Wat eet je op dit moment? Deel 8!

23-12-2013 22:07 3017 berichten


Welkom in alweer het achtste deel van het topic 'wat eet je op dit moment?'



Begonnen als telegramstijl-topic is dit topic uitgegroeid tot een topic waarop gezellig gekletst wordt over eten, drinken en alles wat daarmee te maken heeft.



Of je nu vroeg op bent of dat het gaat om een nachtelijke snack, of gewoon een lekker kopje koffie of thee, het kan hier allemaal! Van snackbar tot sterrenrestaurant!



Iedereen is welkom om gezellig mee te komen schrijven dus schuif gezellig aan en heel veel plezier in het nieuwe deel!



En we komen van hier:

Deel 7
Alle reacties Link kopieren
Op werk gaat het in principe goed, maar ik heb nog steeds een incapabele manager waar ik me echt groen en geel aan ergerde. Nu heb ik het ergeren omgezet in de motivatie om te laten zien dat ik het beter kan en mijn zaakjes wel op orde heb. Het is dus wel zwaar, maar ik kan mezelf ook goed profileren op deze manier, dus ik moet er maar het beste van maken.



Hoe gaat het met je poezebeest?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Wat knap, dat je het ergeren hebt omgezet in iets goeds Ik kan me wel voorstellen dat het wel zwaar is!



Met poezebeest gaat alles goed, dank je wel Hij ligt nu lekker warm in zijn mooie pluche kattenknuffelhol, daar ligt hij 's avonds graag. Hij is erg aanhankelijk en lief, slaapt 's nachts bij ons aan het voeteneinde.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk gezellig May! Mijn ouders hebben, nadat onze hond die 14 jaar bij ons was is overleden, sinds 1.5 maand toch een hond geadopteerd (eerst dachten ze dat ons oude beestje niet 'vervangen' mocht worden). Het is een bordercollie, hetzelfde ras als onze andere hond en ze hebben hem geadopteerd van een gezin dat met een tweede kindje erbij de zorg niet meer aankon. Het is zo'n fijn beest, ook al heb ik hem nog niet ontmoet. In december ga ik weer naar Nederland en ik kan niet wachten om lekker met hem te kroelen. Afijn wat ik hiermee wil zeggen, huisdieren zijn zo lief en fijn en leuk! .



Ot: nog een glas wijn en een babybell kaasje.



Ik heb vanmorgen ochtend shift gedraaid (7am) en morgen draai ik late shift in de bar. Ik ben hartstikke moe maar probeer laat te gaan slapen zodat ik morgen langer slaap en dan in de avond niet zo moe ben. Erg goed voor m'n biologische klok!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, over je hond heb je toen ook een topic gehad volgens mij, dat staat me nog bij. En natuurlijk is een huisdier niet te vervangen, maar een nieuw huisdier kan wel afleiding geven en staan voor een nieuw begin en aan een dier kun je zoveel liefde beleven. Dat merk ik ook echt aan onze kat. Hij brengt zoveel vreugde in ons leven. Wat fijn voor je ouders dat ze nu weer fijn een hond hebben, en natuurlijk ook dat de hond bij jouw ouders terecht is gekomen! En super dat je in december weer naar Nederland gaat, lekker bij je familie zijn! Kan me voorstellen dat je er echt naar uitkijkt, van wat ik op het forum heb meegekregen heb je een fijne en liefdevolle familie. En natuurlijk kennis maken met de hond



Wisselende diensten kunnen inderdaad killing zijn voor je ritme.



OT een blikje energy drink sugar free en een Fuji-appel.
Alle reacties Link kopieren
hoi Bladora, leuk jou ook weer te lezen en het klinkt goed dat wat er zoal bij je speelt (op de foute manager na natuurlijk ) zakelijk en prive!
Alle reacties Link kopieren
Thanks thee! Ja ik ben echt heel happy de laatste tijd. Ik hoop voor jou ook dat je snel weer goed in je vel zit en weer lekkere dingen kan eten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Drie broodjes pindakaas (had zo'n honger!!) en een blikje coca cola. Nu een english blend met twee zoetjes. Heb ook chips in huis maar als ik echt honger heb maak ik liever een lekkere boterham of een lekker broodje. Anders heb je voor je het weet een halve zak leeg, ben je misselijk en heb je toch nog een soort van onbevredigd hongergevoel.



Wel raar hoe dat werkt met mij en chips. Wanneer ik het niet in huis heb kan ik aan niets anders denken en fiets ik desnoods naar de nachtwinkel, maar als ik het gewoon in huis heb kan ik het rustig een week niet eten en ligt de zak nog gesloten in de kast. Vind het gewoon een geruststellende gedachte om het in huis te hebben denk ik, haha!
niets, doe mee aan dag dag kilo's.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik op werk als avond eten gegratineerde kabeljauw met spinazie en nieuwe aardappeltjes gegeten, was lekker.



Daarnet voor het naar huis gaan nog even snel een broodje gezond gemaakt in de kantine, die ik nu thuis opeet met een glas rode wijn erbij.



Haha May ik heb dat juist niet met chips, als die in huis zijn dan gaat het op. Dus ik koop het gewoon niet haha, dat lukt me dan weer wel
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Net een tompouce verorberd samen met een english blend lekker! Vanmiddag heerlijk geluncht met lekkere pistoletjes met ei-bieslooksalade.



Morgen zelfgemaakte door vriend gemaakte pizza shoarma eten heb er nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Thee hoe gaat het nu met je? En ik even naar Bladora! Vraag me ook af hoe het met Sri gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik even terug!



Vandaag was het Mexicaanse dag in de kantine, heerlijke bonensoep, tortilla's met vulling en alle toppings en avocado salade gegeten.



Gisteren was ik bij mijn vriend en hij heeft voor me gekookt! Gebakken zalm met pilau rijst, sugar snaps, mini mais kolfjes en broccoli. En een zelfgemaakte hollandaise saus, was erg onder de indruk! Weer een plus voor hem haha. Zo leuk zo'n beginnende relatie, was helemaal vergeten hoe het is écht verliefd te zijn. En hij is zo lief voor me
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Hee, daar zijn jullie weer! Alles goed met jullie?

Ik kom niet zoveel meer op het forum, op een gegeven moment heb je alles wel drie keer voorbij zien komen.



Lieve Thee, wordt het leven alweer een beetje vriendelijker voor je? Ik vind het bewonderenswaardig hoe jij altijd doordouwt, ook als het slecht gaat. Knuffel van mij.



Bladora, al met al gaat je baan best lekker hè? Goed gedaan hoor!

En de nieuwe vriend klinkt beslist veelbelovend.

Hoe maak jij trouwens die avocadosalade? Ik heb hier nog twee kwijnende avocado's die op moeten.



May, poezenbeest nog okee, en jij nog steeds aan het lampionnenbrood?

Fijn voor jou dat het koude seizoen ingaat, maar ik baal als een stekker.



Gisteren was ik te lui om te koken, dus maar even bij de toko langs gegaan. Lekker rendang, gado gado en tumis udang gehaald, genoeg voor twee dagen. Echtgenoot ook helemaal gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Bladora, wat fijn dat je weer zo kunt genieten van het fijne van een relatie, van een prille verliefdheid... Vind het heerlijk voor je en ben echt heel blij voor je! En super natuurlijk dat hij zo lekker voor je heeft gekookt en dat hij zo lief voor je is, dat hoort natuurlijk ook zo!



SRI

Sterkte met het koude seizoen!! Ik weet dat je er niet van houdt. Oh lekker, eten van de toko!! Ik hoop dat verder alles goed met je gaat! En met poezenbeest gaat het geweldig en ik ben inderdaad nog steeds aan het lampionnenbrood. En aan de english blend, haha! Nu staat mijn home made shoarma pizza in de oven. Ik heb er zo'n zin in!!
Wat leuk dat dit topic weer leeft en leuk om weer een aantal bekenden te lezen!

Ik ga ook weer meeschrijven!

Chocomuffin laat ik achter me, mijn nieuwe naam dekt veel beter mijn lievelingslekkernij!



Ik ga zo heerlijk genieten van vers zelfgebakken brood. Ik bak tegenwoordig al mijn brood zelf, echt zo lekker! 2 sneeën volkoren speltbrood met appel, kaneel, rozijnen, abrikozen en noten. Eén snee met roomboter en suiker en de andere met roomboter en appelstroop en een kop citroenthee.
Een droog volkoren beschuitje...life is amazing.
Gisteren even alles bijgelezen.

Nu een kop citroenthee en een homemade rozijnen-kaneelbol met roomboter en een homemade mueslibol met roomboter en kaas.



Vandaag een lekkere bak- en kookdag. Er staat nu een cake met appel, kaneel en gedroogd fruit in de oven en ga daarna barm brack scones en een nieuwe voorraad mueslibollen maken. En er gaat zo een grote pan Indisch stoofvlees op het vuur voor vanavond, met rijst, atjar, kroepoek, zoetzure komkommersalade



@ May, ik blijf je gewoon May noemen hoor. Ik hoop dat alles goed met je gaat! Fijn dat het goed gaat met jullie poes. Geef je hem wel eens Catisfaction snoepjes? Hier zijn ze niet meer te houden als ze het zakje zien.



@ Bladora, wat leuk dat je een nieuwe vriend hebt. Gewoon doen wat goed voelt voor jou. En het klinkt allemaal weer erg lekker wat je eet.



@ Thee, wat balen dat het nog steeds niet goed met je gaat. Weten ze inmiddels al wel wat er aan de hand is? Lijkt me erg lastig om aan herstel te werken als je wel klachten hebt, maar de oorzaak niet weet. Ik heb wel eens gelezen dat je van nutri ook ijsjes kan maken, schijnt best lekker te zijn. Misschien eens het proberen waard. Heel veel sterkte en beterschap gewenst.



Nu weer snel de keuken in!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chocomomentje. Met mij alles goed, dank je wel. Met de kat gaat het uitstekend. Toevallig heeft vriend gister weer catisfaction voor hem meegenomen! Leuk dat naarmate we de kat langer hebben hem ook beter leren kennen en ook zijn voorkeuren qua eten.



We zitten nu te bedenken wat we vanavond gaan eten maar de inspiratie wil niet echt komen. Vanmiddag wederom lekker geluncht met afbakstokbrood en ei-bieslooksalade, lekker! Nu een blikje energy drink sugar free.
Alle reacties Link kopieren
Vriend is druk bezig geweest met deeg maken en ik met appels schillen. Nu staat er een appeltaart in de oven, dus dat wordt straks een heerlijk stuk appeltaart bij de thee!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga even een 2e scherm openen zodat ik copy/paste uit ander topic kan doen en daarna op jullie reageren.
Alle reacties Link kopieren
Bladora, wat voor nationaliteit heeft je nieuwe lover? Fijn dat ie lief voor je is maar hij moest eens anders durven !



Sri, wat leuk jou ook weer te lezen! Toch maar niet forumafhaken hoor. Geen idee wat tumis udang is. Hopelijk blijf je hier lekker schrijven, haha, sowieso op deze pijler.

Ah en je bent mijn medestander qua kou-hater zo te lezen. Kan niet wachten op het voorjaar, hoop dat ik tegen die tijd weer zelf met rollator wat naar buiten kan.



May, hoe was de shoarma pizza? Mij trekt het niet zo erg maar ik weet dat je die ook wel eens van Domino's at. Heb je van Domino's al op met zuurkool en/of met hot dog in de pizzarand?



Chocomomentje, je maakt me in de war want ik weet niet welke choco je bent, temeer omdat je het over je gebakken brood hebt (sorry). Ben jij zeg maar 'choco1' (met het 'winkeltje' en de lekkere repen, naam even kwijt) of ben je 'choco2'?



OT: hazelnootschuim/slagroompunt en blikje powerr.
Alle reacties Link kopieren
En oh ja May, hoe was de appeltaart? Er kan geen appeltaart op tegen zelfgebakken appeltaart volgens mij, vind dat deeg (niet ongebakken) altijd zo lekker.

Zelf doe ik door het appelmengsel altijd wat custard, voor de binding en een vleugje vanillesmaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 16 november 2014 @ 19:10:

May, hoe was de shoarma pizza? Mij trekt het niet zo erg maar ik weet dat je die ook wel eens van Domino's at. Heb je van Domino's al op met zuurkool en/of met hot dog in de pizzarand?





Shoarma-pizza was erg lekker! Die van Domino's met zuurkool en/of hotdog in de rand niet op en dat ben ik ook niet van plan want beiden lijken me echt smerig! Sowieso ben ik geen groot fan van Domino's en New York Pizza (alleen de american meatlovers pizza van die laatste vind ik wel oke). Heb pizza's het liefst zelfgemaakt, van de pizzeria of shoarmatent.



De appeltaart is erg goed gelukt en smaakt heerlijk! Nu een blikje energy drink sugar free. Zometeen komt er bij Brandpunt iets over Christiane Felscherinow wat ik wil zien en daarna gaan we een documentaire kijken over krokodil, een angstaanjagende drugs. Daarbij nog een lekker stuk appeltaart
Alle reacties Link kopieren
Mmmm custard in de appeltaartvulling klinkt niet verkeerd trouwens
Alle reacties Link kopieren
hey wat gek, ik zie mijn copy/paste posting uit het andere topic hier niet staan????



ga even nieuwe poging wagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven