Wat staat er altijd in jou voorraadkast?

20-08-2007 20:28 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen die in mijn keuken komen verbazen zich wel eens over mijn voorraad. Je kan hier met z'n 15en onverwacht binnenvallen en ik kan zo uit de kast en vriezer een prima maaltijd voorzetten.

Dendert de Kitty-bende met z'n allen naar binnen dan heb ik altijd wel een ijsje, ontbijtkoek, pakjes drinken in 3 soorten en ook broodjes knakworst is nooit een probleem.

Plots mooi weer? Uit mijn vriezer komt een complete BBQ voor 6 personen.

Alleen brood en zacht fruit, dat is kopen en opeten. Afbakbrood heb ik wel in de vriezer, appels uit de polder in een mand, in het donker in de schuur, groene kruiden in bakken buiten. Roep het of het is in huis. Zo niet, dan gebruik ik het waarschijnlijk nooit.



Ik kook veel en graag, ook regelmatig bij vrienden thuis. En dan ben ik altijd zo verbaasd dat ze niet eens een bouillonblokje in huis hebben. Bloem? Was da? Knoflook, euhhh.. poeder?

Op een of andere manier kopen die precies afgepast de ingredienten voor de maaltijd van die avond en hebben zelden iets op voorraad. Kan er wel jaloers op zijn, ze gebruiken nog geen kwart van de ruimte die ik nodig heb.



Wat staat er altijd in jou voorraadkast? Wat mag er niet op zijn?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Wcpapier, droge pasta en pastasaus, aardappels, brood, gehakt, groenten voor een week, rijst, nasikruiden, kaas, knoflook, uien, altijd wel een extra pot pindakaas, chocopasta en jam.



Wat ik niet heb zijn bouillonblokjes! Krijg namelijk van elk merk migraine door de smaakversterkers. Ik maak dus ook nooit zomaar een soepje, daar gaat een zakje met verse kruiden in en een soepkip :) en dan lekker een paar uur pruttelen.
Alle reacties Link kopieren
WC-papier, brood in de vriezer, spa rood, siroop, pakjes chocomel light, kleine blikjes cola light, waspoeder, ontbijtkoek, crackers, appelstroop, chocopasta (wit met bruin), jam, zilvervliesrijst, tussendoortjes (liga of evergreen ofzo), heel veel kruiden, olijfolie.

Verder ben ik ook zo iemand die altijd 6 flessen bodylotion heeft, 3 tubes tandpasta etc.. en toch altijd nieuwe kopen omdat ik denk dat ie op is...



Oh en sinds vorige week voor het eerst in 4 jaar aardappels, ben benieuwd wanneer ze weglopen ...
Alle reacties Link kopieren
He poezewoes.



Wat fijn om te lezen zeg! bij mij is het hier precies hetzelfde.

Wat heb ik altijd in huis? tsja wat niet.

Als de oorlog onverwacht uitbreekt of er een ramp voor doet,kan ik makkelijk

10 gezinnen minstens twee maanden in leven houden,geen probleem!



Ja ik hamster tot op het ziekelijke af.

Mijn vriend heeft daar erg aan moeten wennen,maar heeft zich er bij neer gelegd.Hij moppert wel ieder weekend als hij de boodschappen opruimt,waar hij het in vredesnaam allemaal moet laten.

Mijn ex was van de week bij mij en vroeg of hij wat drinken mocht pakken.Hij moest lachen toen hij de koelkast opentrok,nog niets veranderd zie ik zei hij!



Binnenkort ga ik verhuizen en krijg ik een nieuwe keuken met......twee koelkasten!!!

Handig,..als er onverwacht een straatbbq wordt gehouden.



Zucht,,,toch baal ik weleens van mijn gedrag,waar komt het toch vandaan???

Groetjes

Iry
Bij mij is het juist andersom; ik zie dat het wc-papier op is en moet dan snel nieuwe halen. Ik koop echt alleen datgene wat ik wil gaan eten die avond.

Datzelfde geldt voor doucheschuim, shamhoo etc. Als het bijna op is, haal ik pas een nieuwe fles. Wel heb ik altijd pindakaas, stroop etc in huis. En pasta en rijst koop ik elke keer als ik in de supermarkt ben dus dat heb ik genoeg.

Omdat ik nooit zonder ontbijt wil en kan, heb ik wel altijd iets van crackers, of ontbijtkoek in huis. Of yoghurt. Het avondeten koop ik na mijn werk, dat komt altijd goed.

Het is niet handig, dat merk ik wel. Ik kan dus echt niet een complete maaltijd maken van de spullen die ik in huis heb en soms baal ik daarvan.

Maar ik doe er niks aan...
Alle reacties Link kopieren
Mmm de voorraad kast is aardig gevuld bij ons.

In iedergeval genoeg om de eerste weken naar een aardbeving gewoon door te leven. En ja we hebben de wijnvoorraad neit vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Ow shit ik zit op het verkeerde topic haha. Oeps!
Alle reacties Link kopieren
ha leuk dit! ik ben ook zo'n hamster. al heb ik van alles meestal maar 1 stuk/pak etc.

nou even mijn lijstje: zout, peper, olie, azijn, sambal, saffraan, chili, sojasaus, bouillon, eieren, aardappels, rijst, risotto, aardappels, pasta, blikje champions, blikje kidneybonen, blikje fruit, koffie, thee, suiker, bloem, karnemelk, knoflook, uien, tandpasta, zeep, keukenpapier, wcpapier, smeerkaas, jam, ontbijtkoek, zeevruchten in de vriezer.



en ik vergeet vast nog een heleboel, maar als je onverwachts bij me langskomt kan ik toch heel wat soorten maaltijden op tafel toveren....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een gigantische hamsteraar. Wat er in elk geval nooit ontbreekt in onze kelderkast zijn blikken gepelde tomaten, knoflook, uien, blikjes tonijn en bouillonblokjes. Verder in de vriezer; sperziebonen, brood, waterijsjes, veel vlees en vis.. En inderdaad ook nog een tuin vol met verse kruiden. Ik kan hier altijd koken zonder eerst naar de supermarkt te moeten. Het enige wat me zo nu en dan beperkt is de keuze aan verse spullen, die moet ik nog wel speciaal gaan halen.



Als we het dan over de financiele kant hiervan hebben; waarmee zou je nou goedkoper uit zijn? Ik vermoed toch het precies halen wat je nodig hebt, omdat ik een hoop eten weggooi omdat het bedorven is... :-$
We hebben eigenlijk geen echte voorraadkast, maar wel altijd in huis:



verschillende soorten pasta, rijst, sushirijst, risottorijst, aardappelen, gewone uien en rode uien, bloem (verschillende soorten...), potten vol bouillion (verschillende soorten...), verschillende soorten noten, knoflook, veel poeders/kruiden, nog véél meer soorten olijfolie, verse kruiden op het balkon maar ook saffraan, vanille, lavendel, kaneel etc. in bakjes, verschillende soorten azijnen, balsamicodressings, verschillende soorten mosterd, wasabi, eieren, creme fraiche, (slag)room, roomboter, magrarine, bak&braad, boter voor op brood en grasboter. We hebben alleen geen groenten e.d. in blik, da's altijd vers. Net als fruit. En dan natuurlijk de gewone weekboodschappen.

Oh, de vriezer is ook altijd zeer goed gevuld.



Deodorant en tandpasta e.d. heb ik ook altijd genoeg, dat soort dingen koop ik als het in de reclame is.
Alle reacties Link kopieren
Ons vriezer zit vol met allerlei soorten vlees, vis, groetes, brood en zelfs beleg.

Voorraadkast met dingen zoals aardappelpuree, rijst, blikjes groente, bruine bonen, witte bonen, tonijn, sardien, makkelijke pakken van knor, ovenbroodjes, jam, pasta, thee, suiker...noem maar op. Heb ook alle kruiden, pakjes sjus, potten pasta saus, mayo, ketchup, knoflook, uien..drinken, van cola tot sap.pffffff wat niet eigenlijk.



Wij doen 1 keer in de maand super grote boodschappen. Verse groentes, yochurt en melk e.d. haal ik doordeweeks bij. (Heb zelf geen auto dus hoef dan niet veel te sjouwen :) )



Als wij onverwachts bezoek krijgen kan ik ook altijd een heerlijk gerecht maken zonder naar de supermarkt te hoeven of zelfs lekker gourmetten ofzo..
Perfectionisme is niet perfect...
Kokosmelk, aardappels, afbakbroodjes, en allemaal blikjes uit kerstpakketten

die ik nooit open maak!

En 5 soorten sambal (vriend).
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er nu achter dat ik niet zo'n hamster ben. Heb niet zoveel op voorraad staan eigenlijk. Ketjap, ketjup, kruiden en dat soort dingen die koop ik gewoon als het (bijna) op is. Wc papier en andere toiletartikelen ook.

Soep, afbakbroodjes, chips, japanse mix dat zijn dingen die ik meestal wel op voorraad heb liggen.
Alle reacties Link kopieren
Celeone schreef op 21 augustus 2007 @ 09:11:

We hebben eigenlijk geen echte voorraadkast, maar wel altijd in huis:



verschillende soorten pasta, rijst, sushirijst, risottorijst, aardappelen, gewone uien en rode uien, bloem (verschillende soorten...), potten vol bouillion (verschillende soorten...), verschillende soorten noten, knoflook, veel poeders/kruiden, nog véél meer soorten olijfolie, verse kruiden op het balkon maar ook saffraan, vanille, lavendel, kaneel etc. in bakjes, verschillende soorten azijnen, balsamicodressings, verschillende soorten mosterd, wasabi, eieren, creme fraiche, (slag)room, roomboter, magrarine, bak&braad, boter voor op brood en grasboter. We hebben alleen geen groenten e.d. in blik, da's altijd vers. Net als fruit. En dan natuurlijk de gewone weekboodschappen.

Oh, de vriezer is ook altijd zeer goed gevuld.



Deodorant en tandpasta e.d. heb ik ook altijd genoeg, dat soort dingen koop ik als het in de reclame is.
Kijk, dat lijkt op mijn kast! Vooral dat verschillende soorten van van alles; rijst, pasta, mosterd, azijn, olie etc. Alleen heb ik wel blikjes groente in huis, doperwtjes, mais, bietjes, als noodvoorraadje.

Stel je voor dat we honger lijden, hahaha.



Leuk, al die kijkjes in andermans kast!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet veel bijzonder in mijn voorraadkast staan. Er staat momenteel:



een zak met 2 uien

wc rollen

een zak scheermesjes

wasmiddel

waspoeder

keukenrol

douche gel

bodylotion

zeep in pomp

badkamerreiniger

wattenschijfjes

heel veel plastic draagtassen in een plastic draagtas

badschuim (heb geen bad dus die fles wacht daar netjes op een hotelletje met bad:)



Geen overlevingspakket dus als ik het zo teruglees haha.
In de kast: kruiden gepelde tomaten tomatenuree pasta (spaghetti en vormpjes en lasagna) rijdt noodblikjes groenten, zongedroogde tomaatjes en olijfjes mais fruitprutjes rijstewafels crackertjes afbakbrood spullen om mee te bakken, diverse soorten bouillons bloem bindmiddel soep vermicelli bonen (droog en blik, verschillende soorten) couscous uien sjalotjes aardappelen zoet beleg olie azijn lekkere olie lekkere azijn, rillettes, foie gras, pindakaas, ketjap



In d evriezer: brood vlees (bief, kip, gekakt, worstjes, etc) pizza's ingevroren porties eten (volwassen en peuterporties) , groenten (sperziebonene, doperwtem, spinazie en zelf ingevroren groenten), (moedermelk, mar da's niet interessant voor jullie)



Bier, wijn, sterk, vruchtensappen, water (plat & bruis), frisdranken, speciale bieren, wcpapier, luiers



Laat die winter maar komen, ik ben er klaar voor. Altijd eigenlijk wel.
Oh. En koffie, natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
haha, geweldig dit topic! Zo herkenbaar!

Als we mensen over de vloer krijgen onverwachts verbazen ze zich er altijd over wat we tevoorschijn toveren...



Wat we altijd op voorraad hebben: cruesli noten (minstens 3 pakken), rijst, pasta, tomatenpuree, blikjes tonijn, pijnboompitten, balsamicoazijn, olijfolie, cashewnoten en andere nootjes als pistache en walnoten, chocola, biertjes, rosé en andere wijn,eieren, crackers, ontbijtkoek, pindakaas, hagelslag etc



In de koelkast standaard: yoghurt en melk (biologisch), coolbest, kaas, boter, verse groentes, vlees en kip (wederom biologisch), sambal, teriyakisaus, dressings



Ook de vriezer ligt goed vol: vlees, vis, zeevruchten, spinazie, vegetarische balletjes, ijs, ijsblokjes.



Oeps, nu ik het zo terugzie...denk ik dat we ook aardig de hongerwinter doorkomen hihi



blij dat ik niet de enige ben
Alle reacties Link kopieren
enne, wat tandpasta e.d. betreft...als er iets in de aanbieding is dan koop ik meestal wel een voorraadje. maar de laatste tijd zijn er zo vaak aanbiedingen, en vaak nog dezelfde dingen ook.. Ik geloof dat ik mijn eigen shampoowinkel kan beginnen :-)-)
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een enorme hamster! Leuk jullie verhalen te lezen. Ik zal jullie mijn lijsten besparen, maar als het moet kan ik weken lang heerlijke maaltjes maken zonder boodschappen te doen. Ik houd ook er van koken, dat heeft er vast mee te maken.



Maar nu mijn vraag: Ik vind het heel erg leuk bij andere mensen in hun voorraadkast te kijken. Ik vraag dat ook wel eens aan vriendinnen. Is dat een ongepaste vraag? Het gaat niet om kennissen, maar echt mensen die ik goed ken. De meesten lachen er een beetje om en vinden het geen punt, maar kijken er toch wat raar van op. Eigenlijk vinden alleen mijn moeder en zusje het volkomen normaal als ik vraag of ik even in de kastjes mag kijken, die doen dat bij mij ook!



Nu ik er zo eens over nadenk, misschien kan ik dat toch beter niet meer vragen aan mijn vrienden.
Zennnn, ik vind het geen rare vraag, bij mij mag je zo in de kastjes kijken (datumpje prikken? ;) ). Ik heb een vriend die altijd iedereens cd-collectie wil bekijken. zo krijgt hij een beeld van de persoon, zegt ie. M'n vader struint door alle boeken die in de kast staan. Je bent niet de enige. :)
Alle reacties Link kopieren
Celeone dank voor de uitnodiging! Boeken bekijk ik ook altijd uitgebreid (CDs minder, daar heb ik niet zo heel veel verstand van), maar dat is toch wel iets makkelijker en geaccepteerder dan de voorraadkasten van je gastvrouw inspecteren...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd verschillende soorten pasta, pastasaus, brood, kaas, cola en limonadesiroop in huis. Niet heel veel dus. Maar wat ik wel altijd heb zijn maaltijden in de vriezer. Als ik pastasaus maak, maak ik een hele grote pan, waarvan ik een deel invries, en dat doe ik met meerdere gerechten. Ik heb dus altijd een fatsoenlijke maaltijd in huis.



En de badkamer, tja, 5 flessen shampoo, tig flessen douchegel, bodylotion, ik heb er een mega-kast staan, die inmiddels wel propvol zit....
Alle reacties Link kopieren
In mijn voorraadkast staat altijd: pasta, pannenkoekenmix die je alleen met water hoeft aan te mengen, rijst, soep, crackers. En in de koelkast, altijd spa, boter, kaas.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik o.a. altijd op voorraad heb: bloem, zelfrijzend bakmeel, eieren, afbakstokbrood en - chiabata, verschillende soorten olie, rozijnen, blik soep, blikjes tonijn en zalm, paar blikjes groente, basis voor pastasaus, verschillende soorten rijst, pasta en couscous, uien, cruesli en muesli, twee pakken houdbare melk, crackers, pijnboompitten, wijn, kokosmelk, pakje basis voor curry (koelkast), woksaus/ketjap/veel soorten kruiden etc.etc. , sap, icetea, koffie en een extra pakje koffiefilters(!)



Ik probeer gewoon altijd iets in huis te hebben voor de (vele :-$ )keren dat ik vergeet dat een mens ook nog moet eten. Vaak heb ik dan nog wel groente in de koelkast en hiermee kan ik eigenlijk altijd een normale maaltijd in elkaar flansen of (als ik sla heb) een lekkere salade. Hetzelfde geldt voor het ontbijt: al heb ik geen brood, ontbijt heb ik altijd.

Ik heb het trouwens ook niet van een vreemde. Mijn moeder zou - mocht het ooit nodig zijn - met gemak de hele straat een week lekker eten kunnen voorschotelen 8-. . Daar valt mijn (studenten-) voorraadje bij in het niet :rolling:
Dat zeg ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven