wat wel een a-merk?

17-10-2014 23:24 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik kom veel bij de Lidl,koop er bijna alles....super winkel is het!! goeie produkten, echt geen klagen hier

maar er zijn ook produkten die wil ik alleen van een a-merk.

bij mij is dat



rexona deo

becel light boter

heinz ketchup

robijn wasmiddel

douwe egberts koffie



nu jullie......
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat had ik ook, Tonks. Ik ging alleen twijfelen omdat het natuurlijk wel een veel verkocht en algemeen merk is met een herkenbare lijn en herkenbare reclame.
Alle reacties Link kopieren
rexona

duvi voor mijn pinda verslaving
Alle reacties Link kopieren
rema fritessaus is de lekkerste
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 18 oktober 2014 @ 00:18:

Tampons zal ik overigens ook altijd van OB kopen, weet ook niet waar dat op slaat, heb nog nooit andere geprobeerd.



Ik verbaas me er altijd over hoe duur OB is en dan vraag ik mij af wie betaalt hier zoveel geld voor?

Ik neem gewoon het huismerk, vind ik prima en echt geen zin om veel geld aan die dingen uit te geven.



Wat hier verder van A merk is:

Dreft afwasmiddel, werkt echt het beste.

Vriend gebruikt alleen sensodyne tandpasta en Elvive shampoo

en ik deo van Dove.

Verder eigenlijk niks wat A-merk moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 18 oktober 2014 @ 15:33:

[...]





Ik verbaas me er altijd over hoe duur OB is en dan vraag ik mij af wie betaalt hier zoveel geld voor?

Ik neem gewoon het huismerk, vind ik prima en echt geen zin om veel geld aan die dingen uit te geven.

Ik vroeger, die met applicator zijn fijn en OB is de goedkoopste. Ik kocht ze altijd in de aanbieding. Nu gebruik ik ze niet meer.
Eh... ik koop volgens mij zelden iets van het A-merk. Zelden eens een Knorr Wereldgerecht, ik denk dat dat het enige is?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te denken, voor mijzelf heb ik volgens mij alleen Yofresh mayo van een A merk, laatst per ongeluk een B merk gekocht maar het was niet te eten. Ketchup en cocktailsaus vind ik van een A merk ook het lekkerst.



Voor het gebruikte kattengrit heb ik Komo vuilniszakken nodig, anders ligt het overal behalve in de kliko.



En harde brokken voor de katten is altijd van een goed merk.



Volgens mij was dat het als ik niets vergeten ben. Ja of iets van een A merk moet zo afgeprijst zijn dat ik het een keertje neem.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh, ik zag hier net Chocomel, die vind ik inderdaad ook het lekkerste. Maar ik drink het eigenlijk alleen als mijn moeder het in huis heeft, zelf koop ik het nooit. Van Remia neem ik wel eens de satésaus mee (niet zo zoet), maar wederom, ik maak zelden nasi/bami. En ik vreet er hele zakken van leeg, dus ik koop uit zelfbescherming geen pepernoten. Maar als ik ze koop: Bolletje.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk alles van de Lidl behalve chips, brood en broodboter.
Lidl chips is inderdaad niet te vreten, veel te zout.
Alle reacties Link kopieren
Ice Tea van Lipton

Pickwick thee

Nespresso koffie

Dove/Rexona deodorant

OB tampons

Always maandverband

Chips van Lays/Smiths

Prodent tandpasta



Het valt mij eigenlijk nog best mee haha.

Ik ben niet zo A merk gericht. Ik vind vaak A merk heus lekker, maar B merk net zo. En dan kies ik toch voor het B merk, want dat scheelt toch uiteindelijk veel geld.
She needed a hero. So that's what she became.
- Coca Cola koop ik bij de oosterburen, echt een stuk goedkoper per liter.

- Fanta

- Heinz tomatenketchup

- Remia mayonaise

- Lipton Icetea

- Dolce Gusto cups

- Sensodyne tandpasta

- 8x4 deodorant

- Robijn wasmiddel en verzachter



Verder kom ik vooral bij de Lidl en de Jumbo, maar ook de Emte, Supercoop, Albert Heijn, Aldi zijn erg dichtbij en wil ik nog wel eens binnenlopen. Alle supermarkten zijn echt op loopafstand van elkaar hier en we houden de folders in de gaten. En 1x in de twee weken maken we een rondje Gronau, even bij de supermakrten naar binnen, waar ze toch echt andere dingen hebben dan hier in NL en in sommige gevallen ook nog eens een stuk goedkoper is.



Kaas en overig zuivel kopen we bij de boer, idem het vlees. Losse thee wordt ook bij een speciaalzaak gekocht.
Coca-cola

Lays chips

Calvé pindakaas

Kaas



Dat zijn de enige dingen waarvan ik de B-keuze niet te hachelen vind. Vooral de pindakaas van de Lidl smaakt enorm zout, en van die goedkope kaas smaakt naar plastic.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, nu ik er zo over nadenk, best veel (en dan vraag ik me af waarom anderen zoveel zuiniger zijn...)

- Calvé pindakaas

- alles van de Ruyter (hagelslag, vlokken)

- dolce gusto cups

- robijn wasmiddel

- coca cola

- dove douchegel

- nivea shampoo

- head 'n shoulders shampoo

- prodent tandpasta

- dove deodorant

- axe deodorant

- ob tampons

- bolletje volkorenbrood crackers

- edet of page toiletpapier (afhankelijk van aanbieding)

- kant en klare pizza van ristorante

- luiers - pampers

- zwitsal billendoekjes

- verzorgingsproducten voor zoon van natusan



Dat was het zo uit mijn hoofd... Maar zal me vast nog wel wat te binnen schieten.
Helaas geen Lidl meer in de buurt, vroeger kocht ik er vaak, de groenten en fruit waren er prima ( itt de Aldi) en in het wildseizoen vaak de haas en hert.

Alleen de cola van Lidl vind ik niet lekker , die van Aldi dan weer wel. Alleen luiers en tampons koop ik A-merk en merk ik ook echt het verschil qua lekkage.
Ik koop meestal A- merken in de bonus en wat niet in de bonus is huismerk.



A-merk



Glorix (in de aanbieding bij blokker of action) veel dikker dan andere.

Lenor (blokker)

Ariel (in de bonus)

Glorix doekjes (soms wat ze zijn schandalig duur)

Grand italia producten (alleen in de bonus)

Page kussenzacht (alleen in de aanbieding)

Milk & Fruit, omdat man dat lekker vindt

Heinz, zoals velen hier zie ik

Frisdrank

Vaatwastabletten (verschillende merken in de aanbieding.

Loreal gel voor man (vaak 2 voor 1)

M&M's

Chips

Arla melk

Iglo spinazie met boursin



Huismerk



fermecelli AH Basic

Tomatenpuree en blokjes AH Basic

Flesjes water AH Basic

Brie

Boemboe's en kroepoek (soms Conimex in de aanbieding maar vind Go Tan en Improba lekkerder).

Koekjes

Suikerklontjes

Soep
Alle reacties Link kopieren
Lidl koop ik eigenlijk alleen de wc en keukenpapier, blikjes energy drink, de sinas en sinds de Lidl hier verbouwt is, ook verse broodjes.

Meestal kijk ik ook nog even in de bakken waar de aanbiedingen in liggen.

Kan er best meer kopen, maar mijn man wil graag van de meeste spullen A-merken, mij maakt het niet uit, kreeg vroeger thuis bijna nooit A-merken en toch groot geworden.
Alle reacties Link kopieren
Chocola (Tony, milka, cote d'or)

Tampax tampons met inbrenghuls nu OB ze 'verbeterd' heeft (zucht)

Quaker cruesli

En sinds kort blijkbaar ook kattenvoer nu madame de rest niet meer blieft...
Alle reacties Link kopieren
Hela curry

Heinz tomatenketchup

Calvé pindakaas

Dove deodorant

Eiersalade en kipkerriesalade in transparante bakjes

Kroon smeerleverworst

Thee (Pickwick, soms Lipton)

Chocomel

Philadelphia Light met tuinkruiden

Chips (Lays, Croky)

Always maandverband

Komo vuilniszakken met trekband

Cassis Zero

Vleeswaren voor op brood van de versafdeling
Alle reacties Link kopieren
L'oreal shampoo

Chocomel

Eh, dat was het! De rest huis- of B-merk.
Alle reacties Link kopieren
Tampons van OB en afwasmiddel van Dreft zijn echt dingen waar ik niet meer van afwijk. De rest is allemaal wel wat flexibeler.
Parodontax, tube Zaanse mayo (want ik doe er altijd eeuwen mee) en Bolletje Kruidnoten (liefst met chocola of yoghurt)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vaak naar de Lidl, vooral de koffiepads vind ik qua prijs/kwaliteitsverhouding erg goed. Voor de volgende dingen ga ik naar andere winkels;



Dove shampoo, douchegel, deo

Nivea bodylotion

Robijn wasmiddel en Lenor wasverzachter

Coca Cola

Alpro Sojamelk light

Brinta

Sensodyne tandpasta

OB's

Dreft afwasmiddel

Geen a merk maar bij de AH koop ik altijd de eigen merk biologische fruitspread (jam dus)



A merk verzorgingsartikelen en wasmiddelen schaf ik aan vanwege allergieën. Bij deze merken weet ik zeker dat ik geen jeuk krijg. Dove en Robijn zijn vaak in de aanbieding bij het Kruidvat of Action. Dus ik heb het idee dat ik uiteindelijk niet veel duurder uit ben dan wanneer ik uitsluitend huismerk zou kopen
Lidl heeft geen diepvriesboerenkool.
Alle reacties Link kopieren
quote:river79 schreef op 18 oktober 2014 @ 10:13:

@happy Apple: de coca cola life met stevia heb ik dit jaar in zuid-Amerika gedronken. Ik vond het erg lekker! Ik hoop dat het naar Nederland komt.Ja volgens de site vanaf januari 2015. Ik ben benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven