cadeaus voor buitenlandse vrienden

28-04-2024 20:08 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,
Ik twijfelde even bij welk onderwerp mijn vraag moest staan. Toch gekozen voor reizen.
Binnenkort gaan wij naar elders in Europa en zullen daar ook vrienden ontmoeten die vanuit andere landen daar naar toe komen. Het is altijd leuk om cadeautjes voor elkaar mee te nemen natuurlijk, maar ik wil liever geen 'goedbedoelde rotzooi' geven dat achterin de kast beland (of in de prullenbak).
Uiteraard nemen we een blok kaas, een pak hagelslag e.d. mee. Hebben jullie ideeen wat verder leuk is? Het gaat om een cadeau voor een gezin met 2 pubers en een gezin met een 9 jarig meisje.
We gaan met het vliegtuig, dus niet té groot en té zwaar.
Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een spel? Uno oid.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Stroopwafels, drop, oranjebitter
Bloembollen (wel checken of dat mee naar dat land / hun land mag)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nouschi schreef:
28-04-2024 20:09
Een spel? Uno oid.
ja, ik zat ook aan een spel te denken, maar dan aan het Keezenspel; dat is wel echt NL toch? Is Uno niet heel internationaal? Meer tips voor NL spelletjes (zonder taal) zijn zeker welkom!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mugske schreef:
28-04-2024 20:13
Stroopwafels, drop, oranjebitter
Bloembollen (wel checken of dat mee naar dat land / hun land mag)
Mogen bloembollen mee het vliegtuig in? Dan zou ik die in elk geval kunnen meenemen naar de organiserende familie. Dat is wel heel leuk natuurlijk.
Eten zullen we zeker ook meenemen!
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.hollandse-souvenirs.nl/nl/f ... es/tassen/

Een leuke tas, sokken, of paraplu .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
mardejo schreef:
28-04-2024 20:16
ja, ik zat ook aan een spel te denken, maar dan aan het Keezenspel; dat is wel echt NL toch? Is Uno niet heel internationaal? Meer tips voor NL spelletjes (zonder taal) zijn zeker welkom!
Skip bo is ook leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon al jaren niet meer in Nederland en soms neemt iemand iets voor ons mee.
Bij iedereen favoriet: stroopwafels! En ook peperkoek en speculaas.
Misschien is er een leuk koekblikje met speculaasjes in huisjesvormpjes of iets te krijgen?

Wat bij kind (bijna 7) supergoed in de smaak valt:
- schenkstroop
- hagelslag, maar dan liefst die van Venz met krokodillen oid

En tulpen inderdaad als het mee mag in het vliegtuig.

Uno is inderdaad heel internationaal, niet typisch NL.

Kaas zou ik niet perse aanraden. Mijn ervaring is dat de 'standaard' Hollandsche kaas (gouda enzo) vaak in andere Europese landen wel verkrijgbaar is. Maar, lang niet iedereen vind het lekker. Ook nog: is dat wel makkelijk koel (genoeg) te houden tijdens de reis?

aanvulling: een blik stroopwafels! Of iets van een mok met blauw printje, of iets van boerenbond servies <3
plata_ wijzigde dit bericht op 28-04-2024 20:24
6.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de Hema ligt genoeg leuks, lijkt mij.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel buitenlanders vinden Nijntje erg leuk.
Ik zag dat je bij de hema nu een nijntje poffertjes pan kunt kopen.

Bloembollen, stroopwafels, kun je overal ter wereld krijgen.

Een tshirt (niet te toeristisch) is ook leuk.

Wat blijfgewoon bianca is ook leuk.

Een Nederlandse puzzel of agenda

En inderdaad de Hema heeft heel veel leuke spullen
raccoon wijzigde dit bericht op 28-04-2024 20:23
8.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je aan een spel denkt: Ticket to Ride Amsterdam. Is ook niet heel duur en niet taalgebonden.

Edit: dit is dus de compacte versie, in een kleinere doos.
vanillana wijzigde dit bericht op 28-04-2024 20:24
23.81% gewijzigd
mardejo schreef:
28-04-2024 20:18
Mogen bloembollen mee het vliegtuig in? Dan zou ik die in elk geval kunnen meenemen naar de organiserende familie. Dat is wel heel leuk natuurlijk.
Eten zullen we zeker ook meenemen!
Het vliegtuig is het probleem niet, maar de douane van het land waar de bloembollen heengaan. Ik zou dat daar dus even checken. Overigens kun je ook Schiphol ook tulpenbollen kopen dus het is niet heel ongebruikelijk (al zul je er daar wel wat meer voor betalen dan bij de Welkoop...).

Uno spelen ze echt overal, ja! Misschien Koehandel? (Wel even de spelregels vertalen ;-))
Alle reacties Link kopieren Quote
Plata_ schreef:
28-04-2024 20:21
Mijn ervaring is dat de 'standaard' Hollandsche kaas (gouda enzo) vaak in andere Europese landen wel verkrijgbaar is. Maar, lang niet iedereen vind het lekker.
De zogenaamde Goudse in het buitenland is niet binnen te houden, zeg ik als liefhebber van Goudse kaas. Ik snap de wens dus wel om echte kaas mee te nemen.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
28-04-2024 20:23
De zogenaamde Goudse in het buitenland is niet binnen te houden, zeg ik als liefhebber van Goudse kaas. Ik snap de wens dus wel om echte kaas mee te nemen.
Ik woon in het buitenland en echt alle soorten Nederlandse kazen zijn hier te koop. En dat zal vrijwel voor alle landen neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://bigsellers.nl/cadeaus/10-hollan ... il-hebben/

https://www.bol.com/nl/nl/p/how-to-be-d ... gL3rfD_BwE


https://www.amazon.nl/Why-Dutch-are-Dif ... b77ceb4781
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
raccoon schreef:
28-04-2024 20:24
Ik woon in het buitenland en echt alle soorten Nederlandse kazen zijn hier te koop. En dat zal vrijwel voor alle landen neem ik aan.
Dat zeg ik: het is te koop en het is niet binnen te houden, want het smaakt niet hetzelfde. Verre van.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
28-04-2024 20:18
https://www.hollandse-souvenirs.nl/nl/f ... es/tassen/

Een leuke tas, sokken, of paraplu .
Vreselijk.
Ik heb een gruwelhekel aan souvenirs. Prul met landen of steden er op. Beeldjes, knuffels, lelijke tassen, afgezaagde schilderijtjes. Doe maar gewoon niet.
Eten lijkt me altijd goed. Dat gaat tenminste op. Een spel evt ook, kan zonder schuldgevoel de kast in. Ik ken geen typisch Nederlands spel. Kees zegt me niks. Een gewoon kaartspel (evt met lelijke tulpen) en ze dan leren toepen, klaverjassen ed? Heb je in de avond ook nog iets te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
28-04-2024 20:23
De zogenaamde Goudse in het buitenland is niet binnen te houden, zeg ik als liefhebber van Goudse kaas. Ik snap de wens dus wel om echte kaas mee te nemen.
Ja, jij als liefhebber van Nederlandse kaas snap ik. Voor Nederlands in het buitenland snap ik het ook. Maar de niet-nederlanders die het cadeau zouden moeten waarderen zou ik over twijfelen. Hier eet echt niemand dat. Het is gewoon een heel ander type kaas dan dat hier gegeten wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een lading drop of een pot pindakaas?
Een stel pepernoten?

Of je bepaalde kaassoorten ergens vindt zal waarschijnlijk ook van land tot land en zelfs van dorp tot dorp afhangen.

Ik kan best geloven dat je in pakweg Boekarest nog wel iets vindt, maar dan weer niet in één of ander klein Roemeens dorpje 500 kilometer verder.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.bol.com/nl/nl/p/4x-dutch-sp ... ontent=txl

Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar staan wel leuke dinhen tussen. 😀
Alle reacties Link kopieren Quote
mardejo schreef:
28-04-2024 20:18
Mogen bloembollen mee het vliegtuig in? Dan zou ik die in elk geval kunnen meenemen naar de organiserende familie. Dat is wel heel leuk natuurlijk.
Eten zullen we zeker ook meenemen!
Ze worden verkocht op Schiphol dus vast wel.

Wij maken een Griekse vriend blij met DE filterkoffie. Dat is daar heel duur.
Verder inderdaad de 'standaard' stroopwafels, speculaasjes, drop. En hij is gek op oude brokkelkaas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Fietsbel
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een puzzel met een Nederlandse afbeelding.
Verjaardagskalender van Nederland
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
28-04-2024 20:27
Een lading drop of een pot pindakaas?
Een stel pepernoten?

Of je bepaalde kaassoorten ergens vindt zal waarschijnlijk ook van land tot land en zelfs van dorp tot dorp afhangen.

Ik kan best geloven dat je in pakweg Boekarest nog wel iets vindt, maar dan weer niet in één of ander klein Roemeens dorpje 500 kilometer verder.
pepernoten hebben we ooit online met elkaar gebakken in Coronatijd (had ik bruine suiker, koekkruiden (en chocoladeletters) opgestuurd). Was wel een groot succes! Kan ik beter de ingredienten meenemen, want waar haar ik nu pepernoten?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven