Spackwerk muurtje bijwerken?

13-03-2024 19:55 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo!
In het kader van de verduurzaming gaan bij ons over 2 weken de radiatoren eraf en komt er vloerverwarming.
Alle wanden en plafonds zijn zo'n 30 jaar geleden gespackt. Alles is toen gespoten. Ik stoor me er niet aan dus dit gaat niet veranderen. Achter de radiatoren is er helaas niet gespackt toen. Dus als nu de radiatoren weg gehaald worden zit ik op 5 plekken met muren zonder structuur. 1 plek is ook in het oog springend en zal wel netjes gemaakt moeten worden. Is er een manier om dit zelf te doen of zal ik echt de schilder of stucadoor daarvoor moeten inhuren? Iemand ervaring?
mariska1974 wijzigde dit bericht op 13-03-2024 23:04
Reden: Spelfouten
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Vloerverwarming en radiatoren werken toch beide met verwarmd water? Hoe kan vloerverwarming dan wel duurzaam zijn en radiatoren niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vloerverwarming is duurzaam omdat het een groot oppervlak aan warmteafgifte heeft. De warmte wordt gelijkmatig over de hele vloer verspreid, waardoor er minder energie nodig is om de ruimte op temperatuur te houden. Dit komt doordat de warmteafgifte van radiatoren niet optimaal is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
13-03-2024 20:12
Vloerverwarming is duurzaam omdat het een groot oppervlak aan warmteafgifte heeft. De warmte wordt gelijkmatig over de hele vloer verspreid, waardoor er minder energie nodig is om de ruimte op temperatuur te houden. Dit komt doordat de warmteafgifte van radiatoren niet optimaal is.
Als het om energieverbruik gaat, kan je dan beter nog verwarmen met airco. Dat is nog voordeliger.

Maar goed, dat was de vraag van TO niet. Ik denk dat je die muren toch door een professional zal moeten laten doen, om te voorkomen dat je verschil gaat zien in de structuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zou het kunnen proberen met structuur verf en dan wat dikker opbergen met een tandenborstel. Maar of het echt mooi wordt?
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
13-03-2024 20:12
Vloerverwarming is duurzaam omdat het een groot oppervlak aan warmteafgifte heeft. De warmte wordt gelijkmatig over de hele vloer verspreid, waardoor er minder energie nodig is om de ruimte op temperatuur te houden. Dit komt doordat de warmteafgifte van radiatoren niet optimaal is.
Naast de vloerverwarming komt er ook een hybride warmtepomp.
Vloerverwarming is ook duurzamer omdat je op.lagere temperatuur gaat verwwrmen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt wel gewoon spackverf of spacklatex. Wij hebben stukje van plafond badkamer moeten bijwerken. Je ziet wel iets van verschil met het originele stuk. Vond dat in de badkamer niet zo’n probleem, maar in woonkamer zou ik me eraan storen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er bestaan toch spuitbussen voor? Maar misschien lastig voor zo'n grote oppervlakken. Een nieuwe lambrizering of schilderijtjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
Buster schreef:
13-03-2024 22:54
Er bestaan toch spuitbussen voor? Maar misschien lastig voor zo'n grote oppervlakken. Een nieuwe lambrizering of schilderijtjes?
Mijn radatoren zitten allmaal laag bij de grond dus ik denk dat schilderijtjes heel raar staan😀.
Lambrisering zou bij 1 wandje nog wel aardig zijn. Maar 5 verschillende plekkem wordt wat veel vant goede. En eerlijk gezegd, ik hou er niet van.
Ik zag idd spuitbussen. Misschien even testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
13-03-2024 20:20
Als het om energieverbruik gaat, kan je dan beter nog verwarmen met airco. Dat is nog voordeliger.

Maar goed, dat was de vraag van TO niet. Ik denk dat je die muren toch door een professional zal moeten laten doen, om te voorkomen dat je verschil gaat zien in de structuur.
Bijverwarmen met airco is nog wel te doen maar ik zou niet de airco als enige verwarming willen hebben. Deze Warmte vind ik niet lekker en je hebt een constante luchtstroom. Het gaat je gasverbruik wel naar beneden brengen maar je krijgt hele hoge stroomkosten.
Alle reacties Link kopieren Quote
mariska1974 schreef:
13-03-2024 23:02
Mijn radatoren zitten allmaal laag bij de grond dus ik denk dat schilderijtjes heel raar staan😀.
Lambrisering zou bij 1 wandje nog wel aardig zijn. Maar 5 verschillende plekkem wordt wat veel vant goede. En eerlijk gezegd, ik hou er niet van.
Ik zag idd spuitbussen. Misschien even testen.
Die van Kelfort is een stuk beter dan Alabastine. Je kunt de grote van de korrel een beetje beïnvloeden door de bus dichter bij de muur te houden of er juist vanaf. Tip: werk in laagjes en probeer niet gelijk in één laag het goed te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
mariska1974 schreef:
13-03-2024 23:07
Bijverwarmen met airco is nog wel te doen maar ik zou niet de airco als enige verwarming willen hebben. Deze Warmte vind ik niet lekker en je hebt een constante luchtstroom. Het gaat je gasverbruik wel naar beneden brengen maar je krijgt hele hoge stroomkosten.
Die stroomkosten vallen echt heel erg mee. En ik neem aan dat je ook zonnepanelen hebt als je duurzaam wil zijn, dan is het helemaal fijn :) wat ik prettiger vind met airco is het sneller verwarmen. Met vloerverwarming gaat dat langzamer. Ik wil het vaak snel 1 of 2 graden warmer hebben als ik stil op de bank zit. Met de airco voel je dat meteen. Maar wij hebben wel ook nog 2 radiatoren ernaast. Onze vloerverwarming staat uit, de verwarmingsknop voor de temperatuurregeling is stuk en niet te vervangen. Dus dan zou de vloer er uit moeten :mrgreen: geen zin in momenteel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uiteindelijk toch maar een professional de muren laten bijwerken. Erg tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als alles recht in het zicht zit kun je bijna niet anders. Goeie keus lijkt me.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven