Wat koop jij bij de Aldi?

27-07-2008 22:38 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het Lidl-topic: zijn er ook artikelen van de Aldi waar je enthousiast over bent?



Ik doe mijn boodschappen overal. Zowel bij AH als C1000, de Lidl én de Aldi.

En van de laatste twee eigenlijk liever bij de Aldi.



Wat zijn jouw favourites daar?

Ik vind zelf de toetjes (Schlemmerkwark) en de light kaas erg lekker. Verder de 'scholiertjes' en de oud-hollandse drop in doosjes.



De goudmerk-koffie en de aardbeienjam< heerlijk, er zit bijna geen aardbei in, dus goed dun te smeren.



Het diepvriesvlees in kartonnen dozen vind ik eng, zowel bij de Aldi als bij de Lidl, het heeft vaak kleine lettertjes: voorbewerkt...,

volgens mij heeft dat weinig meer met echt vlees te maken wat eruit die pakjes komt.

Probeer vlees altijd zoveel mogelijk van scharrelafkomst te kopen.



Verder bij de knabbels de kaaszoutjes en de tropische mix.

Een molentje met peper en zoutkorrels.



Een tijdje terug hadden ze van die mini-koekjes, notenreepjes en van die harde zoete sesamcrackertjes, mmmm...



Wie volgt?
anoniem_8669 wijzigde dit bericht op 27-07-2008 22:40
Reden: nuanceverschilletje
% gewijzigd
O ja en soms naar de Dirk vd Broek. OOk best goedkoop.
Ik vind bij de meeste artikelen het verschil met A-merken toch te proeven, verder houd ik er niet van om met mijn paar boodschapjes achter mensen die voor 'n weeshuis tegelijk halen te moeten wachten bij de kassa.



Ik doe mijn boodschappen bij Jumbo, Spar en AH
Alle reacties Link kopieren
Goldielocks schreef op 27 juli 2008 @ 23:06:

Oja die nep-dannerolles!

Die zelfmaak pizza heben wij pas ondekt. Heerlijk, ze hebben hem ook bij lidl!
Ik heb die van de Lidl ook geprobeerd maar vind hem niet zo lekker, de bodem wordt veel harder dan die van de Aldi, bovendien is die van de Lidl ook 60 ct duurder. X-D
Alle reacties Link kopieren
tjilla schreef op 28 juli 2008 @ 07:00:

Maar scheelt dit nou echt heel veel in de centjes allemaal? Zo ja dan ga ik er ook maar es naar toe. Ik moet er echt voor om rijden dus vandaar dat ik altijd naar de Vomar of C1000 op de hoek ga.
Ja dit scheelt echt veel hoor, als ik jou was zou ik zeker eens gaan kijken. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je alleen maar naar de Vomar of C1000 gaat.
Alle reacties Link kopieren
Door dit topic heb ik besloten toch ook maar weer eens naar de Aldi te gaan. Ik ga altijd naar de AH. Maar koop wel veel Euroshopper artikelen. Scheelt ook aardig wat geld. Veel van de prijzen weet ik uit mijn hoofd, dus ga deze week eens een kijk en vergelijk rondje doen ;-).
Alle reacties Link kopieren
Lees ik daar bij Inq82 kip-pestosalade! Dan ga ik ook weer eens naar de Aldi.
Alle reacties Link kopieren
Toch ben ik denk ik net iets meer geld kwijt bij de Lidl als bij de Aldi, jullie?
Aldi Meibockbier is een aanrader.

Erg lekker met dit warme weer.



Verder woon ik naast de Aldi, dus ik doe er gewoon al m'n boodschappen. Ben te lui om ergens anders heen te gaan.

Het verse vlees vind ik overigens erg goed. Bij andere supermarkten staat er vaak zo'n plasje lijkvocht onder in het bakje. Bij de Aldi zit er niet eens een maandverbandje in en ook geen plasje water.
Alle reacties Link kopieren
De chocolate chip cookies zijn nergens lekkerder dan bij de Aldi!

Verder halen we er:

yoghurtjes

afwasmiddel (beter dan Dref!)

kipkerrie salade (heerlijk!)

chocolade

kroepoek (zo'n groene zak, erg lekker!)

mini cornetto's voor de kids

sap (vers, net zo lekker als Tropicana, maar de helft van de prijs)

WC papier



Geen groente en fruit, dat vind ik dan weer veel lekkerder van de markt. Ook geen vlees, dat haal ik liever bij de slager.



Verder doen we boodschappen bij de AH
Alle reacties Link kopieren
- Molentjes, van die zoethoutdropjes: erg verslavend!

- Pepita notenmix

- yoghurt

- die nep-Dove douchegel

- kruidenboter

- die vanille/rooibosthee is ook erg lekker idd

- wijn

(dat zijn dan mijn favorieten; verder haal ik er gewoon alles wat ik nodig heb, en dat is ook altijd prima)
...
Alle reacties Link kopieren
Op aanraden van een vriendin eens de luiers van Aldi gekocht. Ze hebben dezelfde goede pasvorm, stretch etc van Pampers en zijn net zo dun dus niet zo'n dikke prop karton als sommige andere merken. Moet wel zeggen dat ze niet zo droog aanvoelen als Pampers dus voor de nacht gebruik ik Pampers. In een pak maat 4 zitten 62 (of 64?) luiers, maat 5 zitten er 54 voor ¤8.95. Een stuk goedkoper dan Pampers.



Verder koop ik eigenlijk niks maar lees hier wel een paar goede tips (chocola, pizzadeeg).
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik koop helemaal NIKS bij de Aldi, vind het een vreselijke zaak om te winkelen. Altijd rommel, kan nooit vinden wat ik zoek, altijd druk, weinig produkten voor vegetariers (geen vleesvervangers bijvoorbeeld).... Heb er gewoon helemaal niets te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik áltijd bij de Aldi koop is de allerlekkerste kipkerriesalade! Die eten we al jaaaren en vinden 'm nog steeds superlekker. (die zonder ananas, met het donkergele dekseltje, het lichtgele dekseltje is met ananas, maar die is minder lekker)



En de kipreepjes of kalkoenreepjes (5% vet) Lekker voor door de sla of gewoon bij de borrel om te dippen in een lekker sausje (tzatziki bijv.) De stukken zijn lekker groot en dik, mjam.



De melkchocoladerepen met hazelnoten en rozijnen, mjaaammmm!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje huiverig voor het vlees daar, en uit testen is gebleken dat ze enorm veel gif spuiten op groenten/fruit. Koop ik dus zelden, en als ik het doe extra goed boenen!



Wat ik er wel graag koop:

- afbakbroodjes

- likkepot (soort smeerworst, superlekker!)

- Val Blanc kruidenkaas

- chocola (die geel met blauwe verpakking is vaak als beste uit de bus gekomen bij de ConsumentenBond)

- koekjes en snoepjes

- slagroomsoesjes als ik eens visite krijg of trakteer op werk

- salades: kipkerrie, kipsate, kippesto (eiersalade is heel slecht, die dus niet nemen)

- pindakaas en ander zoet beleg

- knackebrod

- non-food: schoonmaakspullen, wasmiddel (wel de "duurdere" soort nemen), vuilniszakken, etc.

- heb zelf geen kind maar heb ook hele goede verhalen over de luiers gehoord

- plee- en keukenpapier

- toetjes

- flesjes water

- olijfolie



Kan nog wel even doorgaan. Vergeleken bij A-merken maakt het veel uit, maar in verhouding met Euroshopper nauwelijks. Wel zijn bepaalde producten veel beter dan ES, zoals sapjes, toetjes, etc. en hebben ze een groter aanbod dan ES.



Ik ga die zelfmaakpizza's ook eens proberen! Die had ik nog niet ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
De bapaobroodjes vind ik er ook erg lekker én goedkoop. Mijn broer krijgt er darmklachten van...

De roomkaas met bieslook vind ik ook superlekker, evenals de magere cheese-onion-zoutjes (groen zakje, ook iets van 5% vet ofzo) Verder nep-roosvicee en die grote blikken bier (halve liters, Schultenbrau ofzo??) smaken ook erg goed volgens vriend + vrienden. Handig voor feestjes. Volgens mij verkopen ze het tegenwoordig ook in kratten met flesjes.



Overigens een minder positief verhaal:

Zo'n 1,5 jaar geleden een stofzuiger gekocht bij de Aldi. Prima stofzuiger, verschillende 'koppen' erbij, enorme zuigkracht, prima. Totdat ie stuk ging.... terug naar de Aldi (jaar garantie) maar nee, we moesten naar een telefoonnummer bellen dat in het boekje van de stofzuiger stond. Gelukkig hadden we het boekje nog. Nummer gebeld. We moesten de stofzuiger opsturen, in de originele doos (!!) met alles erop en eraan, naar een adres in België. Daar zou ie worden gerepareerd en dan zou ie weer terug gestuurd worden. Al met al heb ik 14 weken zonder stofzuiger gezeten, het duurde allemaal zooo lang!! Heb er wel zes keer achteraan gebeld, hoelang het nog ging duren. Irritant!! Uiteindelijk een nieuwe stofzuiger gekregen, (zelfde soort/merk, viel onder de garantie) maar ik koop nooit meer een electronisch artikel bij de Aldi....



(overigens heeft mijn moeder er ooit een fototoestel gekocht, supertoestelletje :) )
Alle reacties Link kopieren
@ Marietje 1985, ik moet lachen om jouw post. Je zegt voor het vlees ben ik een beetje huiverig, maar je eet wel likkepot. Dat is gewoon echt afvalvlees! Hahaha....



Het enige wat ik niet haal van de Aldi is brood en cola.

Voor de rest kan je er alles halen en het is nog lekker ook!

En inderdaad, een volle wagen voor nog geen 50 euro!



Zelfs mijn pc heb ik er gekocht, en hij doet het nog steeds. Nu alweer een jaar of 5.
Alle reacties Link kopieren
Ben meer fan van de Lidl dan van de Aldi.



Wat ik daar koop is de waslotion en de glasreiniger-spray.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een zware keramische hapjespan gekocht (en chocola ;-) ).
Alle reacties Link kopieren
absoluteEinstein schreef op 28 juli 2008 @ 08:27:

Het verse vlees vind ik overigens erg goed. Bij andere supermarkten staat er vaak zo'n plasje lijkvocht onder in het bakje. Bij de Aldi zit er niet eens een maandverbandje in en ook geen plasje water.
:rofl:
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Mijn aldi boodschappenlijstje:



- parmezaanse kaas (hebben ze alleen in het winterseizoen helaas...)

- Tiramisu

- Knoppers (chocoladekoeken)

- zoutjes (elitehaver, cassavecrackers, minifrites)

- glasreiniger (sinds kort uit assortiment, geloof ik)

- wc papier

- basilicum (kruiden zijn zó veel goedkoper bij de Aldi!)

- pijnboompitten

- krentenbollen

- eierkoeken

- kipkerriesalade (wel met vruchten)

- gerookte (Ital.) ham

- jam

- rijstewafels



En ik hou van die non food bakken!! Lekker graaien
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, die rijstewafels met een melkchocoladelaagje, sindskort ontdekt en op slag verslaafd :) Lekker makkelijk als tussendoortje en het aantal kcal viel me ook mee.
Alle reacties Link kopieren
vlindertje1980 schreef op 28 juli 2008 @ 10:56:

@ Marietje 1985, ik moet lachen om jouw post. Je zegt voor het vlees ben ik een beetje huiverig, maar je eet wel likkepot. Dat is gewoon echt afvalvlees! Hahaha.... [...]
Hmm.. daar heb je wel een punt ja, haha. Als ik het zo teruglees moet ik zelf ook een beetje lachen;-). Voor mijn gevoel is er weinig verschil tussen smeerworst van Aldi en AH (wat in beide gevallen blijkbaar afvalvlees is...) maar bij kip/gehakt enzo heb ik niet zo'n goed gevoel. Maar dat slaat inderdaad dus eigenlijk nergens op.
Alle reacties Link kopieren
revival schreef op 28 juli 2008 @ 10:01:

Wat ik áltijd bij de Aldi koop is de allerlekkerste kipkerriesalade! Die eten we al jaaaren en vinden 'm nog steeds superlekker. (die zonder ananas, met het donkergele dekseltje, het lichtgele dekseltje is met ananas, maar die is minder lekker)






Jaaaaa, die kipkerriesalade is ook onze favoriet! :worship:

En ik haal er altijd onze muesli.

Verder kom ik er niet zo heel vaak, naar dacht tijdens het lezen van dit topic: "moet toch maar weer eens naar de Aldi!"
tjilla schreef op 28 juli 2008 @ 07:00:

Maar scheelt dit nou echt heel veel in de centjes allemaal? Zo ja dan ga ik er ook maar es naar toe. Ik moet er echt voor om rijden dus vandaar dat ik altijd naar de Vomar of C1000 op de hoek ga.




Aldi adverteert met een slogan die zegt dat elke week naar de Aldi duizenden euro's per jaar scheelt. Nou ligt dat eraan waar je nog meer de boodschappen haalt, maar ik merk wel het verschil.

Gelukkig is het hier heel dichtbij en werk ik parttime dus heb ik er de tijd voor, en ik zie echt het verschil. Wat we echt niet lekker vinden nemen we niet, maar ik ga ook vaak eerst naar Aldi, en wat we van de Appie willen hebben, of niet bij de Aldi te krijgen was, halen we bij appie.
boebele schreef op 28 juli 2008 @ 09:41:

Ik koop helemaal NIKS bij de Aldi, vind het een vreselijke zaak om te winkelen. Altijd rommel, kan nooit vinden wat ik zoek, altijd druk, weinig produkten voor vegetariers (geen vleesvervangers bijvoorbeeld).... Heb er gewoon helemaal niets te zoeken.




Da's 't mooie in Duitsland, daar hebben ze zowel veel bio producten (tegen normale prijzen) als vleesvervangers.

Niet kunnen vinden wat je zoekt ligt niet aan de ALdi, maar aan het aantal keer dat je in een willkeurige winkel bent geweest. Toen ik net verhuisd was kon ik bij de AH ook niks vinden.

Na een paar weken vond ik de meeste dingen al.

Hier zeuren mensen bij de Alid wel eens over de rommel en de wachttijden, maar realiseren zich niet dat dat "ongemak" in de prijs is verwerkt. Dus als je je daaraan stoort, moet je er idd niet komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven