wat zouden jullie doen?

13-12-2014 16:34 745 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb me net aangemeld omdat ik al een tijdje ergens tegen aan loop wat betreft het eten met de kerst.

nu is kerst natuurlijk gewoon kerst en kan iedereen dat vieren op zijn/haar eigen manier.

wij kunnen de kerst helaas niet vieren, en dat is al een tijdje bekend.

we hebben 10 euro te besteden voor de kerstmaaltijd.

we zijn met zn 5en: 2 volwassenen en 3 kinderen.

is er iemand die tips heeft om er misschien toch nog iets leuks van te maken?

niet zo zeer omdat wij als ouders dat willen, maar meer om het toch nog een beetje speciaal te maken voor de kinderen.

het maakt me als moeder erg verdrietig dat we dit over moeten slaan, vooral op school horen ze verhalen dat vriendjes leuke/speciale dingen doen/eten met de kerst.

we hebben zelf gedacht om wat patat te maken en daarbij een halmburgertje en wat sausjes, maar misschien heeft iemand anders een ander leuker idee.

alle tips, adviezen zijn zeer welkom.
Alle reacties Link kopieren
To, ik heb niet alles gelezen. Maar kan je aangeven in welke regio je woont? Ik reis deze week nog bijna door heel Nederland, als ik in de buurt ben, kom ik wat lekkers brengen.
anoniem_179409 wijzigde dit bericht op 15-12-2014 20:56
Reden: Mailadres weg!
% gewijzigd
Mijn kaart laat nog een dagje op zich wachten. Dochter zit hem as we speak te knutselen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 december 2014 @ 20:39:

Mijn kaart laat nog een dagje op zich wachten. Dochter zit hem as we speak te knutselen .Wat lief.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
BGB(mag ik dat zo afkorten?) de muffins worden door mijn ouders gekocht. inclussief alles wat er bijhoort. mn dochterrtje moest ook uitdelen voor haar afscheidsfeestje en dat hebben we nu gecombineerd met het kerstdiner.



Amberil, mijn ouders betalen op dit moment de hapjes voor het kerstdiner van school, en dat is voor nu even het enigste wat ik van ze kan vragen. wegens prive en herkenbaarheid kan ik daar nu even niet verder op in gaan.

kennissen en vrienden gaan mij echt geen geld geven, dat hebben ze zelf nodig. en BIER? wij drinken geen alcoholische dranken, liever nemen we dan een glaasje sap of een kopje thee/koffie. op een heel warme zomerdag wilt mn man nog weleens een biertje drinken maar dat is ook alweer jaren geleden geloof ik. verder zijn je adviezen erg goed, bedankt daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Lady-Voldemort, is uw dochter zelf een kaartje aan het maken??

och jeetje wat vind ik dat een ontzettend lief gebaar. we zullen het kaartje met bewondering bekijken en deze ophangen deze kerstdagen op een heel mooi plekje.
Tja, het kind houdt nou eenmaal van knutselen. Als het aan haar lag zou ze wiskunde en Duits en zo per kerende post skippen en alleen maar Beeldende Vorming doen, dag in dag uit .
Alle reacties Link kopieren
dan zal het wel iets heelmoois worden.

we kijken ernaar uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink zelf ook weinig alcohohol en zeker geen bier haha maar ik weet natuurlijk niet wat jullie (graag) lusten

Ben blij dat je iets aan mijn tips heb, als ik nog iets kan verzinnen post ik het
Alle reacties Link kopieren
quote:karossis schreef op 15 december 2014 @ 20:49:

BGB(mag ik dat zo afkorten?)



Ja, hoor; doet bijna iedereen.





de muffins worden door mijn ouders gekocht. inclussief alles wat er bijhoort. mn dochterrtje moest ook uitdelen voor haar afscheidsfeestje en dat hebben we nu gecombineerd met het kerstdiner.



.





Dat had ik wel gelezen, maar ik dacht misschien mag je voor dat bedrag van die muffins iets anders verzinnen zodat je iets overhoudt.





https://www.google.nl/sea ... KISAU9OFgdgE&ved=0CCAQsAQ



Voor vier euro heb je vier netten mandarijnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
bgb: ik zat er idd ook aan te denken om er iets anders voor te doen, maar mijn lieve moedertje heeft het besproken met onze dochter, en die willen nu dus dat ze cupcakes dingen uit gaat delen/maken voor het kerstdiner.

ach als hun dat zo besproken hebben dan moet ik dat misschien maar gewoon zo laten..

zit er dus een beetje aan vast.
Alle reacties Link kopieren
quote:karossis schreef op 15 december 2014 @ 21:12:



ach als hun dat zo besproken hebben dan moet ik dat misschien maar gewoon zo laten..

.Lief. Maar wel zonde. Zeker als het kant en klare zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Alternatief :





Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
nee ze zijn niet kant en klaar.

dochter wilt ze zelf gaan maken. bloem, eieren ed ed. het valt gelukkig wel mee.
Alle reacties Link kopieren
hah die zijn geweldig.

ikzelf zou voor die gaan. maar mn dochter wilt echt de 'gewone'. maar die van jou kan ik altijd maken met de kerst voor onszelf.

heel leuk, dank je
Alle reacties Link kopieren
https://www.pinterest.com ... /class-food-gifts-treats/



moet je die balletjurkjes eens zien van die cupcakevormpjes!! Wat schattig!

Ik denk zomaar dat je dochter dat nog leuker vindt. ( voor de meisjes ).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
oh jaaa die gaat ze geweldig vinden. dat wordt het of ze nu wilt of niet!! haha

maarwaar halen we van dat roze suiker? of kunnen we dat zelf maken?
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
ik zie geen afbeelding
Alle reacties Link kopieren
quote:karossis schreef op 15 december 2014 @ 21:19:

oh jaaa die gaat ze geweldig vinden. dat wordt het of ze nu wilt of niet!! haha

maarwaar halen we van dat roze suiker? of kunnen we dat zelf maken?In de supermarkt zie je hem vaak op de groenteafdeling in de buurt van de stoofpeertjes,
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Facebook of er iets van een weggeefhoek is in jouw woonplaats. Hier word je platgegooid met kerstversiering, van mensen die bv op een andere kleur overgaan. Gratis af te halen. Heb je een beetje meer kerstsfeer op tafel. Dat maakt soep uit een pakje meteen specialer.
Alle reacties Link kopieren
quote:karossis schreef op 15 december 2014 @ 21:21:

ik zie geen afbeeldinghttps://www.pinterest.com ... /class-food-gifts-treats/





Zoiets voor de jongetjes; die rendieren met lollie, of die aapjes met een halve ( kinder)banaan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
milena: ik ben al lid van die groep. het gaat hier met lootjes en eigenlijk win ik nooit iets en is het allemaal net te ver weg.



bgb ik zie geen foto..?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 december 2014 @ 21:27:

[...]



https://www.pinterest.com ... /class-food-gifts-treats/





Zoiets voor de jongetjes; die rendieren met lollie, of die aapjes met een halve ( kinder)banaan?Zijn die banaantjes niet duur? Geen idee hoor, heb nog niet gegoogled.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij de bakspullen kijken, voor die suiker. Xenos verkoopt toch ook veel van dat spul?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 15 december 2014 @ 21:30:

[...]



Zijn die banaantjes niet duur? Geen idee hoor, heb nog niet gegoogled.http://www.supermarktaanbiedingen.com/zoeken/bananen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven