Dochter accepteert nieuwe vriend niet

14-05-2024 20:44 354 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik zit ergens mee en weet niet meer wat ik eraan kan doen. 2 jaar geleden ben ik gescheiden. Dit is op een zo normaal mogelijke manier gegaan. Mijn dochter is toen wel naar een andere stad verhuist plus andere school. Ze was toen 4 jaar. Ik en mijn ex-man hebben co ouderschap. Dit verloopt vriendschapelijk. Nu heb ik al weer anderhalf jaar een nieuwe vriend. Mijn dochter, van nu 6. Ziet mijn nieuwe vriend 2x per week. Dan eet hij ook mee en blijft slapen. Dit is wel rustig opgebouwd, blijven slapen was het eerste jaar geen sprake van. Mijn dochter zegt elke keer dat ze niet wil dat hij komt, en ze hem nooit meer wil zien. Ze vertelt niet waarom. Wat ze wel eens vertelt is dat er dan minder met haar gepraat word. Maar hier letten wij extra goed op! Dagjes uit is met zijn 3en gewoon gezellig en gaat goed. Maar ik word hier zo verdrietig van. Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Alvast bedankt!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2024 11:41
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft je prioriteit?
Kies voor het kind. Als je kind bij vader is kan vriend komen. Kind wil zich geborgen voelen en voelt dat niet met de nieuwe vriend in huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt erop dat ze jaloers is.

Je dochter zegt dat er minder met haar wordt gepraat wanneer vriend er is en dat is waarschijnlijk ook zo.
Ze is gewend 1 op 1 aandacht te krijgen en nu is daar een stoorzender.
Alle reacties Link kopieren Quote
It-is-joysjuhhh schreef:
15-05-2024 07:27
Wie heeft je prioriteit?
Kies voor het kind. Als je kind bij vader is kan vriend komen. Kind wil zich geborgen voelen en voelt dat niet met de nieuwe vriend in huis.

Dit. Hoe moeilijk kan het zijn.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Merel7 schreef:
15-05-2024 07:28
Het lijkt erop dat ze jaloers is.

Je dochter zegt dat er minder met haar wordt gepraat wanneer vriend er is en dat is waarschijnlijk ook zo.
Ze is gewend 1 op 1 aandacht te krijgen en nu is daar een stoorzender.
Dochter zal toch moeten leren dat de wereld niet om haar draait. TO zegt dat ze erop letten dat dochter ook aandacht krijgt als vriend er is, dus ze wordt niet verwaarloost en genegeerd.
Zolang vriend gewoon goed voor dochter is, zie ik geen reden om de relatie te verbreken of vriend alleen te laten komen als dochter er niet is.
Als vriend het kind negeert of slecht behandelt is het een ander verhaal natuurlijk.

Want wat nou als dochter vervolgens zegt dat TO niet meer met de buurvrouw mag praten om dezelfde reden?
Je hoeft een kind van 6 niet alles te laten bepalen hè?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo,
Je kind is dus weggesleept uit haar bekende omgeving en school, met een scheiding tussen ouders en meteen een vervanger voor haar papa bij mama.

En je dan afvragen waarom ze dwars is....

Stop met vadertje en moedertje spelen en je vriend laten komen als je dochter bij haar vader is.

Een beetje inlevingsvermogen naar dochter mag wel.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
2 jaar geleden gescheiden en sinds 1,5 jaar een nieuwe vriend. Dat gaat dan allemaal best snel in het leven van een kind.
Met een co-ouderschap zou het toch te organiseren zijn om vriend te zien op de dagen zonder kind? Blijkbaar gaat het kind allemaal te snel waardoor ook jaloezie naar boven komt.
Ik zou voor nu gaan voor het bieden van een veilige en rustige omgeving voor kind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ontzettend zielig voor je dochter. Zet haar behoeften op een, zij heeft jouw volledige toewijding en stabiele basis na die scheiding juist heel hard nodig!

Ik snap niet waarom die nieuwe vriend zo vaak moet komen. Ik zou sowieso helemaal stoppen met hem laten blijven slapen waar zij bij is. Totaal onnodig. Houd hem op afstand voor haar. Je kunt prima met hem afspreken als zij er niet is. En als het dan per se moet als zij er wel is, beperk het dan tot samen eten en meer niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
It-is-joysjuhhh schreef:
15-05-2024 07:27
Wie heeft je prioriteit?
Kies voor het kind. Als je kind bij vader is kan vriend komen. Kind wil zich geborgen voelen en voelt dat niet met de nieuwe vriend in huis.
Dit. En ik vind het wel snel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is acccepteerT

Ontopic: eens met de anderen om voor kind een rustige omgeving te creëren. Dan maar vriend zien als zij bij haar vader is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de reacties. Tuurlijk kies ik voor mijn kind! Maar het zou natuurlijk heel fijn zijn als mijn dochter mijn vriend een beetje leuk vind. Wij spelen ook abdoluut geen vader en moedertje. Ze ziey gem 2x per week en dan vanaf het avondeten om 18 uur. Om 19 uur gaat dochter al naar bed. Dit is in 1.5 jaar tijd heel rustig opgebouwd. Is dit dan echt te veel en te snel? Tuurlijk is mijn kind prioriteit. Maar ik wil natuurlijk ook verder met mijn vriend. Ik dacht zelf echt dat ik dat niet te snel deed. We kunnen natuurlijk een stap terug doen. Maar ik wil natuurlijk zo goed mogelijk verder. Vriend alleen zien als dochter bij haar vader is lukt haast niet. Ik werk savonds als dochter er niet is en vriend overdag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
15-05-2024 07:37
Dochter zal toch moeten leren dat de wereld niet om haar draait. TO zegt dat ze erop letten dat dochter ook aandacht krijgt als vriend er is, dus ze wordt niet verwaarloost en genegeerd.
Zolang vriend gewoon goed voor dochter is, zie ik geen reden om de relatie te verbreken of vriend alleen te laten komen als dochter er niet is.
Als vriend het kind negeert of slecht behandelt is het een ander verhaal natuurlijk.

Want wat nou als dochter vervolgens zegt dat TO niet meer met de buurvrouw mag praten om dezelfde reden?
Je hoeft een kind van 6 niet alles te laten bepalen hè?
de wereld niet, maar haar huis wel, haar moeder wel

dat is de mooiste boodschap die je een kind mee kan geven
Dat mama onvoorwaardelijk voor haar kiest

en nuances daarin, komen wel als ze 26 is
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
15-05-2024 07:37
Dochter zal toch moeten leren dat de wereld niet om haar draait. TO zegt dat ze erop letten dat dochter ook aandacht krijgt als vriend er is, dus ze wordt niet verwaarloost en genegeerd.
Zolang vriend gewoon goed voor dochter is, zie ik geen reden om de relatie te verbreken of vriend alleen te laten komen als dochter er niet is.
Als vriend het kind negeert of slecht behandelt is het een ander verhaal natuurlijk.

Want wat nou als dochter vervolgens zegt dat TO niet meer met de buurvrouw mag praten om dezelfde reden?
Je hoeft een kind van 6 niet alles te laten bepalen hè?

Eens.
TO heeft het rustig opgebouwd tussen vriend en dochter, zegt ze. Lijkt me prima. Voorlopig gewoon niet vaker afspreken, dat niet. En vriend en dochter misschien eens samen een dagje uit?
Alle reacties Link kopieren Quote
YAEL-X schreef:
15-05-2024 07:52
Vriend alleen zien als dochter bij haar vader is lukt haast niet. Ik werk savonds als dochter er niet is en vriend overdag.
natuurlijk kan dat wel

maar eeuh... als jij 's avonds werkt, wie is er dan bij je dochter? je vriend?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zegt dat je het rustig hebt opgebouwd, maar daar is natuurlijk geen sprake van.
En natuurlijk wordt er minder met haar gepraat als er iemand anders is.
andnowwedance wijzigde dit bericht op 15-05-2024 07:57
0.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
15-05-2024 07:38
Zo,
Je kind is dus weggesleept uit haar bekende omgeving en school, met een scheiding tussen ouders en meteen een vervanger voor haar papa bij mama.

En je dan afvragen waarom ze dwars is....

Stop met vadertje en moedertje spelen en je vriend laten komen als je dochter bij haar vader is.

Een beetje inlevingsvermogen naar dochter mag wel.
Ze was 4 en zat nog maar een maandje op school. Ik heb zelf niet voor de scheiding gekozen. Ook spelen wij absoluut geen vader en moedertje. Het eerste jaar is contact met mijn vriend heel rustig opgebouwd. Gingen we 1x in de 2 weken even wat leuks doen met zijn 3en en dat was het. Ik snap je reactie. Maar het is niet zo dat ik meteen een andere man in huis had. Ik dacht dat ik het rustig aan deed, met veel begrip voor dochter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt er geen exacte tijdsspanne aan geven, het gaat erom wat je kind nodig heeft.
Een onvertrouwde volwassene (want niet papa/mama) die van mama houdt in je thuisbasis verdragen, nadat je papa en mama uit elkaar zijn gegaan, dat is gewoon heel moeilijk. Blijkbaar is liefde niet iets wat blijft. En misschien houdt mama dan meer van vriend dan van 'mij'.
Na een scheiding je veilig voelen heeft prioriteit. Het zal ook per kind en nieuwe partner verschillen hoe snel het kan.
Maar je kind geeft een signaal. Er zijn ook kinderen die de lieve vrede uit loyaliteit naar mama bewaren maar dit toch heel moeilijk vinden. Vraag geen logica van je dochter.
Alle reacties Link kopieren Quote
YAEL-X schreef:
15-05-2024 07:57
Ze was 4 en zat nog maar een maandje op school. Ik heb zelf niet voor de scheiding gekozen. Ook spelen wij absoluut geen vader en moedertje. Het eerste jaar is contact met mijn vriend heel rustig opgebouwd. Gingen we 1x in de 2 weken even wat leuks doen met zijn 3en en dat was het. Ik snap je reactie. Maar het is niet zo dat ik meteen een andere man in huis had. Ik dacht dat ik het rustig aan deed, met veel begrip voor dochter.
Je want jezelf aan het verdedigen en zeggen dat het wel meevalt, maar probeer gewoon eens naar de behoeftes van dochter te kijken. Voor haar kan het wel als vadertje moedertje voelen. Vader weg, nieuwe man in zijn plek.
Uit je posts blijkt verder weinig begrip voor je dochtertje hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zegt: mijn kind heeft prioriteit.

Je doet: kind geeft duidelijk aan dat ze het niet fijn vindt dat er iemand in haar veilige omgeving komt slapen maar je doet het gewoon toch. Omdat jij dat wil.

Ik kijk naar daden en niet naar woorden. In mijn ogen is het dus niet waar dat je je kind als prioriteit ziet.

En het bagetaliseren! Ze ziet hem maar anderhalf uur? Nou dan kan je vriend dus ook maar anderhalf uur later komen in de weken dat de dochter bij jou is en niet blijven slapen. De andere week kan dat wel.

Dat een kind moet leren dat de wereld niet om haar draait, doe je met hele andere zaken dan een man in haar veilige omgeving opdringen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
15-05-2024 07:56
natuurlijk kan dat wel

maar eeuh... als jij 's avonds werkt, wie is er dan bij je dochter? je vriend?
Ik werk savonds als mijn dochter bij haar vader is. Op de dagen dat mijn dochter bij mij is werk ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
YAEL-X schreef:
15-05-2024 07:57
Ze was 4 en zat nog maar een maandje op school. Ik heb zelf niet voor de scheiding gekozen. Ook spelen wij absoluut geen vader en moedertje. Het eerste jaar is contact met mijn vriend heel rustig opgebouwd. Gingen we 1x in de 2 weken even wat leuks doen met zijn 3en en dat was het. Ik snap je reactie. Maar het is niet zo dat ik meteen een andere man in huis had. Ik dacht dat ik het rustig aan deed, met veel begrip voor dochter.
en nu geeft je dochter duidelijk aan, dat ze het niet meer wil

Maakt niet uit wat dit forum vindt he? als jij zegt naar je dochter te willen luisteren, doe dat dan

Zie je vriend op de dagen dat dochter bij haar vader is
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
15-05-2024 07:56
natuurlijk kan dat wel

maar eeuh... als jij 's avonds werkt, wie is er dan bij je dochter? je vriend?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar…
Alle reacties Link kopieren Quote
Mosterd
Alle reacties Link kopieren Quote
YAEL-X schreef:
15-05-2024 07:59
Ik werk savonds als mijn dochter bij haar vader is. Op de dagen dat mijn dochter bij mij is werk ik niet.
als je meer voor jezelf, je vriend, je dochter wil.
Kun je met die uren schuiven
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
15-05-2024 07:37
Dochter zal toch moeten leren dat de wereld niet om haar draait. TO zegt dat ze erop letten dat dochter ook aandacht krijgt als vriend er is, dus ze wordt niet verwaarloost en genegeerd.
Zolang vriend gewoon goed voor dochter is, zie ik geen reden om de relatie te verbreken of vriend alleen te laten komen als dochter er niet is.
Als vriend het kind negeert of slecht behandelt is het een ander verhaal natuurlijk.

Want wat nou als dochter vervolgens zegt dat TO niet meer met de buurvrouw mag praten om dezelfde reden?
Je hoeft een kind van 6 niet alles te laten bepalen hè?
Ja want een buurvrouw is hetzelfde als een man die in huis wordt gehaald na een scheiding.
Wat een koude post. Het gaat ook niet om "alles laten bepalen" maar TS kan op zijn minst onderzoeken waar de pijn zit en waar de behoeftes liggen.

Maar wellicht ben je zelf TS, gezien je gebruik van het kofschip.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven