Wat maken jullie voor het school kerstdiner?

18-12-2013 09:07 178 berichten
Ik ben gewoon even nieuwsgierig, wat maken jullie voor het kerstdiner? Ik maak voor de klassen van beide dochters zalmrolletjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:made@kate schreef op 11 december 2014 @ 21:29:



Deze keer mag ik de knakworsten doen. Ik twijfel nog of gewoon in een schaal goed genoeg is of dat er nog iets gezelligs mee moet. Iemand een leuk idee?Kerstkrans?

quote:Enn schreef op 11 december 2014 @ 22:05:

[...]



Welkom tot 2014 waarin jij oud bent en de kinderen gelukkig het kind.





Nou als ik aan de stiefkids zie hoe kak de basisschool tegenwoordig is ben ik daar maar wat blij mee.

Tel de koters zonder rugzakje/adhd/misplaatste hoogbegaafdheid/autisme/voedselallergie op 1 hand. Nee ik zou nu echt niet meer op de basisschool willen zitten voor geen goud. Lang leve een schoolbord met een krijtje in plaats van allemaal aan de koppijn wegens slecht ingestelde verlichting op het digibord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Klonkje schreef op 11 december 2014 @ 21:11:

Ik zou t niet doen, friet. Koop dan kant en klare gehaktballetjes bij de slager ofzo. Gewoon een klein hapje. Is persoonlijk maar ik vind t leuker als die kleintjes allemaal wat verschillende kleine hapjes eten of minstens proeven. Als je die van mij een zak friet voorzet eet ze alleen dat. En daar gaat t toch om zullen sommigen zeggen. Ik vind van niet. Friet vind ik meer voor kinderverjaardag of een makkelijke zaterdag, of tijdens schoolreisje of zo.Niet voor t kerstdiner op school.

Onzin. Bij het gehaktballetje van ma A en het knakworstje van ma B passen prima een paar frietjes.

Als je het over worst hebt geef je ze toch ook geen hele hema worst per kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 11 december 2014 @ 22:47:

[...]





Nou als ik aan de stiefkids zie hoe kak de basisschool tegenwoordig is ben ik daar maar wat blij mee.

Tel de koters zonder rugzakje/adhd/misplaatste hoogbegaafdheid/autisme/voedselallergie op 1 hand. Nee ik zou nu echt niet meer op de basisschool willen zitten voor geen goud. Lang leve een schoolbord met een krijtje in plaats van allemaal aan de koppijn wegens slecht ingestelde verlichting op het digibord.

Ja.



Jouw kind gaat het allemaal beleven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 11 december 2014 @ 22:47:

[...]





Nou als ik aan de stiefkids zie hoe kak de basisschool tegenwoordig is ben ik daar maar wat blij mee.

Tel de koters zonder rugzakje/adhd/misplaatste hoogbegaafdheid/autisme/voedselallergie op 1 hand. Nee ik zou nu echt niet meer op de basisschool willen zitten voor geen goud. Lang leve een schoolbord met een krijtje in plaats van allemaal aan de koppijn wegens slecht ingestelde verlichting op het digibord.Nou jij doet je naam wel eer aan iig.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
@Nina Die kerstkrans ziet er leuk uit en lijkt me redelijk simpel te maken. Het zou 'm wel eens kunnen worden.



@Grumpycat Daar zeg je wat. Mijn kind heeft regelmatig behoorlijk last van hoofdpijn. Ik kan er tot nu toe geen oorzaak voor vinden, ondanks trouw invullen van hoofdpijndagboek. Het zal toch niet het digibord zijn?
Nou ik ben opticien en sinds die digiborden loopt het storm met kids die koppijn hebben. Dat witte krijt op een zwarte achtergrond leest gewoon 10 x lekkerder dan de zwarte lettertjes op een wit bord en vaak heb ik het idee dat het slecht is afgesteld qua licht. Heb er geen studie op losgelaten maar is puur iets wat me opvalt de laatste jaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:made@kate schreef op 11 december 2014 @ 23:02:

@Nina Die kerstkrans ziet er leuk uit en lijkt me redelijk simpel te maken. Het zou 'm wel eens kunnen worden.



@Grumpycat Daar zeg je wat. Mijn kind heeft regelmatig behoorlijk last van hoofdpijn. Ik kan er tot nu toe geen oorzaak voor vinden, ondanks trouw invullen van hoofdpijndagboek. Het zal toch niet het digibord zijn?Als je alleen knaks wilt doen zonder deeg kun je ze ook zo neerleggen. Kersterig maken met halve plakjes komkommer en partjes tomaat of cherry tomaatjes er tussen.
Dat van het digibord wordt niet wetenschappelijk onderschreven lees ik maar kijk maar toen dit forum van layout veranderde met veel wit hoeveel mensen er toen riepen na een tijdje last te krijgen. Ze hebben het hier minder fel gezet maar niet iedere school stelt de beamer goed af.
Het gaat hier over kersthapjes, niet over digiborden.
Ik ga me daar toch eens in verdiepen. Heb het idee dat de juf al lang blij is als ze dat ding uberhaupt aan de praat heeft dus over zorgvuldig afstellen maak ik me geen illusies. Thanks, echt nooit aan gedacht dat dat een oorzaak zou kunnen zijn.



@Nina, het plan was losse knakworsten maar die tomaatjes en of komkommer vind ik ook leuk erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam tot nu toe weg met een paar flessen kinderchampagne. Duimen dat het dit jaar weer gaat lukken
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Istar_ schreef op 11 december 2014 @ 23:15:

Het gaat hier over kersthapjes, niet over digiborden.Oh pardon hoor! Djeez. Ik reageerde op een opmerking hierboven van iemand die zich afvraagt of kind door digibord koppijn heeft.
quote:nina1966 schreef op 11 december 2014 @ 22:48:

[...]



Onzin. Bij het gehaktballetje van ma A en het knakworstje van ma B passen prima een paar frietjes.

Als je het over worst hebt geef je ze toch ook geen hele hema worst per kind.Nou, een paar familiezakken uit de snackbar voor 25 kinderen waar ze het over heeft vind ik erg veel. En totaal niet feestelijk. Maar joh, ieder zijn eigen mening he, jij vindt de mijne onzin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 11 december 2014 @ 23:27:

Ik kwam tot nu toe weg met een paar flessen kinderchampagne. Duimen dat het dit jaar weer gaat lukken



Ik kom al jaaaren weg met kruidcake, want dat vindt hij zelf enorm lekker.

Gewoon zo'n handig homemade pak, water erbij kiepen en In de oven schuiven. Nog geen 5 minuten werk.

Dus ik vandaag, zet je weer kruidcake op de lijst morgen ?

Zegt hij, nou ik wil eigenlijk eens een keer wat anders.

Shit..........
Misschien kruidcake muffins voorstellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 12 december 2014 @ 02:51:

[...]





Ik kom al jaaaren weg met kruidcake, want dat vindt hij zelf enorm lekker.

Gewoon zo'n handig homemade pak, water erbij kiepen en In de oven schuiven. Nog geen 5 minuten werk.

Dus ik vandaag, zet je weer kruidcake op de lijst morgen ?

Zegt hij, nou ik wil eigenlijk eens een keer wat anders.

Shit..........Ja daaag, wie is de baas!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij gaan hartige kaaskoekjes bakken in stervorm.

En voor het toetje chocoladekoekjes naar het recept van Geronimo Stilton (op verzoek van mijn zoon)
Mijn kinderen mogen zelf kiezen (8 en 10 jaar), maar moeten het dan wel zelf maken !!!



Dochter maakt gevulde tortillas, met zalm/komkommer en kruidenkaas. Zoon twijfelt nog tussen knakworstjes in bladerdeeg en pannenkoeken.



Hier wordt trouwens niks weggegooid. Bij mijn dochter in de klas neem je het gewoon weer mee naar huis wat over is. Mijn zoon mag er de volgende dag in de klas nog mee lunchen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kerstdiner op school van zoon erg leuk. Er staat een vuurkorf (veilig achter een hekje), er is muziek en de kinderen hebben liedjes ingestudeerd (we genieten al de hele week van zoon die aan het oefenen is) en zingen buiten voor de ouders. Warme chocomel erbij.

Na het zingen gaan de kinderen naar binnen voor het eten en inderdaad, iedereen koopt of maakt wat. Prima toch, de ouders zonder tijd/zin die kopen wat en anderen maken wat.

Wij maken minipizzatjes in stervorm, vindt zoon superleuk om te doen en vorig jaar gingen ze hard. Wel fijn dat het op woensdag is zodat wel lekker kunnen bakken smiddags.

Zoon vindt het helemaal leuk, in zijn mooie kleren in het donker naar school.
Alle reacties Link kopieren
De kinderchampagne doen ze zelf dit jaar
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 12 december 2014 @ 09:50:

De kinderchampagne doen ze zelf dit jaar Dat wordt dan een kistje mandarijnen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 12 december 2014 @ 09:51:

[...]





Dat wordt dan een kistje mandarijnen .Zo?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oja, het schiet me weer te binnen maar vorig jaar bij andere zoon had ik zelf kaasstengels gemaakt.

Ook geen 5 minuten werk, niet duu aan ingrediënten, en was een enorm succesnummer. Ik had ook nog een variant met alleen sesamzaadjes, voor degenen die geen kaas lusten.



http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R6 ... asstengels
Nou, ik kom goed weg,

een doosje chocolade roomsoesje, die heb ik al net bij de AH gehaald en liggen nu in de vriezer, makkelijk voor de oppas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven