Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel moet kind verdienen

15-05-2024 15:10 117 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo, mijn kind, 17 jaar, heeft 1 maand vrij voordat studie etc begint. Dat is tekort voor een bijbaantje en ze stelde voor dat ze dan een maand lang het huishouden doet en kookt. Ik denk dat het met name koken wordt en het klinkt mij als muziek in mijn oren. Lijkt mij zalig dat ik uit werk niet hoef te koken en als ze ook nog de was wil bijhouden ben ik helemaal gelukkig. Uiteraard doet ze dit niet gratis maar wil ze op deze manier een zakcentje verdienen. Maar wat zou redelijk zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
5 euro per maaltijd en 2,50 per was incl ophangen/droger en vouwen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij werkt en zij is vrij?
Dan vind ik het heel normaal dat zij kookt.
Voor een maand kan ze prima een bijbaantje zoeken lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
15-05-2024 15:10
5 euro per maaltijd en 2,50 per was incl ophangen/droger en vouwen?
Mooi bedrag idd, als je haar echt wil betalen.

Nu zit ik niet zo in het uitzendwerk e.d., maar ik kan me niet voorstellen dat je niet voor een maandje werk kan vinden. Als middelbaar scholier had ik tijdens zomervakanties altijd iets voor ong een maand. En als student had ik vaak genoeg een klusje voor een enkele keer. Als ze echt wil werken, toch nog even beter kijken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
15-05-2024 15:10
5 euro per maaltijd en 2,50 per was incl ophangen/droger en vouwen?
Dat vind ik best redelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
15-05-2024 15:10
5 euro per maaltijd en 2,50 per was incl ophangen/droger en vouwen?
Dat vind ik best redelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
wolkie wijzigde dit bericht op 15-05-2024 15:18
Reden: Dubbel
95.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
wolkie wijzigde dit bericht op 15-05-2024 15:19
Reden: Dubbel
95.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar is ze toch hooguit anderhalf uur mee bezig per dag? Dat zet financieel toch geen zoden aan de dijk? Een maand vakantiewerk lijkt me veel slimmer, zowel financieel als qua ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is altijd wel via het uitzendbureau werk hier en daar. Zo heb ik wel broodjes in staan pakken en meegeholpen met een hele grote mailing te verzenden voor een organisatie. Dus is het geen bijbaan, maar uitzendwerk.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
15-05-2024 15:17
Daar is ze toch hooguit anderhalf uur mee bezig per dag? Dat zet financieel toch geen zoden aan de dijk? Een maand vakantiewerk lijkt me veel slimmer, zowel financieel als qua ontwikkeling.
Daarom open ik ook dit topic. Uiteraard kan ze meer verdienen maar ze is nu nog in het buitenland waar ze een half jaar heeft gewerkt dus voor haar ontwikkeling hoeft ze het niet te doen. Ze wil ook die maand graag gebruiken om weer met vrienden af te spreken en bij te komen van haar half jaar buitenland voordat haar nieuwe studieleven begint.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vakantiewerk kan toch prima voor een maand? Ik heb ook vaak uitzendwerk gedaan voor één of twee dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sabine schreef:
15-05-2024 15:12
Jij werkt en zij is vrij?
Dan vind ik het heel normaal dat zij kookt.
:D Ik zie al voor me dat dochter op de bank zit als TO thuis komt van haar werk en aan TO vraagt:"Hoe laat gaan we eten?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
15-05-2024 15:10
5 euro per maaltijd en 2,50 per was incl ophangen/droger en vouwen?
Vind deze wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
In heb hele gekke puberkinderen blijkt. Die koken als ik en man de hele dag moeten werken. Vandaag niet dus :P , maar best vaak. Zonder financiële vergoeding anders dan dat ik de boodschappen natuurlijk betaal als ze iets missen of zelf bedenken.

Ergo: team laat-haar-een-baantje-zoeken en dan kan ze op haar vrije dagen evengoed koken.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Waya schreef:
15-05-2024 15:27
:D Ik zie al voor me dat dochter op de bank zit als TO thuis komt van haar werk en aan TO vraagt:"Hoe laat gaan we eten?"
Uiteraard is dat gek maar het idee is dat ik er echt niks aan hoef te doen. Dus ze bedenkt het, doet de boodschappen en regelt alles. Maar misschien moet er ook gewoon meer bij hoor, dus bijv het hele huishouden. Ben een beetje aan het bedenken hoe of wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkie schreef:
15-05-2024 15:23
Daarom open ik ook dit topic. Uiteraard kan ze meer verdienen maar ze is nu nog in het buitenland waar ze een half jaar heeft gewerkt dus voor haar ontwikkeling hoeft ze het niet te doen. Ze wil ook die maand graag gebruiken om weer met vrienden af te spreken en bij te komen van haar half jaar buitenland voordat haar nieuwe studieleven begint.
Doordat je schrijft "dat is tekort voor een bijbaantje" lijkt het alsof ze eigenlijk een bijbaantje wil en jullie denken dat dat niet mogelijk is voor een maand, maar eigenlijk wil ze dus niet veel werken? Alsnog denk ik dat er ook baantjes zijn voor een paar uur per dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkie schreef:
15-05-2024 15:31
Uiteraard is dat gek maar het idee is dat ik er echt niks aan hoef te doen. Dus ze bedenkt het, doet de boodschappen en regelt alles. Maar misschien moet er ook gewoon meer bij hoor, dus bijv het hele huishouden. Ben een beetje aan het bedenken hoe of wat.
Ben jij een beetje hotel mama?
Wat doet je kind, die zelfstandig in het buitenland heeft gewoond, thuis?
En wat doe jij in het huis?
Krijg jij ook betaald voor je huishouden, waar je woont en leeft? Alle bewoners houden het huis leefbaar en prettig.
doreia* wijzigde dit bericht op 15-05-2024 15:34
11.24% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkie schreef:
15-05-2024 15:31
Uiteraard is dat gek maar het idee is dat ik er echt niks aan hoef te doen. Dus ze bedenkt het, doet de boodschappen en regelt alles. Maar misschien moet er ook gewoon meer bij hoor, dus bijv het hele huishouden. Ben een beetje aan het bedenken hoe of wat.
Ik snap zeker dat dat jou fijn lijkt :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
15-05-2024 15:33
Ben jij een beetje hotel mama?
Wat doet je kind, die zelfstandig in het buitenland heeft gewoond, thuis?
En wat doe jij in het huis?
Krijg jij ook betaald voor je huishouden, waar je woont en leeft? Alle bewoners houden het huis leefbaar en prettig.
Zeker ben ik niet hotel mama. De kids doen een hoop zelf maar ik doe altijd de was, strijk en wc en badkamer bijvoorbeeld. Weet genoeg klusjes die ik zo kan overdragen tegen een geringe vergoeding. Dat zou ik niet zo gek vinden. En ja, ze weet best dat ze voor een maandje een baantje kan vinden maar ze komt de eerste van de maand weer terug en heeft echt maar 3 weken voordat er een nieuw studieleven begint. Als ze haar studie uren/dagen weet gaat ze op zoek naar een vast baantje.
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkie schreef:
15-05-2024 15:23
Daarom open ik ook dit topic. Uiteraard kan ze meer verdienen maar ze is nu nog in het buitenland waar ze een half jaar heeft gewerkt dus voor haar ontwikkeling hoeft ze het niet te doen. Ze wil ook die maand graag gebruiken om weer met vrienden af te spreken en bij te komen van haar half jaar buitenland voordat haar nieuwe studieleven begint.
Ah, ja, dát bleek allemaal niet uit de openingspost natuurlijk ;)
In dat geval vind ik overigens ook dat meehelpen in het huis waar je mag wonen eigenlijk gewoon hoort. Maar als je het héle huishouden door haar zou laten doen (want ik vind meehelpen meer een "af en toe" en niet per se iedere dag, als kind zijnde), zou ik daar inderdaad wel wat tegenover stellen.
Dan is 5 euro en 2,50 wat iemand hierboven schreef, wellicht wel een goede :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ervaringen met kinderen betalen voor klussen in huis is niet heel positief. Ze deden het niet zoals ik wilde en anders dan bij iemand van buitenaf, kon ik daar moeilijker wat van zeggen, zonder te verzanden in puberdiscussies.

Ik zou eerst goed bedenken wat ik dan van haar verwacht. Hoort het bedenken van de maaltijd, boodschappen doen, afwassen en opruimen er ook bij? Of doe jij alsnog de boodschappen en heb je naderhand een ontplofte keuken?
Hoe laat wil je eten? Die van mij zijn de hele dag niet hun bed uit te branden, dus bedenken om 19.00u wat ze willen eten en moeten dan dus nog boodschappen doen.

Kortom, geen antwoord op je vraag, maar ik zou aansturen op een baantje buitenshuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkie schreef:
15-05-2024 15:45
Zeker ben ik niet hotel mama. De kids doen een hoop zelf maar ik doe altijd de was, strijk en wc en badkamer bijvoorbeeld. Weet genoeg klusjes die ik zo kan overdragen tegen een geringe vergoeding. Dat zou ik niet zo gek vinden. En ja, ze weet best dat ze voor een maandje een baantje kan vinden maar ze komt de eerste van de maand weer terug en heeft echt maar 3 weken voordat er een nieuw studieleven begint. Als ze haar studie uren/dagen weet gaat ze op zoek naar een vast baantje.
Dan zou ik haar méér laten doen als ze thuis is tegen een vergoeding. Dan heb je écht een paar weken een makkie.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat heeft ze handig bedacht, haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze net een half jaar in het buitenland heeft
gewerkt, kan ze dan niet gewoon lekker een paar weken vakantie houden totdat de studie weer begint? Of heeft ze echt (extra) geld nodig in die weken?

Ik zou zelf nooit betalen voor de reguliere huishoudelijke klussen, die zijn de verantwoording van iedereen die hier in huis woont. Samen dus.

Ik zou dan eventueel alleen betalen voor extra’s. Bv. Grote beurt in de tuin, zolder uitmesten etc.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven