Wat maken jullie voor het school kerstdiner?

18-12-2013 09:07 178 berichten
Ik ben gewoon even nieuwsgierig, wat maken jullie voor het kerstdiner? Ik maak voor de klassen van beide dochters zalmrolletjes.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons aten ze gister bij het kerstdiner patat met knakworsten. Hoefde ik niks voor te doen.
quote:Jynta1981 schreef op 18 december 2013 @ 10:32:

Bij ons aten ze gister bij het kerstdiner patat met knakworsten. Hoefde ik niks voor te doen.Ah, toen ik op quote drukte had je het al verbeterd, ik zat mijn hoofd te breken over wat "asten ze bister" nu toch zijn kon
Alle reacties Link kopieren
quote:rtie schreef op 18 december 2013 @ 10:22:

[...]



Exclusief BTW? (Want de Makro)Dit was inclusief, maar zoveel scheelde dat niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 18 december 2013 @ 10:32:

[...]





Leuk zeg! Lekker! Vul je het ook met spijs?Ja, nu ga ik er ook helemaal voor! Bedankt voor je tip.
Alle reacties Link kopieren
Voor zoon maak ik kleine knakworstjes in bladerdeeg. Voor dochter maak ik in stukjes gesneden bladerdeeg uit de oven. Klinkt erg saai, maar zij vindt het erg lekker (en dat is het eigenlijk ook wel ).
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik maak arretjes cakes. Altijd goed
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 18 december 2013 @ 10:31:

[...]



Ik zou er geen rekening mee houden. Ook genoeg mensen die tegen halal slachten zijn vanwege onnodig lijden van de dieren. Er zal voor die kinderen toch wel genoeg anders over blijven?Ja, misschien wel. Of ze hebben instructies vooral géén vlees te eten en dan blijft het nog staan.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar zijn de mini appelflapjes aan mij toegewezen. Man heeft ze vandaag bij de jumbo mee genomen, de schat. Scheelt weer werk nu het toch al zo'n drukke tijd is.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Zoon van vier heeft vrijdagmorgen een high tea op school. ik regel de bordjes en de servetten.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 18 december 2013 @ 10:18:

Houden jullie trouwens rekeningen met eetgewoontes van andere kinderen?



Bij mijn dochter in de klas zitten een aantal moslims, dus ik weet niet of ik beter halal gehakt kan nemen.

Mijn ervaring is dat het dan alsnog niet gegeten word.

Vorig jaar ook tegen een moeder "heb ik echt bij de Turkse slager gehaald hoor" ze keek me meewarrig aan en sloeg met opscheppen dus de moslim kindjes gewoon over. Doen we dus niet meer
quote:azile schreef op 18 december 2013 @ 10:08:

[...]





Ja bizar hè, het was bij de Makro. De ene bak 5 euro en de andere 6. Zelfs voor 500gr echt duur! Ik zal nog eens ergens ander kijken, maar voor de zelfbakactie had ik daar geen tijd meer voor.was dat niet de prijs per x aantal pakken of per x aantal kilo? Dat heb ik nog weleens bij de makro, dat ik niet goed kijk en het dus voor 3 bakken is ipv voor 1 ofzo.



Maar eh, krijg ik hier straks ook allemaal mee te maken op de basisschool? Kerstdiner, kerstontbijt, dingen kopen, meehelpen op school....kan me niet herinneren dat dat vroeger bij ons werd gedaan op school.
Alle reacties Link kopieren
Ik was door collega's met kinderen al gewaarschuwd dat het meestal aanvallen geblazen is op de intekenlijst op school.

Zoon gaat sinds afgelopen november naar school.

Ik was dus al op de lijst aan het azen.

Maandag,dinsdag, woensdag breng ik zoon naar school.. hing er nog niks. Vrouw ging hem donderdag en vrijdag brengen.. belt ze vrijdagochtend nadat ze zoon weggebracht heeft mij op: 'nou lief wat er nu aan de hand was, ze waren elkaar bijna de hersens aant inslaan bij zo'n lijssie aan de deur van het lokaal, ik dacht 'silent-witness' kijkt maandag wel wat het is, ik had er nu geen zin in een massale voordring -partij. ;-)'



Kom ik op maandag op school en idd alle 'makkelijke' dingen waren opgeschreven...

Geniale hoogtepuntjes:

wicky

kinderchampagne

knakworst in bladerdeeg

broodjes kaas

broodjes worst

Sterrenbeschuit met kersthagel

Gehaktballetjes met mayo

Komkommer en tomaatjes

Danoontjes

Poffertjes

en nog wat dingetjes.



Ik blijf maar een beetje in dezelfde regionen.

Bladerdeeghapjes met kaas

Bladerdeeghapjes met kleine salamiworstjes



Soep mocht niet (was mijn eerste ingeving) maar dat was een te groot risico op knoeien volgens de juf.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Silent witness, er blijft nog genoeg over hoor.



Hartige taart

Kleine pizzaatjes

Pasteibakjes met ragout

Kleine bakjes fruitsalade

Zelfgemaakte appelmoes

Kleine zelfgebakken broodjes (evt met vulling, ik doe gehakt, maar kaas/tomaat is ook heerlijk)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de verdeling van het kerstdiner niet altijd eerlijk. Het ene na het andere ouderpaar komt er vanaf met twee zakken (¤4, en na 2 min. *ping* klaar) poffertjes, koopt een pak servetten of snijdt alleen even twee komkommers in plakjes.



En deze alleenstaande moeder staat vandaag met d'r grieperige en koortsige kop een uur voor ¤19 aan fruit te snijden en rijgen voor fruitspiesjes...



Beter een vaste bijdrage voor iedereen, klassenouders boodschappen laten halen van die pot. Ingrediënten (en dus de taken) verdelen onder de ouders. Zo heb ik dat op een andere school meegemaakt. Werkt veel beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 18 december 2013 @ 10:18:

Houden jullie trouwens rekeningen met eetgewoontes van andere kinderen?



Bij mijn dochter in de klas zitten een aantal moslims, dus ik weet niet of ik beter halal gehakt kan nemen.



Maar wat doe je dan voor vegetariërs, hindoes, joden, veganisten, rawfoodies, voedselallergieën ???



Wat ze in hun mond steken is hun eigen verantwoordelijkheid.

Je dwangvoedert ze toch niet ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:socrates1 schreef op 19 december 2013 @ 00:29:

Ik vind de verdeling van het kerstdiner niet altijd eerlijk. Het ene na het andere ouderpaar komt er vanaf met twee zakken (¤4, en na 2 min. *ping* klaar) poffertjes, koopt een pak servetten of snijdt alleen even twee komkommers in plakjes.



En deze alleenstaande moeder staat vandaag met d'r grieperige en koortsige kop een uur voor ¤19 aan fruit te snijden en rijgen voor fruitspiesjes...



Beter een vaste bijdrage voor iedereen, klassenouders boodschappen laten halen van die pot. Ingrediënten (en dus de taken) verdelen onder de ouders. Zo heb ik dat op een andere school meegemaakt. Werkt veel beter.

Had je beter iets anders kunnen verzinnen. Daar ben je toch zelf bij.

Bij alletwee de scholen van mijn zoon werd er gevraagd of je iets mee wilde nemen wat jouw kind het lekkerst vind. Om dat ook aan anderen te laten proeven. Nu vind die van mij alles lekker Ik kijk dus altijd wat de anderen doen en pas me daar bij aan. Eigenlijk kom ik dus altijd met kippepootjes want er zijn blijkbaar al jaren geen ouders die die maken. Lekker makkelijk voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:socrates1 schreef op 19 december 2013 @ 00:29:

Ik vind de verdeling van het kerstdiner niet altijd eerlijk. Het ene na het andere ouderpaar komt er vanaf met twee zakken (¤4, en na 2 min. *ping* klaar) poffertjes, koopt een pak servetten of snijdt alleen even twee komkommers in plakjes.



En deze alleenstaande moeder staat vandaag met d'r grieperige en koortsige kop een uur voor ¤19 aan fruit te snijden en rijgen voor fruitspiesjes...



Beter een vaste bijdrage voor iedereen, klassenouders boodschappen laten halen van die pot. Ingrediënten (en dus de taken) verdelen onder de ouders. Zo heb ik dat op een andere school meegemaakt. Werkt veel beter.



Fruit = fruit

Was een blik vruchtjes niet handiger geweest ? In elk geval véél goedkoper.



Snoezekind heeft vandaag kant-en-klare cakejes versierd met fondant.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 19 december 2013 @ 00:58:

[...]





Fruit = fruit

Was een blik vruchtjes niet handiger geweest ? In elk geval véél goedkoper.

.Perzik in blik is idd altijd een groot succes.
Alle reacties Link kopieren
Fruit = fruit

Was een blik vruchtjes niet handiger geweest ? In elk geval véél goedkoper.



Snoezekind heeft vandaag kant-en-klare cakejes versierd met fondant. [/quote]



Het was ook blik: perzikken, ananas, peer, kersen en alleen qua vers druiven. Want ik beredeneerde dat deze het beste te rijgen waren en ik bruin uitgeslagen appel en banaan wou voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Had je beter iets anders kunnen verzinnen. Daar ben je toch zelf bij.

Bij alletwee de scholen van mijn zoon werd er gevraagd of je iets mee wilde nemen wat jouw kind het lekkerst vind. Om dat ook aan anderen te laten proeven. Nu vind die van mij alles lekker Ik kijk dus altijd wat de anderen doen en pas me daar bij aan. Eigenlijk kom ik dus altijd met kippepootjes want er zijn blijkbaar al jaren geen ouders die die maken. Lekker makkelijk voor mij. [/quote]Had je beter iets anders kunnen verzinnen. Daar ben je toch zelf bij.

Bij alletwee de scholen van mijn zoon werd er gevraagd of je iets mee wilde nemen wat jouw kind het lekkerst vind. Om dat ook aan anderen te laten proeven. Nu vind die van mij alles lekker Ik kijk dus altijd wat de anderen doen en pas me daar bij aan. Eigenlijk kom ik dus altijd met kippepootjes want er zijn blijkbaar al jaren geen ouders die die maken. Lekker makkelijk voor mij."



Niet zelf gekozen maar toebedeeld gekregen door juf toen ik mijn hulp aanbood. Klonk ook niet als iets groots of duurs. Tot ik vandaag bij de kassa stond...
Alle reacties Link kopieren
Worstjes in bladerdeeg, net even geproefd en was te eten
Alle reacties Link kopieren
Halal trouwens
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was het ook zo'n inschrijflijst, ik heb voor de kaasstengels gekozen, gewoon vier pakken kaasstengels gehaald. Ik wilde wel pannenkoekjes bakken, dat vind ik wel leuk, maar daar had al iemand zich voor ingeschreven (plus dat ze bij mij nooit echt dun worden en er stond 'dunne pannenkoekjes', ik maak meer van die American pancakes, dus misschien maar beter ook).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 18 december 2013 @ 19:53:

Silent witness, er blijft nog genoeg over hoor.



Hartige taart

Kleine pizzaatjes

Pasteibakjes met ragout

Kleine bakjes fruitsalade

Zelfgemaakte appelmoes

Kleine zelfgebakken broodjes (evt met vulling, ik doe gehakt, maar kaas/tomaat is ook heerlijk)



Ja maar het moet wel een beetje bij elkaar passen. Waar zou jij ze de appelmoes mee laten eten? Bij de poffertjes?

Ik maak nu van bladerdeeg in een muffinvorm gebakken idd soort minipizza's met tomaat-kaas-salami-peterselie.

En dan bladerdeegbroodjes met in de ene kaas-ui vulling en de andere gekruid gehakt.



Ik dacht aan de lijst een beetje te kunnen zien wat voor soort gerechten de kinderen gewend zijn en daar op i n te springen.

Bv een koude pastasalade met tomaatjes, kip e.d.

Maar ik weet niet of dat nu zo gewaardeerd wordt als ik de rest van de 'uitspattingen' zag.

Ik snap oom wel dat het makkelijk moet voor de juf en zo min mogelijk rommel niet geven
Not my circus, not my monkeys
taart! (natuurlijk, want ik heb vakantie en dat is het leukste om te maken)



En de juf begon al te panieken over de pinda allergie van mijn dochter. Zucht. Dus ze krijgt ook een bakje stamppot mee, wat we toevallig nog in de vriezer hadden staan, just incase, de juf haar niets durft te laten eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven