Wat eet je op dit moment? Deel 7!

18-09-2013 11:38 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
In zo’n 1,5 jaar tijd hebben we met elkaar 6 delen met maar liefst 18.000 berichtjes volgeschreven. En we zijn nog lang niet uitgegeten, dus tijd voor deel 7!

Dit is een topic dat gaat over eten in de meest brede zin van het woord: van een snelle snack tot een uitgebreid diner in een sterrenrestaurant, onvindbare lekkernijen, selecties, lekkere recepten, geslaagde en minder geslaagde kook- en bakexperimenten, mierzoete witte wijn, BlD (Bar le Duc), verantwoord en gezond afvallen of aankomen, aangebrande pannen en alles wat verder met eten te maken heeft.



Naast eten hebben we nog genoeg tijd over om gezellig met elkaar te kletsen over van alles en nog wat. Iedereen kan hier zijn verhaal kwijt onder het genot van een hapje en drankje. De deur staat voor iedereen open, dus meelezers schroom niet om gezellig mee te komen schrijven in deel 7!



Veel schrijf- een eetplezier, met z’n allen gaan we er een lekker, gezellig en mooi deel 7 van maken!
Alle reacties Link kopieren
Lekker bij het gourmetten! Ja we HADDEN stokbrood, straks bij het avondeten opgegeten.. Nu dus maar wat maltesers, is dat ook weer op kindje is bijna 3..
Aaaah alweer drie jaar bijna, tijd gaat snel he! Ja heb helemaal zin in kerstmis
Alle reacties Link kopieren
Ja ging al snel, maar nu al helemaal.. Voordat ik het weet, loopt ze de deur uit! Ik begin nu eindelijk ook zin in kerst te krijgen.. Morgen gaan we nog wat kerstkoekjes bakken en wat schilderen voor de opa's en oma's. Dan nog even een wandeling en daarna wachten tot mijn vriend er is. En dan al soort van kerst vieren, gnagna, we verdelen ONZE kerstdag gewoon over de avonden deze week
Dat klinkt gezellig Paperdoll! Lekker, zelfgebakken kerstkoekjes Die lust Hilary ook wel Leuk dat jullie met kerst ook de opa'en oma's zien, vind het zelf ook altijd heerlijk om naar opa en oma te gaan! En verschillende avonden maakt bij elkaar toch een kerstdag



Lees net in een ander topic dat pakketjes in kerstperiode vaak niet aankomen of 'kwijt worden gemaakt'. Ik houd mijn hart vast, ik verwacht zelf twee pakjes!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoop dat ze lekker worden, haha! Wij zien onze opa's en oma's niet meer zo vaak, dus dan is het wel gezellig als we ze dan weer zien!



Oei pakketjes die niet aankomen of zelfs kwijt worden gemaakt? Wat stom zeg, je zou inderdaad maar iets verwachten.. Hoop dat die van jou wel gaan aankomen!
Eentje komt sowieso van een bedrijf (winkel) dus dat zal wel loslopen, maar ook eentje van een particulier... Daar zit ik meer over in. Maar wel allebei pakjes met gothic-kleding, dat scheelt misschien, dat wil vast niemand hebben verder



Volgens mij gaan jullie fijne kerstdagen tegemoet
Alle reacties Link kopieren
Ik had er even overheen gelezen, maar thee, fijn dat je weer thuis bent! Hoop dat je je gauw beter voelt!



Thanks allemaal voor de lieve worden mbt het overlijden van de vader van m'n vroegere vriendin.



Paperdoll en May, wat zijn jullie lekker aan het kletsen hier, leuk om te lezen! May, hoop dat je pakketjes aankomen!



Choco, ik maak ook altijd m'n kruidendokter zelf. Vind aan kant en klare altijd zo'n rare bijsmaak zitten. Dan proef ik het echt uren erna nog! Ik draai vaak gewoon (gezouten) roomboter glad met een keur aan verse kruiden en een goede teen knoflook. Oja en wat citroensap. Heerlijk!



Ik heb goed nieuws (voor mezelf)! ben uitgenodigd voor een kerstavond diner door iemand van m'n team! Normaal ga ik nooit 'uit' met teamleden, maar vond dat ik dat voor kerst wel mocht doorbreken. En ik vond het zo'n lief gebaar! We gaan thuis eten met één Italiaan, drie Portugezen, de moeder van 1 van de Portugezen en ik dus. De moeder gaat Portugees koken. Bakkeljauw (bacalhau) gratin, varkens medaillons (escalopes) met paddenstoelensaus en nog veel meer. En ik heb aangeboden een Portugese soep te maken, Caldo Verde. Een aardappel boerenkoolsoep met Chorizo. Wel spannend, een nationaal gerecht maken voor een Portugese mama ik kijk er echt naar uit! Wel erg jammer dat de taxi om me naar werk te brengen de volgende ochtend om 7.15 klaar staat. Anders had ik nog lekker wat Vino Verde ingeslagen haha.



Ot: ik drink een glas Chardonnay en eet een plak van m'n cheddar jalapeno brood, getoast met een plak kaas. Lekker! Zo naar bed en morgen weer aan het werk.



Fijne dag alvast allemaal!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Lol kruidendokter moest natuurlijk kruidenboter zijn
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Hilary, och ja de jurk en het t-shirt toch? :Imao:

Kerstdagen komt wel goed.. Jouw kerstblijjt me ook echt heerlijk hoor! Lekker relaxt...
Alle reacties Link kopieren
Bladora, hoop dat je al wat van de schrik bent bekomen wat betreft het overlijden..



De kruidenBOTER lijkt me heerlijk, zoals je hem maakt, lekker vers!



En wat een superleuke uitnodiging zeg! Wel spannend hoor, portugees koken voor een portugese! Komt wel goed, denk dat ze het sowieso al een compliment vindt, dat je iets uit haar keuken wil maken. Wel jammer dat je de dag erna weer vroeg moet gaan werken, maar voor die keer misschien maar even doorbijten..
Alle reacties Link kopieren
En lekker trouwens, de chardonnay en het eten! Ik ga misschien vandaag een poging wagen het brood eens proberen te maken. Weet niet of ik er alles voor in huis heb. Zal het je zeker laten weten hoe het smaakte
Bladora, wat leuk dat je bent uitgenodigd! Ik hoop dat je alsnog een gezellige kerstavond gaat hebben. En Portugese mama zal het vast waarderen dat je iets uit haar keuken maakt! Werk ze voor straks!



Paperdoll, al vroeg wakker zie ik! En yup, de jurk en het truitje Ik kijk er zo naar uit! Wil nog even naar de stad voor de laatste kerstcadeautjes, alleen de winkels zijn pas om 1 uur open! Nog even wachten dus.



Nu een glas verse jus d' orange en een fruitsalade, heb even niet zo heel veel honger.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja was nog eerder wakker zelfs.. Vervelend dat de winkels pas om 1 uur open zijn, hebben ze bij jullie geen speciale openingstijden met kerst dan? Ik heb nu brood in de oven zitten, dus zometeen lekker smullen
Alle reacties Link kopieren
Vers croissantje met gerookte casselerib met een beetje mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Tosti
Paperdoll, op maandag zijn de winkels altijd pas om 1 uur open. Geen speciale openingstijden voor zover ik weet, alleen dat het wat vaker koopzondag is nu met de feestmaand. Lekker, vers brood uit de oven! Geniet ervan! Ik ga straks ook even iets lekkers kopen.



Thee



Ziezo, ik heb gesport, ben gedoucht, opgemaakt en rijkelijk geparfumeerd dus klaar om zometeen de stad in te gaan! Nog heel eventjes wachten, woon namelijk op kruipafstand van de stad en anders ben ik veel te vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Lekker, thee en anne!



Hilary, jammer dat ze niet eerder open zijn.. Brood was heerlijk! Hoop dat je slaagt in de stad..



Straks dus brood met kaas gehad, en nu zometeen wat kerstkoekjes
Hehe, ziezo, ik ben weer thuis. Wat was het druk in de stad! Maar wel begrijpelijk zo met de feestdagen. Ik heb mijn cadeautjes in ieder geval compleet!



Nu eindelijk wat drinken en even roken, zometeen een kaasuibol eten! Lekker, heb er helemaal zin in! En ben zo blij dat ik nu alles binnen heb. Straks even cadeautjes inpakken, maar dat vind ik wel leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Haha wat grappig, ik heb straks nog een uienkaasfoccaccia gemaakt!



Ja zal inderdaad heel druk zijn in de stad nu, ben blij dat ik niet de deur uit hoef..
Uienkaasfoccaccia, lekker! Ja ik ben ook superblij dat ik weer lekker thuis ben. Meteen wat cadeautjes uitgezocht voor kindje van goede vriendin die bijna jarig is. Hoop dat alles in de smaak valt, heb alles met grote zorg en moeite uitgezocht. Wel leuk, beetje rondscharrelen tussen al die kleine spulletjes en maatjes, zo schattig!



Hoop dat de kerstkoekjes je lekker zullen smaken!
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk is dat he, die kleine dingetjes allemaal.. Helemaal als ik me bedenk dat het kleinste maatje eerst nog nét iets te groot was, en nu is dat weer zoooveeel te klein!
Alle reacties Link kopieren
Ja kerstkoekjes zijn lekker
Mooi

Ja het was nog een hele klus, heb zelf namelijk geen kinderen en dus ook de ballen verstand van al die maten, haha! Gelukkig ben ik heel fijn geholpen met alles. Ben erg in mijn nopjes met wat ik allemaal heb gekocht. Nu hopelijk de ouders en kindje ook!



En toen ik daarna nog even naar de Action ging een hele leuke stoffen bal met allemaal verschillende kleurtjes en een rammelaar erin gezien, die heb ik ook meegenomen. Ik kon het gewoon niet laten!



Nu eens een lekker glas english blend zetten. Dat heb ik wel verdiend vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dan is het wel wat moeilijker, maar ze zullen het vast en zeker leuk vinden. Zo'n stoffen bal heeft mijn dochter ook eens gehad, was een succes
quote:paperdoll schreef op 23 december 2013 @ 14:32:

Zo'n stoffen bal heeft mijn dochter ook eens gehad, was een succes





Kijk, dat geeft hoop

Ik denk ook wel dat het in de smaak valt bij zo'n kleintje. Lekker zacht! Vriendin (de moeder) raakt overigens nog steeds niet uitgepraat over de cadeaus die ik met haar babyshower en kraambezoek heb gegeven, dus denk ook dat het wel los zal lopen. Vind het gewoon erg leuk om mensen blij te maken en hun reactie dan te zien.



Zit nu te genieten van een heerlijk kopje thee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven