Gezondheid alle pijlers

Ervaring frameprothese

28-04-2024 13:32 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er een frameprothese en wil zijn/haar ervaring hiermee delen?
Wen je er snel aan? Is het tegengevallen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was snel gewend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat klinkt positief. Mag ik vragen of de prothese tanden/kiezen in het zicht vervangt? Zo ja, heb je in de tijd tussen trekken en plaatsen prothese een tussenoplossing gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor hoeveel tanden is het?
Alle reacties Link kopieren Quote
Onder links 1 en rechts 2.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je niet beter voor een plaatje gaan ivm de zichtbaarheid van evt ankers? Verder geen ervaring zelf, mensen om me heen wel goede ervaringen met frames en plaatjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een frameprothese boven. Links 3 elementen en rechts 1. De laatste getrokken kies links was de eerste kies, dus echt in het zicht. Toen vond ik het evht tijd voor een frame. Helaas geen tussenoplossing dus best lang met een 'gat' gelopen. Normaal kan je 6 weken na het trekken gaan happen en dan binnen een week of 6 is alles klaar. Door een ontsteking duurde het bij mij wat langer. Dus lachen met de mond dicht enzo.

Ik ben er nu wel helemaal aan gewend maar vond het wel wennen. Als mijn budget het had toegelaten had ik misschien beter kunnen kiezen voor implantaten maar dat was helaas niet haalbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
28-04-2024 17:50
Kan je niet beter voor een plaatje gaan ivm de zichtbaarheid van evt ankers? Verder geen ervaring zelf, mensen om me heen wel goede ervaringen met frames en plaatjes.
Een frameprothese schijnt beter te zijn omdat een plaatje teveel op het tandvlees rust.
Alle reacties Link kopieren Quote
mariska1974 schreef:
28-04-2024 19:36
Hier een frameprothese boven. Links 3 elementen en rechts 1. De laatste getrokken kies links was de eerste kies, dus echt in het zicht. Toen vond ik het evht tijd voor een frame. Helaas geen tussenoplossing dus best lang met een 'gat' gelopen. Normaal kan je 6 weken na het trekken gaan happen en dan binnen een week of 6 is alles klaar. Door een ontsteking duurde het bij mij wat langer. Dus lachen met de mond dicht enzo.

Ik ben er nu wel helemaal aan gewend maar vond het wel wennen. Als mijn budget het had toegelaten had ik misschien beter kunnen kiezen voor implantaten maar dat was helaas niet haalbaar.
Voor mij zijn implantaten ook financieel niet haalbaar. Ik zie er wel tegenop dat er geen tussenoplossing is. En als ik er uiteindelijk maar aan ga wennen dan vind ik de frameprothese niet zo erg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boksbal schreef:
28-04-2024 13:43
Dat klinkt positief. Mag ik vragen of de prothese tanden/kiezen in het zicht vervangt? Zo ja, heb je in de tijd tussen trekken en plaatsen prothese een tussenoplossing gehad.
In het zicht bij heel breed lachen, dat deed ik dan minder. Er is geen tussenoplossing.
Een plaatje is een goedkoper alternatief en implantatie kan lang niet altijd. Een brug is mij afgeraden door een vriendin, die had vaak dat er toch een klein beetje rotzooi tussen kwam en dat is moeilijk weg te krijgen omdat een brug niet uitneembaar is.
Succes alvast hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel Huppeltante!
Implantaat kan inderdaad niet altijd en ik ken 2 mensen waarbij het niet goed is gegaan. En het is heel duur. Zeker als het om meerdere kiezen gaat.
Ik vind dan een frameprothese een goed alternatief.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven