Wat eet je op dit moment? Deel 8!

23-12-2013 22:07 3017 berichten


Welkom in alweer het achtste deel van het topic 'wat eet je op dit moment?'



Begonnen als telegramstijl-topic is dit topic uitgegroeid tot een topic waarop gezellig gekletst wordt over eten, drinken en alles wat daarmee te maken heeft.



Of je nu vroeg op bent of dat het gaat om een nachtelijke snack, of gewoon een lekker kopje koffie of thee, het kan hier allemaal! Van snackbar tot sterrenrestaurant!



Iedereen is welkom om gezellig mee te komen schrijven dus schuif gezellig aan en heel veel plezier in het nieuwe deel!



En we komen van hier:

Deel 7
Alle reacties Link kopieren
Een lekker sterke english blend met twee zoetjes.
Alle reacties Link kopieren
Gekookt ei met aromat
Alle reacties Link kopieren
Griekse yoghurt met verse banaan en bosbessen. Verder muesli, gedroogd fruit en gebroken lijnzaad.
Smell the flowers while you can....
Alle reacties Link kopieren
Een beker cup a soup, tomatencreme en een glas halfvolle melk.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond ovenfriet met een lekkerbekje en een salade van kropsla, tomaat, hard gekookt ei en rode ui. Heerlijk gegeten! Erbij een flesje bruisend mineraalwater.
Alle reacties Link kopieren
Wat zie ik weer lekkere dingen voorbijkomen zoals de roseetjes en broodjes subway en appeltaart.

Morgen weer ander soort punctie, afwachten dus maar weer
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, Thee!
Alle reacties Link kopieren
Espresso en de volkoren pure chocoladekoekjes roepen vanuit de kast.
Smell the flowers while you can....
Alle reacties Link kopieren
Hey dames/evt heer, waar blijft mijn leesvoer ?

Vanaf morgen aan de sondevoeding voor er niks meer van me overblijft, maar blijf jullie graag lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 19 augustus 2014 @ 22:34:

Hey dames/evt heer, waar blijft mijn leesvoer ?





Hee lieve Thee,

Er wordt hier bijna niet meer geschreven dus heb zelf ook niet zoveel zin om hier nog veel te schrijven.



Hoe gaat het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
Thee

Hoe gaat het met je vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Sondevoeding door neus valt niet mee/niet tegen. Heel veel gebeurd vandaag maar wil het hier niet neerzetten, te herkenbaar. Misschien mail ik sommigen nog maar dat kost veel energie :(
Alle reacties Link kopieren
Thee

Bewaar al je kracht en energie voor jezelf als je het nu hard nodig hebt
Ik las dit topic altijd mee vorig jaar, wel jammer dat nu iedereen weg is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit heerlijk te lurken aan een kop citroenthee.
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we dit topic weer een beetje nieuw lezen inblazen? Of zijn jullie van het forum verdwenen?



Ben pas een paar weken van de sondevoeding af waar ik in augustus over schreef en moet weer een soort van helemaal opnieuw leren eten en echt koken kan ik fysiek nog niet.

Kort samengevat ging met rollator ziekenhuis in en kwam ik er in rolstoel weer uit.

Kan nu in huis weer zonder rollator lopen maar nog een lange weg te gaan.



On topic: cup a soup spicy tomaat
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thee

Ik ben er nog. Wat heb ik je lang niet gesproken en wat vind ik het fijn je weer te lezen. Wat goed dat je nu van de sondevoeding af bent en dat je in huis weer zonder rollator kan lopen. Heb je wel hulp?



Vanmiddag lekker verse witte broodjes met knakworst en Joppiesaus, haha! Nu een latte en vanavond lekkere boerenkoolstamppot met spekjes en rookworst. Vriend heeft het koken ontdekt en dat hij dat helemaal niet zo vervelend vindt in tegenstelling tot mij dus we eten erg lekker tegenwoordig, haha! Zoals zelfgemaakte pizza en zelfgemaakte kipragout.
Alle reacties Link kopieren
Ja blue, nu nog 4 x met etmaal wijkverpleging, was 6 x plus hh hulp en op vrijdag een vrijwilligster waar ik dan ook even mee naar buiten ga/boodschappen doen in rolstoel, even C1000 of Lidl is momenteel echt een uitje!

Alleen gewicht is/blijft drama. Was ik blij dat ik tot 43 kg was gekomen. Afgelopen week aantal vervelende dingen en dat slaat gelijk op mijn toch al beperkte eetlust en helaas terug naar 40 kg. Drink wel Nutridrink, de yoghurt style vind ik goed te doen.



Jij hebt vandaag wel heel lekkere dingen! al gaat brood bij mij nog belabberd. Ik at wel regelmatig een boterham/broodje met (verse !) knakworst en dan met beetje ketchup en mosterd maar joppiesaus is ook lekker.

En boerenkool vind ik ook heerlijk. Grappig om te lezen dat je vriend het koken van lekkere dingen heeft ontdekt. Geniet ervan!



Nu laatste stukje van m'n hazelnoot/slagroompunt. Straks proberen (als thuiszorg er is, schat van een vrouw en gisteren afgesproken) proberen gebakken ei/spek te maken/eten.

Het irritante is dat ik steeds veel zin heb in dingen maar dat die eten niet lukt en dat ik veel kookzin heb, maar dat heeft weer weinig nut als ik het (nog) niet kan eten.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je hulpt hebt, Thee! En ik kan me voorstellen dat je erg blij bent met de vrijwilligster. Nutridrink schijnt inderdaad erg goed te zijn dan. Gebakken ei met spek is ook heerlijk Wel naar voor je dat het eten zo slecht lukt en je gewicht je zo laat zitten... Ik wens je echt alle goeds
Alle reacties Link kopieren
blue, ben jij may?



ei/spek was helaas geen succes; wel zelf klaargemaakt dus relatief lang gestaan; de geur was goed, smaak ook maar het kauwen/slikken gaat zo moeizaam en dan zit het te lang in je mond zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat ben ik

Jammer dat het geen succes was, maar wel zelf klaargemaakt! Wat een stap, ik ben ongelooflijk trots op je.
Alle reacties Link kopieren
Haha, is die vraag ook weer beantwoord en sneller dan wanneer ik je gemaild had
Alle reacties Link kopieren
It's me!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies!



Thee, wat fijn dat je weer op de goede weg bent, ik hoop dat alles snel weer makkelijker voor je wordt!



May, wat leuk dat je vriend het koken heeft ontdekt, hoef jij alleen nog maar te smullen, lekker hoor!



Ik drink een glas rode wijn en eet een of andere aubergine stoof die m'n huisgenoot heeft gemaakt en die behalve heel erg pittig te zijn eigenlijk nergens naar smaakt haha.



Durf het hier bijna niet te zeggen, maar ik heb een nieuwe vriend , nog heel pril maar het voelt heel goed! En ik ga in februari ex's huis uit en bij een vriendin in huis wonen! Life is good!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Bladora

Wat leuk dat je ook even langskomt! En wat fijn voor je, een nieuwe vriend! Ben heel blij voor je. Geniet van het prille geluk! Hoop dat er iets moois uit voortkomt. En goed dat je in februari het huis uit gaat en bij een vriendin in kan trekken Fijn dat het zo goed met je gaat! Op je werk ook alles goed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven