Welke slowcooker/crock pot?

21-09-2013 13:09 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op pinterest en kookblogs recepten gemaakt in de crockpot en aangezien in nog cadeaubonnen heb waar ik iets leuks voor kan kopen dacht ik misschien is zo'n ding wel iets.

Wie heeft er een en hoe bevalt het? Of is het weer een apparaat wat maar af en toe uit de kast komt? Ik weet dat je er soepen in kan maken maar wat nog meer?



Onze frietpan is ook aan vervanging toe en man had het over de actyfry,is dat iets?

( zelf frituur ik bijna nooit maar ik moest het van hem hier vragen:-))
Ik heb een slowcooker en maak daar vooral stoofvlees/draadjesvlees in
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de slowcooker geweldig!

Maak er vooral ook beenham of hachee of draadjes vlees in,maar je kan op Pinterest zoveel vinden.

Actifry is leuk denk ik,maar kan veel minder in.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een actifry en eten tegenwoordig heel veel aardappeltjes en frieten. Heerlijk worden ze daarin en nauwelijks olie nodig. We maken er ook andere gerechten in, kip met ananas is mijn favoriete gerecht. Als je veel kroketten en loempias wilt frituren dan is een actifry niets, dat gaat nl. niet. Ook de pommes duchesses waren niet echt lekker: meer aardappelpuree geworden. Maar als je zoals wij dat nooit maakt dan is de actifry prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de USA en hier is de crockpot hetzelfde als de stofzuiger: iedereen gebruikt het.

Ik gebruik hem zelf ook regelmatig en ik vind het echt een uitkomst. Je hebt ook leuke kookboeken met recepten ervoor.

De actifry ken ik dan weer niet....
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een en zeker twee keer per week komt een gerecht op ons topic eruit! Ik maak veel soep, groente stoofschotels, chili, vulling voor tortillas. Echt een van mijn beste aankopen voor de keuken! In het vervolg zal ik het erbij zetten als het uit de slowcooker komt. Ik heb een vegan slowcooker kookboek en daar maak ik veel uit.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Hopp ik zat even op pinterest en zie daar bij jou inderdaad lekkere dingen met de slowcooker voorbij komen.



Verder iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik had een crockpot omdat ik er goeie herinneringen aan had ui Amerika, maar inmiddels toch weer weg gedaan omdat het me tegenviel. Man vond het vooral niet lekker behalve boeuf bourguignon en 1 of 2 andere dingen, maar de lekkere dingen kostten minstens net zoveel werk als gewoon koken- alleen op een ander, voor mij onhandiger moment, nl s avonds laat of s ochtends vroeg. Om 8 uur knoflook staan fruiten voor je naar je werk moet vond ik niet ideaal.



Misschien ook foute inschatting van mij hoor , leek mij handig voor drukke crechedagen maar ook omdat én vlees én verse groenten maken in de crockpot lastig is werkte dat niet goed. Misschien is het wel heel handig als je hem in het weekend gebruikt of op een andere dag dat je thuis bent...



Overigens gekocht op marktplaats (de echte crockpot) en ook weer verkocht voor hetzelfde bedrag!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slowcooker en de Actifry. De slowcooker gebruik ik vaker, vooral stoofschotels en dergelijke vinden wij er erg lekker uit!

Ben eigenlijk nog een beetje zoekende naar hele maaltijden uit de slowcooker, want ik begreep dat bij aardappelen daar eerst even de kook over moet voor ze in de slowcooker kunnen.(dus mocht iemand tips hebben...)



De Actifry vind ik vooral ideaal voor kip, lekker krokant! Aardappel gerechten ook wel, maar patat is niet te vergelijken met een patatje uit de frituur.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Na verschillende recepten te hebben gezien heb ik het in mijn hoofd gehaald dat ik een slow cooker wil. Een grote. Met een timer.



Het lijkt mij fantastisch om ingrediënten in een pan te doen, stekker erin en 7 uur later en maaltijd te hebben.



Ik kan wat minder objectief op dit moment zijn door een het gevoel te hebben continu achter de feiten aan te lopen. Een nieuwe baby, een kleuter, 4 dagen werken (vriend 5 dagen) en het toch allemaal goed te willen doen. nu was het plan dat we zondagavond voor maandag en dinsdag zouden koken en de rest van de week de avond van te voren. Lukt in de praktijk niet altijd. Totale chaos en kinderen die moe zijn.



Dusssssss, een heerlijk geurend gerecht als je thuiskomt. Maar welke slowcooker? Hoe groot? Ga ik gelijk voor 6 liter en vries ik in? Handig als we eters hebben. Als ik hem bij Amazon bestel, dan is het goedkoper, maar moet ik een reisstekker er tussen zetten. Zonder timer is het nog goedkoper, en dat kan je een stekker met een timer nemen. Zucht. Ik wordt gek op het internet. Zoveel modellen, zoveel recensies.



Wie heeft er ervaring en tips? Bedankt!
In formeer je in de winkel, dan krijg je er alles over te horen wat je weten wilt.



Ik heb trouwens een heel mooie gezien met een aardewerkschaalachtige pan. Die zou ik wel willen, maar is niet geschikt voor een groter gezin.
Alle reacties Link kopieren
@cateautje; dat is het probleem. Er worden in Nederland heel weinig slow coockers verkocht. Niet die ik bedoel. Met een stekker. Het doel is wel dat ik weg ga en dat ik thuis kom het eten klaar is.



(Moet wel in de schuur van mijn man ivm brandgevaar... )



Ik ben dus heel erg op het internet aangewezen.
Alle reacties Link kopieren
(Ik heb nog steeds niet door hoe de gekozen smileys eruit komen te zien in mijn bericht.)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook op amazon.de kopen, dan hoeft er geen extra stekker tussen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik heb er een zonder timer, maar als ik hem op low zet, dan kan het er gerust 10 uur in zitten, zonder dat het te gaar wordt of aanbrandt.

Ik heb hem op amazon bestelt, 4 liter en kostte ¤35 ofzo. ze hebben hem ook in 6 liter uitvoerin, maar als ik er soep in maak, is het voor ongeveer 5 personen. lijkt me zat voor jullie.

As we speak, zitten we stoofpeertjes in!
Alle reacties Link kopieren
Slimme man, ik zou ook niet zo gauw een pan met eten 'aan' laten staan als je zelf niet thuis bent!



Maar, wat voor soort gerechten kan je ermee maken? Ik kan me niet voorstellen dat je er pasta mee kookt. Dat zal dan echt prut worden.

Ik zie alleen stamppotten voor me. Dus, vertel :-)
Alle reacties Link kopieren
Oh, soep en stoofpeertjes, lekker!!
Alle reacties Link kopieren
Ja amazon.de bedoelde ik ook, sorry!



Ik maak erin: Rendang, goulasch, SOEP SOEP SOEP (noolde, aardappel, pompoen) Vulling voor tortillas(kip in salsa bijv). En ook dingen als Cashew chicken, of bulgogi beef. Dan hoef ik thuis alleen nog maar rijst te koken.

Je kan er ook heel goed tajines in maken.

Kijk maar eens op pinterest of foodgawker voor recepten.
Alle reacties Link kopieren
Zel ik straks een slowvooker recpeten topic openen?
Alle reacties Link kopieren
@Hoppala!!! Je bent een held. Ik had een zoekopdracht gedaan op slowcoocker en crockpot, maar niks op viva. Was zeer verbaasd.

Kom maar op met de recepten.



Welke heb jij? En ga jij wel eens weg als tie aan staat?



@juf deetje: bedankt! Ik dacht dat Amazon.de alleen voor boeken/spelletjes was!



@pop: er gaat een wereld voor je open....:-)
Alle reacties Link kopieren
http://www.amazon.de/Morp ... schwarz/dp/B0010YPB2M/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1380468718&sr=8-2&keywords=Morphy+Richards+Slow+Cooker+schwarz



Deze heb ik!

Ik ga gewoon werken als ik hem aan heb staan. Heb eerst een keer uitgeprobeerd hoe heet hij werd. Ik zorg dat hij op een niet brandbare ondergrond staat en nergens tegen aanstaat. Zelfs op de hoogste stand kan je de buitenkant gewoon aanraken.

Ik zal straks een topic openen met recepten, want er was van de week ookal een topic over, dan is het makkelijker te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt handig zon slowcooker, maar ik zou t ook eng vinden als zon apparaat de hele dag aan staat terwijl je er niet bent.

Zou t niet heel veel stroom kosten, 7 uur aan staan achter elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk ding,ik gebruik hem vooral voor beenhammetjes,en stoofvlees,draadjesvlees en hachee.

Gebruik hem niet als ik niet thuis ben,vind ik toch niet prettig,maar zet ook nooit mijn wasmachine of droger aan als ik weg ben.

Vind gemengde maaltijden(aardappels,vlees,groente) niet zo tof,maar voor lang vlees vind ik hem dus super.

Zet hem meestal eerst 2uur op hoog,en dan 4uur op laag.

Op Pinterest staan heel heel heeeeeel veel lekkere recepten!

Ook dingen die je inkan vriezen,en dan in je slowcooker doet smorgens voor je gaat werken.

Ik vind het een ideaal ding!
Alle reacties Link kopieren
Heb sinds kort een crockpot! Wat een fijn apparaat! Smaken van vlees en groenten blijven echt puur. Je zet hem inderdaad in de ochtend klaar en s'avonds heerlijk stoofvlees of andere schotel!

Ik heb hem bij deze zaak gehaald www.meesterslijpers.nl/cr ... -5-liter?keyword=crockpot



Ik ben helemaal om... Succes met je keuze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven