Liegen

05-05-2024 21:53 107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag me af hoe jullie ermee omgaan als een partner liegt.
Mijn vriend liegt naar mijn weten niet veel maar gisteren betrapte ik hem op een leugen en toen ik hem ermee confronteerde bleef hij beweren dat het geen leugen was. Net zo lang tot ik met bewijzen kwam en hij er niet meer onderuit kwam. Er komt dat geen excuses maar wat gemompel over dat hij geen drama wilde en daarom loog.
Het was niets bijzonders en ik had geen punt van gemaakt van de waarheid. Maar ik maak wel een drama van liegen. Ik vind het zo respectloos en blijkbaar ben ik een dramakoningin die je met zijden handschoentjes moet aanpakken. Zucht.
Als een man je kwetst en niet het kwaad ervan inziet, hoe gaan jullie ermee om? Gewoon maar overheen stappen? Ik ben er niet zo goed in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar werd over gelogen?
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
05-05-2024 21:55
Waar werd over gelogen?
Precies.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij heb ik mijn vriend nog nooit een leugen horen vertellen. Zelf doe ik het wel eens, meestal als ik iets niet gedaan heb wat ik zou doen maar het dan van plan ben snel te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou er wat mij betreft wel een beetje aan liggen waar het om ging. Ik ben niet zo ontzettend principieel dat ik altijd honderd procent eerlijkheid verwacht, mensen liegen nou eenmaal, en mensen die zeggen dat niet te doen, die liegen. Maar dan heb ik het wel over de little white lies, en zeker binnen een relatie. Ik heb het niet over echte leugens, dat vind ik iets anders, dat wil ik niet Dus het onderwerp, de context zou voor mij wel van belang zijn.
Lulliger nog is dat hij van jou de boosdoener maakt. Dat doen mensen die geen andere communicatiemiddelen hebben, die niet gewoon kunnen zeggen 'ja, ik begrijp hoe dat voor jou voelt'. Die mensen denken vaak alleen in termen als winnen of verliezen. Als ze toegeven, verliezen ze. Wat op lange termijn wel eens tot het verlies van de hele relatie kan leiden.
Ik zou dat bespreekbaar maken. Dat je wel verwacht dat jij gewoon je gevoel mag uitspreken zonder dat hij dat bespot.
jufjoke wijzigde dit bericht op 05-05-2024 22:01
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Leugens..is een breed begrip, ligt aan van alles hoe erg ik dat vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iets meer context zou fijn zijn .
Is het bv ik heb de kliko aan straat gezet maar het is niet gebeurd ? Of zijn het serieuze zaken ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Shoarma gegeten terwijl hij zou gaan lijnen of naar een prostituee gegaan terwijl hij zei bij zijn moeder op visite te gaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit deed mijn ex-man ook.
Begon met kleine dingen, maar ging van kwaad tot erger.
Achteraf was het ‘t begin van het einde van m’n huwelijk.

Heeft me heel lang gekost om een grens te stellen. Heb te veel geaccepteerd. Juist omdat je in het begin denkt, het zijn maar kleine dingen,
Dat doet ook iets met jezelf, als het steeds vaker gebeurt. Net wat je zegt, waarom deelt iemand dat soort dingen niet gewoon met je. ‘Ben ik dan zo’n dramaqueen?’.

Uiteindelijk heeft het een stukje van mijn zelfvertrouwen gekost, en een vertrouwens issue opgeleverd…

Mijn advies; blijf in gesprek over wat zijn acties met jouw gevoel doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind liegen is liegen, wat het ook is.
Maar ik vind het liegen zo pijnlijk.
spiri123 wijzigde dit bericht op 06-05-2024 21:43
81.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
PunkGirl schreef:
05-05-2024 22:35
Dit deed mijn ex-man ook.
Begon met kleine dingen, maar ging van kwaad tot erger.
Achteraf was het ‘t begin van het einde van m’n huwelijk.

Heeft me heel lang gekost om een grens te stellen. Heb te veel geaccepteerd. Juist omdat je in het begin denkt, het zijn maar kleine dingen,
Dat doet ook iets met jezelf, als het steeds vaker gebeurt. Net wat je zegt, waarom deelt iemand dat soort dingen niet gewoon met je. ‘Ben ik dan zo’n dramaqueen?’.

Uiteindelijk heeft het een stukje van mijn zelfvertrouwen gekost, en een vertrouwens issue opgeleverd…

Mijn advies; blijf in gesprek over wat zijn acties met jouw gevoel doen.
Ik kan me helemaal voorstellen dat het wat doet met je zelfvertrouwen. Zo zit ik ook in elkaar.
Ik geloof dat het liegen nog niet dramatisch veel is maar ik denk dat je gelijk hebt dat het wel belangrijk is van mijn kant te blijven vertellen wat het met me doen. Dank je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
05-05-2024 22:00
Het zou er wat mij betreft wel een beetje aan liggen waar het om ging. Ik ben niet zo ontzettend principieel dat ik altijd honderd procent eerlijkheid verwacht, mensen liegen nou eenmaal, en mensen die zeggen dat niet te doen, die liegen. Maar dan heb ik het wel over de little white lies, en zeker binnen een relatie. Ik heb het niet over echte leugens, dat vind ik iets anders, dat wil ik niet Dus het onderwerp, de context zou voor mij wel van belang zijn.
Lulliger nog is dat hij van jou de boosdoener maakt. Dat doen mensen die geen andere communicatiemiddelen hebben, die niet gewoon kunnen zeggen 'ja, ik begrijp hoe dat voor jou voelt'. Die mensen denken vaak alleen in termen als winnen of verliezen. Als ze toegeven, verliezen ze. Wat op lange termijn wel eens tot het verlies van de hele relatie kan leiden.
Ik zou dat bespreekbaar maken. Dat je wel verwacht dat jij gewoon je gevoel mag uitspreken zonder dat hij dat bespot.
Ik vind je opmerking over winnen/ verliezen wel een hele goede. Dat leek hier bij mijn vriend ook aan de orde. En het is winnen ten koste van mij. Hij houdt zoveel van me, waarom zou hij dat dan doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Spiri123 schreef:
05-05-2024 22:38

6 jaar geleden dronk hij een avond veel en deed daarna de kurk weer op de fles en legde de fles weer in de koelkast zodat ik het niet zou merken.
Dat vind ik eerlijk gezegd wel een grappige dronken actie :D
Alsof je niet zou merken dat de fles leeg was!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een leugentje om eigen bestwil moet kunnen vind ik.
Die doe ik zelf ook wel eens. En volgens mij iedereen wel?
Het hangt er voor mij echt af wat voor leugen het is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spiri123 schreef:
05-05-2024 22:38
Ik vind liegen is liegen, wat het ook is. Maar goed.
Het ging over dat hij niet wist of een bepaalde vrouw die pas in zijn vriendengroep zit een LinkedIn account heeft terwijl ze gewoon connectie hebben op LinkedIn.
Geen drama, ik zie haar niet als concurrent (hij denkt dus van wel). En ik vind het onbelangrijk. Maar ik begrijp het glashard liegen dus niet.
6 jaar geleden dronk hij een avond veel en deed daarna de kurk weer op de fles en legde de fles weer in de koelkast zodat ik het niet zou merken. Toen heb ik wel drama geschopt. Hij deed het omdat ik niet houd van mannen die veel drinken. Maar ik maakte meer drama om het liegen.
Het gaat er in leugens dus om dat hij me niet wil kwetsen of geen drama wil.
Maar ik vind het liegen zo pijnlijk.
Maar waarom vroeg je überhaupt aan hem of ze een LinkedIn account had?
Alle reacties Link kopieren Quote
m-april schreef:
05-05-2024 22:50
Maar waarom vroeg je überhaupt aan hem of ze een LinkedIn account had?
Ik wilde contact met haar praktijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
05-05-2024 22:48
Dat vind ik eerlijk gezegd wel een grappige dronken actie :D
Alsof je niet zou merken dat de fles leeg was!
Daar dacht ik anders over. Ik vond het zo respectloos. Ik voel me dan zo een boeman die blijkbaar zo onredelijk is dat je moet liegen om drama te voorkomen. Waarom zou je bij iemand zijn waar je tegen moet liegen om drama te voorkomen? Ik begrijp dat niet zo goed.
Maar het is beter om het te zien als grappig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is meer je laatste zin.
Als iemand van je houdt moet hij er vind ik voor zorgen dat als je gekwetst bent je te verzekeren dat hij er alles aan doet dat in de toekomst te voorkomen. Inplaats van je nog meer te kwetsen door je gevoelens niet serieus te nemen.

Ik heb met mijn man een hele strijd gevoerd. Wij hebben allebei een bepaald verleden en bij hem uit zich dat in perfectionisme en niet willen of kunnen toegeven dat hij bepaalde dingen doet of laat, altijd onbenullige dingen.
Kan ik gezien het verhaal best mee leven want het gaat nergens over, voor de dingen die ertoe doen is hij een rots.
Maar ga niet net doen alsof je 'moet' jokken omdat ik zo'n diva ben.
A als dat zo is wil ik de full treatment haha.
Niet alleen de nadelen.
B het is niet zo.
Wij hebben het erover gehad en het gebeurt nu zo zelden/nooit en doordat ik het bespreekbaar kan maken is er een lading af. Maar het is ingewikkeld.
Ik zou ook goed snappen als je er geen zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als we het in zes jaar tijd over deze twee dingetjes hebben, vind ik het overdreven dramatisch om er zo’n heisa om te maken. Ik snap ook niet zo goed hoe zo’n gesprek ontstaat. Wat vraag je dan? En waarom praat je daar überhaupt over? Als je haar totaal niet als concurrent ziet, lijkt bespreken of ze LinkedIn heeft, laat staan of zij daar een connectie hebben, me totaal irrelevant, maar wellicht is het in context heel logisch.

Die alcohol van zes jaar geleden snap ik overigens best dat je dat echt niet leuk vond, zou ik ook not amused over zijn, maar als het echt al zo lang geleden is, moet je het ook loslaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spiri123 schreef:
05-05-2024 22:53
Ik wilde contact met haar praktijk.
Dan Google je die.
Als iemand aan mij vraagt of ik geconnect ben weet ik dat ook niet altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liegen vind ik echt waardeloos. Goed, kan een keer gebeuren. Het is soms wel eens makkelijker of je wil even geen gedoe en ach... als het iets kleins is wil ik er best overheen kijken. Maar liegen volhouden terwijl je er nadrukkelijk nog eens naar vraagt... dan is het niet iets kleins meer. Dan ga je van een vergissing naar doelbewust misleiden. Ik zou daar echt heel erg pissig over zijn.
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
05-05-2024 22:56
Het is meer je laatste zin.
Als iemand van je houdt moet hij er vind ik voor zorgen dat als je gekwetst bent je te verzekeren dat hij er alles aan doet dat in de toekomst te voorkomen. Inplaats van je nog meer te kwetsen door je gevoelens niet serieus te nemen.

Ik heb met mijn man een hele strijd gevoerd. Wij hebben allebei een bepaald verleden en bij hem uit zich dat in perfectionisme en niet willen of kunnen toegeven dat hij bepaalde dingen doet of laat, altijd onbenullige dingen.
Kan ik gezien het verhaal best mee leven want het gaat nergens over, voor de dingen die ertoe doen is hij een rots.
Maar ga niet net doen alsof je 'moet' jokken omdat ik zo'n diva ben.
A als dat zo is wil ik de full treatment haha.
Niet alleen de nadelen.
B het is niet zo.
Wij hebben het erover gehad en het gebeurt nu zo zelden/nooit en doordat ik het bespreekbaar kan maken is er een lading af. Maar het is ingewikkeld.
spiri123 wijzigde dit bericht op 06-05-2024 21:44
21.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Zaramorad schreef:
05-05-2024 23:03
Liegen vind ik echt waardeloos. Goed, kan een keer gebeuren. Het is soms wel eens makkelijker of je wil even geen gedoe en ach... als het iets kleins is wil ik er best overheen kijken. Maar liegen volhouden terwijl je er nadrukkelijk nog eens naar vraagt... dan is het niet iets kleins meer. Dan ga je van een vergissing naar doelbewust misleiden. Ik zou daar echt heel erg pissig over zijn.
Nou dat! Ik lees hier veel dat het maar oké is om eens te liegen. Maar ik keur deze manier van liegen niet goed. Ik probeer het te begrijpen maar het raakt me ergens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij maakt het wel uit wat voor leugen het is. Wat me in dit verhaal wel zorgen baart is het feit dat je hem klem met bewijzen moet zetten om de waarheid er uit te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Snuffelkleed schreef:
05-05-2024 23:37
Voor mij maakt het wel uit wat voor leugen het is. Wat me in dit verhaal wel zorgen baart is het feit dat je hem klem met bewijzen moet zetten om de waarheid er uit te krijgen.
Of TO is een dramaqueen en hij had geen zin in gezeur.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven