Pompeii

27-04-2024 13:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Over een aantal weken ga ik een paar dagen met gezin naar Rome. Daar ben ik wel bekend, maar we willen ook graag een dagje naar Pompeii. Ik kom er niet goed uit hoe ik daar het makkelijkst kom. Ik vind natuurlijk het een en ander, namelijk trein naar Napels en dan een trein naar Pompeii. Maar daar komt steeds een bus uit. Wie is er kort geleden geweest en heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of het voor een paar dagen de moeite is om naar Pompeii af te reizen vanaf Rome. Enkele reis is het 240 km.
Zou eerder op Rome en direct omgeving richten. Pompeii zou ik eerder combineren met Napels.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Via Get Your Guide is ook makkelijk:

https://www.getyourguide.com/pompei-l15 ... iveTab=172

Treintickets hier:

https://www.trenitalia.com/en.html
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat kan toch niet voor een dagje met die afstand? Zelfs met de auto wordt dat een uitdaging... ruim 5 uur heen en weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er gaat een wat aftands treintje naar Pompeii vanaf Napels. Halte Pompei Scavi is direct bij de toegang naar de site.

Tipje: vertrek in Napels vanaf station Porta Nolana, dan heb je een zitplaats. Treintje kost geen drol en was verder zowel heen als terug dringen.

Maar ik zou dit niet doen als je überhaupt maar een paar dagen hebt in Rome. Stad Napels en de Amalfikust zijn ook zeker de moeite waard om te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
27-04-2024 14:06
Dat kan toch niet voor een dagje met die afstand? Zelfs met de auto wordt dat een uitdaging... ruim 5 uur heen en weer.


Hogesnelheidstrein tussen Rome en Napels scheelt wel ten opzichte van de auto.
ravintola wijzigde dit bericht op 27-04-2024 14:29
7.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
27-04-2024 14:21
Hogesnelheidstrein tussen Rome en Napels scheelt wel ten opzichte van de auto.
Oh da's een uur zie ik. Dan heb ik niks gezegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
27-04-2024 14:06
Dat kan toch niet voor een dagje met die afstand? Zelfs met de auto wordt dat een uitdaging... ruim 5 uur heen en weer.
Het gaat op zich wel, toen ik er jaren geleden met school was waren we met de bus heen en terug. Het was een eind, maar het was wel goed te doen. Maar toen zaten we ook wel 6 dagen in Rome, dan kan je dat wel een dagje doen. Als je maar een paar dagen in Rome zit zou ik daar niet zo snel een hele dag aan besteden. Maar dat is natuurlijk een eigen keuze.
Wij hadden toen een gehuurde bus voor de hele groep, maar er zullen wel georganiseerde dagtrips naar Pompei gaan uit Rome? (Even gegoogled en die gaan, bijvoorbeeld met een Flixbus!)
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
27-04-2024 14:06
Dat kan toch niet voor een dagje met die afstand? Zelfs met de auto wordt dat een uitdaging... ruim 5 uur heen en weer.
Het is toch vakantie? Dan zie je ook nog eens wat van de omgeving.
Pompeï ken ik niet, maar Herculaneum en Vesuvius wel. Dat is prima te combineren in een ochtend/middag met de trein. Pompeï is niet veel verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
27-04-2024 14:25
Het gaat op zich wel, toen ik er jaren geleden met school was waren we met de bus heen en terug. Het was een eind, maar het was wel goed te doen. Maar toen zaten we ook wel 6 dagen in Rome, dan kan je dat wel een dagje doen. Als je maar een paar dagen in Rome zit zou ik daar niet zo snel een hele dag aan besteden. Maar dat is natuurlijk een eigen keuze.
Wij hadden toen een gehuurde bus voor de hele groep, maar er zullen wel georganiseerde dagtrips naar Pompei gaan uit Rome? (Even gegoogled en die gaan, bijvoorbeeld met een Flixbus!)
Ja wij ook exact dit! Met de bus naar Rome, onderweg ‘s nachts omgebouwd tot slaapbus. Dat was wel vermoeiend pff. Maar dan hadden we daar wel een bus.
Hebben we ook een dagtripje naar Pompeii gedaan. Allemaal supervroeg op zodat we om 6u konden vertrekken. En toen hadden we om 6.15 een klapband, konden we 3 uur later pas weer verder. Maar zelfs dat was te doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
De trein die je vanaf het station van Napels moet hebben is de Circumvesuviana. Wij hebben deze een paar weken geleden genomen en het is prima te doen, maar je moet wel even op Napels centraal vragen waar je moet zijn (vond dat zelf niet heel duidelijk)
Alle reacties Link kopieren Quote
Die trein van Napels naar Pompei is nogal….. druk. Heb nog nooit zo als sardientjes in een trein gestaan. Kon me alleen vasthouden aan wildvreemden. Zou ik niet met kinderen doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hangt dat niet een beetje van het tijdstip af? Ik heb diezelfde trein tot Herculaneum genomen, er zat toen geen hond in!

De omgeving van het treinstation in Napels is wel berucht voor zakkenrollers, hou daar rekening mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
27-04-2024 16:47
Hangt dat niet een beetje van het tijdstip af? Ik heb diezelfde trein tot Herculaneum genomen, er zat toen geen hond in!

De omgeving van het treinstation in Napels is wel berucht voor zakkenrollers, hou daar rekening mee.

Ik ben 2 dagen in Napels geweest en vond het qua onveiligheid/zakkenrollers heel erg meevallen (kan ook zijn omdat ik niet gerold ben natuurlijk :)) maar had wel dezelfde ervaring met de trein: zo, zo druk. Zelfs op een doordeweekse dag in april.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja, goed om rekening mee te houden dan :)

Ik vond het er ook niet bijzonder crimineel uit maar toen ik er voor werk was drukte alle Italiaanse collega’s me op het hart om voorzichtig te zijn in die omgeving. Nu zijn de meeste Italianen sowieso niet dol op Napels..
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
27-04-2024 17:18
Nou ja, goed om rekening mee te houden dan :)

Ik vond het er ook niet bijzonder crimineel uit maar toen ik er voor werk was drukte alle Italiaanse collega’s me op het hart om voorzichtig te zijn in die omgeving. Nu zijn de meeste Italianen sowieso niet dol op Napels..

Napels is wel echt uniek hoor, ik vond het heel leuk. Maar goed, we dwalen af, TO gaat namelijk naar Rome :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
27-04-2024 16:47
Hangt dat niet een beetje van het tijdstip af? Ik heb diezelfde trein tot Herculaneum genomen, er zat toen geen hond in!


Bij ons stond men ook als sardientjes in dat treintje. ‘s Ochtends heen met aankomst tegen 10:00 uur en begin van de avond terug. Op de terugweg werden mensen zowat van het perron geduwd zo vol was het. Was in juni op een donderdag.

Maar wij waren dus heen ingestapt bij Porta Nolana (omdat ik het plein bij Garibaldi zo afschuwelijk vond met daklozen en mensen die compleet van de wereld waren).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga zo toch even kijken of we daar niet toevallig op een zondag waren ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
27-04-2024 15:36
Ja wij ook exact dit! Met de bus naar Rome, onderweg ‘s nachts omgebouwd tot slaapbus. Dat was wel vermoeiend pff. Maar dan hadden we daar wel een bus.
Hebben we ook een dagtripje naar Pompeii gedaan. Allemaal supervroeg op zodat we om 6u konden vertrekken. En toen hadden we om 6.15 een klapband, konden we 3 uur later pas weer verder. Maar zelfs dat was te doen!
Wij waren wel met het vliegtuig van NL naar Rome, dat dan weer wel 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Alternatief dichter bij Rome: Ostia Antica.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor jullie reacties en tips. Ik ga even kijken wat we doen. In Rome uiteraard zat te doen, maar we komen waarschijnlijk voorlopig niet in de buurt van Pompeii, vandaar dat ik de kans toch wilde grijpen. Maar heb ook geen zin in een stressvolle dag.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven