Wat eet je op dit moment? Deel 7!

18-09-2013 11:38 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
In zo’n 1,5 jaar tijd hebben we met elkaar 6 delen met maar liefst 18.000 berichtjes volgeschreven. En we zijn nog lang niet uitgegeten, dus tijd voor deel 7!

Dit is een topic dat gaat over eten in de meest brede zin van het woord: van een snelle snack tot een uitgebreid diner in een sterrenrestaurant, onvindbare lekkernijen, selecties, lekkere recepten, geslaagde en minder geslaagde kook- en bakexperimenten, mierzoete witte wijn, BlD (Bar le Duc), verantwoord en gezond afvallen of aankomen, aangebrande pannen en alles wat verder met eten te maken heeft.



Naast eten hebben we nog genoeg tijd over om gezellig met elkaar te kletsen over van alles en nog wat. Iedereen kan hier zijn verhaal kwijt onder het genot van een hapje en drankje. De deur staat voor iedereen open, dus meelezers schroom niet om gezellig mee te komen schrijven in deel 7!



Veel schrijf- een eetplezier, met z’n allen gaan we er een lekker, gezellig en mooi deel 7 van maken!
quote:Boemie schreef op 18 september 2013 @ 13:40:

We gaan het gezellig maken samen en elkaar steunen als het nodig is.

quote:Twisted schreef op 18 september 2013 @ 13:41:

Wel leuk dat we ongeveer gelijk op gaan. Ik ben ook iets meer dan 4 weken bezig en zit nu op 2,5 kilo. We rule, babe!





Vind het zo knap hoe je het shredden volhoudt, en het einde is in zicht! En doordat we min of meer gelijk opgaan heb ik ook wel het gevoel dat we het een beetje samen doen en dat vind ik leuk!



Net weer flink gesport!!!!!! Ik ben stiekem best wel een beetje trots op mezelf. Houd het goed vol en vind het veel minder erg dan dat ik verwacht had in het begin. Waarschijnlijk omdat mijn denken is veranderd.



OT: ik ben nu heel tevreden met een flesje water. Net even de was opgehangen en ik ga nu de douche eens begroeten.



Choco, een normale rijstwafel met beleg vind ik een goed idee, dat vind ik veel beter te doen! Het idee van de cracottes van Boemie vind ik ook super want cracottes vind ik lekker.



Mirps, die cheesecake met browniebodem klinkt echt heel erg lekker!
En Boemie, ik hoop dat je vandaag de herfstthee kunt vinden! En super goed dat je bent geweest!
Alle reacties Link kopieren




Ik heb geluncht met een boterham belegen kaas en een boterham pindakaas. Lekker met een kopje dutch blend tea. Straks een eierkoek (ja die vind ik echt lekker, de verse dan) en een kiwi. Rond een uur of vijf nog een bakje Griekse yoghurt en dan ben ik de dag weer goed doorgekomen



Vanavond maar weer eens naar de sportschool. Ben ik al twee weken niet geweest door mijn gesnotter en gehoest



Choco, ik mail je vanavond even terug



Boemie, hopelijk snel duidelijkheid!



Viva, iedereen is hier wel een beetje raar en onzeker bij tijd en wijle hoor



Mayhem, jij sportbeest roarrrrr!



Mirps, recept!!
Alle reacties Link kopieren
@Lievte, geen eigen recept! Maar wel heel lekker inderdaad. Mijn creatieve uitspattingen zijn af en toe ergens noten of wat fruit door gooien, maar meestal hou ik me toch netjes aan het recept.
Alle reacties Link kopieren
@Elastiekje, komt ie!



Browniebodem:

- 120 gr boter

- 100 gr bloem

- 120 gr pure chocolade, in stukjes

- 220 gr suiker

- 2 eieren, licht losgeklopt

- 120 ml melk



Toplaag:

- 500 gr zachte roomkaas

- 130 gr suiker

- 3 eieren

- 1 tl vanillearoma

- 120 ml yoghurt



Verwarm de oven voor op 180 graden. Vet een springvorm van 23 cm doorsnee in en bestuif met bloem. Smelt de boter en de chocola in een pan op laag vuur en roer glad. Neem de pan van het vuur en klop de suiker door het mengsel. Klop vervolgens de eieren en de melk en daarna de bloem door het mengsel. Giet het beslag in de sprinkvorm.

Bak de taartbodem 25 minuten in de voorverwarmde oven. Haal hem eruit en verlaag de oventemperatuur tot 160 graden.

Doe voor de bovenlaag de roomkaas, suiker, eieren en het vanillearoma in een kom en klop alles tot een egale massa. Roer de yoghurt erdoor. Giet het mengsel op de taartbodem. Bak nog 45-55 minuten of tot het binnenste bijna droog is.

Ga met een mes langs de rand van de taart om hem los te maken. Laat het baksel afkoelen in de vorm. Klik dan de springvorm open en zet de taart minstens 4 uur of een nacht in de koelkast voor je hem aansnijdt.



Ik heb hem in een springvorm van 20 centimeter gemaakt, dan moet je van alles 3/4 gebruiken.



En ik heb dit keer de variatietip gebruikt: in plaats van de yoghurt doe je er 125 gr gesmolten witte chocola en 100 ml volle room door.



Eet smakelijk alvast.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer flink fruit ingeslagen op de markt dus ga morgen weer wat lege potjes vullen met jam!

En heb een zak met 10 verschillende kleuren paprika's gekocht voor 1 euro dus we eten vanavond in elk geval een paprikasalade!



@ Mirps, wat een hemels lekker recept! Ik heb 'm ook opgeslagen.



@ Boemie, als je speltbrood lekker vindt, Bakkerij het Stoepje heeft ook allemaal verschillende soorten speltbroden, speltbeschuiten, speltstengels en volgens mij zag ik ook spelteierkoeken liggen. Ik heb net een speltzonnepitbrood gekocht en eet nu en snee met jonge kaas, heel lekker. Erbij een kop citroenthee en een brok RR.
Alle reacties Link kopieren
@ Elastiekje: ik ben ook helemaal fan van eierkoeken, wel van die grote verse inderdaad. Heb er vandaag weer gekocht en eet ze bijna elke dag met een dikke laag boter. Vroeger aten we dat vaak thuis, zal het daar wel van overgehouden hebben .

@ May: ik kan de thee helaas nog nergens gevonden krijgen, dan wacht ik nog maar even.



Dank jullie wel allemaal voor de complimentjes dat ik gegaan ben, het was nogal een stap voor me. Maar door het nodige aandringen op mijn werk toch gedaan. Ik houd jullie op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
@ Choco: die bakker staat op de markt geloof ik hè? Als het bij ons markt is moet ik altijd werken, maar onze gewone bakker heeft ook allemaal speltproducten ontdekte ik vorige week. Misschien ga ik een brood bestellen voor volgende week, dat is een kleiner ovaal brood. Ik moest wel even wennen vandaag aan de smaak en ben er nog niet van overtuigd of ik het echt lekker vind.

Binnenkort ga ik ook proberen jam te maken .
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies!

Happy new topic!

Ik schreef inderdaad de laatste weken van mijn zwangerschap hier wat vaker. Dochter is nu ondertussen 7 maanden!

Ik eet nu een klein handje kruitnoten en 3 taaitaaipopjes. Was tijdens mijn zwangerschap vorig jaar ook mijn verslaving hahaha. Maar ga ze hierna maar even niet meer in huis alen, ik kan er niet mee omgaan en vreet er veel te veel van .
Hoi Jynta!

Ik kan me inderdaad nog herinneren dat je in verwachting was. En je dochter alweer zeven maanden, wat vliegt de tijd toch!



Met kruidnoten kan ik gek genoeg wel maat houden Heb gisteravond gevulde speculaas gekocht, ik denk vanavond een klein stukje. Eerst boerenkool vanavond, lekker winters allemaal!



Nu nog een glas sinaasappelthee en twee mandarijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen voor de boerenkool denk. Even kijken of ze het hier ook in de super hebben!
Ik denk het wel hoor. Bij de Jumbo hebben ze het sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vanavond eigenlijk zuurkool of boerenkool maken, maar zit nu met die berg paprika's. Dus het wordt 3 kleuren paprikasalade met feta, augurkjes en zilverzuitjes, zilvervliesrijst en kippendijen gemarineerd in olijfolie, peper, zout, knoflook en Italiaanse kruiden van de grill.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na mijn lunchdate de hele AH leeg gekocht Twee zware tassen aan mijn fietsstuur, maar dan heb je ook wat.

Heb ik eindelijk alle ingrediënten in huis om iets leuks te gaan doen met mijn pak havermout die al maanden onaangeraakt in de kast staat, blijkt de havermout over datum Als ik vanavond toevallig nog langs een supermarkt kom, ga ik het maar opnieuw kopen, want ik wil het zo graag gaan proberen morgenochtend. Met amandelmelk, appel, rozijntjes en kaneel (volgens mij naar recept van Char).



Jynta, alsnog gefeliciteerd met je dochter!



Boemie, ik ben trots op je.



Mirps, ik moest al kwijlen bij het lezen van je lunch, maar die brownie-cheesecake deed me nog harder kwijlen. Ook maar meteen even het recept opgeslagen.

Drie handjes kruidnoten is helemaal normaal hoor. Don't worry.



May, I gevuld speculaas! Net niks lekkers gekocht bij de appie, want ja, ik kan nou eenmaal geen maat houden. Bovendien heb ik gisteravond al lekker gesnoept. Wel heb ik een zak rozijnen (voor de havermout) en een zak ongezouten cashewnoten (voor gerecht met kip en cashewnoten) gekocht. Zelfs dat zit me niet helemaal lekker en hoop dat ik er vanaf kan blijven.

Jij ook weer lekker gesport vandaag!



Choco, je bent wel fan van gemarineerde kippedijen hè?



Stiek, succes met sporten vanavond!
I am surrounded by morons
quote:elastiekje__ schreef op 18 september 2013 @ 15:14:

Mayhem, jij sportbeest roarrrrr!

Twis, goed dat je dan verder niets hebt meegenomen en keuzes maakt dat voelt wel goed he? Maar ik vind het ook goed van je dat je gisteravond lekker hebt gesnoept, het moet wel leuk blijven.



Rozijnen zijn ook lekker! Daar heb ik ook wel zin in.

En sport ze vanavond Elastiekje!
Happy new topic!!



Bikkels, dat jullie maar weer een heel topic lang zo goed bezig kunnen blijven. Al mijn petjes af voor jullie.



Mijn eetpatroon sucks big time. Dagen dat ik er om 16.00 u. een keer aan denk om te ontbijten, vooral als ik op locatie werk. Het achterlijke is, dat ik het niet eens merk. Geen honger of zo.

Op andere dagen zit ik om 10.00 aan een soepje, om 23.30 aan de yoghurt, of ik kaan achter elkaar een stapel rijstwafels weg.



Mijn avondeten klopt meestal wel aardig, omdat anders echtgenoot gaat steigeren. Terecht natuurlijk.

Maar ik doe het erg nog steeds goed op, misschien omdat ik heel weinig suiker eet.



Maarrrr, over twee weken heb ik drie weken zomervakantie, en ga ik heerlijk genieten van de plaatselijke supermarkten en gewone marktjes. Na zo'n expeditie kan je vast heerlijk lunchen en dineren, ik verheug me er nu al op!
Alle reacties Link kopieren
Ik vul alles in wat ik eet op een dag (op valtaf.nl) en zie dat ik niet aan voldoende calorieën kom vandaag. Aangezien ik vanavond weer naar de film ga, mag ik wederom lekker snoepen van mezelf!



Eet smakelijk, fijne avond en tot straks weer!
I am surrounded by morons
Oh ja, Twisted, is die havermout zó over de datum dat-ie echt oneetbaar is, of zijn het alleen de cijfertjes op de doos maar? Als je nagaat hoe er met die data gesjoemeld wordt, zou ik nog maar even kijken voor je het weggooit. Van havermout-over-de-datum word je niet zo gauw ziek hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Twisted schreef op 18 september 2013 @ 17:19:

Choco, je bent wel fan van gemarineerde kippedijen hè?





Ik ben inderdaad een hele grote fan van gemarineerde kippendijenfilet. Ik haal het bij de Turkse slager en die dijtjes zijn echt zo lekker mals. Dus het staat regelmatig op het menu.



@ Boemie, de bakker staat idd op de markt, ook vaak op de zaterdagmarkt.

Ik koop ook wel eens speltkoren speltbrood, een soort roggebrood. Dat kun je oa bij Hoogvliet kopen en dat heeft een apart smaakje.



@ Mayhem, ik vind dat jij de knop echt op een geweldige manier hebt omgezet met sporten, gezond en verantwoord eten en toch af en toe wat lekkers! Net als Twisted!



Ik was net even bij AH en zag dat een bakje frambozen 3,69 kost en ik heb vanmiddag op de markt 3 bakjes voor 2,50 gehaald. Wat een verschil he?!
quote:Twisted schreef op 18 september 2013 @ 17:49:

Aangezien ik vanavond weer naar de film ga, mag ik wederom lekker snoepen van mezelf!







Veel plezier vanavond!

Ik ga zo ook eens even de bioscoopagenda raadplegen, volgens mij kwamen er ook nieuwe enge films aan.



Sri, fijn dat je lekker op vakantie gaat!



Choco, wat een verschil inderdaad! Had dit weekend op de markt 2 bakjes aardbeien voor 2 euro, dat lukt je ook niet in de supermarkt. En bedankt voor je lieve compliment. Ik voel me ook echt beter.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Leuke OP choco!



Boemie, je hebt een goede stap gezet door naar de huisarts te gaan!



Uurtje geleden gegeten: zuurkoolstamp met Indisch gekruid rundergehakt en rode paprika.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocomuffin73 schreef op 18 september 2013 @ 18:09:



@ Boemie, de bakker staat idd op de markt, ook vaak op de zaterdagmarkt.

Ik koop ook wel eens speltkoren speltbrood, een soort roggebrood. Dat kun je oa bij Hoogvliet kopen en dat heeft een apart smaakje.





Snif, hier in het dorp geen zaterdagmarkt EN we hebben hier nergens een Hoogvliet. Volgens mij is dat in het zuiden niet zo. Ik ga wel eens bij de bakker snuffelen wat ze allemaal hebben.



@ Twisted: bij mij is de havermout ook wel eens over de datum, maar bij die droge vlokken kan ik het me niet voorstellen dat het echt zal bederven. Zoals Sri zegt, is het al lang over de datum of valt het mee? Veel plezier vanavond. Naar welke film ga je?

@ May: net nog in een andere winkel geweest en ook daar geen herfstthee ( ik weet eigenlijk niet eens of ik die wel lekker vind, moet nog kijken wat voor smaak het is ).

@ Sri: zit je in het buitenland tijdens je vakantie straks?



Ik zit zo vol van de bloemkool van net, niet fijn!
Alle reacties Link kopieren
Twisted, waarschijnlijk kun je de havermout nog wel gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven