Wat lusten jullie niet van buitenlands eten?

07-05-2014 22:56 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit wat melig te whatsappen met mijn lieve Engelse collega.



Zij vindt drop echt niet te eten, ik lust het Duitse brood niet (zuurdesem?). Voor een bara hoef je me ook niet wakker te maken



Wat lusten jullie niet Qua buitenlands eten?
Je bent zelf een theepot
Verder vind ik afhaalchinees ook ranzig. Echt Chinees eten is heerlijk.
quote:strikjemetstippels schreef op 07 mei 2014 @ 23:42:

[...]



hahaha, nee dat is de bodem voor de drank...



idd na 0,5l wodka maakt het niet zoveel meer uit



De zelf gemaakte worst en snapps zijn vaak wel weer erg lekker
Pasta! Dat krijg ik echt niet weg
Alle reacties Link kopieren
Off topic:

Uit de binnenlandse keuken lust ik geen spruitjes, witlof en tuinbonen



De Engelse puddings sla ik ook over
Je bent zelf een theepot
Tunisian brik.
En schimmelkaas idd. Bah.
quote:DieFetteElke schreef op 07 mei 2014 @ 23:49:

Sie sah aus wie ein Stück Mettwurst, aber tausendmal so schön.
mijn chinees kook heus niet beter als ik het ter plekke opeet
Alle reacties Link kopieren
Balut
fileee americain
en prognoi

bah
Orgaanvlees.. Jak!
Ik voel me net een Hollands boertje, ik moet alles googlen



Prognoi kreeg ik niet gevonden. Wasda, meds?
opgebakken moederkoek
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 mei 2014 @ 00:03:

opgebakken moederkoekHm jammy left overs..
Indiaas, alles ligt ondergedompeld in currydrap.. verder is ook een chinees restaurant niet mijn favoriet (deels door indd de hygiëne maar ook omdat ik het niet zo lekker vind)
Alle reacties Link kopieren
Doner en shoarma vind ik allebei te walgelijk. Verder trekt de Chinese/Thaise keuken mij ook niet echt al ben ik er zelf nooit geweest en heb ik dus misschien nog nooit écht oosters gegeten.

Sushi vind ik echt jammie maar niet de al te gekke dingen daarvan. Beetje zalm tonijn en zeebaars wat groenten en surimi vind ik er allemaal lekker bij. Geen rauwe octopus enzo. Over rauw gesproken: tartaar en filet americain enzo ook echt ontzettend vies maar carpaccio is dan weer wel lekker!



Amerikaanse ketens als de Mac en KFC en dergelijke kunnen me ook gestolen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo moeilijk als het gaat om eten, maar afgelopen jaar in Ierland werd ik níet blij van white pudding (de Ierse tegenhanger van de Black Pudding = bloedworst) Het smaakte naar niks, met rare harde stukjes havermout... Blergh!

Walvis moet ik nog proberen in IJsland (maar keurig opgevoed met dat het zielig is om walvis te eten, dus dat krijg ik maar niet over mijn lippen in een restaurant). Verder is de traditionele IJslandse keuken sowieso mij een brugje te ver, met kæstur hákarl als wel het mafste dat ik ooit gezien heb. Dat is 'gerijpte haai' en dat rúikt al verschrikkelijk. Ik denk niet dat ik dat ooit ga proberen.



Oh ja en Haggis was ook geen feest....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Orgaanvlees, ingewanden, grove worst en vlees met vet eraan. Ieuw.



Verder lust ik heel veel, eigenlijk alles wel, vooral buitenlands eten, maar NL eten met doorgekookte groenten, kruimig gekookte aardappelen en varkensvlees, nog meer ieuw!
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Surströmming, oftewel gefermenteerde haring. Die lucht alleen al
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 07 mei 2014 @ 23:07:

die Japanse bonenpasta is aan mij ook niet besteed nee. Ongelooflijk dat ze daar snoep van maken.

Ik vond dat juist super! Ik was onlangs in Zuid Korea, daar gebruikten ze die rode bonenpasta in een nagerecht met geschaafd ijs, gecondenseerde melk en fruit: bingsu. Goddelijk!



Ik heb de afgelopen weken ontdekt dat ik de Filipijnse keuken echt bagger vind. Vlees in alle denkbare vormen, zout, smakeloos en taai. Dan begin ik maar niet over balut.

Kom ik aan met mijn vegetarische principes... het is hier als vegetariër honger lijden of vlees eten groente is er maar mondjesmaat, zeker buiten Manila of Cebu.



Nog een maand, dan ga ik de Maleise keuken testen



Doorgaans ben ik helemaal nirt moeilijk met eten, ik eet alles wat er op mijn bord komt, zeker in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 08 mei 2014 @ 05:06:

[...]

Nog een maand, dan ga ik de Maleise keuken testen

Mazzelaar!
Ik vreet zo'n beetje alles. Alles wat niet varken is geweest.

En nu ben ik jaloers op stippensokken.
Rendang zoals mijn Indonesische vriendin het maakt, met megavet rundvlees, meer vet dan vlees, brrr. Jammer, want de smaak is wel goed.



Aardappels, vlees en groente (en vooral jus), yuk, lamaar. Ik vlucht wel naar Azië.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik in China was had ik een lijstje met dieren laten vertalen want die Chinesen eten alles wat loopt en beweegt. Organen eet ik niet. En toen we uiteten gingen met een gids in het beste pekingeendrestaurant heb ik de schaaltjes met poten, snavel, ogen end overgeslagen. Schildpad heb ik ook niet gegeten, die kan je levend in de supermarkt kopen, ze snijden daar waar je bij staat het vlees eruit .



Nou ik kan beter zeggen; ik heb alleen kip en eendenborst gegeten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven