Vervoer naar school

17-05-2024 22:39 47 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand die zijn of haar kinderen met het OV naar school brengt?

Is dat wel handig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat kan toch prima? Althans, als er een regelmatige verbinding is.

Toen ik nog op school zat, zat er dagelijks een basisschoolleerling in de bus die naar het speciaal onderwijs ging. Toen hij oud genoeg was, zette zijn moeder hem af bij de halte. Toen hij jonger was reisde ze mee.

Het was denk ik nog net in de tijd van de strippenkaart, want soms had hij contant geld mee voor de bus. Dan lieten de meeste chauffeurs hem gratis meereizen. "Koop daar zo maar een ijsie voor, schat."
gemberthee wijzigde dit bericht op 17-05-2024 22:51
0.00% gewijzigd
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt dat niet volledig aan de situatie?
Bushalte voor huis en naast de school: Toppie
Kwartier lopen naar bus 1, 3x overstappen, 5 omwegen naar de trein en dan weer kwartier lopen... nier zo toppie
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
17-05-2024 22:51
Ligt dat niet volledig aan de situatie?
Bushalte voor huis en naast de school: Toppie
Kwartier lopen naar bus 1, 3x overstappen, 5 omwegen naar de trein en dan weer kwartier lopen... nier zo toppie
Naast dit ...

Hoe oud is kind en kan kind alleen?
Of moet je elke ochtend en elke avond mee met je 7-jarige?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
17-05-2024 22:54
Naast dit ...

Hoe oud is kind en kan kind alleen?
Of moet je elke ochtend en elke avond mee met je 7-jarige?
Dat heb je ook als je gaat fietsen
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
17-05-2024 22:55
Dat heb je ook als je gaat fietsen
Maar daar ben je niet afhankelijk van bus-uren, bussen die niet komen opdagen, ... en dat je dus ook nog een uur kwijt bent om terug thuis te raken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
17-05-2024 22:57
Maar daar ben je niet afhankelijk van bus-uren, bussen die niet komen opdagen, ... en dat je dus ook nog een uur kwijt bent om terug thuis te raken.
En dus ligt het.... volledig aan de situatie
Alle reacties Link kopieren Quote
OV is ook duur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
17-05-2024 22:51
Ligt dat niet volledig aan de situatie?
Bushalte voor huis en naast de school: Toppie
Kwartier lopen naar bus 1, 3x overstappen, 5 omwegen naar de trein en dan weer kwartier lopen... nier zo toppie
Dat klopt zeker.
In deze situatie is het dus optie 1.
Halte in de straat en uitstappen halte bij school in de straat.

Alleen ja soms valt er ook weleens een bus uit.
Je kan daar niet volledig op vertrouwen.

En anders een halfuur heen fietsen. En halfuur terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
parbleumondieu schreef:
17-05-2024 23:05
OV is ook duur.
Ja inderdaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou fietsen, maar zit ook niet graag in de spits in het OV.

Desnoods een elektrische fiets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
17-05-2024 23:26
Ik zou fietsen, maar zit ook niet graag in de spits in het OV.

Desnoods een elektrische fiets.
Dat is ook weer een ding indd. Die propvolle bussen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of een school dichterbij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gaat het om de basisschool? Dan zou ik een school dichterbij zoeken. Ook ivm afspreken met vriendjes. Die komen echt niet als het een half uur fietsen is.
Alle reacties Link kopieren Quote
JandeVries schreef:
17-05-2024 23:31
Gaat het om de basisschool? Dan zou ik een school dichterbij zoeken. Ook ivm afspreken met vriendjes. Die komen echt niet als het een half uur fietsen is.
Dat klopt wel. Ja er zijn weinig scholen die ons echt aanspreken hier in de buurt.
3 basisscholen. 1 waar onze voorkeur naar uit ging zit al heel lang vol.

Dus dat is balen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag dagelijks kinderen alleen in de bus op weg naar school toen ik voor mijn opleiding naar een andere stad ging met de bus/trein. Ook ouders samen met kind maar meestal waren ze alleen. Kan dus prima.
Van de internationale school op de route stonden altijd 2 begeleiders alle kinderen die met de trein waren op te wachten en dan gezamenlijk de bus in. Waren een stuk of tien 6/7 jarigen.

Maar als het ook makkelijk te fietsen is zou ik eerder kiezen voor fietsen en alleen met de bus bij sneeuw en ijzel. Vond het altijd wel gezellig samen met een schoolgenootje/klasgenootje fietsen die ik dan onderweg tegen kwam of had afgesproken om samen te fietsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Viva12344 schreef:
17-05-2024 23:42
Dat klopt wel. Ja er zijn weinig scholen die ons echt aanspreken hier in de buurt.
3 basisscholen. 1 waar onze voorkeur naar uit ging zit al heel lang vol.

Dus dat is balen!
Hoe erg staan die andere scholen je tegen? Hoeveel weet je nou echt na een rondleiding en een verkooppraatje? Het zou voor mij heel dramatisch moeten zijn wil ik voor een school op half uur afstand kiezen.
Zelf een uur onderweg om kind te brengen of halen, nooit vriendjes mee naar huis.. dat weegt voor mij niet op tegen een school die wat beter bij mijn voorkeuren aansluit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Huh? Je had toch al een school voor je kind in groep 1?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus je hebt 3 of 4 basisscholen in de buurt, maar die zijn allemaal slecht. Als je in zo’n slechte omgeving woont zou ik verhuizen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is er zo erg aan de andere basisscholen?

Hoeveel vrije tijd gaat dit jou/partner en kind kosten? Wat gaat dit aan geld kosten voor OV.. heb je dat er voor over?

Hoe zie je het voor je als kind wilt spelen met vriendjes, dat wordt zo vaak spontaan geregeld. Hoe ga je dat doen als kind ouder is?

Hoe los je het op als kind ziek is? Als de bus net is geweest een uur wachten? Daarna bij school weer wachten op de bus terug en met ziek kind de bus in?

De basisscholen zouden wel heel erg slecht moeten zijn zou ik dit overwegen. Voor ons was het juist belangrijk dat de school in de buurt was. Vanwege het sociale vlak, maar ook in “noodsituaties”. Helemaal als je afhankelijk bent van het OV
Alle reacties Link kopieren Quote
Vergeet ook niet de belasting van al dat reizen voor een kleuter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
18-05-2024 00:18
Vergeet ook niet de belasting van al dat reizen voor een kleuter.
Precies, dat worden lange dagen en maar hopen dat de buschauffeur niet vloekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
18-05-2024 00:22
Precies, dat worden lange dagen en maar hopen dat de buschauffeur niet vloekt.
:lol: lekker veel scholieren en studenten in de bus. Ik weet het favoriete bijvoeglijk scheldwoord :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
18-05-2024 00:10
Huh? Je had toch al een school voor je kind in groep 1?
:O
Ik moet loepen voor ik reageer...

Het gaat dus om een reguliere basisschool, een kind van vier en een reistijd van 30 minuten enkele reis. Waarom maak je je eigen leven en dat van je kleuter zo verdomde lastig?
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
18-05-2024 00:10
Huh? Je had toch al een school voor je kind in groep 1?
Uhhh ja. Maar hoor daar ook weer verhalen over van mensen die hun kind eraf hebben gehaald vanwege slechte ervaring. Dus dan begint er weer twijfel te komen.

Kind staat daar natuurlijk nog niet officieel ingeschreven dat zou vlak voor de zomervakantie pas kunnen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven