Kroatië

28-04-2024 09:47 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo iedereen,

Misschien is er al een topic over maar ik kan niks zoeken want de zoekfunctie doet het niet...

Ik ga binnenkort naar Dubrovnik en hoe ik ook zoek ik vind nergens of ik ook in de oude stad entree moet betalen en niet alleen de stad muren.

Oftwel; kan ik gratis de oude stad in?

Er zijn zoveel aanbieders en bezienswaardigheden maar wat is het duur! (Inderdaad slecht onderzoek gedaan vooraf)

We gaan met het vliegtuig en willen daar misschien een scooter huren. Weet iemand of dat leuk is daar en of er met de scooter ook iets te bereiken is?

Wij zijn 40+ zonder kinderen, zitten wat verder af van de stad dus lekker rustig.

Ik zie door de bomen het bos niet meer om dingen te gaan doen. We willen sowieso gaan eiland hoppen met een excursie.

Iemand nog leuk tips? ☺
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorig jaar geweest: prachtig daar. Je kan de stad in zonder te betalen.

Tips:
Game of Thrones tour (ook als je geen GoT fan bent) een aanrader.
Een boot tour naar Cavtat of elders.

Veel plezier! Ik vond het een fijne trip.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel voor je reactie!

Game of Thrones heb idd over gelezen, de serie nooit gezien 😁

We willen de Elaphiti eiland hoppen gaan doen.

Is het eten in de supermarkt ook goed te doen/ betalen?
We hebben een Airbnb en gaan zoveel mogelijk zelf koken. Om de kosten te dekken maar ook vanwege medische redenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kroatië is niet zo duur. Uit eten in Dubrovnik wel :-D

En het is echt een super mooi land.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weinig maaltijden in de supermarkt gekocht, want we zaten in een hotel en gingen in de middag het terras op. Maar wat ik zag van de supermarkt, zag het er prima uit (vaak wel kleiner en daarom minder uitgebreid dan de grote supermarkten in NL).

Zou wel warme kleding meenemen. Op een van de dagen in Dubrovnik waren we zo verregend van de Cavtat bootreis dat ik nieuwe, warme kleding voor man en dochter moest kopen. Was precies een jaar geleden.

Met een scooter kun je denk ik niet in oude stad in (neem wel goede schoenen mee - die steentjes zijn best glad).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met de scooter willen we evt buitenom Dubrovnik verkennen. Maar ik weet niet wat er buiten de stad is. En dan bedoel ik niet de vele excursies.

Ik bedoel meer dorpjes in de buurt. (Zijn die er?)
Of is alles zo afgelegen dat je een taxi of bus of auto nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
flame80 schreef:
28-04-2024 10:02
Dank je wel voor je reactie!

Game of Thrones heb idd over gelezen, de serie nooit gezien 😁

We willen de Elaphiti eiland hoppen gaan doen.

Is het eten in de supermarkt ook goed te doen/ betalen?
We hebben een Airbnb en gaan zoveel mogelijk zelf koken. Om de kosten te dekken maar ook vanwege medische redenen.
Vergelijkbaar met prijzen hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
28-04-2024 10:14
Zou wel warme kleding meenemen. Op een van de dagen in Dubrovnik waren we zo verregend van de Cavtat bootreis dat ik nieuwe, warme kleding voor man en dochter moest kopen. Was precies een jaar geleden.
Wij hadden juist elke dag 35 graden. Zo bloedheet dat we ‘s middags binnen bleven in de airco, want buiten werd je onpasselijk van de hitte :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
28-04-2024 11:03
Wij hadden juist elke dag 35 graden. Zo bloedheet dat we ‘s middags binnen bleven in de airco, want buiten werd je onpasselijk van de hitte :-D
Dit. Zelfde afgelopen jaar. De warme truien en vesten voor in de avond zijn geen enkele keer gebruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, een vest kan altijd mee maar ik houd van te voren het weerbericht in de gaten.

Off topic- ik word steeds van het Forum afgegooid en moet elke keer een nieuw wachtwoord aanvragen, nog meer mensen last van? -

Blijkbaar heb ik de duurste plaats maar ook de mooiste plaats uitgezocht.
Ik zie dat de plaats ook al heel groot is om te verkennen.
En mocht het te heet worden dan hebben we Netflix voor 600 euro. Best goedkoop voor een week😁
Alle reacties Link kopieren Quote
flame80 schreef:
28-04-2024 10:36
Met de scooter willen we evt buitenom Dubrovnik verkennen. Maar ik weet niet wat er buiten de stad is. En dan bedoel ik niet de vele excursies.

Ik bedoel meer dorpjes in de buurt. (Zijn die er?)
Of is alles zo afgelegen dat je een taxi of bus of auto nodig hebt.
Ben je ervaren op de scooter? Ik zou ik een ander land eerder een auto huren. Het verkeer en de wegen zijn daar anders dan in Nederland. Houd daar rekening mee. Als je geen ervaring hebt met scooter rijden, zou ik dat niet aanraden in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
28-04-2024 11:03
Wij hadden juist elke dag 35 graden. Zo bloedheet dat we ‘s middags binnen bleven in de airco, want buiten werd je onpasselijk van de hitte :-D
Wij waren er vorig jaar in April met de paasdagen. En twee dagen echt ijskoud gehad (en veel regen). Misschien gewoon pech gehad.
De andere dagen was het prima en warm (buiten zwembad te koud).

En eens met Star voor wat betreft de supermarkt prijzen. Restaurants in Dubrovnik vragen wel de hoofdprijs.

Veel plezier, TO.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond Kroatië prachtig en vooral heel relaxed, maar ik zat dan ook in een dorpje wat niet te vergelijken is met Dubrovnik denk ik. Uit eten was er bijna goedkoper dan zelf prutsen, wel toeristenvoer als pizza, pasta en sardientjes met frites ofzo.

Ik heb daar een scooter onderuit zien gaan, heb nog geholpen met alle spullen verzamelen en wachten tot de hulpdiensten er waren. Dit liep goed af maar ik vind toeristen op scooters in vakantielanden altijd wel linke soep. Zou het niemand aanbevelen.

In ieder geval veel plezier, ik heb daar echt genoten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een motorrijbewijs, dus scooter rijden zal ook wel lukken. Maar ik lees dat het land zich niet goed leent voor scooters en fietsen ed.

Auto huren is een hap uit het budget, dus het zal vaak de bus worden.

Koop je een bus kaartje bij de chauffeur of moet dat ergens ( online?) vooraf?
Alle reacties Link kopieren Quote
flame80 schreef:
28-04-2024 15:45
Ik heb een motorrijbewijs, dus scooter rijden zal ook wel lukken. Maar ik lees dat het land zich niet goed leent voor scooters en fietsen ed.

Auto huren is een hap uit het budget, dus het zal vaak de bus worden.

Koop je een bus kaartje bij de chauffeur of moet dat ergens ( online?) vooraf?
Dat scheelt inderdaad, dan weet je waarschijnlijk al veel beter te anticiperen dan de gemiddelde automobilist. Het wegdek is lang niet altijd zo goed als in Nederland. Hou daar rekening mee! Bovendien heb je daar niet de fietspaden zoals hier en is buiten de bebouwde kom rijden ook echt anders dan hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je moet betalen voor de muren idd maar niet om in het stadje te kijken. Kroatie is in korte tijd heel veel duurder geworden. Onder andere doordat vorig jaar de euro is is ingevoerd. 2 jaar geleden was het nog goedkoper dan hier, vorig jaar was het vergelijkbaar met hier dus ik vermoed dat het dit jaar duurder is dan hier. Maar het is het wel echt waard. Kroatie en dan vooral zuid kroatie is prachtig.

Scooter huren zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
flame80 schreef:
28-04-2024 10:36
Met de scooter willen we evt buitenom Dubrovnik verkennen. Maar ik weet niet wat er buiten de stad is. En dan bedoel ik niet de vele excursies.

Ik bedoel meer dorpjes in de buurt. (Zijn die er?)
Of is alles zo afgelegen dat je een taxi of bus of auto nodig hebt.
Ja je hebt bijvoorbeeld mlini en cavtat. Maar ik zou dat eerder met de auto doen. Cavtat is wel leuk maar te ver voor met een scooter denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
coderood schreef:
28-04-2024 18:49
Ja je hebt bijvoorbeeld mlini en cavtat. Maar ik zou dat eerder met de auto doen. Cavtat is wel leuk maar te ver voor met een scooter denk ik.
Dan wordt het de bus want ook nog een auto huren wordt denk ik te duur.

Ik heb er veel zin in en hoop dat het idd waard is! De foto's zeggen van wel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven