Noorderlicht

11-05-2024 21:26 62 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook actueel vandaag (en gister): het Noorderlicht.

Het Songfestival ging ik toch al niet kijken, maar wakker wilde ik vandaag wel blijven. Zou mooi zijn als het lukt om vanavond iets te zien.

Vriendin uit Amerika appte dat ze het daar ook hadden gezien. Ze woont in Seattle. Ik vind het mooi dat juist nu zoiets mensen over de wereld dus blijkbaar wel verenigd. Want ik heb het van veel meer mensen zien/langskomen (op uiteenlopende plekken op boven onze breedtegraad.

Weet iemand hoe laat het vannacht ongeveer verwacht wordt?
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een mooie gedachte, dat het kijken naar het Noorderlicht ons verbindt :) wij keken hier in Zuid-Duitsland gister ook al. Als we het vandaag weer zien, maken we de kinderen wakker.

Ik heb overigens begrepen dat het helemaal donker moet zijn. Dus daar wachten we nu op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tussen 1:00 en 3:00 las ik ergens, ik heb mijn wekker gezet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik baal echt als een stekker dat ik het gemist heb vannacht. Wordt het net donker nu, is het helemaal tot rust gekomen. Alleen maar een groen cirkeltje itt de enorme rode zone van overdag. Op hoop van zegen voor vannacht. Staat echt op m'n bucketlist.


Afbeelding

https://www.swpc.noaa.gov/products/auro ... e-forecast
philó wijzigde dit bericht op 11-05-2024 21:44
45.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Catalina schreef:
11-05-2024 21:39
Tussen 1:00 en 3:00 las ik ergens, ik heb mijn wekker gezet.

Ik las dat dat veel te laat is. Dat er vanaf half twaalf al enige activiteit is. En ergens anders dat het hoogtepunt rond 1.00 uur is. Dat was gister wel het geval. Want een vriendin wilde gaan kijken afgelopen nacht en die was met 2.15 al veel te laat. Haar buren hadden wel gekeken en dat was ook rond een uur of 1.00.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik baal echt dat ik het niet wist. Vannacht sliep ik in een natuurgebied waar het goed donker is én ik was tot ongeveer 2 uur wakker. Gemiste kans.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteravond gezien. Heel vaag met het blote oog, maar met de camera duidelijk zichtbaar. Mooi! Reisje naar het Hoge Noorden staat nog wel altijd op onze wensenlijstje. Ooit hopelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren begon het rond half 11. Maar het is afwachten wat de waardes doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Noordgroningen.

Gisteravond fietste ik tussen 23:45 en 00:45 in het pikkedonker. Niets gezien.

Zoon zag van 00:15 tot 01:15 ook niets op die fietsroute.

Jammer.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag ook niks vannacht. Vanavond nog een poging wagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gisteren een paar keer naar buiten gekeken tussen 1 en 3 en ik zag niks terwijl anderen in mijn woonplaats het wel hadden gezien.

Heb nu die aurora app op m'n telefoon gezet en ik kreeg om 21:00 een melding dat er een verhoogde kans was het te zien maar zag alleen een ondergaande zon.

Net weer even buiten staan kijken maar nog steeds niks en de app geeft nu ook 0% kans aan. Denk dat ik weer pech ga hebben want er is ook wat bewolking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga straks ook proberen iets te zien, maar hier is veel lichtvervuiling. Mijn ex woont in Schotland en postte vandaag echt spectaculaire foto's, prachtig. Hij heeft het op meerdere plekken ter wereld eerder al gezien maar afgelopen nacht was het mooiste ooit zei hij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is voornamelijk met een camera te zien. Gisteren was een hele vage rode gloed met witte vegen zichtbaar met het blote oog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen nacht rond 12 uur naar buiten gegaan,zuid nederland, was goed te zien, met blote oog vaag roze en groene gloed,met de camera duidelijker
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga vannacht ook kijken. Maar ik woon in het centrum van een grote stad, dus ik vrees dat ik het niet ga zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteravond op de Veluwe was het rond 10.30 goed te zien. Met het blote oog was het goed waar te nemen en met de camera erg spectaculair.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yessss toename! Here we go ^^
Alle reacties Link kopieren Quote
mirthemanon schreef:
11-05-2024 22:37
Het is voornamelijk met een camera te zien. Gisteren was een hele vage rode gloed met witte vegen zichtbaar met het blote oog.
Dat lag er maar net aan waar je was. Ik was op de hoge Veluwe waar weinig tot geen lichtvervuiling is en kon het rond 00:30 echt heel erg goed zien. Hele lange pilaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat voor een camera bedoelen jullie dan? Gewoon die van je telefoon.

Hier midden veluwe nog niets te zien. Wel erg helder
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, gewoon je telefoon. Het komende half uur wordt er niets verwacht helaas, zie het plaatje dat ik postte.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://auroraforecast.com/

https://services.swpc.noaa.gov/images/a ... sphere.jpg


Deze 2 vind ik het meest duidelijk. Ik ga iig nog even opblijven :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Philó schreef:
11-05-2024 23:21
https://auroraforecast.com/

https://services.swpc.noaa.gov/images/a ... sphere.jpg


Deze 2 vind ik het meest duidelijk. Ik ga iig nog even opblijven :)

Ja wij ook. Wel allemaal melden hier he. Zegt niks over onze kansen, maar vind het leuk om te delen in de vreugde.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, zal het zeker melden als ik iets zie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Net gespot in Drenthe. Activiteit daalt alleen alweer
Alle reacties Link kopieren Quote
mirthemanon schreef:
11-05-2024 23:25
Net gespot in Drenthe. Activiteit daalt alleen alweer
Ja, hier was het een kwartier geleden er ook, maar nu alweer minder geworden

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven