welke smoothie maker?

29-04-2016 14:48 28 berichten
Ik vraag voor moederdag een smoothie maker. Nu heb ik een nutribullit gezien.

Heeft iemand die? Of welke gebruik jij voor smoothies?
Een staafmixer.
de blender die op mijn keukenmachine zit.
Ik gebruik een blender van Philips.

Hiermee kan je ook ijs crushen.

Dat vind ik heel fijn want ik gebruik veel bevroren fruit in combinatie met vers fruit. Dan is je smoothie ook lekker koud!

Vind het écht een topding, gebruik hem al ruim een jaar nagenoeg dagelijks!
Alle reacties Link kopieren
Staafmixer met bijpassende beker. Meteen handig voor 1001 andere dingen, in plaats van een apparaat dat maar 1 ding kan.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Onlangs een artikel gelezen dat best hout snijdt. Smoothies bevatten nauwelijks vezels omdat die kapotgeblenderd worden, en doordat je er meer fruit in gooit dan je normaal zou eten, krijg je veel meer suiker binnen dan je denkt.



Het overwegen waard. Een staafmixer kun je ook nog voor andere dingen gebruiken, een smoothiemaker niet.
Alle reacties Link kopieren
Ooh zo'n bullit wil ik ook nog eens kopen



Ik gebruik overigens nu een blender van philips. Werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de nutri ninja auto iq - geweldig ding, gebruik hem zeker 5 keer per week.
Alle reacties Link kopieren
De blender op mijn keukenmachine. Ik zou er wel 1 met een glazenbeker aanraden. Ik heb er 3 versleten met een plastic beker, zonde van het geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:theemok2 schreef op 29 april 2016 @ 15:02:

Onlangs een artikel gelezen dat best hout snijdt. Smoothies bevatten nauwelijks vezels omdat die kapotgeblenderd worden, en doordat je er meer fruit in gooit dan je normaal zou eten, krijg je veel meer suiker binnen dan je denkt.



Het overwegen waard. Een staafmixer kun je ook nog voor andere dingen gebruiken, een smoothiemaker niet.Dat en in smoothies zit over het algemeen veel suiker (uit het fruit), terwijl je er nauwelijks een vol gevoel aan overhoudt omdat het vloeibaar is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een staafmixer hier ideaal voor (en voor het maken van soep ook bijv)
Alle reacties Link kopieren
Misschien gaat ze wel groente smoothies met eiwitten maken Je gooit er idd al te snel teveel fruit in. Zeker een goed groente smoothie boek erbij laten doen voor de nodige variatie.
Een bamix staafmixer
quote:Jeetjemina schreef op 29 april 2016 @ 15:16:

Ik vind een staafmixer hier ideaal voor (en voor het maken van soep ook bijv)Heb je tips? Als ik de mijne voor soep gebruik dan zit m'n hele keuken onder.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat je 'm niet te hoog optilt bij het mixen. Korte pulsen, desnoods de soep overgieten in een hoge mengkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een blender. Of een staafmixer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze een tijdje geleden gekocht, prima prijsje ook http://www.savly.nl/philips-daily-mini- ... j-bol-com/
If you ain't first, you're last
[quote]theemok2 schreef op 29 april 2016 @ 15:02:

Onlangs een artikel gelezen dat best hout snijdt. Smoothies bevatten nauwelijks vezels omdat die kapotgeblenderd worden, en doordat je er meer fruit in gooit dan je normaal zou eten, krijg je veel meer suiker binnen dan je denkt.



Volgens mij is er geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor dit artikel. Vezels zijn minuscuul klein die blender je echt niet zomaar stuk. Als je in de smoothie je dagelijkse portie fruit gooit en niet overdrijft is het een prima manier om je fruit naar binnen te werken!
Alle reacties Link kopieren
quote:verbena78 schreef op 29 april 2016 @ 16:14:

[quote]theemok2 schreef op 29 april 2016 @ 15:02:

Onlangs een artikel gelezen dat best hout snijdt. Smoothies bevatten nauwelijks vezels omdat die kapotgeblenderd worden, en doordat je er meer fruit in gooit dan je normaal zou eten, krijg je veel meer suiker binnen dan je denkt.



Volgens mij is er geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor dit artikel. Vezels zijn minuscuul klein die blender je echt niet zomaar stuk. Als je in de smoothie je dagelijkse portie fruit gooit en niet overdrijft is het een prima manier om je fruit naar binnen te werken!



Volgens mij verwarren ze hier smoothies met sapjes. In een sapje zitten geen vezels. Maar een smoothie zit niet veel anders in als in het oorspronkelijke product.



Van fruit moet je gewoon niet teveel eten. Dat spul zit vol suiker, of je het nu in een smoothie hebt of niet, 100-150 gram per dag is zat. Een beetje longdrinkglas is al 225-250 gram, dus dat gaat hard.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 29 april 2016 @ 17:21:

[...]





Volgens mij verwarren ze hier smoothies met sapjes. In een sapje zitten geen vezels. Maar een smoothie zit niet veel anders in als in het oorspronkelijke product.



Van fruit moet je gewoon niet teveel eten. Dat spul zit vol suiker, of je het nu in een smoothie hebt of niet, 100-150 gram per dag is zat. Een beetje longdrinkglas is al 225-250 gram, dus dat gaat hard.



Dit dus.

Ik maak een smootie van 2 stuks fruit, beetje sojamelk en wat havermout en lijnzaad. Ik neem niet zo'n megabeker die je tegenwoordig overal ziet, maar een gewoon glaasje. Door de havermout vult het best behoorlijk als tussendoortje. Ik maak hem ook altijd een beetje lobbig dat je er bijna op moet kouwen. Als vervanging van een maaltijd is het voor mij niet voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Lidl heeft er op het moment een voor 27 piek.



En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nog 7 euri erbij en je bent de trotse eigenaar van een bijpassende sapcentrifuge:



En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gewoon een blender, met glazen kan.
quote:Sjors007 schreef op 29 april 2016 @ 18:29:

[...]





Dit dus.

Ik maak een smootie van 2 stuks fruit, beetje sojamelk en wat havermout en lijnzaad. Ik neem niet zo'n megabeker die je tegenwoordig overal ziet, maar een gewoon glaasje. Door de havermout vult het best behoorlijk als tussendoortje. Ik maak hem ook altijd een beetje lobbig dat je er bijna op moet kouwen. Als vervanging van een maaltijd is het voor mij niet voldoende.Dit doe ik ook, in de ochtend. Daar red ik het op tot koffietijd ongeveer.
Ja ik heb sinds kort de Nutri Bullet Pro, perfect ding. En dat van die vezels is onzin die blijven er allemaal in hoor, die maal je niet zomaar even 'kapot'. Daarbij zijn natuurlijke fruitsuikers niet slecht dus zolang je geen kilo per dag weg werkt kan dat ook weinig kwaad. Maar goed, ik gebruik de NB vooral voor groenten en voeg dan zaden/noten en kwark/yoghurt toe. Beetje Manuka honing en tarwegras poeder, veel gezonder kun je het niet krijgen! Meestal doe ik verhouding één kwart fruit en dan dus overig. Ik heb mij nog nooit zó goed gevoeld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven