Welke slowcooker/crock pot?

21-09-2013 13:09 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op pinterest en kookblogs recepten gemaakt in de crockpot en aangezien in nog cadeaubonnen heb waar ik iets leuks voor kan kopen dacht ik misschien is zo'n ding wel iets.

Wie heeft er een en hoe bevalt het? Of is het weer een apparaat wat maar af en toe uit de kast komt? Ik weet dat je er soepen in kan maken maar wat nog meer?



Onze frietpan is ook aan vervanging toe en man had het over de actyfry,is dat iets?

( zelf frituur ik bijna nooit maar ik moest het van hem hier vragen:-))
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de losse keramieken schaal vooral heel praktisch met schoonmaken.. gewoon in een sopje in de spoelbak en je bent klaar



Ik gebruik hem niet op het gas of in de oven, alleen in de crockpot



Ik heb geen glazen deksel, ik vond de timer belangrijker. Daarnaast ben ik nooit thuis als hij aan staat..en ten derde.. de glazen deksel zit vol met condens dus je ziet er toch geen Jota door!

De crockpot 5.7 is de kleinste met een timer.. en wij zijn maar met z'n tweetjes thuis.. maar ik vind hem echt niet te groot.. Alles wat over is, gaat zo de vriezer in, of we eten het de volgende dag nog een keer



De meeste mensen die ik ken hebben ze besteld via een webshop. Ik heb de mijne gewoon in de winkel gekocht (en nog niet zo heel lang geleden) Ik geloof dat ik 10 euro meer betaald heb dan dat ik ze in de webshops aangeboden zie worden
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net op pinterest en zag weer een hoop lekkere dingen voorbij komen. Donderdag ben ik vrij en ga ik eens goed zoeken naar welke ik wil em dan of bestellen of zaterdag ergens in een winkel kopen( wat ik het liefste doe vanwege de VVV bonnen die ik heb...)
Alle reacties Link kopieren
Oke, na een paar slapenloze nachten zijn er twee overgebleven:



vergelijking!



Als je zo kijkt, snap ik niet waarom die tweede zoveel duurder is. Maar ik vind hem gewoon mooier!



Sensual...geef me even een schop onder mijn kont dat die jij hebt ook geweldig is. Ook zonder glazen deksel?
Alle reacties Link kopieren
Deze is nog mooier! Iets kleiner... Maar nog niet op een nederlandse website gevonden...



Deze wil ik!



help.
Alle reacties Link kopieren
Die ik heb is GEWELDIG!!!



Zo schoppen genoeg?



Ik weet ook niet waarom hij duurder is, in principe, naast het uiterlijk, is het enige verschil de glazen deksel..



Ik heb vandaag "Hedgehocks" gemaakt.. gehaktballen met rijst erin.. (gewoon ongekookte rijst door de gehakt mengen en dan even aanbraden, dan met een beetje bouillon in de cooker.. 3 uur op low)

Het is dat ik geen ei meer had, dat had er nog door gemoeten om te binden, maar ze waren heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Schoppen genoeg!!! Als ik die iets kleinere niet kan vinden op een Nederlandse site, dan ga ik voor die van jou. Misschicken heeft hem ook, dus ik kan jullie stalken met vragen!



Zet je de recepten op het recepten stukje? Als ik er 1 heb, ga ik jullie daar spammen met de meest fantastische recepten (ahum).



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
De topics zijn samengevoegd, beetje meer overzichtelijk .

Ik hoef ook niet zo'n grote maar een timer lijkt me wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer ik er zie hoe moeilijker het wordt...
Alle reacties Link kopieren
Geïnspireerd door dit topic heb ik vandaag de crockpot gekocht , 5,7 liter, met timer!! Morgen birjani maken, zin in!!! Net bevallen, zware bevalling gehad en voor het eerst even alleen op stap, vond wel dat ik dit verdiende !
Alle reacties Link kopieren
@fineline; wat leuk! Gefeliciteerd met je kindje. Welke heb je gekocht en waar?



Ik weet het nog steeds niet zeker. :Imao: Dus ik snap je twijfel Dolfje!
Alle reacties Link kopieren
Lindahe; deze: https://m.bol.com/nl/s/zo ... /N/0/Ntt/crockpot/sf/true



De bovenste van 129, volgens de meneer van de kookwinkel dé crockpot! Super blij mee!!!
Alle reacties Link kopieren
Die heb ik ook op het oog al vind ik die een beetje groot. Maar ik wil zaterdag gewoon naar een echte winkel gaan,kook en Co. zit hier ook niet al te ver vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Dolfje, ik vond hem ook groot en heb ontzettend getwijfeld tussen deze en de kleinere, maar wat me overtuigde was dat er een timer opzit, en op die kleinere niet, en dat we nu (sinds 2 weken :-)) een gezin van 5 zijn die allemaal grote eters zijn...en wanneer je bijvoorbeeld soep maakt je dit lekker kan maken voor 2 maaltijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie inderdaad bij de kleinere geen timer erop.
Sensual D heb je een recept van die ballen klinkt goed !
Alle reacties Link kopieren
@ Pretzel ik plaats die even in het recepten topic
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb hem gekocht hoor! Wel bij de grootste kookwinkel van Nederland. Scheelt iets in de prijs



Het werkt nu een beetje verlammend. ZOVEEL mogelijkheden, en ik weet even niet wat ik moet maken.



Ga dus even snuffelen in de recepten,en morgen aan de slag.

Zou gewoon een week vrij willen nemen en van alles uit proberen. Helaas kan dat niet.



Dames met slow cooker ervaringen: Gebruiken jullie de Liners ? Die zakken die je erin legt? Ik kan me voorstellen bij de wat kleverige recepten en toetjes dat het wel handig is...
Alle reacties Link kopieren
Welke heb je nu gekocht?



Ik ben benieuwd wat je als eerste gaat maken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde als sensual en fineline. Deze! Geen glazen deksel, wel een timer.

(let op het prijsverschil)



Ik ben nu recepten aan het zoeken. Ik wil een weekend lang mijn vriend om zijn oren slaan met mijn crockpot (figuurlijk) dus iets zoets en hartigs.



te veel keuzes....
Alle reacties Link kopieren
Lindahe, wat leuk!!! Ik heb hem nu 2 dagen, en heb gisteren biryani (uit het bijgeleverde receptenboekje) gemaakt, die was erg lekker! En vandaag vegetarische groente/stoofschotel, zelf bedacht, en erg lekker!!! Morgen ga ik Rice pudding maken! Ben benieuwd wat jij gaat maken! Veel plezier ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik mijn plannen een weekje opschuif zijn niet fit om te gaan winkelen..

Wordt vervolgd dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken die liners niet.. Maar zou dat ook niet gebruiken.. Het is voor het schoonhouden.. Maar mezelf kennende zou ik hem evengoed afwassen
Alle reacties Link kopieren
En gefeliciteerd met je aankoop Linda :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb man aan het werk gezet om te zoeken naar welke en waar,die ene is helaas nu uitverkocht Lindahe waar jij hem hebt gekocht.

We moeten toch ook een nieuwe friteuse of actifry maar dat mag man ook allemaal uitzoeken. Had de frietpan vandaag leeggegooid en in de vaatwasser gezet maar ik vind hem nog vies en om er aan te gaan zitten schrobben en boenen heb ik geen zin in.Ding is ook al behoorlijk oud dus kan weg nu.
Alle reacties Link kopieren
Super dat er hier een topic is.



Ik ben me ook aan het orienteren maar heb een vraagje over de cookers met digitale timers. Ergens hen ik gelezen dat de cooker niet weer aanspringt na een kleine stroomonderbreking. Kunnen jullie mij zeggen of dit klopt?



Ik woon nl in het buitenland en electra ligt er hier regelmatig even uit. Als de cooker dan niet aanslaat heb ik er weinig aan. Dan wordt het er eentje zonder timer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven