Wat eten we vandaag?

26-10-2016 12:00 17 berichten
Wat eten we vandaag, een vraag die ik me bijna iedere dag stel maar nooit echt direct een antwoord op weet te verzinnen.



Hoe doen jullie dit?

Maak je een weeklijst?

ga je elke dag boodschappen doen en waar haal je de inspiratie vandaan?



Doordat mijn man van baan is veranderd werkt hij nu 6 uur en ik wil dan graag direct kunnen eten dus hij kookt niet zo vaak meer.

Ik gebruik de appie-app en een andere kook app om inspiratie op te doen.



Ben benieuwd hoe de rest dit doet
Alle reacties Link kopieren
Wisselend ik kijk vaak smorgens wat ik in de vriezer heb liggen en waar ik waarschijnlijk trek in heb



Vandaag word het chicken tonight met mais, en sperziebonen. En kroepoek
Alle reacties Link kopieren
Ik maak elke zondag een weeklijst en dan doen we boodschappen voor de hele week. De ene week zit ik creatief met alle kookboeken en mooi lijstje te maken en de andere week heb ik er geen zin in en doe ik een aantal standaard gerechten die we vaker eten. Is ook afhankelijk van hoe vaak we die week samen eten.
Alle reacties Link kopieren
Daarom werken wij met een weekmenu



* za: kip met appelmoes en noodles (keuze kind)

* zo: uit eten ribbetjes à volenté

* ma: vogelnestjes met worteltjes en rijst

* di: kotelet in een kruidig jasje met aardappelblokjes en sla&tomaat

* woe: blinde vinken met broccoligratin

* do: weinig tijd dus zelfgemaakte zalm/groentelasagne uit de diepvries

* vrij: nog niet vastgelegd (keuze kind, wrsch pizza met scampi, heeft ze al laten doorschijnen )



Vandaag dus blinde vink met broccoligratin.



En nee het is niet omdat je met een weekmenu werkt dat je nooit eens spontaan kunt kiezen. Dan maken we de groentjes klaar en steken we die samen met het vlees in de diepvries voor een volgende x.



Inspiratie is 2x vis, 1x vlees, 1x gevogelte en afwisselen tussen aardappelen/pasta/rijst/noodles/etc. En 1x mogen de kinderen kiezen (2 kids dus 2 dagen). En kijken wat in die categorie in de aanbieding staat.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Is een maaltijdbox een optie? Wij hebben deze voor 5 dagen en dat bevalt goed! Ok er zit een prijskaartje aan, maar wij hebben het geld er voor over. Je eet gevarieerd en gezond en je hoeft nog maar voor 2 dagen iets te bedenken :-) Ik kom dus ook veel minder in de supermarkt. Ik denk gemiddeld 2 keer per week voor de wat kleinere boodschappen.
Enjoy the ride while you're on it!
Alle reacties Link kopieren
ik baseer me vaak op wat in de aanbieding is qua groente, daar bedenk ik dan maaltijden omheen, voor een week vooruit want ik heb een hekel aan dagelijks in de supermarkt staan. Ik ben alleen en kook ook vaak voor twee dagen, vind het geen punt om twee keer hetzelfde te eten als het lekker is.
Ik maak een weeklijstje, zodat ik weet dat ik afwissdelend eet en zodat ik 1x in de week boodschappen kan doen. Ik heb een aantal standaarddingen die ik vaker eet en daarnaast probeer ik regelmatig iets uit uit een van mijn kookboeken of van internet.
Ik ben niet in staat vandaag te verzinnen wat ik volgende week woensdag wil eten, dus wij eten waar we die dag trek in hebben. Vandaag weet ik nog niks
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een weekmenu. Werkt voor mij heel goed. Ik hou van koken en nieuwe dingen uitproberen. Voordeel is ook dat je minder verspilt/weggooit, omdat je dat haalt wat je nodig hebt.

Ik doe 2 keer in de week boodschappen. Puur uit praktische overwegingen. Boodschappen doe ik op de fiets.
Alle reacties Link kopieren
quote:lesmis schreef op 26 oktober 2016 @ 12:05:

Ik maak elke zondag een weeklijst en dan doen we boodschappen voor de hele week. De ene week zit ik creatief met alle kookboeken en mooi lijstje te maken en de andere week heb ik er geen zin in en doe ik een aantal standaard gerechten die we vaker eten. Is ook afhankelijk van hoe vaak we die week samen eten.Zo doen wij het ook.
Ik maak ook een weekmenu. Rekening houdend met de bonusaanbiedingen via de appie-app. Inspiratie doe ik op via allerhande, brendakookt, keukenliefde, lekkerensimpel, welke, enzenz. Moet erbij zeggen dat ik het zoeken naar nieuwe recepten ook gewoon leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yakatani schreef op 26 oktober 2016 @ 12:28:

Ik ben niet in staat vandaag te verzinnen wat ik volgende week woensdag wil eten, dus wij eten waar we die dag trek in hebben. Vandaag weet ik nog niks Nou ik heb toevallig een doosje stoofvlees uit de vriezer getrokken, anders had ik het ook nog niet geweten. Meestal laat ik de keus afhangen van water in de winkel ligt. Soms heb ik zin in een bepaalde groente en dan blijkt hij in de winkel of duur, of er een beetje zielig uit te zien. Dus dan maar wat anders gekozen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Weekmenu's doe ik zeker niet, dat werkt hier voor geen meter. Het is hier een beetje hotel stoot je hoofd niet. Het waait maar in en uit.

Ik maak meestal op zondag grote porties stoofvlees, rijstgerechten, gesmoorde of ingelegde groentes en snij van alles om het stoommandjes klaar te hebben. In de vriezerT er mee.



Dan zie ik 'savonds wel hoe of wat, en zo heb ik altijd genoeg voor aanwaaiers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 26 oktober 2016 @ 14:16:

Weekmenu's doe ik zeker niet, dat werkt hier voor geen meter. Het is hier een beetje hotel stoot je hoofd niet. Het waait maar in en uit.

Ik maak meestal op zondag grote porties stoofvlees, rijstgerechten, gesmoorde of ingelegde groentes en snij van alles om het stoommandjes klaar te hebben. In de vriezerT er mee.



Dan zie ik 'savonds wel hoe of wat, en zo heb ik altijd genoeg voor aanwaaiers.

Wauw! Dat vind ik echt knap!

En klinkt als een gezellige boel bij jullie thuis!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe 1 of 2x per week boodschappen. Maak vaak op zondag avond of maandag ochtend een lijstje.

Dus de ene keer van maandag tot donderdag en dan voor 't weekend bedenk ik dan nog en de andere keer wel voor 7 dagen en ga ik voor verse producten nog een keer naar supermarkt. Ligt heel erg aan hoe de week er uit ziet.



Ik kijk wat ik nog in huis heb, wat er in de aanbieding is en vraag aan vriend of hij nog iets in z'n hoofd heeft wat ie graag wilt eten die week (bijna altijd iets met pasta )



Omdat ik onregelmatig werk en daarbij ook avonddiensten maak ik dus ook vaak grote porties stamppotten, macaroni enz.



Nu heb ik vakantie en dan vind ik het echt heerlijk om langer in de keuken te staan en nieuwe dingen uit te proberen!



Inspiratie komt van allerhande, lekker en simpel en dat soort site's.

Daarbij ook flink aantal kookboeken in de kast die ik er vaak bij pak.



Edit: vandaag Pilaf en als toetje zelf gemaakte bitterkoekjes pudding.
Tralalalala
Ik haal elke 10 dagen boodschappen waarvan het grootste deel vers.

In de diepvries ligt genoeg vlees en ook nog groente in potten en diepvries.

's morgens bedenk ik wat we 's avonds eten
Vandaag gekookte aardappels, spruiten en slavink

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven