Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Teig, Frankrijk is zeker een mooi land. Vroeger dacht ik altijd als ik ooit ga emigreren dan ga ik naar Frankrijk. Inmiddels ben ik er al een aantal keren geweest en heb ik t nu wel gezien .

Maar, t eten daar is ook heerlijk.



De merguez is het vandaag niet geworden.

Moeder had chicken biryani gemaakt en mochten mee eten. Was goed gekruid en lekker. Met wat komkommer en tomaat erbij.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
quote:infojunk schreef op 24 april 2017 @ 22:55:



Iemand postte hier laatst een lekker receptje met pappardelle met aubergine, paddestoelen en walnoten. Nou, wilde ik maken maar abacadabra, toen ik de aubergines ging bakken werd het toch ineens een pan pasta alla norma. Met de paddestoelen toen nog een andere pasta gemaakt. En de walnoten in een salade van rucola, artisjokharten en pecorino gestopt.

Allemaal erg lekker. Voor morgen staat er al een quiche klaar.



Wat grappig infojunk . Klink heerlijk wat je er allemaal van getoverd hebt. Vooral die salade!



Wij aten spaghetti bolognaise. Was lekker! Mini-magnum toe vanwege vakantie.



Ik ben vanaf nu vrij en we gaan volgende week een weekje kamperen in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk Teig, je vakantie!



Wij waren flink aan de klus, weer een mijlpaaltje bereikt.

Ik maakte witlofrisotto, maar had nog een schaaldierenboullion gevonden in de vriezer. Die gebruikt om de risotto meeste maken en er nog wat ansjovis door gedaan, erg lekker.



Morgen wil ik weer flink wat in de tuin doen en ik overweeg s avonds naar een vrijmarkt te gaan. Maar wie weet heb ik heel geen zin. Donderdag komt mijn broer een beetje helpen rommelen en klussen en heb ik de rest van de familie uitgenodigd om oranjetompoezen te komen eten
Alle reacties Link kopieren
Mogguh. Enkel lijkt prima te herstellen, dus wat mij betreft gaat het allemaal door zaterdag.



Vandaag nog een dagje naar kantoor. Tussen de middag haal ik een falafelschotel om de hoek, want vanavond eet ik verder niet (ga spinnen - daarna misschien een bakkie kwark maar meestal heb ik geen honger meer)



T is hier stikdonker, heel koud en onderweg naar de trein ben ik al flink natgeregend. Mijn humeur kan dus alleen maar beter worden vandaag



Oranje tom poucen met familie: check Moos, de warme bakker hier vlakbij gaat speciaal daarvoor open en ze zijn zoooo lekker



Info, goeie truuk wel die maaltijd



Teig wat hebben jullie een leuke vakantie, helemaal super en frut straalt op de foto's (en jullie ook trouwens)



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dadelijk sporten, boodschappen doen en koken en vanmiddag en vanavond werken.

Maak een bami met kip en kool en wortel.

Misschien dat we vanavond even iets gaan drinken in de stad maar dat ligt aan het weer. Zo ook morgen. Oranje tompoucen haal ik ook voor morgen bij de koffie
Alle reacties Link kopieren
En nu wil ik ook een tompouce!



Hopelijk ook ik wordt je dag snel beter, rastan!!



Ik maak vanavond tagliata met gebakken gnocchi. Dat laatste heb ik nog nooit gedaan, iemand tips om het op smaak te brengen? Ik denk nu gewoon een beetje gedroogde tijm, oregano, peper en zout..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al tompoucen gehaald voor morgen
Ging gisteren met een vriendin naar een concertje. Daarvoor at ik bij Wagamama Donburi Cha Han (fried rice met pickles). Niet mega bijzonder, maar wel okay. En gezond. En wat endamame erbij. Na het concert belandden we nog in een cafe met een open mic avond. Nog meer life muziek. Ook wel leuk, hoewel het niveau bij sommige acts wat te wensen overliet. Op gegeven moment hadden we het wel gezien en zijn we naar een ander cafe verkast.



Vandaag weet ik het nog niet. Ik heb in elk geval groente en eieren gehaald en ik kan iets in elkaar flansen. Wordt vervolgd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een gezellige avond GeorgieBrown!



RaisinGirl, ik vind geschaafde Parmezaan en rucola erg lekker bij tagliata.



Hier staat een witlof ham/kaas ovenschotel in de oven naar een recept van Kayotic. Zin in!
Alle reacties Link kopieren
K&K gnocchi Raisin? Verwacht er niet al teveel van en besluit niet nav die gnocchi dat je gnocchi niet lekker vindt, t is één van die dingen die K&K echt veel minder lekker zijn dan vers. Ik zou bakken in boter (wel eerst koken), en peper zout en inderdaad iets groens (verse basilicum of gedroogde oregano of tijm inderdaad). Tagliata klinkt lekker! Ik eet bijna geen vlees maar dit wil ik wel een keertje eten.



Ik ben, na de hele dag twijfelen, toch onderweg naar de Grote Stad voor de vrijmarkt. Gewoon effe een paar uurtjes. Ga denk ik wat eten bij een bevriende foodtruck-meneer die vegan burgers maakt.



Gezellig avondje GB
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier zaterdag! hoop dat het weer mee zit. En dat alle kwalen een beetje verdwenen zijn.

Hier de laatste restjes pasta, en morgen pannenkoeken en vrijdag dus pasta met creme fraiche en eieren in de oven , ben benieuwd!
Poeh jongens, volgens mij moet ik maar snert gaan maken dit weekend? Ik lees Rastan over kou en regen, mijn moeder appte gisteren (is op vakantie in NL) over hagel (!), brrrrr. Het is eind april zeg. Doe eens niet!

Weet je zeker dat je gaat kamperen volgende week MijnnaamisHaas? Of heb je een plan B?



Wij lunchten vandaag in een caféetje, voor frut bestelde ik een croque monsieur waar madame erg blij mee was. Hij verdween geheel, evenals de tomaatjes die ernaast lagen want "ik hou erg van tomaatjes mama" . Ik at een bizar iets, het stond omschreven (als ik m'n Frans een beetje kon vertrouwen) als een Normandische boterham, bestaande uit getoast brood met brie en champignons. Oké prima. Dat bleek een megaboterham te zijn, met niet alleen brie en champignons, maar de gehele boterham was bedekt met een laag gesmolten, geraspte kaas. Erg bijzondere ervaring. Veel te veel kaas naar mijn idee. Lief had ook zoiets, maar dan ook nog met spekjes en aardappel. Het was een verrassend gebeuren, laten we het daar maar op houden . We doen het niet nog eens.

In de avond lekker makkelijk een uitgebreide salade met een klein stukje flammkuchen (k&k afgehaald). Moest een beetje tegenwicht bieden aan de zware lunch!

Morgen rijden we weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Moosey: ik vond de (K&K) gnocchi wel okee, maar niet heel erg lekker. Toch maar een keer zelf maken dus. De tagliata was erg goed gelukt, dat is dus blijkbaar echt zo'n gerecht waarin de smaken erg goed bij elkaar komen (ik had het nooit eerder gemaakt). Ik heb dit recept gebruikt en nog wat extra romaatjes en gele cherrytomaatjes toegevoegd: https://www.eefkooktzo.nl/tagliata-bieftstuk-salade/



Teigera: het weer wordt vanaf zondag weer beter, eindelijk! Rij voorzichtig morgen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames. Gister aten we asperges op klassieke wijze. Voor het eerst weer dit jaar. Lekker!

Heb nog een portie voor evt. vanavond. Dan eten we het met krieltjes en zalm. Maar misschien gaan we vanmiddag de stad in met wat vrienden (als het weer meezit) en als we blijven plakken zien we wel wat we doen.



Teig, goede terugreis.



Grappig die open mic avond, GB.



Fijne dag iedereen
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Het was gisteren gezellig, beetje te

Waarschijnlijk straks de stad in en dan eten we daar vast
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, kitten dolf!? Of een volwassen kater



Heb net tompoucen gehaald, yum. Maar wat is het koud zeg, echt een beetje een domper wel. Normaal is het om deze tijd al best druk op de vrijmarkt, nu is er bijna nog niemand op pad...



Fijne koningsdag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Kitten al heb ik geen hoofdpijn maar het was laat en ik was eigenlijk te vroeg wakker.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we wat bara's met een aardappelchutney. Latet rijst met vlees en spitskool. Later zijn we naar de vrijmarkt geweest in almere, was leuk. Daar aten we ook nog een soort van marokkaanse kip loempia van bladerdeeg.



Ga strax ook ff naar de supermarkt voor tompouche of oranje bollen.

Weet nog niet wat we vanmiddag gaan doen, als we de stad ingaan, eten we denk ik daar een hapje.



Fijne dag allemaal.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Teigera, plan B is thuis blijven. Maar volgens de voorspelling blijft het volgende week redelijk droog, dat vind ik het belangrijkste. Warme kleren, goede slaapzakken en een kacheltje en we redden ons wel. Nachttemperatuur wordt 6-8 geloof ik. Vorig jaar was het -2 brrr dat was wel koud (en het drinken bevroor, best onhandig )



Vanmorgen rondje over de vrijmarkt gedaan. Alleen voor de kinderen een kleinigheidje gekocht. Auto van jongste viel thuis al een wiel af



Vanavond eten we zelfbelegde pizza's. Ik maak er een salade bij met artisjokharten die infojunk laatst beschreef.
Alle reacties Link kopieren
We zijn niet op pad gegaan. Het begon te regenen en lief zat in zijn mancave zombies af te schieten en ik ben begonnen aan de nieuwste Nicci French/Frieda Klein. Heerlijk!

Dus het wordt zometeen asperges met krieltjes en een mootje huidgebakken zalm.



Haas, wij kamperen vaak in de bergen en daar kan het ook flink koud zijn. Je kan je er inderdaad op kleden en goeie slaapzakken doen het goed. Wij stoppen de pot Nutella dan altijd in een slaapzak, dan bevriest hij niet En inderdaad, als het maar droog is, is het prima.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten kipwraps met komkomer, sla en tomaat. Lekker makkelijk want heb weinig puf om te koken.

Vanmiddag een lekkere oranje tompoece gehad.

Morgen neemt man waarschijnlijk vrij en gaan we weer wat aan de moestuin doen want het koude weer lijkt bijna voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Salade met tomaat en mozzarella en wat kipnuggets.

Vriend heeft er nog patat bij, maar daar heb ik totaal geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Koreveen dat is een goede tip!



De salade van infojunk (rucola, artisjokharten, Parmezaanse kaas en walnoten) was een groot succes!! Die gaan we vaker eten :
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker die salade!



Wij aten een restje rode kool, man had er gehaktballen en aardappelpuree bij gemaakt. Maar had niet veel honger, heb niet zo veel gegeten dus.
Wij hebben flinke stapel scholfilets verorberd. Eerst door bloem, dan door ei en dan door verkruimelde beschuiten. Lekker in laag olie in koekenpan gebakken. Echt heerlijk. Meestal niet zo dol op supermarktvis, maar dit was echt goede vis voor een lage prijs (Lidl) Aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven