Wat eet je op dit moment? Deel 8!

23-12-2013 22:07 3017 berichten


Welkom in alweer het achtste deel van het topic 'wat eet je op dit moment?'



Begonnen als telegramstijl-topic is dit topic uitgegroeid tot een topic waarop gezellig gekletst wordt over eten, drinken en alles wat daarmee te maken heeft.



Of je nu vroeg op bent of dat het gaat om een nachtelijke snack, of gewoon een lekker kopje koffie of thee, het kan hier allemaal! Van snackbar tot sterrenrestaurant!



Iedereen is welkom om gezellig mee te komen schrijven dus schuif gezellig aan en heel veel plezier in het nieuwe deel!



En we komen van hier:

Deel 7
Alle reacties Link kopieren
Nu dus nog even waarom ik blij ben vandaag, al was dat laatste dagen erg anders.

Het 'anders' speelt al tijdje, eigenlijk sinds de sonde eruit is. Het zijn extreme pijnaanvallen die nu steeds vaker komen. Echt om ramgek van te worden en kan dan ook nauwelijks ademen/praten. Volgens meerdere personen van de wijkverpleging koliekpijn, of vanuit de nieren of vanuit galblaas (pijn in schouderbladen). Wil informeren of het onderzocht kan worden en begonnen met meer te drinken.

Vrijdag dus 2 extreme aanvallen en wat voelde ik me wanhopig in m'n uppie.

Gisteren hele dag lichte pijn en grootste deel van de dag geslapen.



Vandaag (nog) pijnvrij EN m'n beste vriendin kwam langs. Spreken elkaar 1 tot 2 x per week maar elkaar zien was begin september toen ik net uit zkh was.

En ik ben weer erg verwend. Voor bij de thee had ze m'n favoriete saucijzenbroodjes meegenomen. Lukte maand geleden nog niet met slikken, nu wel en lekker een halve op en nog een halve te gaan natuurlijk.

Verder 3 miniporties boerenkool met stukjes worst, pastasaus, nasi, stukje gevuld speculaas en een heel gaaf boeketje met rode lakanthuriums in de kleur van m'n bankstel. Gezellig bijgekletst en het was zo fijn. Weekenden duren vaak lang. Wel wijkverpleging maar niet overdag en verder geen mensen.

Kortom heerlijk genoten!!
Alle reacties Link kopieren
nu dus wel gelukt en nu bedtijd voor mij, tot morgen en slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je een hoop te verduren thee wat ontzettend naar van die extreme pijnaanvallen! Moet erg eng zijn om dan nauwelijks te kunnen ademen en praten. Ik hoop ook dat het onderzocht kan worden! Veel sterkte



Wel fijn om te lezen dat je vandaag een goede dag hebt! Lief van haar dat ze je zo heeft verwend met van alles en fijn bijkletsen is altijd gezellig! Ben echt blij voor je dat je vandaag zo hebt genoten.
Alle reacties Link kopieren
Welterusten thee
Alle reacties Link kopieren
blikje powerr, vruchtenslofje (zanddeeg, dun laagje spijs, beetje gele room en vers fruit) en nog klein stukje van m'n hazelnootschuim/slagroompunt.

Vanochtend een Nutridrink framboos.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal wat fijn om jullie weer te lezen. Sinds dat dit topic verwaterd is kom ik bijna niet meer op viva. Tot mijn verbazing zag ik dat jullie het weer hebben opgepakt gelukkig. Ik zal proberen mee te posten maar durf niks te beloven. Maar ik lees jullie wel weer.



Vandaag aardappelpuree, stoofvlees, zelfgemaakte rode kool en bloemkool een echte winterse kost dus. Was lekker. En trusten voor de nog wakkere onder ons ik ga nu proberen te slapen.
Thee, ik blijf gewoon langskomen hoor, al zit er wel eens wat tijd tussen.

Tumis udang is een lekker pittig groentegerechtje met garnalen (udang is garnaal).



Wat ellendig van die pijn zeg. Ik weet hoe het voelt als je het behang wel van de muren wilt krabben van de pijn, vreselijk. Heb je er pijnbestrijding voor of is het een kwestie van uitzitten?

Wat een geluk dat je af en toe weer zin hebt in wat lekkers.



May, die pizza met hotdog en zuurkool lijkt mij ook horror!



Vanavond wordt het hier weer restjesdag, want morgen komen de grote boodschappen weer. Witlofsalade met appel, walnoten, kaas en een staartje bleekselderij. Kloddertje mayo erover. Zo even in de vriezer duiken voor een stukje vlees voor echtgenoot.



Zometeen ga ik mijzelf tracteren op een glaasje wijn en een overgebleven stukje epoisses, jummie!
Alle reacties Link kopieren
Thee wat fijn dat je zo'n goede dag hebt gehad!



Sri



Ik ben heel druk met werk, en net twee drukke vrije dagen gehad. Een vriendin van me heeft de relatie net uit en heeft twee nachten bij mij gecrasht. Op zondag heb ik een heerlijke Sunday roast gemaakt, en omdat ik een klein meevallertje had gehad, heb ik het allerbeste vlees van mijn biologische slager gehaald. £25,- voor 740 gram Sirloin roast oeps! Maar heerlijk was het wel. Erbij Sjalotten rode wijn jus, mierikswortel saus. Roast potatoes, geroosterde wortelen en pastinaken. Heerlijk! Erbij natuurlijk een boel rode wijn om het verdriet weg te drinken .



Gisteren weer bij vriend geweest, lekker de kroeg in gegaan en zoveel gekletst dat we de tijd helemaal vergeten weren en de keuken al gesloten was. Daarna zo bed in gerold dus vanmorgen ontzettende honger. Hij gaat vroeg naar werk dus ik hebmezelf een heerlijk ontbijtje gemaakt en dat in bad opgeten, met een kop thee erbij (ik heb thuis geen bad) echt genieten dus!



En toen ik vandaag op werk kwam kreeg ik zulk leuk nieuws! Ik ga volgende week twee dagen op een 'business trip' naar de Champagne streek! Ik ga ons hotel vertegenwoordigen tijdens een re-opening van de wijnkelders van Moet & Chandon! 2 dagen eten en drinken en gratis champagne drinken. Niet verkeerd!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chocodonut!



Sri, de boodschappen inmiddels weer aangevuld?



Bladora, wat lief dat je je vriendin hebt opgevangen. En fijn dat jij en je vriend het zo fijn hebben samen. En een bad, wat heerlijk! Dat mis ik in de winter ook wel eens. En wat een leuk nieuws van je werk!



Ik heb niet zoveel honger de laatste tijden maar dat is ook helemaal niet erg, ben niet bepaald ondervoed zeg maar.
May, de boodschappen zijn weer heerlijk binnen. Wat een luxe als je beginnende reuma hebt en zware dingen dragen pijn gaat doen.



Bladora, heb je toevallig nog een personal assistant nodig?

Een kennis van mij ging vroeger altijd een paar dozen champagne halen in Reims, heerlijk.

Ik moet eerlijk zeggen dat Moet niet mijn favoriete champie is, ik vind het iets te plakkerig. Ik ben meer van de Veuve Cliquot, maar ik pas me makkelijk aan hoor .
Alle reacties Link kopieren
Ik zit aan een verlate lunch van een broodje kroket met een likje mosterd en daarbij een kop thee, ben aan het twijfelen voor het avond eten...zelf gemaakte pizza of pasta met zalm.
Alle reacties Link kopieren
Banaantje voor de tussendoor trek!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sri schreef op 20 november 2014 @ 13:54:

May, de boodschappen zijn weer heerlijk binnen. Wat een luxe als je beginnende reuma hebt en zware dingen dragen pijn gaat doen.



Bladora, heb je toevallig nog een personal assistant nodig?

Een kennis van mij ging vroeger altijd een paar dozen champagne halen in Reims, heerlijk.

Ik moet eerlijk zeggen dat Moet niet mijn favoriete champie is, ik vind het iets te plakkerig. Ik ben meer van de Veuve Cliquot, maar ik pas me makkelijk aan hoor .



Is ook niet mijn favoriet, maar mij hoor je niet klagen we bezoeken trouwens ook Dom Perignon.



Gewoon omdat ik zo super excited ben deel ik even met jullie waar ik heen ga:



Het hotel

http://www.labriqueterie.fr/en/chambres.html én ik heb 3 uur vrij voor de Spa



Hier is de lunch

http://www.lescrayeres.com/-la-galerie-



Hier is het diner

http://www.maisons-champagne.com/Patrim ... rianon.htm



Ik kan niet wachten!



OT, ik drink een kop earl grey en eet twee lekker zure mandarijntjes.



@thee, had helemaal niet gereageerd op je vraag! Vriend is een geboren en getogen Londoner, maar zijn family komt oorspronkelijk uit Ghana.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
oh lekker zure mandarijntjes!! straks met de boodschappen maar weer een netje meenemen.



ik eet nu een kommetje zelfgemaakte granola met turkse yoghurt en daarbij een grote kop wakker wordt koffie .
Alle reacties Link kopieren
Oh wow Bladora! Ziet er goed uit allemaal! En super dat je tijd hebt voor de spa, wat heerlijk! Je hebt het verdiend.



Vanavond heerlijke door vriend gemaakte tortillawraps met shoarma, ijsbergsla en knoflooksaus gegeten. Erbij een blikje energy drink sugar free en nu een lekkere english blend met twee zoetjes. En zit tegen een lekker warme kruik aan.
Alle reacties Link kopieren
Nu lekker Wie is de chef kijken, vind dat programma stiekem echt leuk. Ook al houd ik niet van koken, ik vind kookprogramma's wel heel leuk. Zo lang ik het zelf maar niet hoef te doen, haha! Ik mis Gordon Ramsay op televisie, zijn programma's vond ik altijd heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet nu zelfgemaakte egg fried Rice met een restje kip van m'n kippensoep van gisteren.

Ingrediënten: gember, knoflook, rode peper, wortel, ui, bleekselderij, paprika, paksoi, erwtjes, verse koriander, five spice, soja saus en ketjap. Oh en natuurlijkkip, ei en rijst. Echt heerlijk!



Gisteren een fantastische kippensoep gemaakt met zelfgemaakte bouillon volgens dit: http://www.everydaymaven.com/2013/flu-f ... ken-stock/ . Voor iedereen die van kippensoep houdt, vooral als je een griepje onder de leden hebt. Het is echt een goddelijke bouillon, en als je er nog een rode peper en een kruidnagel aan toe voegt dan heb je alle ingrediënten in de soep die griep tegen gaan.



Nadat je de bouillon klaar hebt kan je er allerlei soorten groenten aan toevoegen. Gewoon ouderwetse soepgroenten en vermicelli doen het ook prima.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
amandelnootjes.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik vind kookprogramma's ook heerlijk May, ik ben helemaal verslaafd aan Master Chef Australia, helaas is vanavond de finale!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Masterchef is ook leuk, Gordon Ramsay heeft daar ook wel eens aan meegedaan en dan keek ik dat altijd. 24 kitchen vind ik ook leuk, vooral de makkelijke maaltijd en de programma's van Rudolph. Het lijkt alsof ze echt tegen je praten en dat vind ik gezellig. Ik heb alleen altijd zo'n medelijden met de afwasploeg!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gezellig filmavond met de kids. Heb zelf popcorn gemaakt en gecarameliseerde pecannoten, amandelen en paranoten zooo lekker dit hè. En heb ook nog verse stukjes ananas en kaki fruit.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt gezellig Chocodonut! Veel plezier met de kinderen en geniet van het lekkers!
Alle reacties Link kopieren
Enjoy Choco! En je hebt mep een idee gebracht! Ik had zin in een film vanaf maar wist niet wat te snacken...ik ga ook popcorn doen nu. Lekker!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Het heeft zeker gesmaakt ik hoop bij jou ook Bladora. Van zulke avonden kan ik echt genieten samen met mijn gezinnetje. Slaap lekker allemaal.



By the way ik begrijp niks meer van dit rare viva forum. Er is weer zoveel veranderd waarom toch weer.
Echtgenoot is een paar dagen zakelijk wieberen, dus ik heb de gelegenheid te baat genomen om goede grote garnalen te halen en bij ons indiase restaurant een stapeltje naan te scoren. Er staat nu een vlammenwerpende curry te pruttelen, waarmee ik zo meteen op de bank klim om Harry Potter te kijken (inderdaad, ik begin kinds te worden .

En niemand in de buurt om te kreunen: kind, let toch op je màààg!



Bladora, ben je alweer terug uit de Champagne? Hoe heb je het gehad? Ik heb nog wel eens jaloers aan je gedacht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven