Codependency

16-05-2024 21:43 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede avond ,

Wie kan mij iets vertellen over codependency?
Ik heb een hele lange relatie gehad , hij bleek enorm onbetrouwbaar.
Nu heb ik sinds een half jaar een nieuwe relatie, maar ik heb een onderbuikgevoel dat er iets niet klopt.
We wonen niet samen.
Hij kan rustig heel lang niets laten horen en ik voel me daar niet prettig bij. Hij probeert er wat meer voor me te zijn.
Ik merk er alleen niet veel van. Het is voormij lastig om alleen te zijn en ik voel mezelf heel snel eenzaam.
Al mijn vrienden en vriendinnen kunnen deze leegte niet opvullen. Help .....
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom wil je dat iemand je wat vertelt over codependency?
Is je Google stuk?

Wat ga jij er aan doen om te leren ook alleen te kunnen zijn?
En waarom zit je in een relatie waar jij je niet prettig bij voelt?
lorrelies wijzigde dit bericht op 17-05-2024 09:44
60.30% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
17-05-2024 09:41
Waarom wil je dat iemand je wat vertelt over codependency?
Is je Google stuk?

Wat ga jij er aan doen om te leren ook alleen te kunnen zijn?
En waarom zit je in een relatie waar jij je niet prettig bij voelt?
pas even op, je quote het OT
Alle reacties Link kopieren Quote
als zijn beeld bij een relatie (lang niets laten horen) niet pas bij jouw beeld van een relatie.... dan pas je niet bij elkaar
Welke term je er ook aanhangt
lila-linda wijzigde dit bericht op 17-05-2024 09:45
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Een relatie moet een aanvulling van je leven zijn, geen opvulling. Ga met jezelf aan de slag en zorg dat je gelukkig bent met jezelf pas dan trek je de juiste personen aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is niet normaal dat hij lang niets van zich laat horen. En dat weet je best.

Nee, vriendinnen kunnen die leegte niet opvullen. Maar een partner ook niet. Er is maar één iemand die dat kan en dat ben jij.
Je moet nu door de pijn heen en op je jezelf vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
17-05-2024 09:42
pas even op, je quote het OT
Dank je dat was een foutje
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Verbreek je relatie, word gelukkig met jezelf en kies dan eventueel een nieuwe partner die wel normaal is.

Een partner hebben omdat je niet alleen kunt zijn en een leegte moet opvullen is ongezond. Een relatie hebben met iemand die alleen wat laat horen als het toevallig uitkomt is ook ongezond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet even nuanceren.
Hij laat wel iedere dag iets horen, een paar keer per dag. Of een aantal keer.
Maar als ik hem online zie en ik krijg urenlang geen berichtje dan maakt me dat heel onzeker. Ik weet dat ik aan mezelf moet werken.
Maar kan je onderbuikgevoel je ook voor de gek houden ? Hij neemt me mee uit eten, weekendje weg. Cadeautje . Zegt dat hij van me houdt. Hij praat ook over de toekomst.
Maar toch, ik geloof het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cody schreef:
17-05-2024 10:08
Ik moet even nuanceren.
Hij laat wel iedere dag iets horen, een paar keer per dag. Of een aantal keer.
Maar als ik hem online zie en ik krijg urenlang geen berichtje dan maakt me dat heel onzeker. Ik weet dat ik aan mezelf moet werken.
Maar kan je onderbuikgevoel je ook voor de gek houden ? Hij neemt me mee uit eten, weekendje weg. Cadeautje . Zegt dat hij van me houdt. Hij praat ook over de toekomst.
Maar toch, ik geloof het niet.
tja, weet je...
een relatie staat of valt met Vertrouwen, Garanties heb je nooit
Dus, OF het ligt aan hem, en hij is echt onbetrouwbaar, daar kom je pas achter... als hij iets doet wat niet de bedoeling is.
OF het ligt aan jou, en daar kun je nu al achter komen, door aan jezelf te gaan werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
En dat is dus het lastige. Ik kan hem niet wekelijks zien. Ik heb om de week mijn kindjes. Dus ja .
Ik heb inderdaad een vertrouwens issue . Ben geschaad in mijn huwelijk vol ontrouw .
Alle reacties Link kopieren Quote
Cody schreef:
17-05-2024 10:16
En dat is dus het lastige. Ik kan hem niet wekelijks zien. Ik heb om de week mijn kindjes. Dus ja .
Ik heb inderdaad een vertrouwens issue . Ben geschaad in mijn huwelijk vol ontrouw .
Vertrouwen heb je ook, als je iemand niet ziet
Tot dat het tegendeel bewezen is, heeft hij 'recht' op jouw vertrouwen. Als je issues je in de weg zitten, zoek daar hulp bij
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik het goed begrijp controlleer je vaak of hij online is en word je onzeker omdat hij met andere mensen zit te berichten en niet met jou.
Zet het af dat je dat kan zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je hier wel eens een open gesprek met hem over gevoerd? En dan niet zozeer over jouw verleden met bedrog, daar kan en hoeft hij niets mee, maar gewoon... over jouw idee van een relatie, over trouw en wat hij daarin te bieden heeft. Over hoe hij denkt over trouw en wat hij graag van jou zou willen. En je mag hem ook gerust vertellen dat je hem vaak en lang online ziet en dat je benieuwd bent naar zijn wandel. Ik vind dat je dat in een relatie best moet kunnen vragen.

Ikzelf heb een soort van per ongeluk de functie "nu online" uitgezet. Ik hoef niet te weten wanneer mijn lief online is en andersom hoeft ook niet. Maar net als jij vind ik het wél belangrijk dat hij ongeveer dezelfde ideeën heeft over trouw en daarom is het bij ons een open onderwerp.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar als jullie dagelijks contact hebben vind ik dat hij je aardig tegenmoet komt eigenlijk. Inderdaad kijken of je een beetje van die verlatingsangst en wantrouwen af kan komen met de psych. Maar zal altijd gevoelig puntje blijven denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
17-05-2024 15:07
Heb je hier wel eens een open gesprek met hem over gevoerd? En dan niet zozeer over jouw verleden met bedrog, daar kan en hoeft hij niets mee, maar gewoon... over jouw idee van een relatie, over trouw en wat hij daarin te bieden heeft. Over hoe hij denkt over trouw en wat hij graag van jou zou willen. En je mag hem ook gerust vertellen dat je hem vaak en lang online ziet en dat je benieuwd bent naar zijn wandel. Ik vind dat je dat in een relatie best moet kunnen vragen.

Ikzelf heb een soort van per ongeluk de functie "nu online" uitgezet. Ik hoef niet te weten wanneer mijn lief online is en andersom hoeft ook niet. Maar net als jij vind ik het wél belangrijk dat hij ongeveer dezelfde ideeën heeft over trouw en daarom is het bij ons een open onderwerp.
Ik dacht dat dat niet kon? Ik heb wel alle blauwe vinkjes en laats online uitgezet maar naar mijn weten zie je wel altijd als iemand online is. Of is dat veranderd?
Alle reacties Link kopieren Quote
coderood schreef:
17-05-2024 16:50
Ik dacht dat dat niet kon? Ik heb wel alle blauwe vinkjes en laats online uitgezet maar naar mijn weten zie je wel altijd als iemand online is. Of is dat veranderd?
Nee hoor, bij mij staat dat uit. Je ziet dat niet. Enkel wanneer de persoon wiens venster open staat iets naar jou schrijft zie je 'aan het typen'. Ook al heeft die persoon hetzelfde venster open als jij, dat zie je niet.
Je kan zowel 'laatst gezien' als 'online' uit zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cody schreef:
17-05-2024 10:08
Ik moet even nuanceren.
Hij laat wel iedere dag iets horen, een paar keer per dag. Of een aantal keer.
Maar als ik hem online zie en ik krijg urenlang geen berichtje dan maakt me dat heel onzeker. Ik weet dat ik aan mezelf moet werken.
Maar kan je onderbuikgevoel je ook voor de gek houden ? Hij neemt me mee uit eten, weekendje weg. Cadeautje . Zegt dat hij van me houdt. Hij praat ook over de toekomst.
Maar toch, ik geloof het niet.
he bah, wat een vreselijke man.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cody schreef:
17-05-2024 10:08
Ik moet even nuanceren.
Hij laat wel iedere dag iets horen, een paar keer per dag. Of een aantal keer.
Maar als ik hem online zie en ik krijg urenlang geen berichtje dan maakt me dat heel onzeker. Ik weet dat ik aan mezelf moet werken.
Maar kan je onderbuikgevoel je ook voor de gek houden ? Hij neemt me mee uit eten, weekendje weg. Cadeautje . Zegt dat hij van me houdt. Hij praat ook over de toekomst.
Maar toch, ik geloof het niet.
Wanneer is het voor jou genoeg wat hij doet? Hij laat elke dag meerdere keren per dag iets horen. Toch zegt jij dat je regelmatig 'lang' niets hoort. Hij neemt je mee uit, geeft je cadeautjes, zegt dat hij van je houdt. Jij gelooft hem niet.
Wat moet hij doen dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik je kan vertellen is dat het een relatie behouden erg moeilijk maakt. Wat andere mensen makkelijk afgaat is voor co dependents best ingewikkeld. Wat helpt is geen partner hebben en werken aan jezelf of in relatie hard aan het werk, dan wel graag een relatie met iemand die gezond gehecht is anders wordt je afhankelijkheid alleen maar versterkt.

Het is een serieuze aandoening die je ook serieus moet nemen. Romantische beelden laat je beter uit je hoofd. voor co dependents is een gezonde relatie hard werken om zich niet compleet weg te cijferen in die relatie. Dat tekent zich het meest af in de relatie met je liefdespartner maar uiteindelijk ook in andere contacten/relaties. Co dependents moeten leren dat ze voor hun eigen belang mogen gaan, dat ze ook dan genoeg zijn en waardevol zijn en een gelijkwaardige relatie aan kunnen gaan. Het is niet meer nodig jezelf weg te cijferen. Vaak hebben co dependents in eerdere ervaringen/jeugd zichzelf weg moeten cijferen ( vooral emotioneel). Dat kon toen niet anders omdat het een afhankelijkheidsrelatie was. Maar nu je volwassen bent en niet meer afhankelijk herhaal je toch vaak dat patrook omdat het ingesleten is dat je denkt dat je alleen relaties kunt aangaan door je aan te passen aan de ander, zo ver dat je denkt dat dat liefde is.
Alle reacties Link kopieren Quote
bridge schreef:
17-05-2024 17:35
Wat ik je kan vertellen is dat het een relatie behouden erg moeilijk maakt. Wat andere mensen makkelijk afgaat is voor co dependents best ingewikkeld. Wat helpt is geen partner hebben en werken aan jezelf of in relatie hard aan het werk, dan wel graag een relatie met iemand die gezond gehecht is anders wordt je afhankelijkheid alleen maar versterkt.

Het is een serieuze aandoening die je ook serieus moet nemen. Romantische beelden laat je beter uit je hoofd. voor co dependents is een gezonde relatie hard werken om zich niet compleet weg te cijferen in die relatie. Dat tekent zich het meest af in de relatie met je liefdespartner maar uiteindelijk ook in andere contacten/relaties. Co dependents moeten leren dat ze voor hun eigen belang mogen gaan, dat ze ook dan genoeg zijn en waardevol zijn en een gelijkwaardige relatie aan kunnen gaan. Het is niet meer nodig jezelf weg te cijferen. Vaak hebben co dependents in eerdere ervaringen/jeugd zichzelf weg moeten cijferen ( vooral emotioneel). Dat kon toen niet anders omdat het een afhankelijkheidsrelatie was. Maar nu je volwassen bent en niet meer afhankelijk herhaal je toch vaak dat patrook omdat het ingesleten is dat je denkt dat je alleen relaties kunt aangaan door je aan te passen aan de ander, zo ver dat je denkt dat dat liefde is.
Ik ben het wel eens met wat er staat, en To vroeg specifiek informatie over dit onderwerp, maar ik wil jou, To, toch wel waarschuwen om niet zelf dit label op jezelf te gaan plakken. Als jij serieus vermoedt dat dit bij jou speelt, is het van belang om een professional in te schakelen en daar het oordeel aan te laten.
Mensen voelen zich zelden beter van zelf opgeplakte labels, die misschien wel helemaal niet correct zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cody schreef:
17-05-2024 10:16
En dat is dus het lastige. Ik kan hem niet wekelijks zien. Ik heb om de week mijn kindjes. Dus ja .
Ik heb inderdaad een vertrouwens issue . Ben geschaad in mijn huwelijk vol ontrouw .
Ik ben ook bedrogen in mijn huwelijk, heeft me wel wat tijd gekost maar heb na zo'n 2 jaar echt begrepen dat ik nieuwe personen niet kan laten "boeten" voor wat een ander me heeft aangedaan, het was zeker in het begin moeilijk, wij zien elkaar ook niet veel vanwege werk en de kinderen maar dat "dwingt" je ook wel om gewoon je eigen leven aan te houden en alleen te leren leven om nog meer van de momenten samen te genieten. Het geeft je ook de tijd om alles langzaam op te bouwen en dus een beetje de kat uit de boom te kijken wat het vertrouwen betreft zonder meteen je hele leven om te gooien om maar samen te zijn, ook voor je kinderen belangrijk. Ik heb af en toe ook wel wat meer bevestiging nodig maar ik las dat hij je gelukkig wel iedere dag contacteert, dus hij doet wel moeite om je gerust te stellen. Hou goed voor ogen dat niks zeker is maar dat dit een nieuw persoon is die wellicht wel te vertrouwen is en waar je iets moois mee kan beleven en opbouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk er ook voor uit dat je jezelf en de relatie niet saboteert hè, het is heel makkelijk jezelf voor te houden nou ik geloof hem toch niet, het gaat toch vast fout... dat is een vlucht of een bescherming, bang dat het ooit misschien toch wel mis zou gaan, dat je zoveel liefde en geluk niet verdient.... maar zo sluit je jezelf wel af en komt het vertrouwen veel moelijker goed. Laat het los, geniet van wat er is en werk aan jezelf voor wat meer zelfvertrouwen te krijgen succes en sterkte

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven