Wat maken jullie voor het school kerstdiner?

18-12-2013 09:07 178 berichten
Ik ben gewoon even nieuwsgierig, wat maken jullie voor het kerstdiner? Ik maak voor de klassen van beide dochters zalmrolletjes.
De kerstdiners worden bij ons op school door de school verzorgd, de kerstontbijten doen de ouders. Ik neem een taart mee(er hangen bij ons lijstjes op de deur en daar moet het kind dan op inschrijven).

Kind in groep 8 heeft een kerstbal en ik ben gevraagd borrelnootjes mee te geven.
Ik maak kleine gehaktballetjes en daar doe ik mayo en satésaus bij..

Is al jaren een succes hier.
Alle reacties Link kopieren
Zoon kwam thuis met een 'zoetigheid'-briefje. En met de oplossing: z'n vriend heeft zo'n zelfde briefje en ze hadden bedacht samen cupcakes te bakken. Cupcakemix hadden ze ook al gekocht. En oh ja:"Kan wel hier toch mam?"







*zucht*

Welja jongen....



Vanmiddag gaat het gebeuren. Of ik nog wel even eieren en boter wilde halen...



Denk dat ik er ook nog maar een extra voorraad allesreiniger en keukenrol bij doe.
quote:Chartreuse schreef op 18 december 2013 @ 09:21:

Zoon kwam thuis met een 'zoetigheid'-briefje. En met de oplossing: z'n vriend heeft zo'n zelfde briefje en ze hadden bedacht samen cupcakes te bakken. Cupcakemix hadden ze ook al gekocht. En oh ja:"Kan wel hier toch mam?"







*zucht*

Welja jongen....



Vanmiddag gaat het gebeuren. Of ik nog wel even eieren en boter wilde halen...



Denk dat ik er ook nog maar een extra voorraad allesreiniger en keukenrol bij doe.Haha, leuk dat ze het zelf willen doen. Werken ze bij jullie op school met briefjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik regel de mayonaise en ketchup.

Werkt met intekenen op kerstballen waarop staat wat er mee moet.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik bak een soort saucijzenbroodjes, maar dan met brooddeeg en gekruid gehakt.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het een lunch (moet zo weg om de tafel te dekken en te versieren ). Ik wilde een kerstbrood maken. Volgens recept 250gr krenten en 250gr rozijnen nodig. Kon alleen grote verpakkingen van 500gr vinden, maar prima, het was een makkelijk recept dus dan wilde ik er volgende week nog wel eentje maken voor thuis. Maar die twee pakken kosten 11 euro bij elkaar, voor krenten en rozijnen! Heb mooi op de broodafdeling een kerstbrood van 2 euro gepakt...mooi bord, keurig in plakjes gesneden en klaar.
Pan tomatensoep!
Alle reacties Link kopieren
vanalles
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
11 euro voor krenten en rozijnen? Hier kost een zak sultana's 79 cent...
quote:azile schreef op 18 december 2013 @ 09:46:



Ik wilde een kerstbrood maken. Volgens recept 250gr krenten en 250gr rozijnen nodig. Kon alleen grote verpakkingen van 500gr vinden, maar prima, het was een makkelijk recept dus dan wilde ik er volgende week nog wel eentje maken voor thuis. Maar die twee pakken kosten 11 euro bij elkaar, voor krenten en rozijnen! Heb mooi op de broodafdeling een kerstbrood van 2 euro gepakt...mooi bord, keurig in plakjes gesneden en klaar.



Een zak krenten van 250 gram kost bij AH ¤1,09.

En een zak rozijnen van 500 gram kost ¤0,89.



Dus waar doe jij boodschappen?!
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 18 december 2013 @ 09:56:

11 euro voor krenten en rozijnen? Hier kost een zak sultana's 79 cent...Ja bizar hè, het was bij de Makro. De ene bak 5 euro en de andere 6. Zelfs voor 500gr echt duur! Ik zal nog eens ergens ander kijken, maar voor de zelfbakactie had ik daar geen tijd meer voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 18 december 2013 @ 10:06:

[...]





Een zak krenten van 250 gram kost bij AH ¤1,09.

En een zak rozijnen van 500 gram kost ¤0,89.



Dus waar doe jij boodschappen?!Ik zie het op de site. Nou dan gaat het zelfgemaakte kerstbrood volgende week in de herkansing
Alle reacties Link kopieren
Voor zoon maken we kleine croissantjes en fruitspiesjes. Voor kleuterdochter worstenbroodjes (kleine knakworstjes in stukje balderdeeg rollen). Dochter mag het helemaal zelf doen, dus ziet er niet uit. Maar kinderen zijn er dol op.
Alle reacties Link kopieren
Houden jullie trouwens rekeningen met eetgewoontes van andere kinderen?



Bij mijn dochter in de klas zitten een aantal moslims, dus ik weet niet of ik beter halal gehakt kan nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hier worden popcakes/cakepops gebakken!
Alle reacties Link kopieren
Bij de peuterspeelzaal is een soort mini kerst ontbijt, en ik kook de eitjes.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:azile schreef op 18 december 2013 @ 10:08:

[...]





Ja bizar hè, het was bij de Makro. De ene bak 5 euro en de andere 6. Zelfs voor 500gr echt duur! Ik zal nog eens ergens ander kijken, maar voor de zelfbakactie had ik daar geen tijd meer voor.Exclusief BTW? (Want de Makro)
Azile wat voor 3-sterren rozijnen zijn dat
Ook kleine croissantjes bakken met een cocktailworstje erin.

dochter van 4 gaat lekker helpen, morgen. En misschien doen we er ook nog een paar rolletjes ham met paturain erbij...
Bij ons moest je intekenen op een lijst.

Ik moet een paar broodjes met hartig en zoet beleg mee brengen.
quote:wendy7474 schreef op 18 december 2013 @ 10:18:

Houden jullie trouwens rekeningen met eetgewoontes van andere kinderen?



Bij mijn dochter in de klas zitten een aantal moslims, dus ik weet niet of ik beter halal gehakt kan nemen.Ik zou er geen rekening mee houden. Ook genoeg mensen die tegen halal slachten zijn vanwege onnodig lijden van de dieren. Er zal voor die kinderen toch wel genoeg anders over blijven?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan eerder vegetarisch gehakt nemen dan halal.
Het Viva forum is papaja.
quote:azile schreef op 18 december 2013 @ 10:12:

[...]





Ik zie het op de site. Nou dan gaat het zelfgemaakte kerstbrood volgende week in de herkansing Leuk zeg! Lekker! Vul je het ook met spijs?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven