altijd teveel in huis, maar inderdaad liever teveel dan te weinig.



Eten zal nog wel even duren, maar bedankt alvast!



Ik vind trouwens bijna alle quiches wel lekker. Heerlijk met veel groenten!
Ja die Schwarzwalderkirsch is echt HEERLIJK, en gewoon uit het diepvriesvak van de Aldi



Wat voor groente doe jij meestal in quiche? Ik vind ham-preiquiche ook wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Euhm eigenlijk alles wel! Prei, tomaat, asperges, champignons, broccoli, spinazie.. Ga maar door.. Maar wat ik al zei, vaak op zondag van allerlei restjes, dus dan ligt het eraan wat webover hebben. Soms ook gewoon een groentemix hoor!



Net alvast de aardappeltjes voor zover klaargemaakt, en zometeen nog even de groente snijden..
Alle reacties Link kopieren
Nu lekker kopje winterthee met wat amandelkoekjes
Ziezo, dat was even een lekker dutje *rekt zich uit*. Nu even naar de keuken om nieuwe thee te zetten!



Hmm... een quiche met tomaat of spinazie... of paprika, lijkt me ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ja paprika is ook lekker inderdaad! Ah lekker geslapen? :Imao: ik zou ook zo kunnen slapen, al de hele dag, maar niet van gekomen. Zul je zien dat als ik zometeen dan eindelijk in bed lig, ik weer niet kan slapen..
Frustrerend he, dan ben je waarschijnlijk over je slaap heen. Ik heb ook periodes dat ik slecht slaap, dan stuiter ik een paar dagen. Echt vervelend is dat! Ik ga zo nog maar even een broodje met rode pesto en rucola maken.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh lekker jouw broodje! Ik had straks pestocroutons, maar die waren zó vies!



Ja slapen is bij mij echt een ramp, slaap dus bijna nooit goed, en als ik eens goed slaap, word ik weer abrupt wakker. Echt vervelend, niks helpt ook. Overdag dus meestal even liggen..
Haha uit het kerstpakket?



Wat balen zeg dat je altijd zo slecht slaapt. Toen ik nog thuis woonde en slaapproblemen had deed ik altijd zo'n new age cd in mijn discman



Of eens langs de huisarts gaan, misschien weet die een oplossing? Ik eet nu lekker mijn broodje.
Alle reacties Link kopieren
Haha nee, had ze zelf gekocht, maar niet te eten dus haha!

Ben er al eens voor naar de ha geweest, maar dan moet ik dus gaan verblijven ergens om verder onderzoek te doen, en dat zie ik niet zo zitten, zal ook moeilijk gaan met werk van mijn vriend en klein kindje. Opzich voel ik me gelukkig vaak nog vrij fit, dus probeer nog maar even vol te houden!



Ik blijf maar zin hebben om lekker te snoepen!
Ah zo, ik snap dat dat geen doen is. Hoe oud is je kindje? En heb je nog iets lekkers in huis? Ik heb telkens zin in stokbrood met kruidenboter maar niet in huis. Ach, dan haal ik die voor de gourmet op kerstavond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven