wat is een lekkere witte wijn ?

23-09-2013 21:30 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb totaal geen verstand van wijn en nu zoek ik een fruitige zoete niet droge witte wijn.. 1 die niet na blijft branden na een slokje



alvast bedankt
Ga naar de supermarkt, zoek een fles uit van meer dan ¤5



Daarna kun je proberen voor minder geld iets lekkers te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Limonade met een scheutje alcohol?
Ik vind de spatlese lekker, te kop bij lidl, jumbo en albert heijn
Zoete witte wijn is in mijn ogen nooit te zuipen, maar dat antwoord wilde je vast niet.

Ik vind, mensen die (uitsluitend) zoete witte wijn willen die lusten geen wijn, en kunnen het beter gewoon bij een of ander mixdrankje houden.
quote:jellybelly schreef op 23 september 2013 @ 21:38:

Zoete witte wijn is in mijn ogen nooit te zuipen, maar dat antwoord wilde je vast niet.

Ik vind, mensen die (uitsluitend) zoete witte wijn willen die lusten geen wijn, en kunnen het beter gewoon bij een of ander mixdrankje houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 23 september 2013 @ 21:38:

Zoete witte wijn is in mijn ogen nooit te zuipen, maar dat antwoord wilde je vast niet.

Ik vind, mensen die (uitsluitend) zoete witte wijn willen die lusten geen wijn, en kunnen het beter gewoon bij een of ander mixdrankje houden.Eens.
wij slapen nooit.
quote:jellybelly schreef op 23 september 2013 @ 21:38:

Zoete witte wijn is in mijn ogen nooit te zuipen, maar dat antwoord wilde je vast niet.

Ik vind, mensen die (uitsluitend) zoete witte wijn willen die lusten geen wijn, en kunnen het beter gewoon bij een of ander mixdrankje houden.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 23 september 2013 @ 21:38:

Zoete witte wijn is in mijn ogen nooit te zuipen, maar dat antwoord wilde je vast niet.

Ik vind, mensen die (uitsluitend) zoete witte wijn willen die lusten geen wijn, en kunnen het beter gewoon bij een of ander mixdrankje houden.Eens!
Maar on topic. Iedere super verkoopt Moezel of een Spatlase. Zoet en goedkoop en waarschijnlijk wat jij onder een goede zoete witte wijn verstaat.
Wat een gezeik weer..



Een lambrusco, spätlesse of riesling zou ik eens proberen. Bevalt vast goed, staat bij ongeveer iedere supermarkt en zijn geen duren wijnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 23 september 2013 @ 21:38:

Zoete witte wijn is in mijn ogen nooit te zuipen, maar dat antwoord wilde je vast niet.

Ik vind, mensen die (uitsluitend) zoete witte wijn willen die lusten geen wijn, en kunnen het beter gewoon bij een of ander mixdrankje houden.Eens
Lambrusco is met bubbeltjes. Voor TO wel handig om te weten.

Net als Canei.
Alle reacties Link kopieren
Ga NIET naar de supermarkt, ga naar de slijter en laat je voorlichten.



Heel eenvoudig drinkbaar is een chardonnay
waarom wijn drinken als je er niet van houdt?
infographic wijnkaart
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 23 september 2013 @ 21:49:

Ga NIET naar de supermarkt, ga naar de slijter en laat je voorlichten.



Heel eenvoudig drinkbaar is een chardonnay



Een chardonnay is zeker geen licht zoet wijntje.



Maar idd ga naar de slijter en vraag daar wat een geschikte wijn is voor je.

Ik drink uitsluitend droge witte wijn.
quote:lilalinda schreef op 23 september 2013 @ 21:49:

Ga NIET naar de supermarkt, ga naar de slijter en laat je voorlichten.



Heel eenvoudig drinkbaar is een chardonnay

Chardonnay is niet zoet.

En slijter is echt niet nodig. Super heeft prima wijn.

Etiket lezen en de uitleg die daarbij staat is handig.
Alle reacties Link kopieren
De Elzasstreek in Frankrijk staat bekend om zijn prachtige witte wijnen, daar zitten ook iets zoetere tussen. Laat je adviseren bij de wijnhandel.

Ik ga al 17 jaar bijna jaarlijks naar de Elzas waar we onze vaste wijnboeren hebben, en met een hele volle auto terugkomen. De wijn voor dochter uit 1999 ligt te wachten tot ze 18 jaar is, en dan is hij nog lekker. Het mooie van de Elzaswijnen is dat ze op een enkele soort na, van 1 druif gemaakt worden. Je kunt dus goed leren proeven wat je aanstaat.

Het is jammer dat mensen zo kort door de bocht roepen dat zoete witte wijn niet goed/lekker kan zijn.

Als de nachtvorst over de laatste druiven is gegaan, zijn de suikers extra sterk. Daarvan worden delicate dessertwijnen gemaakt, de spatlese die aan je glas blijft hangen.

Echt, richt je eens op Elzaswijnen als je van wit houdt met een beetje spanning, en doe je jezelf dan een plezier door de iets duurdere wijn te nemen. Die goedkope witte slobberwijn uit een pak, neuh.. En inderdaad is zoete witte wijn in het gemiddelde cafe niet te hachelen, dus die kan je beter overslaan.

Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Een dessertwijn bijvoorbeeld.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Graves superieur vindt ik heel erg lekker, maar is wel erg zoet. Moet je van houden.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met veel van de voorgaande posts, over zoete en droge wijn.



Als ik je dan toch een zoete wijn moet aanraden, denk dan eens aan Moscato d'Asti, een Italiaanse wijn. Beetje bubbel, zoet, het is eigenlijk een dessertwijn.
Canei is ook lekker, alleen het nadeel is dat je de volgende dag al heel wat minder bubbeltjes hebt. Vandaar dat mijn voorkeur naar spatlesse uitgaat.
http://m.hema.nl/winkel/e ... ken/wijn/bekroonde-wijnen



Hema is best goed in wijn.

Google maar eens om omfietswijn hema.

Duidelijke uitleg per fles.
Alle reacties Link kopieren
Jellybelly!! Jij hebt helemaal gelijk? TO waarom wil je in hemelsnaam zoete wijn kopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven